Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Man måste göra mål för att vinna matcher
2009-12-08 21:13:02
Det finns en ganska enkel regel som gäller i stort sett i alla idrotter.
Man måste göra mål för att vinna sina matcher. Så enkelt är det bara.

---

Grymt besviken först och främst på att man inte låter juniorkedjan spela ett enda byte. Det var förvisso en bra hockeymatch, men stundtals tror jag att dom hade kunnat elda på detta ännu mer.
När det är nästan 8000 personer på plats så måste man kunna bjuda på mer.
Som exempelvis det Sebastiann Dyk bjöd på vid två tillfällen.

---

Heino - sjukt bra i målet!
Men Malmö gör även honom bra.
Den typen av chanser man får måste det bara bli mer utdelning på. Vi snackar alltså väldigt öppna lägen. Det ska inte ens finnas på världskartan att missa så många. Men så är det ibland.

---

Tvillingarna Ahlström - spelarna i AIK som bara gör bra matcher mot Malmö. Avgjorde i Stockholm. Avgjorde idag. Bittert.

---

En och en halv minuts fem mot tre.
Då ska det vara mål.
Det läget Malmö fick i spelformen tog alla pris. Powerplayträning är ett måste. Det måste man göra mål på för att vinna täta och bra hockeymatcher.

---

Hersley har varit väldigt stabil under hela hösten. Idag kändes han väldigt vimsig och virrig. Inte bra.
Men jag vet även om att även solen har sina fläckar. Man kan inte alltid vara bäst eller i alla fall bra.

---

Avslutningsvis. Donald MacLeans mål... Vilken jävla pärla karln får på!
Det var som att han tänkte efter AIK 0-1-mål att "Nu jävlar ska jag smacka in den!" och som han gjorde det. Wow, vad den satt!
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Matcher
Match
Robin89:
2009-12-08 21:15:18
Med lite tur hade Malmö rättvist vunnit den här matchen med typ 5-3.
Pelle P:
2009-12-08 21:15:56
Hur många PP hade vi?
Och varför evisas dem med att låta Ericsson spela nonstop!
AIK:
2009-12-08 21:18:52
Ja, hur många PP hade ni??

Heja AIK!

Calle:
2009-12-08 21:19:38
Helt rätt Johan. Och idag gjorde Malmö 1 och Ifk aik 2.
Framåt Malmö !!:
2009-12-08 21:23:23
SURT...........Vi har spelare som har rutin och ska fan prestera bättre framför allt i PP...
Vi har denna matchen i en ask thats it........

I med och motgång tillsamans !! KÄRLEK.........
kent70:
2009-12-08 21:23:36
Starkt av malmö att spela jämt mot aik !! pp dock tyvärr urkasst ! Malmö måste ta poäng nästa match mot aik annars är jag ganska säker på att kvalserieplatsen är borta. Man ser nu vad katastrof matcherna mot troja samt björklöven kostade !!
Fricke:
2009-12-08 21:27:23
Älskar Redhawks!!
leif:
2009-12-08 21:28:08
är det inte dags att Kalis ser över sin roll i malmö och kliver tillbaka med tanke på vad som hänt sista tiden och för ett uruselt ledarskap avgåååå
Robin:
2009-12-08 21:29:12
Babyhawks på bänken ja....hahahahaha patetiskt
jockee:
2009-12-08 21:32:13
Att sparka Kalis hade inte varit så genomtänkt, säsongen har kommit halvvägs och serien är mycket jämn.
Tror inte någon hade kunnat göra Kalis jobb så mycket bättre.
Vi kommer igen!
Leffe:
2009-12-08 21:33:06
leif: Vad fan är det där för fotbolls-fasoner? Kalis håller sig över målet föreningen satt upp.

Det är bara en del medgångs supportrar som förväntar sig mer än playoff.
Kramsnitch:
2009-12-08 21:35:28
leif...

Minsta lilla motgång och du vill att tränaren avgår, du är patetisk!

Kalis är en utmärkt ledare men puckarna vill inte in, så enkelt är det!

Älska Malmö! I med och motgång!
MorganGreek (LTJD):
2009-12-08 21:37:09
Nu går tåget med TOPP3 och ni står kvar på perrongen Malmö!!! Ska ni med, får ni allt hoppa på tåget nu...
Anton B:
2009-12-08 21:37:58
Först och främst så var matchen en av dem sämsta för hela säsongen.. Jag satt i hopsjunken och suckade hela matchen, ovanligt tråkigt. Inget "go" överhuvudtaget..(Jag såg den live)och för det andra så Kalis ledande värdelöst ! Han vägrar acceptera misslyckande och han har under hela säsongen matchat i princip samma powerplay kedja som ALDRIG, läs vad jag skriver.. ALDRIG LEVERERAR trots 3-5 chanser vartenda match ! Kalis är en feg karl och dessutom i det utsatta läget som faktiskt uppbådat sig bör han kunna chansa lite mer..
:
2009-12-08 21:39:41
Uselt PP!!! Det börjar barka åt helvete nu känns det som, vi måste ta ett par vinster i rad nu och vi måste kämpa för varandra, annars kan allting med PO och eventuellt i förlängningen KS skita sig snabbt.
Stickan:
2009-12-08 21:45:11
Förutom andra perioden kan detta vara något av det sämsta jag sett. PINSAMT! Tränar man PP? Kolla på hur HV71 gör som gör mål i typ 70% av sina eller nåt. Hur svårt kan det vara att ha lite fart på spelet när man är en man mer? En kille framför mål i PP? MacLean står i slottet, inte framför mål.

Sen, alltså jag spelar innebandy. Jag spelar i div 4 och lovar att det är fan hårdare där en vad en domare tillåter i ishockey. Sjukt!

Ta hit en domare från NHL, hade han dömt denna match, så hade det max varit en utvisning. Och även jag som hejar på Malmö tycker det är sjukt billiga utvisningar båda lagen får med sig! Skärpning!
Nils:
2009-12-08 21:45:22
Även om det är överdrivet att börja snacka om att Karlström ska avgå tycker jag han gör en usel coachning, framförallt i denna matchen.
Varför tar han inte timeout efter att Malmö klarat av boxplay och har 5 minuter kvar att spela. När man ligger under med två mål och har två minuter kvar att spela är det väl i 95% av fallen redan för sent, en riktig gåta enligt mig. Dessutom vet jag inte vad han sa i timeouten men man märkte inte att Malmö hade en mer spelare på isen iaf...
Svenne Banan:
2009-12-08 21:45:56
AIK borta nästa match. Inga poäng där heller.
Nu går det utför för Räddhåks.
Jussiforever:
2009-12-08 21:47:33
Blev väldigt besviken när Calle Söderberg blev avstängd av egna klubben. Men okey, nu skulle man iallafall få se junisarna som varit så bra i J20! O vad händer? Inte ett jävla byte!
Var det bara för att sälja biljetter man gick ut o flashade med att så många junisar skulle vara med? PINSAMST!

Wallgren och Victor Svensson är centrar för 3:e respektive 4:e kedjan. Syntes tydligt att det var Green som fick försöka dra hela tåget själv.. Gick sådär..

Nu fick man inte se Calles finter/artisteri och inte heller junisarnas entusiasm. Bara samma brunkare som tidigare. O de gick precis som jag trodde..

FRUKTANSVÄRT BESVIKEN!!!
Bulan:
2009-12-08 21:49:28
Saknade inte Calle Söderberg ett enda dugg!!!
Roger Karlsson, Växjö:
2009-12-08 21:51:11
Men allvarligt talat Miffare: Ni måste skoja om ni tror att det här laget kan gå upp i ES. Ni har spelat över er förmåga hittils och en placering som förra året runt 10-11 plats känns mest realistiskt. Kämpa på...
jockee:
2009-12-08 21:53:13
Har Sebastian Dyk spelat innan?

Tyckte han var riktigt bra, det enda glädjeämnet denna matchen.
Förstår inte varför vårat pp inte lossnar.
Målvakten i Aik Heino, det var landslagsklass på honom.
Nu vill jag se mer junisar i dom kommande matcherna.
limhamn:
2009-12-08 21:55:38
man anar sina tankar att peo inte vill nå kvalserien,då bänkar man inte så.detta kommer att vara nya mif,en flock snorungar,längre kommer vi ej,vilket jäkla dåligt spel idag,fan
Till Roger Karlsson:
2009-12-08 21:57:16
Kan inte patetiska Lakersfan hålla sig borta härifrån?
Skaffa en egen blogg eller nåt.
Och desstutom Roger kom vi varken 10 eller 11 förra säsongen.
Var lite mer påläst nästa gång.
nöffeplidan:
2009-12-08 21:58:13
riktigt trevlig match är mitt bestående intryck.vi har nog fått en ny junior i laget sebastian dyk.riktigt bra match.

skillnaden i matchen heter heino lindberg.näst intill felfri i mål. vad ska han göra mot macleans kanon.... vilken träff han får på jisses,och hersleys skott är inte så dåligt heller.anton blomkvist lite olycklig i samband med aik s tredje.
överlag tycker jag att dagens mif endast saknar lite flyt så hade det lyckats.till den stora frågan saknades calle ,inte som han uppträtt dom senaste matcherna.men om han varit på topp så.att kalis skulle avgå inte en chans.bara att ta nya ta i bortamötet en vinst där känns inte omöjlig.
BW:
2009-12-08 21:59:01
Calles finter och artisteri? Jag saknade inte alls hans misslyckade soloåkningar, ovilja att släppa pucken ifrån sig, dåliga nedlägg och sjabblande i egen zon.
Måns:
2009-12-08 21:59:30
Var inte Karl Söderberg med? Såg honom inte. Är han skadad?
Andersson:
2009-12-08 22:06:35
Roger Karlsson //

Vem har nämnt uppflyttning? Vårt mål är PO, men i nuläget känns det tufft som fan, vi rasar.
Pekka:
2009-12-08 22:09:30
Tycker att Blomman gör sin bästa match denna sässen.
Ericsson spelar för mkt i PP.
Dyk,spännande debut.
Skulle önska mer trafik framför mål både 5 mot 5 och PP.
Anser också att vi förnärvarande spelar ett oatraktivt styrspel,
som inte funkar. Önskar att Kalis släppte på tyglarna igen...
Vicket jäkla skott av MacLean.
Malmoe:
2009-12-08 22:09:57
Surt med torsk men många matcher kvar än..

Riktigt skönt att Rögle är där dom förtjänar att vara!

RÖGLE MOT ALLSVENSKAN!
Nils:
2009-12-08 22:11:37
"Calles finter och artisteri? Jag saknade inte alls hans misslyckade soloåkningar, ovilja att släppa pucken ifrån sig, dåliga nedlägg och sjabblande i egen zon."

Tror du han är den ända som gör det i Malmö just nu? Skärp dig för i helvete.
Mr Leth:
2009-12-08 22:14:04
Måste oxå kommentera Malmös powerplay eller snarare total brist på denna.
Vi hade mycket väl kunnat vinna matchen om man bara haft ett powerplay värt namnet.
Nu blir det istället ett totalt statiskt spel där spelarna försöker ta sig in i zon, ställa sig på sina positioner, försöka passa till sina likaledes totalt stillastående kamrater och aldrig aldrig att någon tar skitjobbet och skymmer målvakten.
Det blir helt enkelt jävligt enkelt för motståndarna att försvara sig.
Framförallt fegar MacLean ut och ställer sig på bekvämt avstånd från allt vad gruff kan heta.
Det duger inte, där han står lär han varken få tid till att få iväg ett skott eller ha minsta möjlighet att hugga på en eventuell retur.
Här måste nånting hända i Malmö eller så kommer poängen fortsätta rinna ut i sanden i snabb takt.
Loseddos:
2009-12-08 22:14:51
För faen Mif!! Ni måste slå äckliga AIK!!! I den här serien håller jag på två lag. Växjö Lakers och det laget AIK möter!
David:
2009-12-08 22:19:45
Tycker du ska gräva lite mer i incidenten med Carl Söderberg. Förstår om du vill försöka tysta ner det hela, men stämmer det som Jihde skriver i sin blogg så har ju Peo gjort bort sig duktigt.

Och en av Malmös mest lojala spelare någonsin kan få upprättelse.
Grönvit:
2009-12-08 22:23:28
Kan inte alla skånelagen bryta sig ur och köra en egen heltokig serie där MIF och Rögle för hålla på att förnedra Pantern, HHC, Osby och Tyringe och sen kan vi ha våra "hat/kärleks"-derbyn då och då?

Synd att inte Bofors piskade Örebro ikväll.
Jussiforever:
2009-12-08 22:29:01
Ni som inte saknade Söderberg. Vad tyckte ni om Wallgrens och Svenssons centerjobb? I bästa fall flippades puckarna ner motståndarzonen. Någon som såg en playmaker någonstans som byggde upp ett anfall??

Jag vill veta vad Kalis sa efter matchen ang att inte spela sina junisar!! En förklaring tack!
rydmark:
2009-12-08 22:33:06
Ja, tänk vad alla muntergökar piggar upp...:) Såg matchen via S24 och tycker inte det var så illa som en del påstår. Malmö i en rätt djup svacka var många ordinarie man kort och fick slita tungt mot ett AIK i fin form. Dyk var ett glädjeämne och en fin injektion i MIF och även Green agerade riktigt bra. I övrigt hade många svårt att riktigt lyfta, även om jag tycker att Maclean gör en av sina bättre matcher på ett tag.

Med de förutsättningar som var så hade jag inte räknat med varken skönspel eller seger, utan fick se vad jag förväntade mig, ett kämpande MIF som tyvärr inte räckte till idag, fast det var nära. Tre poäng i returen på söndag (som jag ska se live) så har MIF gjort det bra ändå i detta dubbelmöte. Men torsk även där så börjar läget bli jobbigt, även om halva serien återstår.

Läget är rätt likt förra säsongen, och det är nu det är upp till bevis för årets MIF att visa att man är bättre och har högre moral än förra årets upplaga.

Även Kalis sätts nu på prov och måste visa att han är en så bra tränare och ledare som vi vill tro. Saker han MÅSTE ta tag i är framförallt powerplay, det har inte fungerat bra på hela säsongen och måste ändras. Det duger inte att försöka samma om och om igen efter så här många matcher. Mitt förslag är att skapa en ren pp-femma med Green, Staal och Wallgren framåt (Wallgren ska stå FRAMFÖR mål och gröta). Backar ska Hersley vara tillsammans med Maclean. Macleans bössa måste komma bättre till nytta än som det är nu. Andra pp-femma kan då Söderberg, Hardt och Alvarez/Dyk/Urbas vara med Eriksson och Kesä/Cassel bakom sig. Låt dessa formationer träna ihop sig i pp ett tag framöver - sämre kan det inte bli.

Med lite tålamod och med någon/några segrar på rad nu så kan detta snabbt vända och se riktigt bra ut igen, men vi är i ett rätt kritiskt läge. Sen hoppas jag att några av våra skadade spelare snabbt kan börja spela igen, saknar Olsson, Daamgard, Urbas mfl rätt rejält nu, de behövs!!

Vi fans måste ställa upp bakom laget nu och visa att vi tror på det, börjar vi gnälla över allt nu så ger det fel signaler till laget. För bara någon vecka sen låg vi etta i serien och då hyllades laget och ledarna, men det krävs tydligen inte mycket för att det ska vända. Att en del ens orkar nämna att de vill att Kalis ska avgå i detta läge är ju nästan parodi.....

Nya tag mot 3 fina poäng och vandring uppåt.... ser fram mot returen på söndag....:) Då hoppas jag att Malmös kämpande räcker hela vägen till seger!!!!
hansson:
2009-12-08 22:34:07
Malmös PP är det sämsta jag sett sen mitt Första årskort 1999.Ingen fart,ingen finess.Ingen slår dom avgjörande passningarna som tex Jussi gjorde på sin storhetstid.Vi saknar en kreatör o MÅLSKYTTAR tex en Frank Banham om jag får drömma lite.
Malmös spelare o tränare verkar inte förstå att i PP måste man ha en GUBBE FRAMFÖR MÅL....en gång gick Kim Staal in framför mål..skott kom på mål..kaos uppstod eftersom AIK målvakt inget såg..Kim blir nerdragen o Malmö får ett 5-3 läge.Vad gör Malmö då?Sätter dom en Gubbe för att skyma målvakten?Nej nej...dom ställer upp i en 2 1 2 uppställning..och spelar runt runt runt...suck.I 5 mot 3 ställer man upp följande-1-3-1.Man har en skottvillig back som point på blå,typ Eriksson.Eriksson ska styra o ställa o vara väldigt rörlig på blå.Man sätter 2 forwards i korridorena,vänster kant resp höger kant.Dessa 2 i korridorerna rör sig upp mot blå o ner mot förlängda mållinjen,står inte stilla.Sen har man en man i slottet som ligger o fiskar från ca 3 meter från målvakt o ut mot blå,ca 5-6 meter från mål.Sen har man en man som PARKERAR framför motståndarmålet.Ställer man upp så har så kan man ta avslut rakt från blå,från Pointmannen.Man kan ta avslut från korridorerna,pass från blå innebär att målvakten måste göra en sidledsförflyttning.Man kan söka pass från korridoren till den andra korridorern,då blir det väldigt svårt för målvakten att hinna med.Sen har man även avslut från gubben i slottet.OCH HELA TIDEN EN MAN FRAMFÖR MÅLVAKTEN.
rydmark:
2009-12-08 22:38:25
...en sak till förresten... varför ska någon överhuvudtaget rota mer i affären med Söderberg som en del verkar vilja? Snacka om missriktad energi och destruktivt moment för laget!! Nej, det ligger nu bakom både ledningen och Calle hoppas jag och då bör väl inte vi fans rota i skiten. Det som hänt har hänt - nya tag nästa match. Då hoppas jag få se en nytänd Söderberg som har lekstuga!!
malmöandreas:
2009-12-08 22:38:43
jag tycker laget kämpade på bra som fan idag!!
ni som pratar om att kicka tränaren!! ni är ju inte riktigt riktiga..... ni kan inte vara malmöfan iallafall den saken är säker!
Kärlek Malmö
Paula:
2009-12-08 22:41:21
Tycker Malmö gör en bra match faktiskt men sätter tyvärr inte sina klara chanser. Dessutom var Heino i AIK målet väldigt bra men med lite mer trafik framför mål så hade nog någon puck studsat vår väg. Åter igen får man ta nya tag och komma igen men Malmö var förtjänta av poäng idag trist att det inte blev så.
Bodac:
2009-12-08 22:49:58
Såg inte matchen men påpekade redan mot Sundsvall (då i 5-3) att Mif spelade sig för mycket runt och fick genast mothugg (bl a av Johan) som ansåg man skulle spela sig till lägen...

Det är ju det som är hela problemet man försöker statiskt spela sig till lägen som aldrig kommer, då spelar 5-4 eller 5-3 ingen roll.

Att sedan anse att McLean skall stå framför mål... då undrar jag var hockeykunnandet sitter. McLean är en sniper och skall stå i slottet, ställ Hersley eller varför inte Treille (då kör han ju iaf inte omkull sina medspelare) framför mål.

Micke:
2009-12-08 22:56:47
Dom måste titta på när Detroit spelar. Titta o lär av nr 96. Man måste ta skiten framför mål. Måste göra ont. Har man ingen framför mål hjälper man bara målvakten....
Willy:
2009-12-08 22:59:22
Det är ju ett jävla tjat om Banham. Killen gjorde sju mål på 18 matcher vilket knappast är något som höjer på ögonbrynen - i synnerhet inte eftersom han sköt så fort han fick pucken.
johan-stockholm:
2009-12-08 23:08:49
Såg matchen via S24, det är klart det är bittert, när vi har så många chanser, värst var Mortens miss efter pass från Donald i pp.

Fokus blir nu att grisa ihop poäng i december/ januari och hoppas att vi kommer tillbaka med ett kreativt spel i februari.

Tills dess behöver vi ha löst hurme, inget är viktigare just nu, och ja Calle behöver en ny lekkamrat, här saknar jag Paulsson faktiskt

Därtill en ny back, som avslastar Freddan i det offensiva spelet, det var otoligt länge sedan vi hade en riktig quarter back

Vad det gäller målvakt så tycker jag vi tar hem bengtsson, marknaden för målvakter är för osäker för att sänga ut pengar här, lägg alla dessa på en forward+ back, enligt 150'+100' (lönecheck)om det är det vi frigör från hurme

Laget i februari

Svensson (Bengtsson/Fabian)

ny-blomman
freddan-käsä
hersley-Damgaard(Cassel/Robin beroende på form)

ny-söderberg-alvarez
kim-green-donald
urbas-wallgren-hardt
sandström-olsson-sacha

dyk-roger olsson-öhman

Johan du som ser alla matcher har vi haft dessa forwardskonstellationer, inte vad jag vet? Känns som en bra balans och möjlighet att få igång produktion rakt över

Faktum är att larsson, sacha (har fortfarande förhoppningar där) presterar egentligen för lite för att ta upp plats för juniorerna, det är det som är felet hitills i år, vi har egenligen 3-4 bredd spelare som säkert lyfter tillsammans 100-120', vilket kunde givit oss en riktigt bra målskytt redan nu, fjärde line hade kunnat bestå av juniorer för sammanlagt 15'.
Johan:
2009-12-08 23:09:53
Bodac:

Fem mot tre ska man i alla fall komma närmare mål än att stå och dutta med den runt och runt.
Eftersom det nu bygger på att inte spela sig fram till målet, enligt dig, så är ju den stora frågan hur man bara lyckas få iväg ett enda skott i fem mot tre under en och en halv minut.
I ett fem mot tre så spelar tom de mest sopiga lagen sig till bättre lägen än Malmö gör.
Håller för övrigt med dig angående MacLean. Han ska nyttja sitt skott, annars kan han hålla sig undan i PP.

URL: http://mrmadhawk.se
Grönovit:
2009-12-08 23:12:39
Den första DM-Finalen spelades i Ängelholm idag för U-16 lagen. Fråga mig inte vad malmö höll på med. Rögle vann med 10-0! Man kan ju säga att malmö har en svår uppgift framför sig på torsdag. Tycker gott att ni kan åka dit o stötta dom. Riktigt underhållande håckey faktiskt. Roligare än både Malmös o Rögles A-lag, för tillfället iaf.
B-sson:
2009-12-08 23:24:50
Peo stal poängen. Hade blivit minst en poäng med Calle – OCH, vi hade haft en center till som Kalis saknade till sin junior-fjärdeline. Be om ursäkt Peo. Söderbergincidenten hade ni lätt klarat upp i omklädningsrummet. Speciellt med den nya informationen att det var en kul passning till Tjompen, så inser jag nu vilken jävla pajasnivå det har blivit. Är det inte en sportchefs uppgift att se till att vi har fullt lag? Även när vi är skadefria så dubblar en center...
Ställer ni inte upp ett fullt lag som tränar ihop – alltså räknas inte tillfälliga lån från Skellefteå eller tillfälliga uppflyttningar från J20 – så kan ni inte förvänta er att man gladeligen hostar upp en 400-1000 spänn i månaden.
Jörgen:
2009-12-08 23:29:28
Jag tyckte att Malmö gjorde en bra match. Malmö ville mycket under större delen av matchen men hade inte kylan och turen i de avgörande lägena. Jag ångrar inte att jag pallrade mig till arenan. :-)

God natt!

URL: http://roligahistorier.com/
Jussiforever:
2009-12-08 23:31:43
Håller med B-sson

Peo ska ha en rejäl känga för att inte ha löst Söderbergincidendenten internt med tex löneavdrag/duscha med motståndarna osv..
J:son:
2009-12-08 23:49:01
Kul grej att de har bytt låt när motståndarlaget kom in i hallen till små grodorna, men kanske hade varit än roligare om de spelat Kalinka istället med anspelning på AIKs KHL trassel.

Ja powerplay måste helt klart förbättras. det var längesedan vi fick se ett effektivt spel i powerplay.
Tycker de är kul vi låter våra unga spelare får spela!:
2009-12-09 00:33:24
Skit i elitserien e ju förfan bara en massa bondelag där som ingen jävel bryr sig om! ALLSVENSKAN LEVER e glad om vi tar oss till Kvarspel typ plats 5 ellr 6.

KOM IGEN REDHAWKS!
Bodac:
2009-12-09 00:50:25
Johan, ju närmare mål man kommer desto mindre vinkel får man (samtidigt som avstånd ger MV tid att reagera så det blir en avvägning) och när det gäller 5-3 spelas de flesta bort för att man hela tiden söker "bättre" läge.

Se det så här, man kan pucka så mycket man vill uppe bland backarna men om den back som får minsta läge tar ett skott så har man minst en man mer som kan ta de returen.... det räcker oftast.

Har vi två mot mål och en i slottet (McLean, håller med dig) blir det grymt svårt för motståndarna att få ut den och vi (anfallande lag) vinner 8 av 10 returer... bra odds enligt mig.
JonasD:
2009-12-09 00:58:20
Hade MacLean fått spela med Söderberg och tex Alvarez så hade han gjort ett varje match!
QWERTY:
2009-12-09 08:06:46
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om Malmös insats igår. Som sagts tidigare kan alla lag hamna i en svacka men den här svackan har pågått ett bra tag nu vilket faktiskt börjar göra mig orolig.

Med tanke på vilket spel Malmö haft tidigare denna säsong(om än aldrig i 3 hela perioder) så vet vi vad de faktiskt kan åstadkomma när de spelar på topp. Frågan är varför det inte funkar så bra nu? Inget vi lär knäcka här i kommentarerna dock :)

Jag håller med alla som skriver om att få in en spelare framför mål, jag fattar inte riktigt vad de håller på med ibland. Är det en intränad grej att INTE ha spelare framför mål som skymmer och stör och är snabb på returer? Ett betydligt bättre PP hade avgjort matchen till Malmös favör tror jag, och samma sak med ett par gamla matcher.

Johan eller andra som är på träningarna - kör man PP på samma sätt på träningarna som i matcher, eller är det något som låser sig när det väl är match, och kanske ett annat motstånd på försvaret?

Hursom, det har varit ganska nära nu både mot Mora och Gnaget - en vinst mot ett bra lag snart kommer troligtvis få tillbaka självförtroendet i laget och då kan vi snart vara uppe och fajtas i toppen igen!
Martin:
2009-12-09 09:10:10
Ja jäklar, dags att ta tag i saker och ting nu.
Tycker Malmö gör en bra match förutom att man missar alla läge och inte kan göra mål i PP. Men man krigar på ända in i slutsekunderna.

Domar nivån i allsvenskan är under all kritik. Ibland kan man ju tro att det är pensionerade innebandydomare som dömer.

Tycker man ska ta upp Dyk i a-lagstrupen. Han är bra och ettrig som bara fan. Han är en kille som är jobbig att möta. Ta upp han innan någon annan klubb får upp ögonen för han!

Sen till Roger Karlsson, Växjö.

Vad pratar du om? Så du menar att Växjö skulle klara sig upp i ES för att ni just nu ligger på andra plats?
Vem vill ens se Växjö i ES? (Förutom alla trångsynta Växjö bor)
Växjö finns för fan knappt med på kartan.

Fint också att du klämmer in ett litet "kämpa på..." i slutet där.
Men kämpa ni på också så får vi se hur denna historia slutar.

:
2009-12-09 11:02:12
@ Willy,

Banham snittade nästan 1 poäng per match under den korta tid han fick vara här. Kika lite på vad han gjort efter MIF sesjouren.
Det är inte dåligt med poäng i Erste Bank Ligas bottenlag ;-)
Vad jag kommer ihåg av honom så var det hans snabba skridskor och hukande åkstil som checkade högt i banan och som hade en grym teknik.
Som en vass lirare och publikfavorit som han blev hade han lätt kunnat bli "Calles nya lekkamrat" ;-)om klubben bara haft pengarna.
Kenneth:
2009-12-10 18:51:02
Det blir torsk igen på söndag! Men jag tror nog att ni tar play-off-platsen till Kvalserien. Ni eller Bofors.
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan