Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Om du nu inte bryr dig...
2008-11-22 10:00:08
... Varför då inte kliva åt sidan själv, Bobo?
http://www.hockeyexpressen.se/Hockeyallsvenskan/1.1378190/bryr-mig-inte-om-jag-sparkas
Annan nyhet i arktikeln är att PA har med sig utrustning och är redo att hoppa in. Nu tror jag dock inte det blir akuellt. Björk är också med, dessutom är man fem backar kvar, turligt nog.

---

Nu ska jag åka ner till Sundsvall.
Får se om jag hinner ner till träningen klockan 12.45.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Hockey
Match
david:
2008-11-22 10:10:02
Hur mcyket pengar förlorar vi om vi sparkar Bobo?
Christian Zackariasson:
2008-11-22 10:15:36
Han är fan inte klok. Vilka signaler sänder han till laget med såna uttalanden?

URL: http://www.zacsdaily.blogspot.com
ctg:
2008-11-22 10:16:23
Läste artikeln innan imorse och tänkte bara va fan håller han på med. Ta då och packa din skit Bobo och stick. Antingen har MIF redan gjort sig av med honom eller så är han ute efter att få kicken.
Finns ingen som helst kämparglöd i den mannen.

Precis innan han lämnade Rögle för er så bytade han "image" precis som nu. Blev kylig och slutade bry sig.

Kanske goda nyheter för er? Bobo på sista versen.
Timbox:
2008-11-22 10:21:19
jag tror oxå att Bobo redan vet om att han har fått kicken. tex att han leder laget fram till jul eller nåt. Känns så i hans uttalande.
Johan E:
2008-11-22 10:21:44
"- Jag skiter fullkomligt i vad som sägs. Jag bryr mig inte om jag får sparken. Dessutom är det vanligt att sparka tränare i den här klubben, säger Bobo Simensen. "

Hur kan en tränare säga så här om sin klubb. Fritt översatt är det ju samma som att säga " ledningen för Malmö är idioter som gärna sparkar tränare lite för ofta. Jag skiter i om jag får sparken, Malmö betalar ju min lön ändå"

Malmö ni har större problem än ni tror.
Mika:
2008-11-22 10:27:42
Hur kunde man välja den här mannen före Toggan. Helt otroligt!
Agera:
2008-11-22 10:43:15
Låt Bobo leda matchen mot Sundsvall på sön sen kan han packa sin väska och dra. In med ny tränare, tre backar och två forwards och kom ut som ett nytt lag efter uppehållet. Skulle inte ha något emot om Banham o Wahlberg hade anslutit. Fram med plånboken nu PEO!!!
Ängelholm:
2008-11-22 10:48:47
Humor. Ni skall alltid lösa prblemen med pengar. Ni har ju försökt med den taktiken i snart 10 år utan framgång. Kolla på Rögle. Deras trupp kostar 5 miljoner mindre än Malmös. Ringer det ingen klocka. Hockeykultur kan inte köpas för pengar.
Sten:
2008-11-22 10:50:59
Ängelholm
Ni är så oerhört duktiga uppe i ängelholm.
Mika:
2008-11-22 10:55:00
Ängelholm,

Ja, ni har lyckats bra. Det kan jag inte säga emot. Men det tog också 12 år att hitta tillbaka. Den tiden vill ingen av oss vänta.
Iggy:
2008-11-22 10:56:29
Möjligt att detta är sant MEN man ska nog ta det med en viss nypa salt eftersom detta är ju sjävklart journalisternas hetaste sak att skriva om just nu att det e kris i Malmö...
De dras inte för att skriva saker som skapar reaktioner typ detta då... Det är ju deras yrke att få folk att reagera och då dras man inte från att förvränga det som verkligen sägs i samtalet...
Benny:
2008-11-22 10:58:57
Hej!
Jag har länge hävdat flera saker i och kring MIF. Jag har skrivit 2 gånger till ledningen och båda gångerna fått svar - senast från PEO! Mejlet nedan är efter förlusten mot VÄXJÖ.

Läs nedan mitt ANDRA MEJL -

Från: Benny
Skickat: den 19 november 2008 21:40
Till: Mats Westerback
Kopia: Percy Nilsson; Peo Larsson;
Ämne: Är det inte dags att agera nu?
Prioritet: Hög

Hej Mats!
Är det inte dags nu att svinga din lie över den urusla prestationen från BOBO? Jag har tidigare skrivit till dig och vi är många nu som kokar av ilska över den handlingsförlamning vi ser i klubben. Även om vi ligger 3:a just nu har vi 2 matcher mindre spelade och TYVÄRR vinner vi inte för att vi spelar bra utan för att de andra spelar dåligt. SNÄLLA – gör något och gör det NU! Visa ackurates och pondus – ett lag med 33 miljoner i löner borde prestera mer och det är LEDNINGEN som skall se till att detta sker!

6 bortamatcher att vänta om jag inte läser fel … Tyvärr tror jag inte att detta håller hela vägen hem! Vi är många nu som är ledsna – inte bara över att MIF spelar dåligt utan också på att klubbens ledning visar att den kanske inte är lämpad att handha ”min klubb”. MIF är inte där för ledningens skull, ledningen skall vara där för MIF’s skull och vill ni inte det bör ni ställa era platser till förfogande, GENAST!

Om ni inte agerar nu kan vi alla glömma både kvalserie och elitserie … tyvärr. Vänligen AGERA och gör skäl för era löner, det snackas mycket om ”hjärta” och jag undrar om det finns och om det i så fall stannat?! Jag påstår inte att jag skulle kunna göra sakerna bättre, jag är inte tränare eller ledare av den kaliber som krävs, mitt bidrag är ett desperat försök till konstruktiv kritik och som MIF-are vore det ett svek att inte ryta till.

Tack för ordet – och var vänlig och ta hand om VÅRT lag!

Med vänliga hälsningar / Regards from
Benny

------

Enligt svaret från PEO kommer man att agera men fan vet eftersom allt annat slutat fungera i föreningen!
Andersson:
2008-11-22 11:02:56
Suprise, vilket jävla arrogant svar, och ska den idioten snacka om att han isåfall blir dåligt behandlad, det var för fan Torgny som blev det, hade vi haft han kvar är jag övertygad om att det gått bättre.

Packa väskorna och sticka din idiot Simensen!
Palle:
2008-11-22 11:05:59
Tror redan Bobo fått besked om att han inte är önskvärd längre och därför uttalar han sig så.

Annars ÄR han lika korkad som vi trott hitintills.

Lös ut Hallin och parkera han tillsammans med Lahtinen i båset så det blir lite kul i laget vilket är det som saknas nu.
Bobos sura miner och gnällande gör ingen glad !
Jojje (RBK):
2008-11-22 11:12:33
Jag känner igen Bobos attityd i artikeln, är rätt övertygad om att han fått beskedet om att han skall bort, men det verkställs inte riktigt ännu. Han var på samma sätt när han försvann från RBK. Men så känge det inte är officiellt så är han ju kvar.

En tränare som skiter i om han sparkas skall sparkas på grund av illojalitet. Någonting måste ligga till grund för hans dryga inställning.
SandraLi:
2008-11-22 11:14:53
Det är väl inget att hymla om att jag gör
reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam reklam, reklam ,reklam reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam ,reklam, reklam, reklam, reklam reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam, reklam
För Http://Ihuvudetpasandrali.blogspot.com/

URL: http://Ihuvudetpasandrali.blogspot.com/
nöffeplidan:
2008-11-22 11:19:08
fin attityd mot spelare o klubb banlys den där bobo.
tycker personligen att han gått över gränsen för vad man får säja när man utrycker sig som han gjort.
släng av han i huvudstan här är han inte välkommen längre det lilla förtroendet som fanns kvar försvann nu.
att uttrycka sig så om klubben är tabu och borde bemötas med reprimand bänka honom.
ska klubben behandla honom lika illa som han behandlat spelare som nickersson osv.
ännu en fiskmås (stockholmare) gör bort sig.
Andersson:
2008-11-22 11:19:29
Johan, hur fan du orkar med alla idioter som gör reklam för sina bloggar härinne och spamar nåt enormt, det går över mitt förstånd.

SandraLi //

Ingen vill läsa din jävla blogg, kamma dig!

Åter till hockeyn!
Men ifall Bobo redan fått sparken, varför är det inte officiellt? Vad händer ifall han sitter mot Sundsvall och vi vinner?
Ystadpågen:
2008-11-22 11:19:35
Bobo sparkad yesss och vem är på ingång om inte leffe boork hehe detta kan bli kul!!!!
nöffeplidan:
2008-11-22 11:21:21
förklaring för dom som inte fattade fiskmås- stockholmare (dom skriker o skitar ner)
Andersson:
2008-11-22 11:27:23
Allvar? Skulle det stämma så blir ingen gladare än jag, jag har stor respekt för Leffe.
Icecold:
2008-11-22 11:28:25
Ängelholm: du snackar om hockeykultur i Ängelholm- nu får du fan ta och lugna ner dig,att ni gör det bra är en sak men kom inte och snacka om hockey kultur.
Ang,Bobos kommentar så har han troligtvis redan fått sparken och har han inte det så ska han ha det a,s,a,p,jag sparkar honom gärna själv i röven.Glöm bara för guds skull inte bort P,Andersson.
Timbox:
2008-11-22 11:33:21
Ängelholm andas hockey. Ängelholm är hockey.
Det är kultur.
cjb:
2008-11-22 11:39:15
Efter det uttalandet borde han fan inte ens få åka med laget hem från norrland, bryr man sig inte mer om sitt jobb skall man ha sparken på stående fot.
Visst kostar det en del pengar att sparka bobo som hade behövts till spelare, men jag tror att det blir bättre att ta en spelare mindre i januari och få en ny tränare istället.
Förlåt, inte en ny tränare utan få en tränare istället då bobo ALLDRIG varit en sådan enligt min mening.
TG:
2008-11-22 11:40:09
Den ultimata lösningen: Sparka hela laget - friställ en massa pengar. Skicka Bobo till månen på en enkelbiljett för pengarna och låt Öhman & J20 ta över.
:
2008-11-22 11:43:22
Vilken jävla gris han är. Med vilja verkar han förstöra den redan sargade lagmoralen. Han framstår var dag numera som ytterligare inkompetent och dum i huvudet.

MIF Forever, Bobo to hell
:
2008-11-22 11:44:41
Sparka BOBO och låt PA bli huvudtränare HI HI HI
Mif:
2008-11-22 11:47:54
Varför inte P A som huvudtränare
Andersson:
2008-11-22 11:52:17
Icecold //

Tycker väl snarare du får lugna ner dig lite, Ängelholm har betydligt mer hockeykultur än en del av de andra elitlagen.
nöffeplidan:
2008-11-22 11:53:47
herregud vem var det nu som kom på den ljusa ide´n om peter a.har alla glömt hur fina värvningar den gossen gjorde.
Leksing:
2008-11-22 11:55:37
Grejen är ju den att om Bobo säger upp sig får han inge slantar av malmö, DÄRFÖR ser han till att bli sparkad och får behålla sin lön så länge kontraktet gäller!
Att Bobo skulle kliva åt sidan av sig själv är till och med han för smart för att göra!
Sorry malmö, ni kommer att få betala för att bli av med honom..
Andersson:
2008-11-22 11:58:45
Mif //

Skämtar du?
Vad har han uppvisat som tränare för att kunna ta över skeppet?
malmöandreas:
2008-11-22 12:00:35
hur fan kan han fortfarande inte vara sparkad! säger man så har man fan inte på sitt jobb att göra..
riktigt trist att höra. kom igen nu grabbar vissa hjärta ta tre poäng mot sundsvall,
Hidzhuut:
2008-11-22 12:01:34
Om du hinner till träningen, försök få en interjuv med bobo
Icecold:
2008-11-22 12:01:37
Andersson
Vet du överhuvud taget vad ordet kultur betyder?
Det är en annan sak att man kanske har påbörjat något som kanske kan bli kultur,det är något som tar tid.
Andersson:
2008-11-22 12:04:49
Icecold //

Jag vet mycket väl vad kultur betyder och det är inte direkt som att Rögles klack ploppat upp som en av hockeysveriges bästa i år.

Den stämning som finns i Ängelholm på hockeyn har funnits väldigt länge och jag ser inte i nuläget många klackar som är bättre ärligt talat.

Sen bör de ha cred för de inte har samma jävla ramsor som ALLA andra hockeylag i hela Sverige.

:
2008-11-22 12:11:12
Alla ni med tolv fingrar - sansa er. Gödsel är det enda som är kultur i ängelhåla, inget annat.
Timbox:
2008-11-22 12:12:52
Icecold/ hämta dina mammas lexikon och slå upp ordet, KULTUR. Du verkar inte förstå vad det betyder.. Hockeyn har alltid var prio 1 inom idrotten i ängelholm. invånarna i ängelholm står bakom Rögle, då menar jag alla, en 90år gammal tant såväl som en 11 årig pojke.
Kultur blir det inte på ett par månader bara för att man spelar i elitserien som vissa Lhc-fans verkar tro. Leksand har kultur, rögle har kultur och en del andra, kanske vanligare i mindre orter med riktig hockey kultur.
Jojje (RBK):
2008-11-22 12:14:59
Se aftonbladets Bobo-artikel nedan.

URL: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/allsvenskan/article3832302.ab
Maverick:
2008-11-22 12:16:30
Ni ska inte bry er om vad son står i tidningarna. Speciellt inte Aftonbladet och Expressen. De skriver vad som helst. Det är inte alls säkert att Bobo sagt så. Vi i Rögle har fått mycket skit genom åren också utan att det varit sant.

Stolt Röglesupporter.

Klart ni ska sparka honom ändå!!
:
2008-11-22 12:19:54
Håller med bobo totalt!
Är säker på att journalisten har överdrivit bobos ord en aning!
Har har säkert sagt att han inte kan springa runt och fundera på om han ska få sparken utan att konsentrera sig på sin uppgift och sikta in sig på matchen mot sundsvall! Och att malmö sparkar tränare/spelare ofta vet väl alla!

Men men, journalisten vann ju till och med era "mifhjärtan" så han fick nog ut det han ville av detta "scoopet"

ps. ganska snooopen bobo lär bli när läser vad han inte har sagt! :(
Icecold:
2008-11-22 12:20:19
Andersson
Håller med dig om klacken men det handlar om mycket mer än så och inte har ni väl funnits i hockeyns finrum så väldigt länge?
:
2008-11-22 12:27:57
Notera bibis pussmun! inte att leka med den inte! ;)
säkert många malmöbrudar som vill åt den, eller är det styrelsen tillsammans med percy som får äran??

Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/allsvenskan/article3832302.ab
Dennis:
2008-11-22 12:35:11
VI VILL HA BOBBO KVAR!
Tomten:
2008-11-22 12:35:48
Bobo har redan kissat på spelarna. Han har kissat på fansen och nu kissar han på styrelsen också.

Han ska ut med huvudet före!
Timbox:
2008-11-22 12:44:13
Icecold/ det handlar väl för fan inte om att man är i ES för att det ska finnas kultur elle inte. kolla troja vs växjö, i ljungby finns hur mycket hockykultur som helst medans i popcorn laget växjö finns ingen alls. handlar om bla traditioner
:
2008-11-22 12:44:58
Kan inte Percy hoppa in i båset under matcherna?
Den mannen inger väl respekt, jobbar man inte hårt då så skiter man väl på sig om inte annat..
Realist:
2008-11-22 12:46:09
Snacka om att denna blogg sprider skit värre än en dyngspridare! Så tragist att Johan går på allt som skrivs i tidningar. Johan, du som åker runt och lever så nära laget som vi alla följer ska väl naturligtvis se till att vi som läser bloggen ska få (om inte först men) i allafall sanningen! Det borde väl inte vara mer är rätt! Du bode väl kunna bygga upp en relation med spelare/tränare och få lite av deras tankar in på bloggen i stället för massa länkar till kvällspressen?? Nej, denna blogg börjar mer och mer likna en egen liten kvällspress men syfta att locka läsare! usch..
Andersson:
2008-11-22 12:48:03
Icecold //

För det första är jag inte RBKare jag är Malmö fan men för det andra så har inte kultur ett skit och göra med i vilken division man ligger i?

Skall man jämföra med Premier League tex i fotboll, finns många lag som ligger i div 1 och längre ner som har en stor fotbollskultur.
Icecold:
2008-11-22 12:54:48
Timbox:
Bara genom att skriva visar du att du är tom i bollen men inser det inte själv! Hur fan kan du jämföra ditt Rögle med Leksand när det kommer till kultur,ex hur många anhängare har Rögle runt om i sverige jämfört med Leksand.
Angående mammor så kanske din ligger på något kultur arv vad gäller antal och till sist fick hon dig.
Malmö:
2008-11-22 12:55:47
Ge inte Bobbo sparken sätt honom på att bära vattenflaskor, tvätta, plocka puckar så kanske han säger upp sig snart!
Deluxe:
2008-11-22 13:04:49
Leksand har väl störst hockey-kultur i Sverige men i Ängelholm har man oxå en riktig stor hockey-kultur..
MEANMAN:
2008-11-22 13:12:50
Kom igen då skärp er!!!!
Att ge bobo sparken innebär väl inte att spelarna börja vinna matcher om INTE det finns MER spets eller kom igen !
Styrelsen får väl fixa bättre spelare minst 2 backar (Petteri Nummelin)
och minst 2 toppforwards!!!!!!
Jag skäms att ha ett mif hjärta
MEANMAN:
2008-11-22 13:13:10
Kom igen då skärp er!!!!
Att ge bobo sparken innebär väl inte att spelarna börja vinna matcher om INTE det finns MER spets eller kom igen !
Styrelsen får väl fixa bättre spelare minst 2 backar (Petteri Nummelin)
och minst 2 toppforwards!!!!!!
Jag skäms att ha ett mif hjärta
Mika:
2008-11-22 13:19:47
MEANMAN,

Skäms över att vara Malmöfan?!?!

Man har ett lag i sitt hjärta i vått och torrt, Glädje och smärta. Men man skäms ta mig fan aldrig för sitt lag.
nöffeplidan:
2008-11-22 13:21:35
enkel lösning frys ut honom som han har gjort med anti bruun. skicka upp honom på läktaren,han förtjänar inte någon som helst förmildrande omtanke,om man snackar skit som i detta fall måste det finnas kausul i kontraktet som rättfärdigar avsked.att baktala sin arbetsgivare brukar sluta med att man tvingas säja upp sig.nu får vi svar på frågan varför mif s spelare inte varit på tårna i dom senaste matcherna om inte tränaren bryr sig vem gör det då.jag har försökt se något till bobos fördel.men nu är det slut generalkräket ska bort.
Jojje (RBK):
2008-11-22 13:26:11
Jag tror i ock för sig att grunden till en bra kultur läggs i de lägre serierna med harvande år efter år. RBK är ju faktiskt en hyffsat anrik hockey (bandy) klubb.

URL: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/allsvenskan/article3832302.ab
Andersson:
2008-11-22 13:26:40
MEANMAN //

Vad drack du till frukost?
Malmö har ett bättre lag än de flesta, kanske inte på försvarsidan men defintivt på anfallsidan, inse att vi underpresterar.

Och skäms? Det är du som säger att vi skall panikvärva igen.

Nummelin kan du ju fetglömma, vilken värld lever du i?
:
2008-11-22 13:42:32
i leksand och ängelholm finns hockeykultur och i malmö finns bobokultur! ;) Här ser vi en typisk blandning av bobo och percy!

Länk: http://tanaya.net/BullDog/BullDogSheriff.png
Timbox:
2008-11-22 13:51:37
Icecold
är du 12 år eller??
Som någon annan skrev, i leksand fnns kultur, det finns det även i ängelholm.
Handlar inte om division, handlar inte om hur många anhängare du har i övriga delar av landet.
jag jämför absolut inte leksand med Rögle, jag säger bara att det finns kultur i båda lagen/orterna.

Rögle BK är en mycket anrik förening liksom leksand och troja med flera.

Ska du argumentera för din sak så kan du vl försöka använda ett språk som får dig att uppfattas som seriös i alla fall.
Timbox:
2008-11-22 13:52:39
Icecold
är du 12 år eller??
Som någon annan skrev, i leksand fnns kultur, det finns det även i ängelholm.
Handlar inte om division, handlar inte om hur många anhängare du har i övriga delar av landet.
jag jämför absolut inte leksand med Rögle, jag säger bara att det finns kultur i båda lagen/orterna.

Rögle BK är en mycket anrik förening liksom leksand och troja med flera.

Ska du argumentera för din sak så kan du vl försöka använda ett språk som får dig att uppfattas som seriös i alla fall.
MEANMAN:
2008-11-22 13:59:34
Hallo där Andersson
Jag drack lite kaffe till frukost haha
Jag håller med dig
Vi skulle behöva mer spets spelare jag vill verkligen INTE panik värva men vi måste ju värva spelare eller hur ???
och Nummelin är ju en drömspelare
Jag har ett stort mif hjärta kommer alltid slå för detta lag
Andersson:
2008-11-22 14:43:36
MEANMAN //

Skönt det, lät som nåt annat ett tag ;)
Nummelin är fruktansvärt bra, bästa backen utanför NHL har det ju sagts ett par gånger men det finns inte på karten att vi kan värva han.

Med paniken menar jag att du tycker det är kaos MIF som infinner sig igen då många snackar om att Bobo skall få gå samtidigt som du själv vill värva 4 spelare, tycker det är ungefär likadant?

Men jag håller med dig om att vi måste värva spelare, minst 1 bra back, troligtvis 2, anfallsmässigt tror jag det kommer släppa ifall Simensen sticker.
Bloggen har spårat ur...:
2008-11-22 15:13:33
Johan överskattar sitt eget hockeykunnande, lika mycket som han överskattat Malmös trupp innan säsongen.

Tidigare har det varit en läsvärd blogg... Och som någon skrev tidigare. Varför inte skaffa en relation, förmedla lagets och tränarnas tankar?!? Nä, istället ska Johan leka expert.

När det gäller Bobo vs Torgny så har jag fått följande sagt till mig från flera spelare i MIF: "Hade Bobo fått leda laget utan Torgny, så hade vi varit i ES nu".

Detta sades ju iofs innan säsongen...
MEANMAN:
2008-11-22 15:23:12
Hallo
jag tror att det kan bli panik snart och då blir värvningen efter det !
´Men något måste ju ske snart ju tidigare är ju bättre och det måste vara spets annars får dem köra med dem har !!!!
Pappa Pilut:
2008-11-22 15:27:18
Håller med om att Bobo ska ut, tror aldrig MIF kommer till ES med Bobo som tränare.
MEN, ett stort MEN, det räcker inte på långa vägar!
Inkompetensen sitter mycket djupare än bara hos Bobo och det är knappast någon slump att det alltid är tränarcirkus i just Malmö.
Vi kan titta på ett exempel; Produkten Mathias Johansson:
Till åren kommen, börjar svikta i sitt spel i FBK som inte vill ha honom kvar. Givetvis vill Mathias mjölka ut lite mer pengar av sin hockeykarriär (helt förståeligt). Där kommer MIF in i bilden. Föreningen har ju gjort sig känd för att betala överlöner till överåriga spelare, så givetvis ser ju agenten sin chans där.
Nu kunde det ju vara OK för allsvenska Malmö att ha en spelare med Elitrutin, helt klart.
Men VARFÖR treårskontrakt på denna överåriga spelare?? Uppenbarligen har agenten lyckats ypperligt och MIF har i vanlig ordning gjort bort sig och bundit upp lönekapital för lång tid framåt.
Samma sak gäller ju för produkten Jani Hurme m.fl m.fl.
DETTA är knappast bobos fel, och knappast de tidigare kickade tränarnas fel heller.
Denna totala oförmåga att bygga lag har tidigare delvis gömts och glömts genom Percys osannolikt stora tillskott.
Men nu när Percy stängt börsen märks det. Som sagt; Bobo bör kickas men det löser inte alls alla problem, han är på sin höjd toppen på isberget.
Adam:
2008-11-22 15:51:33
Hur bra eller dålig Bobo är får de mer insatta bedömma. Det jag anser Malmö behöver är karaktärer, typ Matt Nickerson mm. De behöver inte vara de bästa spelarna i laget, utan de som kan väcka ett helt lag, de som alltid ger allt i varje byte, de som hatar att förlora, de som står upp för sin målvakt och lagkamrater...

URL: http://flamholcdragracing.blogg.se/
Chris:
2008-11-22 17:47:55
Vill instäma till fullo med både Adam och Pappa Pilut! En till fullo korrekt analys!

Jag hade förväntat mig att det skulle bli orning "på torpet" när PEO knöts till Mif!!?? Men det finns verkligen all anledning att ifrågasätta även de värvningar han gjort. Att PA inte var kompetent som sportchef det har vi Mif-Fans vetat rätt länge!

Det är något djupare och svåridentifierat problem som finns i Mif Redhawks! Trenden måste brytas innan det är för sent. Oavsett hur det går mot Sundsvall så bör man ta bort BS och PA omdelbart, för att kunna köra in en ny tränare under det speluppehåll som kommer!

URL: http://flippbook.com
RObbe:
2008-11-22 18:05:19
Hur fan kan man gå ut o säga så bara?!
FOTA HONOM NU!

Först säger han att han inte bryr sig om han får kicken och sen kritiserar han klubben ovanpå allt.

Vilken jävla sopa!
...s:
2008-11-22 19:02:42
avgå bobo ditt jävla äckel.
Thomas:
2008-11-22 19:28:58
Varför tror alla på att Expressen citerar ett uttalade korrekt??? Ni är för dumma om ni tror att det är ordagrant citerat
Percy:
2008-11-22 20:54:47
Enligt rykten så har Bobo bland de högsta tränarlönerna i Sverige inkl. ES så antagligen har man inte råd att byta ut honom.
dk:
2008-11-22 21:21:26
Johan, tycker du verkligen ska fråga VD hur det ser ut med ekonomin. Varför tror du man inte sparkar Bobo, jo för man har inte råd. Man ligger dessutom efter med spelarlöner.
MIF:
2008-11-24 17:37:03
Snälla rara...som om Affe skulle erkänna att han överdrivit! Han väljer ju själv hur han ska tolka varje ord och sätter in dem i en egen mening! Börjar man tro på allt som skrivs i tidningarna är man illa ute! skärp er för f-n! Tänk om vi supportar för en gång skull kunde ha lite tålamod och ge vårt lag en chans...inte konstigt att spelet låser sig på hemmaplan...spelarna blir ju utbuade om vi inte leder me 5-0 efter första perioden! När man åker på bortamatch så sjunger deras fans hela tiden oavsett vad det står...varför kan inte vi det? Sedan att se Johan stå i växjöklacken senast får mig att må illa! Han kallar sig malmöfan...äckligt! Ska vi nånsin lyckas gå upp i ES igen så måste alla dra åt samma håll...då kan man inte ha massa skitspridare
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan