Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Rögle backar - Malmö kör själva?
2010-04-28 14:12:40
Rögle backar.
På sätt och vis är det skönt.
Peo Larsson bekräftar.
- Ja, dom backar ur som det verkar, säger han.

Kör ni matchen själv?
- Det kommer vi definitivt att göra om vi får chansen, men jag vet alldeles för lite just nu.

---

Mer info lär väl dyka upp under eftermiddagen.
Jag kan dock garantera att det helt och hållet är ett styrelsebeslut.
Jag vet att både Hedlund och Roger Hansson inte hade tänkt att backa en millimeter på detta. Men trycket blev uppenbarligen för stort.
Gissa om detta kommer ge fansen blodad tand i fortsättningen också. Nu är det bevisat att fansen kan styra en klubb.

Intressant för övrigt att det redan har sålts biljetter.
Detta kommer innebära strul.

Vad blir nästa steg?
Ska Malmö köra själva?
Ska man erbjuda HV och Frölunda detta och heta "Sweden south" eller vad blir nästa steg.
Cirkus är bara förnamnet för hur det här har blivit.
Och Rögle är den klubben som gjort bort sig i särklass mest. Inte för att man backar, för det hedrar faktiskt dom, utan för att man klev på ett tåg, man inte klarade av och ett tåg som uppenbarligen gick att stoppa rätt enkelt.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Hockey
Match
Kiimm:
2010-04-28 14:14:19
Detta var ju ganska vänta ju, tycker malmö skulle kört själva från börjar utan att ta med rögle på det här !
Kung Kenny:
2010-04-28 14:14:46
Fan vad stolt jag blir över Rögle. Snacka om en klubb med integritet. Cikus kan man hålla på med i Malmö. I Ängelholm sysslar vid med hockey.
Thomas:
2010-04-28 14:16:43
Kung Kenny/

Du menar bandy va?
Andreas:
2010-04-28 14:16:46
Kung Kenny - instämmer, perfekt ordval. Så jävla stolt över att röglesjälen vann över det här jippot
Johan:
2010-04-28 14:20:18
Rögle fans hade inte alls velat se sitt lag möta Columbus själva...?

Det finns inget negativt med att spela mot lag från den bästa hockeyligan som finns, förutom att det skapar avundsjuka hos en avlägen del av Skåne.
Höger:
2010-04-28 14:23:36
Riktigt bra beslut av Rögles ledning.
Man lyssnar på det viktigaste som finns, oss supportrar.

Ni får köra ert jippo där nere själva och samla ihop pengar till era skulder. I Rögle är det full fokus på laget och återtåget till ES...
Kim:
2010-04-28 14:23:50
Fy fan va underbart :D HEJDÅ RÖGLE !
Miffe:
2010-04-28 14:23:51
Kung Kenny och andra - ehhhh hur tänkte ni nu??
Vi har haft Cirkus Malmö i 8-10 år men nu verkar vi ha lugnat ner oss, MEN det ni håller på med dessa veckor i april är DEFINITIVT Cirkus!!! Komigen, sparkad tränare med bibehållen lön, obefintligt spel, degradering, spelarflykt, ny mkt tveksam tränarkonstellation. En trupp som får byggas från börjar. Otrolig hantering av fans och supportrar! En klick fanatiska AIA supportrar vräker ur sig åsikter som inte hör hemma på 2010-talet. Nu drar sig klubben ur??? Hm, vad ska det stora allmänheten tro? Hade jag varit sponsor hade jag nog tvekat att gå in med pengar i en förening som inte har kontroll på sin egen verksamhet. Låta några supportrar styra, rätt eller fel i vilken sakfråga som helst. Nä, det ser inte ljust ut i nordvästskåne

Tragisk för ishockeyn!
P:
2010-04-28 14:25:49
Inte Rögle som har gjort bort sig det är P Hedlund som klarade det alldeles själv.
Andreas:
2010-04-28 14:33:16
Det här luktar kontraktsbrott lång väg. Jag hoppas Rögle får stå för alla kostnader de orsakar nu.
:
2010-04-28 14:34:09
Anledning till att Rögle backade ur var för att de fick reda på att det var en hockeymatch som det gällde och inte Bandymatch..
Miffot:
2010-04-28 14:34:59
Hoppas vi har ett signerat avtal med rögle ang detta, hade varit såååå jävla roligt om bönderna från norr hjälpte till med att betala så vårt kära MIF får möta ett riktigt bra motstånd + fyller hallen nu när fjantet med Team skåne är nerlagt =)FORZA MALMÖ!!!
:
2010-04-28 14:35:20
SSK släpper bl a Lehoux och Yetman.. Yetman? Ja tack..
Erik:
2010-04-28 14:37:54
Det finns inget kontrakt skrivit, Rögle hade rätt att bryta avtalet, de var en muntlig deal så nog lär de inte förbättra relationen mellan dem skånska lagen

Men dem som drömmer om att Rögle gjort ett kontraktsbrott kan släppa sargen och komma in i matchen
Andreas:
2010-04-28 14:40:18
Erik; jag tror snarare att den som inte tror att en muntligt avtal är lika bindande som ett skriftligt avtal får komma in i matchen. ;)
Bobbe:
2010-04-28 14:40:37
Styra en klubb? Fansen är ju för fasiken klubben.
Vi pratar idrott här, inget jippoföretag eller cirkusresande.

ska det forsätta hålla på så här tycker jag man kan dela upp lagen i olika kategorier...

1: De som vill hålla på och tramsa med jippo och skit, ta lån upp över öronen och äventyra klubbens ekonomi i en serie.

2: De lag som vill utöva SPORTEN ishockey och ta en grillad i bröd utanför hallen i en serie.

OK?...

Bra Rögle !!
Mif Love:
2010-04-28 14:42:43
Vilken seger för själen!

Det räcker så tycker jag. Ord är överflödiga för vad jag känner just nu.
Tysken:
2010-04-28 14:45:39
Haha, typiskt inavelsnack! Fansen är en liten del av klubben!
Klubben är ett företag och spelarnas jobb att på och utanför isen presentera produkten på bästa möjliga sätt.. Sportslig framgång innebär ökade sponsorintäkter och högre anslag från ishockeyförbundet! Det är ett företag, spelarna är anställda som på vilket annat jobb som helst..

Ska du se idrott där du bara behöver bry dig om korven får du kolla på HHC eller ännu lägre!

Hallå! Vakna!?

Pengarna styr..
:
2010-04-28 14:46:42
Fan va gött! Malmö – Columbus

Kommer bli fullt, behövs inga andra spelare

Nu köper jag biljett
rbk:
2010-04-28 14:47:34
riktigt bra beslut,,vilken lättnad att man ska inte ha med malmö att göra,,det är som att vinna på lotto,,,heja rögle
Andreas:
2010-04-28 14:49:21
"Fan va gött! Malmö – Columbus

Kommer bli fullt, behövs inga andra spelare

Nu köper jag biljett "

Det är väl den enda gången man har fullsatt där nere, när det är motståndarlaget som drar folk. Annars lyser de röda stolarna upp hela tv-rutan de gångerna man zappat förbi
Östgöte:
2010-04-28 14:49:25
Gott, tom en Malmösupporter som jag tycker Rögle gjorde rätt här. Frågan är väl hur dom ens kunda acceptera från början.
Magnus H:
2010-04-28 14:52:23
Tänk om man istället för det här jippot fått se en match mellan RBK och MIF utomhus.
Där hade jag faktiskt stöttat ett samarbete fullt ut.
Kunde till och med se att Rögle och Malmö hjälps åt med arrangemanget och att man lirar på Nya fotbollsarenan i Malmö eller kanske på Olympia.
Vem fan bryr sig om Columbus Jackass eller vad de nu heter? Det är just det här som gör att jag inte tror ett dugg på tex en Europaliga. Jag vill kunna gnabbas på jobbet med Miffarna eller de som håller på Leksand, eller de på vårt Gbg-kontor som håller på VF. Att se lag från andra ligor/länder intresserar mig inte ett skit.
Andreas:
2010-04-28 14:55:19
Till min namne, Rögle-Andreas;

När hade Rögle senast 12 500 på läktaren? Nej, just det. Mohaha!

Magnus H;

Vi lever i ett fritt land. Är du inte intresserad av att se ett NHL-lag så behöver du inte gå på matchen. Jag är dock hockeyintresserad och vill gärna se Malmö möta några av världens bästa hockeyspelare. Så jag väljer att gå.
Andreas:
2010-04-28 14:58:39
"När hade Rögle senast 12 500 på läktaren? Nej, just det. Mohaha!"
-När hade Rögle senast kapacitet på 12500? Nej, störst kök vinner inte idag heller.

Förövrigt vägrar jag titulera mig som något annat än, kort och gott, Andreas, trots förvirringen;)
Thomas:
2010-04-28 15:00:53
Erik/

Tycker med du bör läsa lite grundläggande juridik innan du uttalar dig..
"Det finns inget kontrakt skrivit, Rögle hade rätt att bryta avtalet, de var en muntlig deal så nog lär de inte förbättra relationen mellan dem skånska lagen"

HAHAHAHHA!
för dig som inte visste det så är ett muntligt avtal nästa lika starkt som ett skriftligt!

Så jag säger bara; få nu Mögle att betala halva kalaset så blir detta ännu bättre än vad det redan är!
A:
2010-04-28 15:01:56
Tur att man inte lever i den lilla trångsynta och egoistiska värld som AIA verkar leva i. Stackars RBK, nu blir det "kvartsamtal" var och varannan vecka så att inga "dumma" beslut fattas igen.
Lantmännenkeps till alla bönder:
2010-04-28 15:09:26
AIA Rögle bandy klubb mfl
Nu skrattar HELA Sverige åt Er
Muuuhahhahahahaaa
Macki:
2010-04-28 15:10:06
Skööööööönt att inte ha med Rögle med de stora grabbarna ert lillasyster-komplex bara gynnar oss nu kör vi det helt själva 12500 Malmöfans med endast kärlek till ett lag. Vi får hela kakan för oss själva där kan ni sitta med 4000 o tro att ni är något stort. Vi ses nästa säsong.

Men till skilnad från er så har vi lugn och ro 80% av laget är klart vi har fixat hela vår försässong ni har förfan inte ens halvt lag och tycker det e cirkus hos oss. Ransaka er själva o skit i o kasta sten i glashus detta besslut är ren vinst för vårt Malmö Redhawks.

Fattar inte varför man ens försökte dela med sig av kakan till den inskränkta delen av Skåne från början.
p:
2010-04-28 15:10:46
rögle lyssnar till sina fans, men det gör kankse inte malmö ledningen till sina ,,, tack rögle låt malmö köra sitt jippo,dem behöver pengar,,
Andreas:
2010-04-28 15:20:03
"Fattar inte varför man ens försökte dela med sig av kakan till den inskränkta delen av Skåne från början. "
-Det är så pass enkelt att när den här idén kläcktes någon gång i vintras så var rögle ett elitserielag, och den vågen ville man rida på.
Att man skrattar åt Rögle "i hela Sverige" rör mig inte i ryggen om det nu skulle vara så, är övertygad om att det inte stämmer dock. Rögle lyssnar på sina fans mer än de flesta och det är bara avundsjuka jag hör i sorlet.

Alla hatar, alla hatar
Rögles fans
Skiter vi i
Vi är rögle, Super-Rögle
Anders:
2010-04-28 15:21:18
Rätta mig om jag har fel. Men hade inte Malmö planer på att flytta på sina fans med säsongskort på de attraktivaste platserna i Malmö Arena för att ge plats åt sina sponsorer? Är detta inte något som Malmö-fans ser som ett svek? Är detta inte något där ni skulle vilja få gehör och erkännande av er klubbs styrelse?

Kanske bäst att Johan svarar på denna, han om någon borde ju ha koll på vad som händer i frågan.

Nåväl, Röglefans ser sitt lag som något som styrelsen förvaltar och har ett ansvar för. Om vi anser att Styrelsen inte gör vad de ska så påpekar vi det - hemskt eller hur?
JL was here:
2010-04-28 15:21:43
Hoppas Rögle får böter för om dom redan har gått med på det så har dom fan sej själv att skylla jävla töntar
Erik:
2010-04-28 15:24:55
Håller på Rögle men tänker fortfarande försöka få tag på biljetter. Det hade varit hur kul som helst att få se ett NHL-lag en gång i livet. Känns ändå rätt skönt att klubben backar så vi kan fokusera på näta säsong ifred, om nu inte media skall hälla bensin så länge dom någonsin kan. Kolla in Aftonhorans artikel??? Inte bra.
Danny:
2010-04-28 15:27:32
Låter ju som att det även förekommit hot mod styrelsen i Bögle
"Vi har även haft anledning att bli bekymrade för våra medarbetares säkerhet."

Ni måste faktiskt vara jätestolta uppe i bondeland... Kul att ni snackar om hjärta... jävla pajaser!!
Miffot:
2010-04-28 15:31:08
Bonde-Andreas, Du verkar vara rejält insatt i allt som handlar om MIF!, Ni kan väl bara inse att bara för att ni HÖGST tillfälligt var i ES i 2 (TVÅ!!) säsonger som slutade i följande, Kvalserien x 2, sparkade tränare x 3, krav på sportchefens avgång x 1, AIA bölar ut i lokaltidningen x 1....osv osv

CIRKUS MALMÖ???? .....tänk om tänk rätt..eller iallafall TÄNK!!
Miffot:
2010-04-28 15:33:07
@ ERIK, Väkommen till malmö =)
Västerås:
2010-04-28 15:34:20
Tysken, hört talas om 51%-regeln? Än så länge finns det en väsentlig skillnad mellan företag och klubbar. Läs på (se länk) och kom igen!

URL: http://www.foreningsdemokrati.se/
Icecold:
2010-04-28 15:49:47
Jävla hype det har blivit på TRADITIONER och att allt handlar om FANSEN uppe i bondhålan. Det är år 2010 och det enda som är tradition är att ni än idag FUCKAR era syskon och kusiner, därav er intelligens ni bevisar varje dag med era uttalanden.Jag menar AIA vem fan bryr sig om vad det är och är intresserad av att veta?
Vilken patetisk liten bubbla ni lever i, hoppas ni får ut något av det, den stora frågan är dock, VAD? Snacka om att ligga långt efter i tiden. Tur att inte övriga Sverige befinner sig på samma nivå för då hade vi varit bosatta i ett U-land.
Glöm inte: hur mycket ni än vill tro på det själv så har ni inga traditioner mer än förstnämnda och det är fan inget att vara stolt över idag möjligtvis under medeltiden.Det enda ni har bevisat för MIG det är att ni har ingen stake någon av er när det kommer till kritan.
Jag:
2010-04-28 15:53:12
Alla röglefans som säger sig vara stolta nu. Har ni läst vad rögles styrelse skriver på rögles hämsida?

"Helsingborgs Dagblads chefredaktör ger uttryck på sin blogg för att de aktuella Rögle supportrarna gjort bort sig och borde utvisas för misconduct. Vi håller med och vänder oss där mest emot den totala bristen på insikt kring hockeyns och all idrotts behov av utveckling och breddning, det sätt som det framförs på och det språkbruk som används."

Ni borde istället skämmas över vad ni gjort..
tullen:
2010-04-28 16:49:58
PINSAMT RÖGLE X2!!!
Först att de ingår ett avtal som de sen inte kan hålla sen för att ledningen låter en liten klick tonårssupportrar som beter sig illa och och har fel inställning till vad idrott går ut på få bestämma i en sån här fråga!!!
HA HA HA FORZA MALMÖ HOPPAS VERKLIGEN MATCHEN BLIR AV IAF!!
Framåt Malmö !!:
2010-04-28 16:58:41
Förr oss som älskar Malmö tycker jag det är väldigt skönt visst har det varit cirkus i Malmö men vi är på rätt väg.
rbk har både trillat ur och har cirkus....så nu kommer jag att se MIF-Columbus så kan rbk ladda mot en seriematch mot troja !!

Tacka alla begåvade rbkare som fixa matchen hylla nu era hockeykrigare som sålt sig i media och bytt fokus...

Kärlek Malmö !!
kent:
2010-04-28 17:25:33
Så djävla ogenomtänkt frå början till slut,fy fan
Andreas:
2010-04-28 17:45:15
Njuter av avundsjukan som bara sprutar ur de södra kommentarerna här!
Bästa dagen på mycket, mycket länge!
R&B:
2010-04-28 18:52:01
Skrämmande Rögle, jag håller absolut inte på rögle, Miffare sedan länge!!!! Har alltid sett det som kul när vi möts, rivalitet och spänning. Men detta som skett sista veckan har gjort mig arg och mkt förvånad över Rögles s.k. supportrar. Helt otroligt! Hur kan supportrarna dra ner sin klubb på detta viset.

Som många skrivit vi skriver 2010, omsättningen är säkert en bra bit över 50 miljoner i er klubb. Hur f-n kan supportrar bara klaga och skrika på detta sättet??? Hur kan man rättfärdiga ett sådant beteende? Vad säger styrelse och sponsorer samt den stora massan. Jag känner en del Rögle supportrar idag, de är inte glada och skäms för allt som hänt framförallt att s.k.AIAs uttalanden och denna negativa spiral som nu klubben befinner sig i...

Verkar som klubben är påväg mot ett stockholmssyndrom med kvartssamtal, hotade klubbledare, funksionärer, spelare mm. Hm det verkar ju bra eftersom det måste vara lätt att få spelare och sponsorer redan innan till Norvästskåneironi.

Hjärta stolthet????? Jag säger bara hahaha, KOM IN I MATCHEN.

Jag kan tänka att detta var en mkt dålig dag för klubben och dessutom kanske ödestigen på sikt - kom ihåg var ni läste det först som vissa brukar säga.

Tragiskt för ishockeyn som är på nedgång och inte behöver huligan/hot/hat mentaliteten framförallt här i SKÅNE.

Tack Rögle Huliganer! - Tror ni (de 3-4) Rögle spelare som finns i er trupp idag är glada för att de missat en chans att möta ett NHL lag - Jag hade varit flyförbannad!
rbk:
2010-04-28 19:08:01
R&B;
"Jag känner en del Rögle supportrar idag, de är inte glada och skäms för allt som hänt framförallt att s.k.AIAs uttalanden och denna negativa spiral som nu klubben befinner sig i..."

-Jag känner nån som känner nån. Så fort man hör saker i de tongångarna ligger pålitligheten på 0 för mig. Jag är stolt över det aia gjort, sen att det finns rötägg som gått ut med hot osv finns i alla klubbar. Är inte ens medlem i aia, kan räkna antalet ståplatsbiljetter jag köpt på fingrarna. Så sålla mig till i vilken grupp du vill, som känner någon som känner någon annan osv.
Jim77:
2010-04-28 19:31:19
Om Malmöfansen tänker efter bara för en stund.

Hur hade ni reagerat om situationen hade varit tvärtom? Hade ni som Malmöfans hoppat glädjeskutt om det nu hade varit så att matchen hade blivit presenterad på en Rögle tillställning och MIF bara hade smygit ut med en pressrelease om jippot på deras hemsida? Hade ni tyckt det var rättvist om Rögles årskortsinnehavare hade fått tillgång till köp av biljetter en dag före alla andra? Hade ni tyckt det var en superdeal om Christian Rasmusson i Sydsvenskan hade sagt att det inte är säkert att Malmö ens skulle tjäna något på detta jippo? Hade ni fortfarande tyckt att det hade varit hur kul som helst om arenan hade legat i Ängelholm och arenans ägare (som ju är en som tjänar pengar på detta jippo) hade varit tät knuten till Rögle? Hade ni fortfarande tyckt att detta var en superide?

Jag tror nog ni hade känt precis som de flesta Röglefans kände inför detta jippo.

Om MIF och Rögle inte skulle tjäna pengar på jippot men väl Percy Nilsson (som ägare av arenan) och om Percy Nilsson skulle förse MIF med eventuella nyförvärv p.g.a vinsten för detta jippo, nyförvärv som i teorin skulle vara med om att skjuta bort Rögle från kvalserien eller elitserien hur tror ni då reaktionen hade blivit då? Då kanske Rögle missar kvalserien eller elitserien och än värre, att själv vara med och indirekt värva eventuella nyförvärv.

Så jag tror inte Malmöfansen hade gillat det om läget hade varit tvärtom.
KAZ:
2010-04-29 02:28:39
jim 77 tror du verkligen att Percy behöver dessa pengar för att köpa nya spelare till mif? Gubben har 4 miljarder på kontot så en miljon för han är ett droppe i havet. Personligen jag hade varit glad om Rbk hade organiserat detta och självklart hade jag åkt till ängelholm för att se ett NHL lag. Ni är tröga i tänkandet och era barn blir inte smartare med såna föräldrar heller. Kom in i matchen. Det är kul för alla. Gäkm rivaliteten fkr 2 timmar bara och se det som en kul grej och se NHL
Tobbe:
2010-04-29 02:43:54
HejHej. :)
Hur står det till? =)
Vad händer idag? :)

URL: http://tobbees.com
Jim77:
2010-04-29 08:29:14
KAZ:

Jag är Malmöbo, har alltid varit Malmöbo, och mina barn är det inga fel på, men ditt inlägg visar tydligt det problem som tyvärr finns bland vissa fans. Kan man inte ha argument och ha en debatt utan att dra in barnsliga fasoner som du bl.a använder i ditt inlägg?

Vad har mina barn med mitt inlägg om hur vissa Röglefans kanske känner? Varför kan man inte argumentera utan att använda ord som Möff och Mögle? Varför ska det alltid vara snack om bönder, inavel, knarkare och kriminella från Rosengård.

Jag vet inte hur gammal du är KAZ men jag hoppas du och många andra som känner sig tvingad att använda personliga påhopp på andras barn och andra löjliga tilltal för att man inte tycker lika växer upp så man kan ha en debatt på en sober nivå. Jag tror alla skulle uppskratta det och framförallt förtjänar Johan det som levererar en underbar hockeyblogg för alla som gillar hockey, både för Malmöfans men också för alla andra lagsfans.
Mathias:
2010-04-29 11:09:14
@Jim77

Äntligen någon som fattat grejen...
haha:
2010-04-29 18:22:44
Rögle huliganer, dras alla Rögle supportrar in där eller?

Ta reda på fakta innan du uttalar dig..Möff Möff
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan