Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Wikegård: Peo borde avgå
2008-12-29 02:20:12
Mitt under periodpausen i natten JVM-match mellan Sverige och Slovakien så gick SVT-experten och föredetta Malmötränare, Niklas Wikegård till hård attack mot Malmös sportchef Peo Larsson.
Han sa något i stil med följande.

"Såg att Peo Larsson sagt att man skulle behöva 20 nya spelare. Så där får man bara inte säga. Oavsett om det är halvt på skämt och halvt på allvar. Det är tjänstefel. Är det någon som ska få gå från Malmö så borde det vara Peo Larsson. Han har definitivt gjort sitt där nu tycker jag"

Ganska så hård attack tycker jag. Peo har varit här i mindre än ett år och det tog fem år i både Timrå och Skellefteå. Så där har Wikegård faktiskt fel. Tycker iallafall jag.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Hockey
Match
Niles:
2008-12-29 02:37:08
Allså jag har alltid gillat Wikegård tills nu på senare dar. Karln tror sig ha svaren och knepen på allt. Han vet att hälften av det han säger är bara prat för publicitet.

Peo Larsson har så rätt så. Hörde nått på Tv idag om att Larrson tyckte synd om grabbarna. Jag hoppas det iafl var irroni för det är inte ett dugg synd om dom. Dom tror att dom kan uppföra sig hur som hällst.. Bara glassa runt och tro att vi supportrar är lika hjärtlösa och girriga som dom själva. Fy fan

Nä tillbaka till Wikegård nu : Tänk om han var sportchef i denna stund ? Då skulle vi ju lagt ner hela skiten direkt. Men bara för att man jobbar för föreningen så ska man tydligen slå på smile banden ? Får inte riktigt de där att gå ihop
:
2008-12-29 03:26:58
Diaz:
2008-12-29 03:28:33
Peo skjuter ju sig själv i foten med ett sådant påstående. Det är han som värvat truppen, så han säger ju att han själv gjort ett skitjobb alltså!

4-2 förlust emot Troja, Malmö suger! Kan ju lira i sin stora flådiga arena i Div.1 ! Eller skänk Malmö till Danmark & bli farmarlag åt Copenhagen Redhawks! hahahahaha!
HN:
2008-12-29 04:06:29
Peo är det bästa som hänt Malmö på 2000-talet. Klart att det kommer ta ett tag att sätta sin prägel på laget. Ge honom tid att jobba...
John Bones:
2008-12-29 04:30:54
Peo har gjort några underbara värvningar inför den här säsongen. Lagt ut sjukt mycket pengar på överskattade föredettingar som Damgaard, Höglund och MacLean, samtidigt som han klagar på för liten budget då han vill förstärka den icke-existerande backsidan. Hur tänker karln?
rbk:
2008-12-29 04:52:25
Diaz

Vrf ska malmö skänkas till danmark ?vrf inte hela skåne ?är du dum i ditt huvud ?skänka en hel stad för att man inte kan spela hockey ?malmö är en fotbollstad inte hockey.hellre skänker jag halmstad elr nån sån obetydlig småstad.
rbk:
2008-12-29 07:29:38
rbk

Kanske syftar Diaz på det faktum att Malmö ständigt kopplas samman med dansk hockey (av Percy) via farmaravtalssnack, värvning av danska spelare, att man nu går dåligt och danska ligan är en sämre liga och just det faktum att det bara är bron som skiljer mellan malmö och Danmark.......
Ville inte t.o.m Percy att Danmarks landslag skulle spela sina hemma matcher i nya arenan?

Vad får du Halmstad ifrån?
Är inte ens nära bron, är lika bra som Malmö i fotboll och har Sveriges bästa badområde i Tylösand!
I vilket sammanhang kopplades Halmstad ihop med Danmark?
Lars:
2008-12-29 07:30:12
rbk

Kanske syftar Diaz på det faktum att Malmö ständigt kopplas samman med dansk hockey (av Percy) via farmaravtalssnack, värvning av danska spelare, att man nu går dåligt och danska ligan är en sämre liga och just det faktum att det bara är bron som skiljer mellan malmö och Danmark.......
Ville inte t.o.m Percy att Danmarks landslag skulle spela sina hemma matcher i nya arenan?

Vad får du Halmstad ifrån?
Är inte ens nära bron, är lika bra som Malmö i fotboll och har Sveriges bästa badområde i Tylösand!
I vilket sammanhang kopplades Halmstad ihop med Danmark?
Lars:
2008-12-29 07:31:29
Sorry för dubbelposten, blev lite knas med avsändarnamnet....
Mark:
2008-12-29 07:40:02
Opnioinbildare,
Wikegårds huvudsakliga budskapet var att försätt föreningen i konkurs och bilda nytt från grunden som kan ge resultat om 10 år....inte att PEO skulle avgå.
mif:
2008-12-29 08:19:09
Peo borde kanske sagt detta till spelarna, tränarna, styrelsen etc men nu säger han det till pressen istället, och det är väl kanske inte speciellt proffsigt gjort, eller hur?
Hur som helst känns det som en cirkus och/eller ett sjunkande skepp just nu.
redhawks:
2008-12-29 08:59:03
Följande spelare ska ut,till att börja med.
Marcus Paulsson
Donald Mclean

Ersättare blir följande.
Fredrik Eriksson blir forward igen.
Mattias Persson från Troja,som han lekte hockey igår.Han uttalar sig om sin moderklubb Malmö i sydsvenskan idag.Killen har ett STORT MALMÖ HJÄRTA.

Gör Malmö dessa förändringarna så har dom mycket pengar över,fredrik finns ju redan i truppen.Paulsson har väl ca 80-100 000 i mån.Mclean ca 200 000 kr mån.Summa ca 280-300 000 kr i månaden för Paulsson o Mclean.Mattias Persson hade nog nöjt sig med ca 30 000-50 000 kr.Då sparar Malmö ca 250 000 kr per månad om man gör så här.
RBK:
2008-12-29 09:15:33
Johan..Du blev citerad med källangivelse i dagens Helsingborgs Dagblad.Säkert bra reklam för bloggen.
Jens:
2008-12-29 09:36:27
Peo ses ju som Gud av Malmösupportrarna vare sig han gör något eller inte....
wikegård är en pajas:
2008-12-29 09:54:39
Den 08:an har så mkt åsikter om allt och alla hela tiden. Han kanske ska börja med att göra sitt jobb för där finns det mycket att önska, man lider ju varje gång han öppnar käften.
Kan hålla med honom att det är tjänstefel att uttala sig som han gör, verkligen klantigt! men lite väl drastiskt att avgå pga av det.
DJ:
2008-12-29 09:55:29
Lider mest med Johan, faktiskt.. En sådan supporter förtjänar ett bättre lag.
Att ha lagt ner den oändliga tid och det oändliga antalet kr på detta Mif och sen bara få skit tillbaks, det är rent av sorgligt...

Av ren respekt borde den högst avlönade i Mif skänka dig iallafall EN månadslön för din slit och din tid..

Ring till Dalastark, han skaffar dig säkert ny bostad så vi får följa ett riktigt Hockeylag sprängfyllt med Kultur här på bloggen framöver!
(Du har ju även ett lag med samma kvalitéer på nära håll i Ängelholm men jag tror du skulle trivas bättre vid Siljans södra strand)
Tompa:
2008-12-29 10:00:28
bullshit, det wikegård menar är att det är dåligt att det är dåligt att skylla på att man behöver 20 extra spelare. fastän det är han själv som är fullt ansvarig för övergångarna.
Mikael:
2008-12-29 10:12:29
För de som kunde zappa mellan Malmös match och Rögles match kunde snabbt konstatera att skridskoåkning och frenesin saknades hos Malmöspelarna. Exempel; En förlupen puck kommer ner i egen zon, motståndarna åker och byter, då glider Malmös spelare ner för att hämta pucken. I Rögles match hade alla spelarna, inklusive Luleås spelare full fart hela tiden när de är på isen. Malmös spelare väljer ofta att glida i bågar istället för att göra ett (energikrävande) stopp och ändra riktning. Dåligt tränade eller bara bekväma är min analys. Snabbare passningar, bättre skridskoåkning och sluta vara så bekväma.
nöffeplidan:
2008-12-29 10:15:56
men herre gud är det någon som bryr sig på vad wikegård svamlar om ?

har alltid haft stor respekt för hans ishockeykunnande på rinken men detta innebär inte att han har klart för sig i alla lägen.

lägg till att han alltid haft en stor käft och ett lika stort ego.

det där med att vara sk expert i tv lockar fram det sämsta hos vissa vill minnas att tornberg fällde ett och annat korkat uttalande när han var expert.

niclas är kul att ha som bisittare på match men man ska lyssna lagom på honom.han har ju rätt till sin åsikt.
Fricke:
2008-12-29 10:17:53
Wikegård förespråkar långsiktighet vid ena tillfället, för att i nästa sparka Peo efter en halv säsong ... hmmm. Vill man höras hela tiden motsäger man sig själv förr eller senare.
:
2008-12-29 10:44:46
ni får gärna kolla in min nya blogg! :) /sandra http://jaghetersandra.blogg.se/
:
2008-12-29 10:44:49
ni får gärna kolla in min nya blogg! :) /sandra http://jaghetersandra.blogg.se/
nöffeplidan:
2008-12-29 10:47:31
många snackar om att den ena eller den andre spelaren inte gör rätt för lönen,men gör någon det i årets mif .

den som sitter säkert i båten är henrik sen är det lika illa över lag.jag vet att calle är jäv..poppis men inte fan har väl han heller varit bra.och på senaste tiden har han varit bland dom sämsta.

att något inte står rätt till i klubben behöver man inte någon stor hjärna för att begripa .dock har styrelsen inte insett detta .alla sitter krampaktigt och slår ifrån sig med "vi har inga pengar" dålig ursäkt spelarna och ledarna kvitterar ut lön och bonusar.det är ju en jäv.. tur för dom att lönen inte är efter resultat.
Kenta:
2008-12-29 10:56:53
Har alltid tyckt om Wikegård. Men när jag hörde honom inatt tyckte jag mest det hela var pinsamt. När sverige fick powerplay började människan att gnälla på formationen som var inne och satt och sa i stortsett, efter tekning det går för långsamt du måste passa för långsamt...... spela pucken då... ååååh in med nytt mannskap, då hade spelaren precis fått pucken stått med den i 2 sek... Seriöst tycker sverige lirat skitbra 'änsålänge fattar inte varför han håller på sådär... Nä Wikegård nu får du allt ta dig i kragen och rycka upp dig
MEANMAN:
2008-12-29 11:01:49
KOM igen värva spelare nu för f-n!!!!
Jag vet att dessa kostar pengar men vad skulle hända om vi missar kvalserien vilka spelare blir kvar till nästa säsong
Styrelsen måste se om truppen byta ut vissa kanske eller trade med andra lag !!!
Jag vill ha bobo kvar jag tycker inte truppen är lika stark som förra säsongen !!!
Här är några namn som jag vill ha hit ge mig minst 5 av dessa så blir jag nöjd

Mikael Wahlberg
Tommi Santala
Patrick Thoresen
Tony Salmelainen
Christian Berglund
Jukka Hentunen
Niko Kapanen
Mika Hannula
Janne Niinimaa
Petteri Nummelin
Frank Banham
Andreas Valdix

Lycka till
Razzel:
2008-12-29 11:07:58
Wikegård e en 08 och försvarar alltid sina 08 kollegor.
Eric:
2008-12-29 11:09:04
Meanman - Vilken värld lever du i?
Rödhöken:
2008-12-29 11:14:58
Vad pajasen Wikegård säger får man ta med en stor nypa salt...
Nä ge Peo minst tre år som sportchef så han hinner rensa ut alla Peter A:s missgrep som sportchef. Låt oxå återtåget bli en treårsplan. Se det som ren bonus om Mif trots allt tar sig till KS i år. Men börja bygg för framtiden redan nu genom att plocka in fler duktiga juniorer i laget och bänka de sk stjärnor som inte levererar.

På tal om JVM, det som slog mig i natt var hur bra dessa juniorer spelade och med vilken fart och frenesi de agerade i de första två perioderna. Det var ett helt annat tempo än vad Mif presterat och detta som sagt av juniorer. Se och lär ni spelare i Mif. Där fanns oxå en gameplan och tydliga linjer i spelet, något som oxå lyser med sin frånvaro i Mif
Elle:
2008-12-29 11:19:17
Jag förstår ingenting

URL: http://absolutelle.blogg.se/
Mika:
2008-12-29 11:45:16
Det uppenbara problemt är väl att Peo och Bobo har helt olika syn på vad man behöver till sitt lag.

Peo tar hit en del spelare på tryout som sedan Bobo bänkar. Redan där förstår man ju att deras samarbete är obefintligt.

En spelare som Markus Kristoffersson ska fan inte sitta på bänken 70 % av tiden vilket han gjorde i Malmö.
MEANMAN:
2008-12-29 11:45:48
Tja lill Erik

Jag vet att det kommer inte att gå men det har ju gått bra för att värva såna spelare varför inte nu också jag vet att det kostar MEN vilka bli kvar nästa säsong
Jag tror inte att vissa spelare vill spela ännu en säsong i allsvenskan om man INTE styrelsen gör ett riktigt försök!!!
Sen lill Erik man måste ju drömma eller ska man bara lägga sig ner och ge upp eller
Men du Lill Erik du kanske vill låna spelare som inte platsar i andra lag det är ju bra eller ??
Ha en bra dag Lill Erik
:
2008-12-29 11:56:28
Om vi säljer han så får vi så mkt över, och om vi köper han så vinner vi så mkt..
Ojoj, Tror ni att JR lyssnar på en skitig gubbe som byter borrör i en av hans riggar??

Johan! Du har då lyckats samla alla puckon på ett och samma ställe!
Idioiter.:
2008-12-29 12:00:14
Tycker ni att Peo har gjort ett bra jobb med nyförvärv mot budget???
Han blåste alla pengar på 2 avdankade ögonbryn från Färjestad.
Nu står han där med skägget i brevlådan och kräver mer i budget.
Att sedan gå ut o säga att det behövs tjugo nya spelare är ett tjänstefel av klass.

Namnaem:
2008-12-29 12:03:15
Synd Meanman att julen har passerat annars kunde du skickat din lista till Tomten, du verkar iallafall dum nog att tro på honom.
DragonPH - Patrik PH Larsson:
2008-12-29 12:19:29
Tjoho !

En undran...

SKA MAN BRÄNNA NER JULBOCKEN i GÄVLE ELLER LÅTA DEN STÅ KVAR ?? Jag har fotograferat exklusiva bilder för min blogg samt skrivit ett relativt långt Blogginlägg som belyser både för och nackdelar samt råd och tips till Gävle Kommun inför framtiden.

Det är ju lite som "allmän tradition" att den brinner varje år. Sen när den väl har brunnit så är det ju jätte-PR för Gävle och även Sverige, visst då ? Enligt Gävle Kommuns Hemsida så är det 105 olika länder som har tittat på bocken i de två webcams som finns uppsatta. Jag vill veta vad just Du tycker, vänligen lämna en kommentar om hur du tycker i min Blogg är Du snäll. ;)

Tack på förhand !


//Mvh. Patrik "PH" Larsson.

URL: http://dragonph.blogg.se/
Jag ser felet!:
2008-12-29 12:24:05
Ja det skylls mycket på spelare, tränare styrelse m.m, men tyvär tror jag att roten till det onda är Percy. Vist han är en stor entreprenör med visioner, och vist han har gjort mycket för MIF och Malmö det skall inte tas i från honom.

Problemet är att Percy är den han är. Så länge han har ett finger med i MIF kommer han köra över folk enligt eget tycke och smak. Detta gör att dom som arbetar i föreningn tappar intiativ förmåga, och driv kraft.

Nu när nu Percy tycker att han är sviken av laget, som så många andra tycker, och lämnar sitt engagemang. så fins det ingen som riktiggt kan driva förening. Det har vi ju sett med förskingringar m.m

Och med det men i bilden så håller jag med Wikegård i hans uttalande att det är bättre att låta föreningen gå i konkurs och bli av medd Percys inflytande.

Eller så får Percy gärna för min del ta över, men då måste han också engagera sig heljärtat.

Kontentan är att Percy har en stor del av skulden att det ser ut som det gör i dag, och det kommer tyvär nog ta ett tag inna allt fallit på plats igen.
jockee:
2008-12-29 12:31:22
Har inte förstått meningen med att ha spelare som egentligen inte vill spela i HA. Hur tror ni inställningen är hos såna spelare?
Nää spela färdigt denna säsongen, sedan sparka överbetalda divor, sparka Bobo. Bygg nytt! Vad jag förstått så har väl Malmö en mycket fin juniorverksamhet, eller har jag fel där?
Ta tillbaks laget till gamla isstadion och vid en eventuell kvalserie boka arenan Mars/April.
Sen angående fansen på hemmastå, klacken är bedrövlig och alla klacklåtar har vi nu hört i säkert 15 år, och dom fåtal låtarna som gjorts på senare dagar är pinsamma.
Jag är gärna med och bidrar i att få lite krut i klacken och mer nytänkande, så hör av er till min mail så ska vi fan se till att vi aldrig fler gånger blir överröstade av ett gäng bönder från Växjö.
Tobbe:
2008-12-29 12:33:07
VERKLIGEN INTRESSANT

URL: http://tobbejonsson.se
Tobbe:
2008-12-29 12:33:11
VERKLIGEN INTRESSANT

URL: http://tobbejonsson.se
Chris:
2008-12-29 12:36:54
Innför denna säsong så deklarerade Bobo hela tiden att nu skall det vara "laget före jaget"!!

Vad sa Per Mårts inatt?? Jo, jaget före laget!! Våga visa vad du kan som individ! Ta död på jantelagen. Stick ut, ta för dig, våga misslyckas en gång, för att lyckas nästa gång! Det är vad som krävs idag för att lyckas på elitnivå.

Det svåra i just lagsport är att få ett gäng skickliga individualister - och egoister - att jobba som ett lag! Uppenbarligen är det här som Bobo totalt har misslyckats! Minns hur det började! 8 - 0 mot Oskarshamn, 6 - 1 mot Borås! Sedan börajde det att "hacka" rejält, vinster kom allt glesare och när dom kom var det som knappa 2-poängare!! Ytterligare två lysande undantag finns, nämligen vinst båda gångerna mot Leksand! Då var det kanske några individer som struntade i Bobo´s direktiv??

Nu är det akutläge med "blåljusen på"!! Något måste göras NU!! Helst innan matchen mot Oskarshamn. Vad som bör göras är däremot inte så lätt att se, ALL FÖRÄNDRING NU KAN BARA BLI BÄTTRE! Det verkar ju vara totalkaos i hela föreningen! Det senaste utspelet står ju Peo för! Skämt eller allvar, strunt samma, han kan inte ta över som tränare efter detta!

Ett sista "tips"! Sätt hela laget framför TV´n och titta på "Småkronorna" i JVM! Lyssna äver på Per Mårts! SE OCH LÄR!

Intressant länk: http://www.hockeyexpressen.se/Hockeyallsvenskan/1.1416615/leif-boork-malmo-ar-som-ett-durkslag

GOTT NYTT ÅR

URL: http://flippbook.com
Sara:
2008-12-29 12:53:33
Vill du hjälpa ett barn som behöver hjälp? Bli fadder. Kolla min blogg där jag länkat till olika hemsidor där du kan bli fadder och skänka en slant till de som behöver.
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något =)

URL: http://saara.blogg.se/
Rödhöken:
2008-12-29 13:25:00
Måste säga att Boorken hade en ganska träffande analys av situationen i Mif idag i expressen.
http://www.hockeyexpressen.se/Hockeyallsvenskan/1.1416615/leif-boork-malmo-ar-som-ett-durkslag.

Detta tillsammans med Pär Mårts inställning, Jaget före Laget-att våga visa individuell skicklighet och spetskompetens och därmed gå före och visa vägen för övriga, då kan nog Mif fixa ett bra avslut på säsongen.
:
2008-12-29 14:30:07
individuell skicklighet har kanske lite med självförtroendet att göra! men men.. det kanske finns hos spelarna!
hockeygym:
2008-12-29 14:45:07
jockee,
snart kan man nog skriva HADE en fin juniorverksamhet, istället för HAR...
Spelar man med tränaren istället för att ge en junior chansen så visar de ganska tydligt hur
de tänker = ingen långsiktighet alls!
Salle:
2008-12-29 18:01:02
Han har rigtiga problem den där Wikegård..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article4087578.ab
Hockeyänkan:
2008-12-29 19:21:19
jockee:
Håller med dig ang MIF-klackens standard, de borde göra ett studiebesök hos MFF's hemmaklack och få lite tips. I den här stan går folk på fotboll för att det är folkfest, stämning och underhållning. När jag går på fotboll står jag på ståplats och gapar - det är halva nöjet! Men jag skulle aldrig få för mig att ställa mig bland Mif-klacken och repetera de två ynka hejaramsor som de har!

Jag m.fl. undrar fortfarande vilka fyra spelare det var som tackade publiken senast??
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan