Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Fem lag bryter sig ur
2009-04-28 17:26:12
Pressmeddelande från sju klubbar i elitserien dök in i mailkorgen för 20 minuter sedan.

Vid dagens ägarmöte med Svenska Hockeyligan (SHL) har representanter för HV 71, Färjestad BK, Frölunda Indians, Djurgårdens IF och Linköpings HC meddelat uppsägning av SHLs nuvarande aktieägaravtal samt meddelat att man ämnar utreda möjligheterna att starta en ny liga tillsammans med bl a KHL från säsongen 2010/2011.


Med anledning av detta har ordförandena i Brynäs IF, MODO Hockey, Timrå IK, Södertälje SK, Rögle BK, Luleå HF och Skellefteå AIK, - det vill säga majoriteten i SHL - enats om följande uttalande:

Svenska Hockeyligan och Elitserien är en av Idrotts-Sveriges starkaste koncept och varumärken. Sedan 1975 har kvalitet och publikintresse utvecklat ishockeyn i Sverige till en av de främsta ligorna i världen.

En stark nationell liga är ett av de viktigaste fundamenten för att med kraft utveckla internationellt samarbete. SHL kommer att utveckla nya modeller för ett ökat självstyre över den egna verksamheten. Men avgörande är att den nationella ligan är plattformen för allianser och samarbeten med andra länder och ligor.

SHL och Elitserien skall drivas vidare med tolv deltagande elitlag. Om ett antal klubbar lämnar SHL kommer andra svenska klubbar inbjudas, för att med det svenska seriesystemet grund, delta i den högsta divisionen.

Spelschemat och deltagande lag för säsongen 2009/2010 ligger fast. Den nya situationen innebär att eventuella förändringar kommer från och med säsongen 2010/2011. Detta kommer på sedvanligt sätt att hanteras av SHLs styrelse och verkställande ledning i samverkan med Svenska Ishockeyförbundet.

Arlanda 2009-04-28

Bo Bylund
Brynäs IF
Kjell Nilsson
Rögle BK
Anders Källström
Modo Hockey
Curt Johansson
Luleå HF
Christer Ericson
Timrå IK
Per Nordlund
Skellefteå AIK
Rolf Karlsson
Södertälje SK

---

Gärna för mig!
Chanserna att gå upp i elitserien ökar avsevärt om de lagen bryter sig loss.
Tråkigt bara att det är de nordliga lagen plus Rögle som väljer att bli kvar.

Hur reagerar fansen i de lagen som bryter sig loss?
Djurgården - Atlant
St:Petersburg - HV71
Ak Bars Kazan - Färjestad
Frölunda - Dynamo Riga
Linköping - Dynamo Moskva
Så kan premiäromgången se ut.
Känner ni hur det kittlar!!!!!!!!
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Hockey
Match
:
2009-04-28 17:28:35
hade det här på känn!
:
2009-04-28 17:28:54
hade det här på känn!
challe:
2009-04-28 17:31:55
"då blir det lättare att gå upp". Fan så klent uttalande! Självklart vill man inte gå upp på detta vis. Så jävla trist om dom lagen drar, men då ska fan malmö med!
challe:
2009-04-28 17:34:42
och ja, det kittlar!
:
2009-04-28 17:34:59
Visst ökar chanserna men samtidigt kommer elitserien inte hålla samma kvalité om alla de lagen försvinner.
Risken är att ES blir en 2:a klass liga både sportsligt och ekonomiskt.
:
2009-04-28 17:36:04
Alla som spelar nordic trophy utom Malmö hmmm. Jag tror att Malmö följer efter.
Norman:
2009-04-28 17:37:02
Tur att man kan följa NHL istället för den kommande Kalle Anka-ligan tillika Elitserien...
:
2009-04-28 17:38:07
Ytterliggare ett tecken på att dessa 5 lag inte tänker med något annat än plånboken och ger totalt faan i svensk hockey.
kalle:
2009-04-28 17:38:53
Låt de "stora" lagen slå sig ihop med KHL! Kommer säkert mycket folk mot t ex Dynamo Riga eller nåt annat skitlag där borta. Billigt även med resandet.. Nä låt de gå ikop med KHL så de går i konkurs direkt så man slipper dem! Så kan Elitserien bestå av klassiska roliga lag istället! Tänk er en Elitserie med följande lag:
AIK
Brynäs
Leksand
Luleå
Malmö
MoDo
Mora
Rögle
Skellefteå
Södertälje
Timrå
Västerås
Fler derby och roligare matcher
Robert:
2009-04-28 17:43:05
Hoppas dom får börja om i lägsta möjliga division när dom kommer tillbaka krypandes när dom insett att det blivit en flopp.

Pengakåta-h*ror..
David:
2009-04-28 17:46:42
Bra för vissa utvaldas plånbok men förödande för svensk hockey!!!
Jögga L:
2009-04-28 17:46:59
Håller med kalle!! Låt dom spela i sin liga och så håller vi tummarna att dom går i konkurs allihopa. Skulle njuta av å se Loob och Adrian stå på sina bara ben att få komma tillbax till Elitserien igen, men där resten av klubbarna bara skrattar gott åt idioterna.
Marre:
2009-04-28 17:50:47
Pissgänget Tälje skulle locka mer folk till mitt kära LLA än det superduperbraiga laget Ak Bars Kazan. Kvalitén på hockeyn är inte allt i Sverige, så har det aldrig varit.
:
2009-04-28 17:51:06
Haha jävla tomtar, men låt dem sticka, och aldrig att de skall tillåtas komma tillbaka sen.

Luleås bloggare på svenskafans tar upp det bra, han har en del punkter till att det vore rena självmordet för klubbarna som är sugna, lycka till era pengakåta jävlar.
Jens Svensson:
2009-04-28 17:53:11
Ak Bars Kazan - Färjestad. Jag vet inte vad Färjestads fans kommer att säga om det men jag hade i alla fall lätt velat se denna matchen. Morosov i AK Bars Kazan eller Jacob Johansson i Rögle. Vem av de två är roligaste att se på........
frasse:
2009-04-28 17:53:56
Ska Atlant spela i både Stockholm och Linköping samtidigt? ;) ;)
Marre:
2009-04-28 17:59:22
Jens Svensson:
Det hade varit roligare att se en svensk spelare i ett svenskt lag som man faktiskt kan uttala namnet på än att se någon superryss i något obegripligt ryskt lag nära Kinas gräns.
Det handlar inte om kvalité på spelet, det har det aldrig gjort. Hade jag velat se hockey i den absolut högsta världsklassen så hade jag följt NHL, men det gör jag inte. NHL har inte det jag vill se. Jag vill se hjärta, känslor och hat.
Känslor och hat skulle inte finnas i KHL, det hatet och känslorna jag har för övriga lag i dagens ES.
Nisse:
2009-04-28 18:01:08
Kalle - jag vill ha Björklöven på din lista också :)

Kul som supporter att åka 278 mil till bortamatch, haha, sen kommer dom krypandes tillbaka och vill va med igen. Börja om i korpen säger vi då....hahaha
David:
2009-04-28 18:04:55
Så man bäddar får man ligga. Detta är SHL:s eget fel. Dom envisas med sin 12-lagsliga, då går det såhär.

Satt ju bara och väntade på det. Elitserien har sett både Schweiz och Ryssland glida förbi, utan att göra ett skit...
TK:
2009-04-28 18:05:42
Fascinerande ändå hur dessa 5 klubbar fullständigt skiter i sina fans och deras åsikter. Har väldigt svårt att se något av dessa lags supportrar stöder förslag i majoritet. Det är fansen som ÄR klubben, inte pengarna! Skrämmande.
Jojje:
2009-04-28 18:06:51
Hehe, undrar hur fan detta skall bli. Man får väl hälsa Malmö välkomna till elitserien säsongen 10/11. Och helt ärligt så kanske det hade varit bra för svensk hockey om de fem drog sig öster ut.
Maverick "Stolt Röglefan":
2009-04-28 18:11:43
Så kan premiäromgången se ut.
Känner ni hur det kittlar!!!!!!!!

Nä inte ett dugg. I övrigt tycker jag inte speciellt mycket om det här. En stilla undran är hur de svenska klubbarna ska konkurrera lönemässigt mot de ryska lagen.
Zeb:
2009-04-28 18:11:46
hahaha, globen/hovet kommer stå tom när Dynamo Riga kommer på besök.
De fem får mer än gärna dra österut!
SSK-AIK
Leksand-Brynäs
MIF-Rögle
Skellefteå-Björklöven
Massor med derbyn och roliga matcher.

Forza Sport
Jeppe:
2009-04-28 18:17:55
Isåfall så blir det alltså ingen kvalserie iår.
Det lär ju inte vara typ 8 allsvenska lag som får kriga om 5 platser:P
Antar att det är topp 5 som går direkt upp.

URL: http://ihawk.blogg.se/
Chrille44:
2009-04-28 18:19:59
Är inte tanken att mif också ska med tror ni? De täcker trots allt upp en mycket viktig marknad i sverige. Dessutom har väl percy hintat om detta flertalet gåånger.
Stefan Sjöberg:
2009-04-28 18:20:10
En helsvensk hockeyliga är alltid roligare & mer intressant än någon "blandliga"...Jämför med vår egen fotbollsliga, Allsvenskan.
Nicole:
2009-04-28 18:23:22
Ny bloggdesign? Då ska du kika in på min blogg, jag har auktioner och tar emot beställningar :)
Ignorera annars detta meddelande.

URL: http://xoxonicole.blogg.see
Maverick "Stolt Röglefan":
2009-04-28 18:23:30
Det lär ju locka malmöpubliken som har haft svårt att komma till arenorna de senaste åren.
Jojje:
2009-04-28 18:26:17
Jag tror inte att MIF hoppar på ett sådant tåg. I mitt tycke smäller nationell liga fan så mycket högre än blandliga. Vad hette den nordiska fotbollsvarianten som dog efter ett par år?

Nästa års kvalserie kan ju bli en fetekul tillställning. Alla spelar för att gå upp, ingen spelar för att hålla sig kvar. Kan tänka mig att det skulle bli en av de grymmaste kvalserierna någonsin.
Olivia:
2009-04-28 18:29:53
Puh! Orkar inte ens läsa ;)

URL: http://sexandthecity.webblogg.se/
alex:
2009-04-28 18:35:15
Låt dom sticka till ryssarna! låt dom spela inför tomma läktare! låt oss spela inför fullsatta läktare och slåss om sm-guldet! vem kommer sakna färjestad? inte jag, låt dom tro dom är störst bäst och vackrast. ska bli intressant att höra deras böner när de ber om att få återgå till elitserien igen. vem kommer sakna djurgårdens halvtomma hov? inte jag. vem kommer sakna linköping som inte har spelat i elitserien ens ett deceniun?inte jag, deras så kallade fans byter snart tilbaka till sina gamla klubbar. till brynäs, till leksand, till aik, till malmö osv. hockeyflugan lhc är snart död! vem kommer sakna hv71? lå¨t dem gå, aik drar mer folk och fest! frölunda må ha mycket folk hemma i skandinavium, men borta då? inte en kotte. in med leksand istället! eller varför itne malmö, de har större hall och kommer säkert fylla den i elitserien!
Fundersam:
2009-04-28 18:56:35
Loob verkar förvånad och säger man inte fört några långt framskridna planer med KHL.

Vore skönt isf om de sju lagen bildar tar med t.ex. Leksand, Malmö, AIK, Västerås och Mora i Elitserien.

Så kan HV, Frölunda, Linköping, Djurgården och Färjestad spela en serie mot varandra i en eller två säsonger.

Bwahahahaha...
Martin:
2009-04-28 19:00:59
VAFAN ? ska djurgården där och göra ? dem håller ju på att gå i konkurs vart år och då tror dem att dem ska kunna slå dem ryska lagen ? nä knappast ?
hoppas alla dessa lagen får börja om i div 3 när dem kommer tillbara och inser att detta är skit. HOPPAS ALDRIG MALMÖ GÅR MED PÅ DETTA !!!!!!!!! inte från en början iallafall. om det drar mycket publik och sådär efter 1 år och funkar bra så kanmske man kan tänka över det men hoppas fan inte man gör det direkt för då är mitt hjärta brutet :'(
Bodac:
2009-04-28 19:14:41
Det här skrev jag ju om för ett halvår sedan och blev hånad för det, det här har varit på G länge. Det är intressant att så många här dissar det hela eftersom Malmö troligen är ett sjätte lag i en "Svensk" Division (kanhända fler laf med Finladn oxå) i KHL.

några skriver om "klassiska" lag kvar men sanningen ärväl oxå att nästan varenda klasspelare i Es försvinner med de 5 lagen. Jävlar vad det kittlar med att Mattias Tjärnqvust i RBK är hottaste liraren i ES - NOT (inget ont om Mattias men vaddå).

Håller med David, ES har blivit omseglad på sistone av ett flertal ligor och till TK kan jag bara säga att om du tror fansen är klubben så säger jag bara kolla klockan... det är 2009 nu inte 1959.
Mif Love:
2009-04-28 19:16:14
Hur ska de svenska lagen konkurrera med de ryska lagen i vad det gäller ekonomi. Ryssland har ett antal oligarker som pumpar in pengar, likaså Gazprom. Löfbergs Lila i all ära men...

Vilka slagpåsar de kommer bli. Och Djurgården också, de har vart på dekis länge nu.
Haha, vilket skämt. Hade jag vart supporter för något av dessa lag hade jag vart lite putt nu.
Eklund:
2009-04-28 19:33:14
Hockey, och idrott, är kultur och tradition! Detta är att starta om från noll. Dessutom; inga läktarkamper, och bortaresor!
Rödhöken:
2009-04-28 19:34:59
Ha, ha, ha låt de fem klubbarna dra österut om de tror att det blir bättre av det istället för att utveckla ES.
- Hur kan klubbar som inte ens klarar av att vinna i CHL tro att de har något sportsligt att hämta i KHL, - Hur kan de tro att ska kunna konkurrera ekonomiskt med korrumperade oligarker/klubbägare och med rysk lagstiftning,
- Hur ska de hantera ryskt visumtvång, visum som kan ta månader få om man hamnar hos fel tjänsteman
- Hur tror de att ett för svenskar okänt lag från bortre mongoliet ska kunna locka publik i Sverige.
- Och vad har DIF i denna samling att göra

Nä detta måste vara ett skämt av någon som inte förstår hur den ryska marknaden eller för den delen hockeyn fungerar men det blir ju bra för de fem första i AS nästa säsong då de väl får de fem lediga platserna i ES.

Svensk hockey utvecklas inte av att svenska klubbar blir slagpåsar och dräneras ekonomiskt av ett mkt svajigt Rysslands äventyr. Svensk hockey utvecklas av att fler klubbar och därmed fler spelare får spela på högsta nivå och av att unga spelare släpps fram istället för dyra avdankade föredettingar.

Younghill:
2009-04-28 19:36:55
Bondlagen skiter jag i. Ja, det gör jag. Så in i helvete. Nu kör vi! Ryssland! Hej.

URL: http://younghill.blogg.se/
Kalle:
2009-04-28 19:38:45
Svenska juniorer kommer inte direkt få så mycket speltid i KHL där det bara köps och köps.
LHC:are:
2009-04-28 19:49:07
NEJ NEJ NEJ NEJ!

URL: http://thiindra.blogg.se/
:
2009-04-28 20:00:47
Dom kan ju leka NHL där borta i sin fantasiliga så kan vi flytta upp Malmö, AIK, Leksand, Västerås och Mora till ES
Mr Leth:
2009-04-28 20:03:26
Det handlar väl knappast om att de svenska lagen hoppar på ett tåg där stationerna endast har ryskklingande namn.
Snarare är man ute efter en europaliga som det har ältats om många gånger tidigare.
Hjallis hade väl dragit in Jokerit i det hela omedelbums om jag får gissa, och där finns säkert ett par andra finska lag som oxå är intresserade.
Och blir det verkligen allvar av det hela så dras väl storlagen i Schweiz och Tyskland med i racet.
Det som saknas för dessa lagen i dagsläget är ju knappast pengar o arenor, det är bara en bättre liga man behöver.
Jag tvivlar på att man verkligen skulle få ihopa något vettigt till 2010/2011 men förr eller senare så kommer man försöka sig på något liknande.
Och att Malmö skulle vara helt ointresserade då..?
Näe, oavsett vad många fans tycker så har jag väldigt svårt att se de höga herrarna avböja om man verkligen hade möjlighet att hänga med...
Jussiforever:
2009-04-28 20:11:21
Hade det blivit något i KHL hade det såklart delats upp geografiskt, iallafall under grundsäsongen. Svenska lagen + några finska + europeiska och några ryska. Sen hade de östryska haft sin, typ.

Många gnäller nu, men jag tror att om detta blir verklighet kommer det om några år när det satt sig se mycket trevligt ut.

Malmö skulle såklart få en plats i elitserien och kanske ta steget till nya ligan om några år..
Jerka:
2009-04-28 20:11:32
Haha, skulle aldrig vilja se på när ett ryskt lag kommer hit. Tror de lagen som nu bryter sig ur kommer tappa supportar som f*n, de kan inte åka på bortamatch, de kan inte uttala namnen på de ryska lagen.

TYCKER DET ÄR PINSAMT AV DE KLUBBARNA, det är verkligen att skita rakt i ansiktet på sina supportar.

BLÄ säger jag bara...
:
2009-04-28 20:18:32
Sen handlar det väl en hel del om TV-avtal också.
Hur mycket får lagen i elitserien idag? 18 mille?
Skulle man få tex 30-40-50 mille om man var med i KHL så tror jag inte klubbarna hade tvekat en sekund.

Publiken hade fortsatt komma till arenorna och heja fram sina lag. Tror inte alls att publiken skulle minska för tex frölunda eller färjestad. Djurgården däremot..? Men, tjänar man mer på TV-avtal så har man råd att tappa lite publik i början..
P. Zoff:
2009-04-28 20:20:21
Varför inte göra en svensk-finsk liga av lagen som blir kvar?
ql_as:
2009-04-28 20:23:42
Om de nu vill ha en internationel liga så tycker jag att det är väl lite konstigt att 20 av 30 lag är från ryssland. Vore väl kul med störe spridning i Europa med, Något engelsk lag kanz. nej det possitiva är ju att djurgården försvinner iaf. Och lite nya lag kommer upp från allsvenskan

URL: http://qlas.webs.com
David:
2009-04-28 20:26:05
Men ingen har brutit sig ur egentligen.. Man vill dock inte skriva på avtal som gör att man låser upp sig till ES under ett antal år framöver. Det framkommer ganska tydligt att man håller på eller ska göra en undersökning/utredning om alternativ där ett alternativ är att gå in i KHL, ett annat att bilda en europaliga med andra länder. Om den undersökningen/utredningen visar att klubbarna kommer förlora pengar, fans och intresse så kommer man antagligen stanna kvar i ES
:
2009-04-28 20:38:03
har du hört talas om denna sida? mycket pålitlig och du tjänar väldigt snabba pengar helt GRATIS.

http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=848
B:
2009-04-28 20:45:02
Hoppas bara att de 7 lagen som är kvar har möjlighet att säga nej, ni är inte välkomna tillbaka om de nu skulle komma på att något annat än en stark nationell liga är dumt...
Nisse:
2009-04-28 20:59:13
Är jävligt nyfiken på att höra hur Malmöledningen tänker.. Ska man skutta med de andra Nordic Trophy-lagen ut i Europa om man erbjuds?

URL: http://byalaget.blogg.se/
sandra-bloggen om träning och hälsa:
2009-04-28 21:17:00
Frågestund på min blogg nu, dra till med vad som helst för att ge den liv!:D
En blogg för alla som har frågor om träning och hälsa:)

URL: http://fitnesswork.blogg.se/
Thomas:
2009-04-28 21:23:21
Men asså... vem f-n vill se hockey mot nå ryskt skitlag? Seriöst, kvaliten på KHL är inte så ENORMT hög som vissa tror. Visst, topplagen är supervassa. Men .. vad bryr JAG mig om dom?

Svenska lag är ju en form av derby. Floppidé!
Ekan:
2009-04-28 21:27:01
Väntar bara på Loobs nästa utspel."Ok vi stannar om ni stänger elitserien" Någon som skulle bli förvånad?
Richard:
2009-04-28 21:52:34
Jag har alltid gått på Frölundas matcher sen 1977.

Finns det någon sanning i detta , så skiter jag i Frölunda hockey framöver.
Varför i helveta skulle jag vilja se Frölunda mot ryska hockey lag.

Fan är ni smittade av svin sjukan i hela Frölundas styrelse?
R:
2009-04-28 22:06:37
Malmö är ett aktie bolag, så då ska väl ägarna godkänna det?
toomi:
2009-04-28 22:10:12
Det blir väl ett Öresund Redhawks i KHl, Malmö redhawks i elitserien och ett copenhgaen redhawks i danska ligan.
Framåt Malmö !!:
2009-04-28 22:22:20
En Europa liga möjligtvis om några år men att gå ihop med KHL nja....Vilken jävla bomb !!!!

Kärlek Malmö !!
gustaf:
2009-04-28 23:11:28
För en massa år sedan så spelade en del svenska lag Europa cupen eller vad cupen hette... De lag som var med där hade knappt en tredjedel av sin vanliga publik när De lagen kom på besök.... Varför skulle det vara ändrat nu??

Som många säger... Låt de dryga idioterna som bara bryr sig om pengar och inte har en känsla för kultur lämna.... Låt lag med riktig hockeykultur vara med. Mer Junisar får chansen och då kommer det en ny foppa,sundin,lidstöm fram. Låt vara att många tunga namn försvinner i början och det kan kännas lite ihåligt men det stabiliseras ganska snabbt kan Jag tänka mig.
sudden:
2009-04-28 23:12:43
grymt bra idé! Jag jublar!

det är tråkigt att se avundsjukan bland er fans som får stå utanför. Om ni betedde er någorlunda civiliserat och stöttade era klubbar istället hade ni säkert också fått vara med och leka med de stora pojkarna. nu får ni spela i korpen istället.. Kul för er. Jagr och Morozov på Hovet... FAN vad najs! Man kommer ju knappast att sakna Tjärnqvist och Bemström...

Ta ta

URL: http://www.hockeyhockeyhockey.se
Pär:
2009-04-28 23:34:10
Jag skrattar fullständigt åt de 5 klubbar som vill spela i KHL...de kommer att krypa tillbaka till oss när det går åt helvete med ekonomiska biten, speciellt resekostnader och osv.

Larvigt! De kan lika gärna få gå!

Stick till Ryssland!

Jörgen:
2009-04-29 00:55:20
"Så man bäddar får man ligga. Detta är SHL:s eget fel. Dom envisas med sin 12-lagsliga, då går det såhär."

David - Du är väl medveten om att det är frölunda och färjestad som lagt in sitt veto mot en utökning? Enligt ditt resonemang så sticker storklubbarna på grund av att det inte blir någon utökning av ES. En utökning som storklubbarna själva har stoppat. Fattar inte.
kmkmk:
2009-04-29 00:57:05
Landsförädderi.
nöffeplidan:
2009-04-29 01:40:01
bra ide´mja det är den stora frågan.jag ger mej fan på att det ligger en hund begraven här.detta rör sig om ett spel på hög nivå vissa klubbar som inte vill följa spelreglerna som andra vill följa.

att det är någon form av utbrytning som är på gång råder det inget tvivel om men vad ,och vilka konsekvenser det får vet ju ingen i nuläget men det liknar mer en obstinat tonåring som bryter mot regler.kan pamp väldet inom hockey förbundet ha något med det att göra.
Norritt:
2009-04-29 08:52:59
Jag förstår allvarligt inte varför alla är så negativa till dem ryska lagen, själv skulle jag hällre se Malmö spela med en ryskt lag med t.ex. Jagr är att möta timrå, västerås, aik och andra lag som kommer vara kvar i elitserien. Nej med de fem klubbarna säkrar man att hjärtat finns kvar. Publiken kommer vilja se stjärnspelarna i de ryska lagen och jag tror även att ekonomin för de svenska lagen kommer bli bättre med ökad exponering och att man kan dra sponsorer från den ryska marknaden, vilket leder till bättre spelare i de "fem" som kommer dammsuga alla elitserielagen på spelare!
justus:
2009-04-29 10:06:15
Tänk om de 5 stora tex själva startar en egen liga i Sverige. Man kör VF, FBK, DIF, HV, LHC och bjuder in tex Malmö, Leksand och AIK plus Vålerengen och ett dansktlag. Då har man en liga med 10 lag, å den lär mossa en urvattnad Elitserie på alla fronter.
Då: nonchalans Nu; hjärta:
2009-04-29 10:22:17
Tror att Percy är duktigt sugen på att hoppa på ryska alternativet. Det är mycket mer troligt att vi får se MIF i den serien än i Elitserien framöver.
Rudiger:
2009-04-29 12:55:56
Äntligen finns det mkt goda chanser att ni får se lite dugligt spel i den fina arenan.

Percy måste ju få avkastning på investeringen!
Fundersam:
2009-04-29 14:07:21
Jag håller med: Pär
Jag skrattar fullständigt åt de 5 klubbar som vill spela i KHL...de kommer att krypa tillbaka till oss när det går åt helvete med ekonomiska biten, speciellt resekostnader och osv.

Larvigt! De kan lika gärna få gå!

Stick till Ryssland!

Själv funderar jag på:
Var ska Stockholmzoo få pengar ifrån,
de tillhör ju inte de 5 Rikaste precis..
De har ju inte publik att fylla hovet?
Sen om det inte funkar ska de då gå rätt in i Elitserien igen?

De har en del att fundera på...


RedhawksKevvan:
2009-04-29 15:50:48
MALMÖ är också med bland dessa lagen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article5018313.ab
Antoon:
2009-04-30 02:56:37
Säger nästan som signaturen P. Zoff sa:
Vore ju mer intressant med en svensk/finsk liga än att blanda sig in bland ryssarna och deras oljepengar...
Enklast och bäst är ju att ha serien som den är nu.
Vad är syftet med att blanda sig in bland ryssarna?
Jo pengar, inget annat.

Som någon sade:
Våra juniorer kommer ju verkligen få mycket speltid där...
paulpaljett:
2009-05-01 01:31:45
bra sagt Martin!

HOPPAS MALMÖ ALDRIG GÅR MED I DETTA...inte första året iaf....bra att du verkligen står för ditt första uttalande...men så fort det blir pengar i det är det ok...TATTARE!!!
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan