Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Ännu ett bottennapp
2008-11-19 21:36:14
Var ska man börja?
1-5 mot Växjö. Hemma!
Jag kan verkligen inte förstå det, hur jag än försöker.
FEM ETT! En fem-etta går Växjö och vinner med. Helt ofattbart. Helt jäkla ofattbart.

---

Det värsta är att dom vinner så jäkla rättvist. Det är rent ut sagt PINSAMT hur laget agerar. Nu måste det börja komma lite svar från ledningen. Vad är det som händer?
Spelarna är totalt ointresserade. TOTALT ointresserade. Om dom verkligen kämpar så är dom inte tillräckligt bra för att vara ett såkallat topplag i landets nästhögsta serie.

---

Vad har Bobo Simensen vunnit? Frågan är lika befogad som efter Västeråsmatchen.

---

Ingen spelidé, ingenting som kan motivera spelarna, ingenting fungerar!
Och inte ens en timeout efter 0-3 när Malmö har powerplay.
Kan någon förklara vad det är Bobo gör som ändå uppenbarligen inte är ett vinnande koncept? Vad är hans idé? Har han ens en plan?

---

Vad håller stjärnorna på med? Riktigt riktigt pinsamt att alla kan vara så bedrövliga på en och samma gång.
Men i ärlighetens namn. Spelarna i andra och tredjekedjan. Det är kanske dags att ni kliver fram litegrann också?
Alvarez, Olsson, Hardt, Steen, Wallgren... Totalt utraderade. Och Växjöförsvaret gör det ruggigt enkelt också.

---

Strävas Marcus Paulsson efter få till ett snyggt mål som alla kan se på youtube?
Men fan vet om det ens är Paulssons fel.
Det kan ju vara så att Bobo sagt till sin lilla favorit att han ska spela så här. Det vet vi ju inte svaret på.

---

Jag övervägde ett tag att ta mig till isstadion och se på J20-hockey istället. Och det skulle jag nog gjort. Underhållningen hade nog varit större där.
Hur kan man sälja en så dålig produkt när det är 12.150 människor på läktaren! Det lär ju inte direkt bli rusning efter matcherna i januari. Och man har bara sig själv att skylla.

---

Såg att styrelsen samlades efter matchen.
Kom ut och ge oss beslutet vi alla väntar på!
"Vi har valt att entlediga Bobo Simensen från sin plats som tränare i Malmö Redhawks. Till de två matcherna mot Björklöven och Sundsvall kommer Peo Larsson och Peter Andersson att leda laget."
A L L A går bara och vill det. Det kostar mindre att bomma elitserien än att göra den åtgärden. Det är värt det.
Ungefär varenda spelare förutom Marcus Paulsson och Janne Öberg vill det enligt bloggens källor i laget. Och på läktaren vill säkert 90 % av dagens besökare att det ska ske.
Låt det ske.
Styrelsen - agera!!! Och agera innan det är försent!
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Matcher
Match
:
2008-11-19 21:40:03
Bobo e så jävla pinsam, sparka ha NU.
:
2008-11-19 21:40:08
JABADABADOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Jockee:
2008-11-19 21:40:30
Var det någon mer än mig som såg dom rödklädda konerna på rinken?
Skånes Stolthet:
2008-11-19 21:40:34


Vi vill ha Bobo kvar!!!!
Jockee:
2008-11-19 21:41:37
BOBO AVGÅ!

DU STÅR HELT STILL HELA MATCHEN OCH PILLAR DIG I RÖVEN!
oooo:
2008-11-19 21:42:30
ÅKER INTE BOBO BORT NU SÅ VET JAG INTE NÄR. Bara att instämma med Johan.. Malmö spelarna är TOTALT ointresserade...

PINSAMT är ordet.
Mattias (Teus):
2008-11-19 21:42:54
Någon större förändring behövs helt klart innan det är försent.
Mercury:
2008-11-19 21:43:01
Problemet är väl att MIF inte har råd att skaffa någon annan tränare. I varje fall inte om ni ska betala honom någon lön.

URL: http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=21473
Kovalev:
2008-11-19 21:43:12
Weihager vågar inte slå en brant passning, back back är det exlusivaste han vågar, vad skrämmer han? Mif hade sparat pengar på att signa spelare som Niskala, Lintner & Angell. Den sistnämnda spelar inte ens PP i HV och kan säkert fortfarande vara aktuell. Det här är inte bra.
Lars:
2008-11-19 21:43:42

Det blir nog krissamtal i det stor köket i morgon.



oooo:
2008-11-19 21:44:30
Att läsa på Sydsvenskan.se om cirka 30-40 minuter.

"Bobo Simensen säger sitt efter matchen:"
- Visst inte bra att förlora med 1-5 men har en fantasisk period på 30 sekunder i andra perioden. Tycker sifforna är för stora.
Andersson:
2008-11-19 21:44:32
Jag vägrar fortfarande att tro att iaf vår forwardsbesättning är såhär jävla dåliga.

Att försvaret inte duger, det har vi vetat hur länge som helst och att tränarna inte lyckas med ett jävla skit är också hur synligt som helst.

Vi kanske skall skicka tillbaka skiten till Isladan där de uppenbarligen hör hemma så kan nåt annat som förtjänar en fin hall spela där istället.

Att vi direkt kvalificerar oss till Kvalserien kan vi ju mer eller mindre glömma för vi blir ju inte bättre, snarare sämre.

Får hoppas vi kan knipa en playoff plats.
Lemontip:
2008-11-19 21:45:03
Nä Bo har inte någon större merit. Vi med Rögle sympatier vet att Bo är totalt värdelös (Vänta bara tills han bränt sönder er målvakt).

Piva hade inte lyckats med så värst mycket innan han drog upp Rögle till eliten.
Andersson:
2008-11-19 21:46:32
Ja suprise suprise att Bobo inte har nåt stöd bland spelarna, det är ju så satans uppenbart så det finns inte.
Carl:
2008-11-19 21:46:37
Visst kämpar grabbarna, men benen går i slow-motion.
Hur fan tränar dom???
:
2008-11-19 21:47:55
Jag vet inte, men överskattar ni inte ert eget lag, MIF-fans? Tror inte att lagen från elitserien precis darrar av skräck när de ser laguppställningen...
Andersson:
2008-11-19 21:48:30
Lemontip //

Japp och vad var det som hände uppe hos er, hade han inte en rejäl dispyt med nordamerikanerna eller nåt sånt?

Bobo är helt klart ett ordentligt sneskott.
Mif:
2008-11-19 21:48:48
Vi vill ha BOBO kvar
Vi vill ha BOBO kvar
Vi vill ha BOBO kvar
Fredrik C:
2008-11-19 21:49:12
AGERA NU!!
Snart lämnar även fansen skutan!!!!!
:
2008-11-19 21:49:50
Kanske läge att testa lite JUNIORBACKAR för de som är på isen nu är ta mig faaaan helt odugliga och behöver en klar markering,
:
2008-11-19 21:50:04
"Ungefär varenda spelare förutom Marcus Paulsson och Janne Öberg vill det enligt bloggens källor i laget."

Det kommer nog också fram då i dessa individuella mötena som spelarna ska ha med styrelsen, men det är sjukt att det får fortsätta så här när det är bara 2 spelare som vill ha kvar tränaren, Cirkus a´la Malmö kommer det bli om inget händer snart.
Mika:
2008-11-19 21:50:08
Lemontip,

Skillnaden mellan Piva och Bobo är att Piva får ut så otroligt mycket mer ur spelarna än Bobo.

Och att Rögle har arbetat in en fungerande spelidé.
Vilket Malmö saknar.
krillekungen:
2008-11-19 21:50:15
Överskattade, överbetalda divor. Ta detta lag till elitserien hade inte ens Tichonov klarat under sina glansdagar
Mercury:
2008-11-19 21:50:29
På något sätt är ändå hockey helt fantastiskt. Växjö Lökers som höll på att gå i konkurs innan säsongen slår ut MIF med spelarlöner på ES-nivå med 5-1 i deras fina nybyggda multiarena.

URL: http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=21473
Andersson:
2008-11-19 21:50:42
till anonym:

Det är klart att laget inte är elitseriemässigt, det står ju sig helt klart.

Men såhär usla är vi inte som det ser ut just nu, tränaren har inget stöd och spelarna får inte ut ett skit, jag tycker det är solklart.
Thomas:
2008-11-19 21:50:58
Tycker vi skaffar fram sparbössor till nästa match om inte Bobo är borta!
Tror folk i Malmö är beredda att se till att vi blir av med honom om det nu är pengar det handlar om..
Gudarna ska vet att jag gärna betalar för att bli av med honom!
nöffeplidan:
2008-11-19 21:51:24
bobos cv smått misslyckad tränare som varit överbetald en längre tid söker jobb gärna som lekledare på dagis.
Oskar:
2008-11-19 21:51:40
Alvarez är en av matchens bästa spelare, hur fan kan Bobo bänka en kille som i alla fall är rapp på isen och ger allt i varje närkamp?

Höglund... som han kör och glider i 5-4!!! Största anledning till baklängesmålet i boxplay! HELT SINNESJUKT!

Inget tvivel på att Bobo ska avgå... men snälla ni i klacken. "Hata Växsjö!" - bättre kan ni... mogna!
Delshammar:
2008-11-19 21:51:54
Kan hålla med er att Bobo kanske inte är rätt man att leda Malmö, men ni verkar ha större problem än så, en första åtgärd kan absolut vara att sparka honom men sen måste man ta tag i spelarna, uppenbarligen tar man alldeles för lätt på uppgiften, och fortsätter man såhär så kan man missa KS.
Gallant:
2008-11-19 21:52:04
Jag tycker man skall vänta med Bobo tills man har förstått vad felet är, för om spelarna inte är mer intresserade, så spelar det ju ingen roll vem som står i båset.

I ett antal matcher så har Malmös spelare varit väldigt ointresserade av att kämpa och att försöka spela hockey på ett vettigt sätt. De enda som kan svara varför, är spelarna själva och dessa svar vore intressanta att höra.
:
2008-11-19 21:52:08
Nu är fan botten nåd, om inte den satans jävla apan som sitter vid rodret tar sitt ansvar och avgår kommer det inte bevittnas en enda match mer från min sida. SKÄMS!

Hur i helvete. Jag avskyr att se hur pass de underpresterar gång efter gång. Fy fan säger jag bara. Att ett lag som man älskar kan svika en på detta sätt gång på gång är ... Ta ditt ansvar och avgå din patetiska lilla myra!

// Malmö Forever, Bobo to hell
leks:
2008-11-19 21:52:52
om "det kostar mindre att missa elitserien än att sparka Bobo" så förstår jag varför man inte sparkar han ;) Men satan vad dyr lön han måste ha då. 2 mille/mån?!
Delshammar:
2008-11-19 21:52:56
Kan hålla med er att Bobo kanske inte är rätt man att leda Malmö, men ni verkar ha större problem än så, en första åtgärd kan absolut vara att sparka honom men sen måste man ta tag i spelarna, uppenbarligen tar man alldeles för lätt på uppgiften, och fortsätter man såhär så kan man missa KS.
Christian Zackariasson:
2008-11-19 21:53:09
Pinsamt att bli förnedrade.. i varannan match dessutom.. Vad fan är det som händer..

URL: http://www.zacsdaily.blogspot.com
Pappa Pilut:
2008-11-19 21:53:43
Kanske dags att begrunda vad f.d. röglespelaren, NHL-meriterade David Oliver sa efter att han hamnat på kollisionskurs med Bobo; "Rögle kommer ALDRG att gå till elitserien med den tränaren". Tänk vad rätt han fick!
Kristian:
2008-11-19 21:54:36
in med Leffe boork snääällllaaa eller wikegård men det går väl ej kanske conny evensson mina tre favorittränare som gärna kan gå till mif snälla låt oss bli av med den jävla stockholmaren för annars kommer detta gå åt h+lvete!!!!
Ut med bobo allt jag begär och NU!!! Nåt måste hända
AIA:
2008-11-19 21:55:30
Andersson
Där var ingen dispyt mellan Bagdad Bobo o våra jänkare BB pratade inte med dom så där blev ingen dispyt...
cjb:
2008-11-19 21:55:54
Hade Bobo haft någon jävla självkritik hade han avgått självmant utan vidare löneanspråk.
En tränare skall ha en spelplan och om den inte fungerar skall det finnas en plan B, C och D, Bobo har för fan inte ens en plan A.
Det är bara att konstatera om han får fortsätta i båset skall vi glada om vi når kvalserien.
Hanrik:
2008-11-19 21:56:02
Thomas!

Bra idé!
Jag lägger pengar för att få bort sopan!!!!!!
Pappa Pilut:
2008-11-19 21:56:15
Kanske dags att begrunda vad f.d. röglespelaren, NHL-meriterade David Oliver sa efter att han hamnat på kollisionskurs med Bobo; "Rögle kommer ALDRG att gå till elitserien med den tränaren". Tänk vad rätt han fick!
Kristian:
2008-11-19 21:56:29
in med Leffe boork snääällllaaa eller wikegård men det går väl ej kanske conny evensson mina tre favorittränare som gärna kan gå till mif snälla låt oss bli av med den jävla stockholmaren för annars kommer detta gå åt h+lvete!!!!
Ut med bobo allt jag begär och NU!!! Nåt måste hända
Andersson:
2008-11-19 21:57:08
Delshammar //

Få in en ny röst så tror jag många vaknar, sen att det behövs mycket mer än så är självklart.

Jag menar, skall man vinna i sport så krävs det att folk VILL vinna annars är det ju helt ointressant och då kan de lägga ner hela skiten direkt.
Sankan:
2008-11-19 21:58:56
Ge mig den nyhet jag vill ha Jojo, "Bobo avsatt!" (...Tornberg tar över)

URL: http://www.betsport.se
Andersson:
2008-11-19 21:58:57
Delshammar //

Få in en ny röst så tror jag många vaknar, sen att det behövs mycket mer än så är självklart.

Jag menar, skall man vinna i sport så krävs det att folk VILL vinna annars är det ju helt ointressant och då kan de lägga ner hela skiten direkt.
kjelle:
2008-11-19 22:01:53
He he.
Ta för fan bort peter o bobo.....
vilken idiot som helst kan ju stå där..hur fan kunde ni sabba bendelin...en riktig hockeytränare.
Ni har ju ett bra lag men det syns ju att truppen har noll förtroende för bobo.
Mr F:
2008-11-19 22:03:02
Andra gången i mitt liv jag går innan matchen är slut. Sist vände dom hoppades på deet denna gång oxå.
Bort med BOBO fort som fan. Han har inget att komma med aldrig lyckats med något.

Tog ju inte upp oss förra året fast allt var klart.

En tränare som kan få ihop laget och se till att spelarna får tillbaka glädjen för idrotten och hockeyn.

Spelarna är divor som behöver en piska på sig in med Wikegård eller någon tränare med riv i.

Tony:
2008-11-19 22:03:04
Spelarna kanske har det för bra nu när de får käka trerätters på Percy's restaurang varenda dag. Borde kanske vara dags för en överlevnadsövning i Sibirien under juluppehållet.
Jojje:
2008-11-19 22:03:42
12000 pers på läktarna, högavlönade spelare, 2500 kvm kök i arenan. Jag undrar om Percy känner att han verkligen har fått tillbaka något för sin insats?

jag afttar inte att ett lag som har 24000 ögon tittande på sig inte presterar bättre? Som det ser ut nu så förtjänar inne MIF en plats i kvalserien. Det finns många lag i AS som med betydligt mindre medel har levererat betydligt mer än vad man kunnat förvänta sig. MIF däremot som på pappret rent spelarmässigt, arenamässigt, budgetmässigt och mentalt redan är ett elitserielag, mer och mer framstår som ett gäng clowner. Det måste ju hända nått. Detta är för fanett hån mot idrotten. Har sagt det förut och säger det igen. Ni satsade på fel häst då Bendelin fick gå och Bobo fick stanna. Bobo har inte, kommer inte att kunna leda er till elitserien. Ju längre tid som går, desto mindre möjlighet har efterträdaren att bygga lag och moral.

Nej MIF. Elitserie blir det inte i vår, ni får vara glada om det blir ks..

URL: http://www.gdrh.se/
Bulan:
2008-11-19 22:04:40
Synd att fel spelare fick pris som Malmös bästa spelare....Tycker att Markus Svensson skötte sig utmärkt...
Ja visst ja...han var reserv ..Ja då var han ju bäst ändå..
Jockee:
2008-11-19 22:06:25
Alla gnäller på Bobo visst är han fullkomligt värdelös, men ni glömmer att hacka på PA, PA skulle avgått för längesedan. Snälla PA du är ingen vidare sportchef och definitivt ingen tränare heller snälla lämna innan du har förstört klubben fullständigt.
Andersson:
2008-11-19 22:07:43
AIA //

Aha så pass hehe.
Ja vi kan ju vara överens om att killen saknar fingertoppskänsla, han saknar sympati, han saknar vinnarskalle och ja vad fan mer skall man säga?

Finns väl en hel del till men jag orkar inte rabbla.
Lemontip:
2008-11-19 22:08:35
Andersson.. Jo han bänkade Reichel och vägrade prata engelska med honom. Det var även pajkastning mellan Bo och Oliver i tidningen.

Han är en pajas utan dess like.
AGERA:
2008-11-19 22:08:42
In med Wikegård eller Leif Boork för fan!!!, ps, ska inte peter andersson bli materialare nu känns som han varit på alla positioner som går i klubben.
Bulan:
2008-11-19 22:09:18
Synd att fel spelare fick pris som Malmös bästa spelare....Tycker att Markus Svensson skötte sig utmärkt...
Ja visst ja...han var reserv ..Ja då var han ju bäst ändå..
Schnitzel är gott!:
2008-11-19 22:09:21
Bobo är en juniortränare som fått mönstra upp.

Precis som Galant påpekar är det ju för helvete skrämmande att i princip hela truppen sitter och håller käften med sina höga löner.
Det måste ju vara något fel på hela skiten. På kulturen i hela A-laget.

I historien finner man framtiden. Då finns det bara en lösning lite snabbt. Bye bye Bobo!
Per Thomsen:
2008-11-19 22:09:26
Att laget VILL vinna är ju ganska självklart. Ibland möter man dock ett bättre LAG. Kan kanske vara så att Bobo inte har hittat rätt balans i lagdelarna ännu. Jag ger honom 2 matcher till att få LAGET och spelarna att fungera tillsammans. Björklöven och Sundsvall borta, Segrar där och det ser bättre ut igen...
Jockee:
2008-11-19 22:09:58
Alla gnäller på Bobo visst är han fullkomligt värdelös, men ni glömmer att hacka på PA, PA skulle avgått för längesedan. Snälla PA du är ingen vidare sportchef och definitivt ingen tränare heller snälla lämna innan du har förstört klubben fullständigt.
Mif-fan:
2008-11-19 22:12:57
för det första så består halva malmö klacken av medgångs supportrar, man kan inte vinna alla matcher. Visst Malmö spelade inte bra men snälla fortsätt stötta laget. och visst vill alla att bobo ska aggera, men det hjälper ju inte att stå och skrika att han ska avgå, ni kan ju inte gör något åt det ändå. Pinsamt är ju också att någon från ståplats kastar in en colaflaska på isen. Idag lät klacken inte ett skit. mer än halva klacken sjöng inte bara stog och gnällde elelr stog med armarna i kors. Var me och sjung och stötta laget. Snälla.
Andersson:
2008-11-19 22:13:06
AIA //

Så var det.
Det är inte svårt och ogilla Bobo Simensen, mannen saknar sympati, han saknar fingertoppskänsla, han saknar ett gott intryck överhuvudtaget.

Vi gjorde fan årets gärning när vi befriade er från han :)
Per Thomsen:
2008-11-19 22:14:11
Att laget VILL vinna är ju ganska självklart. Ibland möter man dock ett bättre LAG. Kan kanske vara så att Bobo inte har hittat rätt balans i lagdelarna ännu. Jag ger honom 2 matcher till att få LAGET och spelarna att fungera tillsammans. Björklöven och Sundsvall borta, Segrar där och det ser bättre ut igen...
Kim:
2008-11-19 22:14:23
Att ta en time out efter 0-3 målet hade ju varit en katastrof. Med cirka 2 min kvar av mellanperioden tar man inte time out. Men däremot kanske han skulle tagit den redan efter 2an ? Kom igen Wikegård, ta över Malmö och skrik dom upp till Elitserien.
Andersson:
2008-11-19 22:14:36
AIA //

Så var det.
Det är inte svårt och ogilla Bobo Simensen, mannen saknar sympati, han saknar fingertoppskänsla, han saknar ett gott intryck överhuvudtaget.

Vi gjorde fan årets gärning när vi befriade er från han :)
PB:
2008-11-19 22:15:02
Nån som orkar fixa en namninsamling för att bli av med Bobo. Skulle få många underskrifter låter det som.

URL: http://www.namninsamling.se/
:
2008-11-19 22:15:25
Andreas:
2008-11-19 22:16:04
Fy fan vad bedrövligt. Inte en enda spelare i Malmö kämpade idag. Att skylla allt på Bobo är helt fel. Spelarna ska fan inte behöva någon pådrivare. Och inför 12 000 pers borde ingen ha motivationsproblem...
:
2008-11-19 22:16:32
Bobo är en juniortränare som fått mönstra upp.

Precis som Galant påpekar är det ju för helvete skrämmande att i princip hela truppen sitter och håller käften med sina höga löner.
Det måste ju vara något fel på hela skiten. På kulturen i hela A-laget.

I historien finner man framtiden. Då finns det bara en lösning lite snabbt. Bye bye Bobo!
Andreas:
2008-11-19 22:18:34
Fy fan vad bedrövligt. Inte en enda spelare i Malmö kämpade idag. Att skylla allt på Bobo är helt fel. Spelarna ska fan inte behöva någon pådrivare. Och inför 12 000 pers borde ingen ha motivationsproblem...
Andersson:
2008-11-19 22:20:22
Lemontip //

Han är ett skämt helt enkelt, jag kan ärligt säga att jag varit emot mannen från första stund han satte foten i MIF.

Torgny Bendelin var den av de två som jag uppskattade.

Men han fick gå och mannen som anställde Bobo blev assistent.

Vill ni Rögleiter inte ha oss i eliten så kan ni vara nöjda för vi lär fan inte befinna oss där på väldigt länge till.
Kjelle:
2008-11-19 22:21:23
Lätt o skylla på en tränare..... alla överbetalda spelare då?
Mattias johansson vad har han gjort?
Balle steen??
Finns sååå många spalre som i dessa arbetslösa tider lyfter riktigt mycket pengar per månad...
Whalberg hade ett malmöhjärta...saknad som fan...
Kassa backar men om alla spelare visade hjärta så tar man växjö hemma....
alla visade hjärta borta o hemma mot lexand......
bobo e en sopa men inte bara han...


Inget lag går upp...möjligen AIK...


/leking
:
2008-11-19 22:21:45
För helvete!!!!! Ska Bobo sabba våran uppgång, då jävlar. Fatta NU att spelarna är inte intresserade av bobos stora käft samt att han har inget förtroende av spelarna längre. Agera innan det är för sent. Ut med packet!!!!!!!
Stenis:
2008-11-19 22:22:18
Bobo är den sämsta tränaren Malmö någonsin haft,till och med Abris var bättre.
Det säger en hel del om vad jag tycker om Bobo,för helvete avgå din pajas.
AIK:
2008-11-19 22:23:06
Ni (MIF-supportrar) är för sköna. Med det spelarmaterial ni har, så är ni inte bättre än såhär. Tänk att ni har näst högst lönebudget i Allsvenskan, och betalar det till medelmåttiga spelare och tränare.
Lycka till i Play Off, för dit tror jag faktiskt att ni tar er...
Kjelle:
2008-11-19 22:23:44
Lätt o skylla på en tränare..... alla överbetalda spelare då?
Mattias johansson vad har han gjort?
Balle steen??
Finns sååå många spalre som i dessa arbetslösa tider lyfter riktigt mycket pengar per månad...
Whalberg hade ett malmöhjärta...saknad som fan...
Kassa backar men om alla spelare visade hjärta så tar man växjö hemma....
alla visade hjärta borta o hemma mot lexand......
bobo e en sopa men inte bara han...


Inget lag går upp...möjligen AIK...


/leking
:
2008-11-19 22:24:18
För helvete!!!!! Ska Bobo sabba våran uppgång, då jävlar. Fatta NU att spelarna är inte intresserade av bobos stora käft samt att han har inget förtroende av spelarna längre. Agera innan det är för sent. Ut med packet!!!!!!! Ta med Peter också han är helt jävla värdelös.
David:
2008-11-19 22:26:52
Grattis Bobo!

Du har just blivit utnämnd till Sveriges största tomte genom tiderna...
Jussiforever:
2008-11-19 22:27:15
"Nu ska detta bli vår borg!"

-Bobo Simensen.

Den borgen var inte särskilt svår att inta..
Nä, nu måste det faktiskt bli en ändring i båset. Okey att de små pengarna som Malmö har att satsa hade behövts åt att förstärka truppen. Men det måste faktiskt bli en förändring på tränarsidan nu.

Leif Boork hade jag velat se i båset.
rödhök:
2008-11-19 22:27:19
Träffade Bendelin efter matchen och fråga honom om han var på väg tillbaka till Malmö, han svara alldrig, sen fråga vi honom om Malmö`s spel då svara han VILKET. Klockren analys
Niles:
2008-11-19 22:30:54
Ja det är i denna stund man bevittnar tidernas sämsta upplaga av MIF.

I många år har man stått ut med mycket.
Innerliga kriser i klubben och bristande prestationer på banan. Men vad som nu håller på sker är är något av Domeday.
Man skämmer ut och blottar sin bristande arbetsheder inför alla som där gått och väntat på Arenan och det som skulle bli den nya starten då Malmö skriver Hockey historia igen.

Bobo = Avgå
M.Johansson = Hade valt Sälen alla dar i veckan före dig.
Wallgren = Slitvarg eller skadat gods från Norr ?
Öberg = Vilken stjärna i Div 5 du skulle bli
Laget = Vad har ni för mål egentligen ? Inte är det att prestera för Malmö. Inte är det för att äns försöka bli bättre hockeyspelare.

Klacken= Hallå, Hallå? Var är den nu, jag bara undrar, var är den nu ?
Micke:
2008-11-19 22:32:41
Bort me den där jävla Rögle fittan en gång för alla för fan. Inte med Wikegård. Hur fan kunde vi kicka Osten???? Säg mig det??? Någon... när vi väl haft en bra tränare har killen fått kicken. Behöver en tränare som kan tagga laget, någon som verkligen är äkta Malmöit. Va fan gör Sylevgård nu för tidern? Mats Näslund? Johan Tornberg kanske skulle va intressant?
Då: Nonchalans Nu: Hjärta:
2008-11-19 22:35:02
Laget är problemet och malmöandan på läktaren. Medgångare och sengångare så långt man ser. Björk och weihager är sämst. Bort med de pinsamheterna och det kan bli åka av. Stäng ner ståplats och gör bra sittplatser där. BoBo? Ja, om allt det andra eländet ska vara kvar så gör det ingen skillnad att ta bort honom.
Magnus:
2008-11-19 22:35:26
Pinsamma spelar
Ännu pinsammare klack

Men BEHÅLL Bobo
Leksing tills ja dör!:
2008-11-19 22:35:47
VI VILL HA BOBO KVAR! Haha!

Å andra sidan ska väl inte vi vara så jävla kaxiga heller, jag är (väldigt) oroad över våran egen situation faktiskt. Vad är det frågan om i HA?
dk:
2008-11-19 22:39:28
Tror ni verklingen någon av dom etablerade namn på tränarsidan går till Malmö. Vad ska man få dom pengarna ifrån? Det troliga är att Peo tar över.
Per Thomsen:
2008-11-19 22:39:55
Kanske läge att plocka in Juha Riihijärvi nu. Tror att han skulle göra underverk!!
redhawks:
2008-11-19 22:42:53
Omdet inte sker nån förändring nu i Malmö så kan vi glömma allt ang en kvalserie i mars-april.Laget räcker ju inte till,idag var det klassskillnad.Växjö hade farten,finnesen,glädjen,viljan o glöden..Växjö var bäst på alla områden.JÄVLAR VAD JAG SAKNAR MIKAEL WHALBERG.Hade jag fått bestämma så hade BOBBO O PETER åkt ut innan kl23 idag,men Malmö har ju inte råd att sparka nån tränare.Men en som vi kan sparka är ju MCLEAN,vad fan ska vi med han till.Han är en målskytt som behöver bra omgivning,tex SÖDERBERG.Kan vi inte ernjuda han det då slänger vi en jävla massa pengar i havet,ca 100-150 000 kr gissar jaqg på.O detta är ju helt i onödan.Jag har tex hellre FRANK BANHAM i laget än TRÖTTE MCLEAN.Banham hade gjort ett kanon jobb här det kan jag sätta mitt arv på.Jag hoppas på några förändringar i MALMÖ innan helgen för så här kan vi inte hålla på.Jag vet knappt hur jag ska tänka o skriva just nu,besvikelsen är så jävla stor.Eller så har man överskattat MALMÖ fullständigt,vi är kanske ett mittelag i ALLSVENSKAN inte mer.Jag hade bytat MALMÖS backar rakt av mot VÄXJÖS backbesättning...utan att blinka.Jag tål inte WEIHAGER..han är så kass.Öppnar jag tidningen imorgon o Malmö har sparkat 5 spelare så blir inte jag ledsen...tex bruun,weihager,wallgren,mclean..jag kan fortsätta att skriva spelare nu..men jag vill ha bort fler i mina tankar...SKÄMS ÖVER ATT VARA REDHAWKS SUPPORTER..AVGÅ BOBBO O PETER..SNÄLLA
AIK:
2008-11-19 22:43:25
"Leksing tills jag dör":
Både ni o Malmö har ju byggt era lag på ett häpnadsväckande sätt skulle jag säga. Kolla era backar... Även om det inte är lika illa som hos Malmö, så fattar jag inte hur dessa två lag seriöst kan ha Elitserien som målsättning. "Alla" vet att man måste bygga laget bakifrån. AIK har seriens överlägset bästa backuppsättning, och har för en gångs skull värvat hur vettigt som helst. Tänk ändå om vi hade haft Leksands eller Malmös budget, då hade vi kunnat hota om en ES-plats på allvar. Nu blir det tufft, men är övertygad om att Leksand kommer komma botten-två i Kvalserien, och Malmö undrar jag ens om dom tar sig dit. Finns ingen tränare i världen som tar upp det spelarmaterialet till Elitserien
Tomten:
2008-11-19 22:44:25
Ska Riihijärvi ta över som tränare efter Bobo? Kan väl iofs inte bli sämre.
Maverick:
2008-11-19 22:44:33
Röglefitta??? Han har varit längre i mif än i Rögle. Miffitta alltså.

Tack för att ni befriade oss från honom, tack, tack!
Stickan:
2008-11-19 22:44:58
Växjös spelare var bättre på allt - precis ALLT!
Spelare som Erik Lindhagen (who?) och Erik Josefsson (who??) utklassar Paulsson och Söderberg.
jerry:
2008-11-19 22:45:13
Ja bort med Bobbo han e heeeelt värdelös bara att kollapå lag utagningarna fy fan vad dålig han e. dags för nått nytt o nån med en spel ide. en tränaer som kan sätta ihop ett lag på rätt sätt kanske? Så länge Bobbo e kvar så får Malmö inte ut det vi ska av laget o det håller ite vi ska vara 1:a el 2:a i denna serie heeeeeela säsongen men det har vi inte varit o är inte. Så nu dags för ändring Bobo bort o ja in med helst wikegård men det går ju inte men fan vem som helst känns det som kom igen nu ledningen. dags att agera. övwr 12000 pers på en match i Malmö o Bobbo får ut detta av laget nä fy fan.
Pettan:
2008-11-19 22:46:55
Jag har ingen malmö-supporter och inte överdrivet insatt i laget och klubben. Däremot har jag genom alla år märkt samma mönster hos MIF i motgång som ni supportrar är starkt bidragande till. Så fort det går tungt ska tränare sparkas och nya "stjärnor" köpas in.

MIF saknar en långsiktig plan. Och har alltid gjort. Var är den röda tråden i organisationen? Jag trodde att Percys "avhopp" skulle tvinga MIF att tänka om och tvinga fram ett långsiktigt tänk. Men nu är ni där igen. "Avgå Bobo" "Värva nu!!" osv... o skribenten på denna blogg gör långa uträkningar om hur MIF ska spara in slantar så att MIF kan värva fler stjärnor. Jag förstår att ni är förbannande efter förlusten idag men är det ingen av er som märker att ni faller i samma fälla år efter år efter år?
Edward Pärsson:
2008-11-19 22:48:43
Hela Sverige skrattar...
:
2008-11-19 22:52:37
...åt "Edward Pärson"
David:
2008-11-19 22:55:30
Detta är inte som innan när vi sparkat tränare. Denna gången är tränaren fullständigt oduglig.
Jockee:
2008-11-19 22:56:45
Nästa gång så ska jag och några andra fan se till att få lite fart på våran värdelösa klack!
Farfar:
2008-11-19 22:56:54
I en säng i Skåne ligger Bobo och försöker sova. På näset sitter en miljonär med en wiskey i handen.
-Vad tänker de på i kväll????????
Robbe:
2008-11-19 22:57:26
Satt o räknade på det innan, om man betalar ut Bobos lön och ser det som en gåva så kan vi få bort honom om 100 personer lägger 2500 var.

Några intresserade?
Chris:
2008-11-19 22:57:35
Bobo är den sämsta tränare Malmö någonson haft! Men den förkaringen räcker inte! Det är något annat också som är åt h-e fel i dagens Mif. Hur kan ett lag underprestera med över 12.000 pers i Arenan??
6 matcher på bortaplan, 18 poäng! Börjar den borta-sviten med ytterligare en förlust mot Björklöven på fredag, då ligger katastrofen runt hörnet och väntar. Nästa hemmamatch mot Oskarshamn den 4 januari kommer att spelas i "Ekohallen"!! 3 - 4000 tusen på läktarna, om det ens kommer så många?? Bort med Bobo och PA innan det är för sent.

URL: http://flippbook.com
Jussiforever:
2008-11-19 22:59:03
Marcus Paulsson spelade riktigt bra idag. Han höll i puck när det behövdes fylla på med spelare. Han hade farten, kämpade och slet. Synd att det där sista inte satt där, men helt klart en av de bästa idag.

Weihager - Han verkar vara fridlyst från kritik bara för att han kommer från egna juniorleden.
Defensivt håller han knappt i allsvenskan. Spelsinnet... Vilket spelsinne??
Tror de flesta håller med om att hans styrka är hans hårda skott. Visst har han också fått spela mycket powerplay o fått massor med istid.
Killen har gjort 0 mål. NOLL MÅL !!!

MacLean - Snacka om att slänga pengar i sjön. Han måste ha en passningsläggare för att göra sig själv rättvisa. I salzburg hade han Ojanen om jag minns rätt. O de gick ju bra. Dessvärre så har Malmö ingen bra playmaker. Eller ingen playmaker alls..

Gallerungarna - Tyvärr hade 4:e kedjan en riktigt tung kväll. Junisarna med Wallgren var bedrövliga. Felpass o icingar för hela slanten.

Calle Steen - Ja skiter i om du är jesus själv på träningarna. Det är på match det ska presteras!
Så jävla osynlig! Var är passningarna? Checkingen? Avsluten?

Alla centrar - Vi har fyra st defensiva centrar. Iallafall fyra st som är oförmögna till att göra något offensivt och lyfta sin kedja.
Fan, Lasse Pirjetä hade i nuläget varit ett lyft för detta lag. det säger en hel del!!

Om Malmö tagit en seger, med lite trevligt spel, inför över 12000 pers så hade nog en hel del inkl jag redan börjat spana in matcherna på ticnet i januari. Men just nu så känner alla bara en avsmak för detta lag. Så himla tråkigt.

Blir bara så trött på skiten..
Iggy:
2008-11-19 22:59:03
Ja nån bra hockey bjöds vi ju då inte på iaf... KATASTROF !
Stackars den sponsor som skulle ta ut matchens lirare... Per Johnsson på bänken måste blivit det, för i ärlighetens namn så gick vi innan matchen var slut...

Och ja... Per Johnsson, honom tar de för att han dels ska få mer istid i Malmö och för att man såg honom som en tillgång?? JAHA på bänken?? Amen TJENA!
Fan ut med de gamle Casselstål&co som inte gör jobbet och in med Johnsson som e hungrig...

Sen en annan sak, när laget ligger under med 4-0 ja då har man bänkat junisarna Jace & Hampe? Vad fan då för? Man ligger under med 4-0 hallå! Sen e det ju för fan de som gör att det händer någe och som kämpar! Ut med Paulsson, Mackan och de andra som åker som om de är på allmänhetens åkning...
Segare än kola för fasen !

Strax över 12.000 på läktaren idag, ska nog vara glada om det blir 6000 i januari...

Ingen i föreningen lär sova gott inatt...
Kim:
2008-11-19 22:59:49
DAGENS GODBIT! DE E KÄRLEK NÄR VÄXJÖPUBLIKEN SKRIKER "BYYYYYYE, BYYYYYYYYYE BOBO! BYYYYYYE, BYYYYYYYYYE BOBO! BYYYYYE, BYYYYYE BOBO, BYYE BYYE!"
Ågge:
2008-11-19 23:00:07
Där rök våran kvalplats tror det kommer bli en tuff vår dessvärre..

Toni:
2008-11-19 23:00:33
Jag tror att Bobo helt tappat sitt förtroende hos spelarna. anledning???? Jo ganska enkelt precis som sagts innan så saknas spelidé och i ren desperation ändrar han i kedjorna i hopp om att slumpen ska leda honom rätt. För inte kan väl dom sista matchernas kedjesammansättning genererat en AHA!!! WOW!!! känsla under träning som gjort att det varit befogat????
På grund av detta så tror jag spelarna tappat förtroende för Bobo som tränare och spelar därefter.. Jag ser det som ett rop på hjälp från spelarna och att sturelsen måste agera ganska omgående vilket alla i laget förstår.
galnare:
2008-11-19 23:03:50
in med boork.
eller ja ut med bobo
Chris:
2008-11-19 23:06:28
Med "armarna i kors Bobo". Citat från Expressen: Vi såg otroligt spända ut och hade ingen studs i benen, säger Malmös tränare Bobo Simensen.

URL: http://flippbook.com
BOPA:
2008-11-19 23:06:37
JAAA! SENASTE NYTT! BOBO HAR SAGT UPP SIG!!!
Fredrik C:
2008-11-19 23:07:10
TIMO LAHTINEN i båset
Tomten:
2008-11-19 23:08:32
EXTRA EXTRA

Bobo har fått sparken enligt säkra källor.
Redhawk supporter:
2008-11-19 23:09:05
har Bobo sagt upp sig? Var har du fått det bekräftat?
mutu666:
2008-11-19 23:10:37
bäst var Växjöklacken som sjöng Bye Bye Bobo bye bye.


Macki:
2008-11-19 23:12:04
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
INGEN VILL HA DIG KVAR I MIF SOM TRÄNARE.
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
BOBO DU SKA AVGÅ NU!
Jack Räddhake:
2008-11-19 23:12:33
Faen va bra jag mår på er bekostnad.

Tack,tack,tack.

När ni gnäller då sjunger jag.
När ni gråter då skrattar jag.
När ni har ont då njuter jag.
När ni dör då lever jag.
kjelle:
2008-11-19 23:15:37
EN FRÅGA:

Varför hyllade ni alt ock alla efter leksandssegrarna????
samma tränare samma spelare????
oooo:
2008-11-19 23:17:55
Vilka är dom källorna? Sitt inte här och ljug...
Tiburon:
2008-11-19 23:24:43
Kl. 10.00 på lördag är det skridskoskola där lär man sig att böja knäna & ha en sittande ställning, då får man balans samt att man kan ta ut skären så pass mycket för att åka snabbt framåt, även roligare saker som översteg & hockeysvängar mm, lärs ut.
Kl.11.00 börjar hockeyskolan här lär man sig grunderna, puckföring, passningar mm.
Är ni riktigt duktiga så kan du bli uppflyttad i ett lag, då börjar allt det roliga med träningar, matcher & kärlek till spelet.

Så hela A-laget ni är hjärtligt välkomna ner till Rosengårds ishall för en liten påminnelse om motivation & kärlek till spelet.
Var inte rädda nu tränarna är väldigt rättvisa, alla skall delta & bidra på det bästa sätt man själv kan.

Välkomna!
oooo:
2008-11-19 23:26:27
Blocket:
Bobo Simensen.
Pris: 10:- eller en muffins.

Om produkten: Vill du att ditt hockeylag ska misslyckas?. Ja då är Bobo rätt person.

Vid snabb affär kan vi diskutera priset.
Jens:
2008-11-19 23:28:05
Laget är inte bättre än såhär, bara att inse nån gång!!!!!!! Försvarna är usla. Ledningen är usel. Inställningen är usel. Tränarna är usla. Det är inget elitserielag!! Henrik Karlsson är ok men han släpper oxå in väldigt enkla mål. Hoppas Hurme kommer tillbaka.
Salle:
2008-11-19 23:32:49
Jens

Du e Usel
kjelle:
2008-11-19 23:36:55
Men en fråga igen::::

Varför var ni alla världsmästare efter leksandsmatcherna???

Ja så här ska vi spela
Vilket lag
bra bobo bra matchat
vilka hjärtan
osv osv.....
Schnitzel är gott!:
2008-11-19 23:40:57
Jens.

Håller med dig. Mif är inget elitserielag. Det är därför dom inte spelar i elitserien.

Men det tycker inte Salle, för han vet minsann hur läget ligger till.

Bobo blir årets nordvästskåning om han lyckas hålla sig kvar i Mif fram till nyår.
Pappa Pilut:
2008-11-19 23:51:13
Skulle nog vilja säga att det är Henke Karlsson som räddat ansiktet på MIF så här långt. I båda Leksandsmatcherna hade MIF flyt samtidigt som Henke var grym.
I åtskilliga vinstmatcher har man förlorat skotten ganska klart mot "på papperet" sämre lag.
När då inte Henke är helt på topp som t.ex idag eller mot Västerås, ja då ser det ut såhär.
Med en mer mänsklig målvakt tror jag att tabellplaceringen varit betydligt värre.
Ahl:
2008-11-20 00:16:23
Hahah så jävla kul. I premiären var allt så jävla bra och ingen skulle sparkas eller värvas. idag? haha pinsamma
Tomten:
2008-11-20 00:21:15
Har Bibi fått sparken än?
Malul:
2008-11-20 00:27:48
Ingen som fattat att ni fick stryk av ett lag som är dubbelt så bra som er?
Ljug-Kung:
2008-11-20 00:45:32
Malul:Det vi inte fattar är hur i helvete vi kan få så mycket pisk av er när vi på pappret har så mycket bättre spelare... och att det händer sånna här bottennap ungefär varannan match!Om man nu kan kalla det för bottennapp längre...

Ahl:Det ändå som gjordes var ju att klaga på det minsta lilla efter premiären!Pajas!

Har varit borta hela dagen, och har inte kunnat få reda på hur matchen gick, och så kommer jag hem och ser att det slutat 1-5!!!Fan vad förbannad jag blir, JÄVLA HUNDAR!

AGERA! PRESTERA!
Ljug-Kung:
2008-11-20 00:49:16
och om det nu är Bobo som inte kan få spelarna att prestera, skicka han då för i helvete långt från vår klubb!
Ljug-Kung:
2008-11-20 00:49:31
och om det nu är Bobo som inte kan få spelarna att prestera, skicka han då för i helvete långt från föreningen!
Jonas:
2008-11-20 01:04:55
Kjelle. Jag tror att inför en match mot leksand behöver spelarna inte ha någon tränare eller ledare för att bli motiverade. Men mot andra lag som inte har samma stjärnor och heter något bra så kan det säkert vara mycket svårare att bli motiverad. In med en tränare som säger ifrån och får spelarna taggade. Sätt söderberg på bänken om han inte gör vad han ska, för ett medelmåttigt allsvenskt lag slår man utan söderberg eller höglund. Sålänge alla gör sitt jobb så är jag helt övertygad om det. Hur många mtcher har man förlorat när man har spelat bra? För man kan faktist spela bra och förlora. Men i Malmö är det just nu fågel eller fisk.

Jag har aldrig gillat bobo, iofs har jag aldrig varit "nära" han heller och sett han så mycket men jag tycker det räcker med vad man hör på tv från den mannen. Han kanske skulle vara bra för ett mitten-lag i div 1. Men ta upp Malmö till ES... Kommer aldrig hända!
....:
2008-11-20 01:07:26
ut:wallgren

in:tomas larsson

ut:marcus olsson

in:thuresson

ut:alvarez

in:per ledin

ut:maclean

in:banham

ut:mattias johansson

in:wahlberg

ut:urbas

in:hampus gustavsson


ut:öberg

in:jens olsson

ut:bruun

in:herlsey

ut:bobo o peter

in:hardy nilson o tornberg


-:
2008-11-20 01:09:46
glömde

UT:weihager

in: tim erixon.
Pelle:
2008-11-20 01:21:35
Tycker detta är intressant:

AIK-Växjö 1-5
Växjö-AIK 2-1

Malmö-Växjö 1-5
Växjö-Malmö 2-1

Malmö=AIK?

/Mvh Pelle
:
2008-11-20 01:27:30
Jadu. Finner inga ord, samma visa varje år. När ska det vända för Malmö?
.:
2008-11-20 01:33:22
inte bara bobo ska avgå..även peter andersson och hela styrelsen..dock inte peo.

Sen så tacklas laget för lite.tuffa till er !elr köp ett gäng tuffingar.

kalle:
2008-11-20 01:33:44
Bobo MIF. Inget annat lag som vill ha han
Tobbe:
2008-11-20 02:55:02
Ja, sparka Bobo. Då tror jag att Mattias Johansson börjar åka skridskor, Jonas Höglund kämpar, Marcus Paulsson passar pucken...

Det finns några primadonnor på ishelvetet också!!!!! Sen om Bobo står still i båset eller rör på sig, vad fan gör det? Ska han ta en klubbjävel och slå in pucken också???
Malmö:
2008-11-20 08:25:53
Fy faan va pinsamt 1-5 inför 12000, på vilken annan arbetsplats hade dessa sk "stjärnor" fått jobba kvar??

Bobo måste ju vara totalt dum i huvet, jag börjar bli riktigt trött på hans uttalanden efter matcherna..


KICKA IDIOTEN!
:
2008-11-20 08:30:17
– Vi såg otroligt spända ut och hade ingen studs i benen, säger Malmös tränare Bobo Simensen.
Jojje:
2008-11-20 08:34:49
Det som är ganska intressant är att MIF:s placeringen i tabellen mångt och mycket bygger på två matcher mer spelade. Den här säsongen tror jag kommer bli ett mellanår för Rödhökarna. Hade ni kickat Bobo samtidigt som man rensade på kansliet så hade det kanske fortfarande varit lite fight om KS-platserna. Det är ju ganska troligt att AIK, Växjö och LIF kniper de tre platserna. MIF får sedan harva i play-off, och det fixar ni inte med Bobo vid rodret.

Det var någon som skrev här ovan att Bobo kommer att bli årets nordvästskåning om han lyckas klamra sig fast över nyåret. Fan vet om inte hela MIF:s styrelse blir nominerad i ett sådant läge. Styrelsen har ju mandatet att göra en förändring med gör inte det?


URL: http://www.gdrh.se/
Martin:
2008-11-20 09:09:31
Jag har iofs inte så bra koll på bobo, men hur många gånger har det hjälpt att Malmö bytt tränare?

Wikegård, Lillis, Osten till King, Bendelin.

Att dem sparkade Wikegård och sen Osten är nog dem störa misstagen som gjorts i Malmös historia.
Kommentaren:
2008-11-20 10:17:28
Var inte detta väntat? Jag menar Detta lag är inget för Elitserien, då hjälper det inte att kasta ut tränaren.. kasta ut spelarna! Vet att detta inte går men det är bedrövligt att se hur lite hjärta det finns i laget, ingen är beredd att "offra" ett par stygn för en vinst, ingen är beredd att göra något för någon annan i laget, bedrövligt, Primadonna fasoner...
Vinnar skallar finns överhuvudtaget inte, rätt eller fel men varför tog man inte tillvara på Kim Johansson, Emil Thuresson, Oscar Ahlsenfeldt, Sune, Mattias Persson, Tobias Nilsson-Roos,Sebastian Ström, Hansson osv.. Killar som är beredda att offra en hörntand dessutom billiga Malmö killar, Hade man satsat på dessa så hade man frigjort kapital och kunnat köpa in en Top 5:a som producerar.. Vad Inte Andersson och Bobo förstått är att ett lag byggs inte bara utav dom bästa killarna utan av dom bästa karraktärerna, se på Kalmar, Rögle, Göteborg osv.. Dagens Malmö killar har hutlöst betalt vilket gör att dom tror dom är superstjärnor, faktum är att dom platsar inte i något annat lag!!
Summa sumarum Ut med Andersson Och Bobo, förnya inga kontrakt med någon av primadonerna som finns idag, in med nytt friskt blod karaktärer, Bedelin, Wikegård osv.. skåpmat.. Nytt Vad sägs om Panterns Tränare Tillgren!? Nytt, spännade, Malmökille och en jävla vinnarskalle!!
Växjö Rules:
2008-11-20 10:44:25
Var på matchen igår och kan med andra ord konstatera en del saker.
12150 på läktaren och 400 växjö supportrar kör över malmö massan, PINSAMT eller?
Publiken sviker sitt lag vid period paus 2-3 då man buar ut de sina PINSAMT det är väl då man skall stötta laget eller?
samt man buar ut laget inför tredje perioden precis vad de behöver PINSAMT eller?
Vid 0-3 så kan jag inte mer än säga så här Johan tror du verkligen att PA och Bobo står i båset och tittar upp mot sektion 8 där du och Billgren tror jag han heter sitter och visar att de ska ta time out?
visst mitt i matchen" PA kolla sektion 8 och kolla vad Johan vill att vi skall göra" PINSAMT eller?
Nä johan för helvet ställ dig själv i båset om det nu inte passar och om du nu vet allt.
att du sedan går ut med att det finns spelare i truppen som vill ha bort Bobo som tränare och till och med namnger dem vilken jävla PANNA du är

nä ni är inte bättre. 1-5 säger allt i hockey templet.

ps. det ända positiva förutom vinsten var helt klart arenan vilket bygge. det har Percy gjort bra.

Christian:
2008-11-20 11:20:34
GÖR HOCKEY TESTET PÅ

http://christianbilling.blogg.se

Hur bra är du?


GÖR HOCKEY TESTET PÅ

http://christianbilling.blogg.se

Hur bra är du?



GÖR HOCKEY TESTET PÅ

http://christianbilling.blogg.se

Hur bra är du?



GÖR HOCKEY TESTET PÅ

http://christianbilling.blogg.se

Hur bra är du?


GÖR HOCKEY TESTET PÅ

http://christianbilling.blogg.se

Hur bra är du?



GÖR HOCKEY TESTET PÅ

http://christianbilling.blogg.se

Hur bra är du?



GÖR HOCKEY TESTET PÅ

http://christianbilling.blogg.se

Hur bra är du?


GÖR HOCKEY TESTET PÅ

http://christianbilling.blogg.se

Hur bra är du?


GÖR HOCKEY TESTET PÅ

http://christianbilling.blogg.se

Hur bra är du?



GÖR HOCKEY TESTET PÅ

http://christianbilling.blogg.se

Hur bra är du?



GÖR HOCKEY TESTET PÅ

http://christianbilling.blogg.se

Hur bra är du?

URL: http://christianbilling.blogg.se/
:
2008-11-20 12:29:05
Kan fortfarande inte fatta att man inte testar Blomqvist. Kille kan ju för faaaan åka skridsko slå en pass och har storlek. Nä bort me jönsarna och PÄR JOHNSSON katastrofvärvning. Tim Erixon-Anton Blomqvist där snackar vi nutid och potential killar som vill.VAKNA MIF
Björne:
2008-11-20 12:29:21
Jag vet att alla tycker, AVGÅ BOBO.
Men Johan, att skriva att 98% i laget inte vill ha honom kvar är inte snyggt. Tänk på människan BOBO SIMENSEN också. Han har känslor och självförtroende också som behöver rås om.
Tänkvärt i dagar som dessa. Inte lätt att vända en skuta med allt detta negativa omkring.
Växjö Rules:
2008-11-20 12:59:56
Varför hänga tränaren när det är pajaserna på isen som inte gör sitt jobb. att basa över dessa överbetalda divor kan inte vara lätt och att allt skall läggas på Bobo tycker jag är fel utan låt åtminstone PA också få sig en radenga.
vi gör så här
ni låter Bobo vara kvar och sprakar dessa spelare stället
här kan ni nämn de spelare som inte håller måttet för jag vet inte vilka ni vill bli av med. sparka seplarna istället för tränaren. inför någon form av lön vid vinst vid förlust betala tillbaa halva lönen
Limhamn:
2008-11-20 16:24:59
Ni måste behålla BOBO han är ju toppen ES till våren
HE HE `HE HEHE HE HE HE HE
Robin Lorensborg:
2008-11-21 14:17:05
Varför är där ingen som gör en namninsamling på att bobo ska avgå eller få sparken =)
Publik i arenan:
2008-11-21 18:04:40
Det mest sorgliga är att se Blogg-Johan stå och skrika "Avgå Bobo" med sina psykade Malmöfanskamrater, det är pinsamt !! Kallar du dej själv en supporter till Redhawks ? PINSAMT!!

När vi ändå skriver om fans. Malmös hejarklack ? Dags att stänga dem ute från Malmös matcher för fan.

1. Dem är pinsamt dåliga
2. Dem har inget hjärta över huve taget! Går man innan matchen är slut är det fan dags att börja fundera alltså.
3. Mogna, för helvete!

Mycket att ordet pinsamt, men det är fan rätt alltså!
DJ:
2008-11-21 18:29:40
148:e inlägget?? Rekord på bloggen??

Måste nog hålla med Johan trots att jag är Leksing, Bobo måste bort!

Nått är uppenbarligen fel i laget och man kan inte sparka alla spelarna så då måste ju tränaren gå...
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan