Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Torsk med råge
2010-02-22 21:36:19
Happ, Växjö var ungefär hundra gånger mer taggade och Malmö förlorade den viktiga matchen här uppe i Växjö.
Jag skulle vilja påstå att det är direkt pinsamt agerande att inte vara mer på tå när det står så pass viktiga poäng på spel.
6-1 är HELT OACCEPTABELT.

---

Kände direkt att det skulle bli en jobbig afton.
Växjö hade 1-0 efter 25 sekunder och Malmös backar städade absolut ingenting i egen zon, någon gång under matchen.
Då vinner man inga matcher.

---

Malmö är så grymt beroende av att målvakten är bra verkar det som. Varje gång Markus Svensson inte står på huvudet så rinner det lätt i väg.
Det är ett tecken på att Malmö släpper till alldeles för klara målchanser, även om det såklart är ett måste att ha en bra målvakt.

---

Steve Saviano är matchens kung.
Han var grymt bra och man hade stora problem med honom.
Har aldrig sett honom ha en sådan lekstuga faktiskt. Eller var Malmös backar bara ett oerhört lätt byte?

---

Vad har hänt med Morten Green?

---

RDW:s slagsmål med Johan Markusson kan vara det bästa han gjort i Malmös tröja.
Han var faktiskt riktigt bra i den grenen.
Tänk om han hade kunnat börja tillföra i spelet också?
Och undrar vad disciplinnämnden kommer säga nu?

---

En del spelare borde omsätta sitt dåliga humör till någonting positivt. Men det är kanske inte så lätt att lära sig i ung ålder.

---

Kim Staal får gärna komma tillbaka från sin skada även om han är inne på sin obligatoriska "missa en tredjedel av säsongen".

---

Dagens glädjeämne: Malmö vann sista perioden.
Det är som när man spelade i Scandinavium och förlorade med 8-1 för många år sedan och vann sista perioden med 1-0 och Stephan Lundh sa på presskonferensen att han är glad att man vinner tredje perioden.
Vilken verklighet vi lever i nu alltså...

---

Nu finns det bara en sak att ta sikte på.
Femteplatsen.
Allt annat får komma som en ren bonus. Visst fan känns det riktigt illa att man gång på gång på gång ska behöva sänka målsättningarna, men Mora förlorade idag och där finns fortfarande ett glapp ner.
En femteplats innebär att man får en extra hemmamatch i playoff, sedan krävs det en bragdinsats för att vinna ett eventuellt playoff 2, men den dagen, den sorgen.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Matcher
Match
040:
2010-02-22 21:38:30
det blev 6-2 .. Johan.

laget vill inte vinna när det som mest gäller så enkelt är det

dom har gått från inga pengar,bara hjärta till inget hjärta, bara pengar under loppet utav ett år.
???:
2010-02-22 21:39:28
Gick du innan matchen var slut???
Leksing:
2010-02-22 21:39:53
Tur att det blev 6-2 då ;) Skämt åtsido är det konstigt att ni först förlorat stort i två raka matcher för att sedan spöa Leksand och sedan åka på rådäng mot Växjö i matchen efter
:
2010-02-22 21:42:10
Inga pengar - Inget hjärta - Absolut ingenting.
bulbax:
2010-02-22 21:44:10
Tycker inte det är ok. Någon enstaka match på en säsong kan man ta att laget man älskar uppträder såhär. Men tre på kort tid!!! Dessutom i ett så här viktigt läge. Nu måste något inom truppen förändras. Bänkningar osv.. En som kanske borde vila ett tag är t,ex Markus Svensson.
Martinen:
2010-02-22 21:44:18
Fullkomligt värdelöst..

I fredags hyllade till skyarna och folk TRODDE på en kvalserie-plats?!?!?, och idag vill fans att ett ex antal spelare ska lämna laget.

Visst svänger det snabbt i hockey? :)

Att ligga under med 5-1 efter 17 minuter i en match som gäller såpass mycket. Det är PINSAMT, PINSAMT. Jag skyller inte på några enskilda spelare för hela laget var värdelöst, men Faxe måste bänkas och Johan Svensson borde få chansen i målet från start en match.

Visserligen trodde jag inte Malmö skulle ta 3 poäng idag, Men..
Jörgen:
2010-02-22 21:45:34
Jag brukar inte ta i så men detta var uselt! Försvarsspelet var obefintligt. Riktigt trist...

URL: http://www.roligahistorier.com/
elin:
2010-02-22 21:48:47
vad är det värsta som har hänt dig eller vad är det värsta som du gått igenom?
kommentera gärna & berätta (:
du får absolut vara anonym om du vill!

URL: http://eeeelinsbaby.blogg.se/
Roger Karlsson, Växjö:
2010-02-22 21:51:05
Jag tyckte Malmö sprattlade på ganska bra trots betydligt sämre lag sett till spelare till spelare.
Det blev ju bara fyra måls differans.
Jussiforever:
2010-02-22 21:52:19
Efter att ha skämt ut sig såhär i slutet av serien (bortser från Leksandsmatchen) så kommer det inte komma någon storpublik till playoff matcherna. Storpublik som Malmö verkligen hade behövt!

Tror det kommer max 5500 pers till playoffmatcherna..
:
2010-02-22 21:55:07
Tränarskandal.Att så totalt ändra taktik ställa upp och vänta i mittzon istället för att fortsätta att spela fysiskt hur korkade får man vara nej detta är en tränarsak. Hur kan man överhuvudtaget låta Jesper Damgaard spela en enda minut efter första perioden SKANDAL. Bästa backar igen Blomqvist-Wehager signa fort annars är dem förlorade. Byt målvakt låt Mackan vila det skulle gjorts för länge sen. Forwads måste ju för faaan jobba i defensiven allt för många står på hälarna och fikar.
rydmark:
2010-02-22 21:56:58
Ett resultat som svider så in i helvete och en coachning som stundtals kändes värre än Bobo... Hur kan laget komma in så fel i tre av fyra toppviktiga matcher på rad? Mycket snack om vikten av det första målet i Malmö på senare tid... men man kan fan inte göra sig helt beroende av att näta först!!!

Tycker, som jag sagt tidigare, att Marcus Svensson borde få vila några matcher, nåt stämmer inte i hans spel, har han tankar på nytt lag eller är han bara ofokucerad eller rejält ur form? Han bör få sitta på sidan minst två matcher nu, jag tycker han i mångt och mycket ger bort dagens match idag tyvärr..... Han borde inte stått från start alls eller bytts ut efter två insläppta på under 3 minuter, eller i alla fall allra minst efter det tredje!! Johan Svensson har faktiskt gjort två fullt godkända inhopp nu och bör få chansen från start.

Varför får Daamgard som helt uppenbart inte hänger med så oerhört mycket speltid, redan innan Fredrik Eriksson fick kliva av?? Han var en ren katastrof ikväll fram till slutet av matchen då han faktiskt spelade helt ok. Men hans +/- statistik de senaste matcherna kan inte vara så rolig läsning....

Varför matchas inte juniorerna in mer, särskilt när man redan hamnat i ett sånt läge som man gjorde den här matchen? Kalis borde ha lärt sig av Bobos misstag förra säsongen där han envist matchade samma spelare oavsett hur det såg ut i matcherna.... det funkar INTE!!

Utöver detta så speglade inte resultatet matchen överhuvudtaget tycker jag. Rätt jämn tillställning där målvaktsspel och coachning avgör på ett brutalt sätt redan i första perioden. Spelarna kämpade faktiskt till slutet på ett fint sätt och jag kan inte hålla med de som skriver om överbetalda och hjärtlösa spelare... det har jag inte sett i MIF i år. Man ser kampviljan hos spelarna, men i det läget man hamnar så blir det lätt för många soloruscher och chansspel...

Synd att Malmö inte valde att ta in en tredje man i båset inför slutspurten kan jag tycka. Kalis verkar vara en otroligt skicklig tränare... men tyvärr låser sig coachningen för ofta i viktiga matcher. Tänk om MIF huggit Lillis istället för Frölunda... eller varför inte Tomas Sandström som bollplank i båset resten av säsongen? Är det för sent? Nån ny röst som kan inspirera tror jag mycket på, och säsongen kan ju vara långt från slut... men de uppenbara brister som finns MÅSTE åtgärdas snarast!!
herregud:
2010-02-22 21:57:38
om man ger upp matchen efter 2 perioder som Malmö verka ha gjort enligt sydsvenskan.se så förtjänar man inte någon publik alls på matcherna.

tänk att dom här killarna tjänar runt 60 000 per år och ger upp efter 20-40 minuters spel när man ändå har 20 minuter och 1 period återstående utav matcherna.. allt kan hända på 20 minuter se själv vad som hände mellan Sverige och Finland för några år sen.. Finland ledde med 5-1 och i sista perioden vände Sverige och vann 6-5.

killarna gav upp TROTS att det var 1 period kvar vilket gör att man skäms inte både för laget utan för organstionen dessutom PINSAMT.
wow:
2010-02-22 21:58:37
Bofors,Borås och dagens match stinker lägg-matcher.
Bilben:
2010-02-22 21:58:43
1-0 Ericsson-Wejjan( uselt försvarspel)
2-0 damgaard-cassel( mjukhockeyförsvar)
3-1 damgaard, igen utvisad
4-1 cassel utvisad
5-1 Mclean bakåtpass
osv....
Sen fortsätter coachen som har hand om backarna att spela
Damgaard, i PP dessutom. Killen är ju total iskall.
Varför går MIF in och spelar avvaktande hockey? Varför satsar de inte allt på ett kort och kör utav helvete från start?
Dax att fråga coacherna hur de tänker...
:
2010-02-22 21:58:46
Backar som städar Hersley-Blomqvist är inne på ett mål bak och det är när Donald Duck spelar fram en Lakersforwad. Sen är det ju mig veteligen fem man som skall försvara.
:
2010-02-22 22:00:18
Kan bara instämma med Bibeln.
besviken miffare:
2010-02-22 22:05:22
det är bara o ge växjö lakers en stor eloge, där har vi grabbar som verkligen vet vad dem gör och sen till malmö, ja vad ska man säga, dem förtjänar verkligen inte nån ks eller po plats så är det..
QWERTY:
2010-02-22 22:08:33
Jösses. Först 2 bedrövliga matcher, sen en grym kämpainsats mot Leksand, sen en bedrövlig insats igen. Jag förstår inte hur de kan svänga så mycket i moral/inställning/whatever mellan olika matcher???

Jag är glad att jag inte åkte med upp idag, eller såg matchen på TV. I mina ögon är det inte bara en förlust av tid och pengar, utan något mer än det - det svider fan i själen att behöva se ett lag man stödjer vika ner sig så fullständigt. Att det händer någon gång må vara hänt, eller att man torskar så länge man iaf spelar bra. Men när man tappar allt och spelar sämre än vad gubbarna på jobbet spelar innebandy, då är det fan kris i kanoten.

Jag är tveksam till om jag kommer se någon mer match live med Malmö denna säsongen faktiskt. Så usel man spelat i vissa matcher och framförallt nu på slutet så har jag svårt att uppbåda varken vilja eller ens respekt för laget.
Paula:
2010-02-22 22:08:38
Lika grymt härligt som det kändes när vi spöade Leksand i fredags
lika grymt värdelöst känns det nu efter att fått 6-2 i baken!!!!
Vad är det som händer egentligen?????
Hur kan laget en dag spela jäkligt bra för att i nästa spela så
jäkla kasst.....fattar verkligen inte vad som händer med laget för tillfället.
Dags att göra någon drastisk förändring Karlström!!!!!
lakej:
2010-02-22 22:10:51
Kommer ni ihåg vad jag sa?
"Vi kommer krossa er"

Det räcker så för idag, jag utgår från att ni intar en lite ödmjukare inställning efter denna käftsmäll.
Inget hjärta - bara pengar = "El Miffo" (Malmö Deadhawks)
Helminen:
2010-02-22 22:13:46
Usel match av Malmö. Men som sagt vi har ingen trupp för mer än allsvenskan om man tittar hockey mycket ser man det rätt tydligt. Men visst drömma kan man göra. Nummer ett när ska Karlström bänka Damgaard???. Nää istället kör man han mycket i bp och pp ser karln inte att han hänger med???. Efter Växjö 2-0 mål som kom tidigt varför tar han inte time out??? Gillar inte gnälla på tränarna men jag ifrågasätter mig Karlström som tränare. Vill instämma att Morten Green är ur form men laget ska väl inte stå och falla på det hockey är kollektivt alla ska ta ansvar på isen även om Green eller Söderberg är dåliga någon match? Ingen som håller med???
Mif Love:
2010-02-22 22:22:53
Tomt! BORT MED ALLA BACKAR! Det har alltid vart Malmös svaghet, dåligt backspel. Så jävla less på dessa bottennapp om och om igen.
Hur går tankegången i omklädningsrummet? Vill de vinna eller? Vart är Calle, Allsvenskans bästa spelare?? Fy fan för detta!

Och Lakej, håll din mun stängd din jävla amöba! Eller förlåt, det var respektlöst mot amöborna. Att inte du imploderar av dumhet är för mig förvånande
:
2010-02-22 22:24:01
Vad har tränarna ihop med Damgaard. Blomqvist klart bäst istället låter man Damgaard få tid i både BP och PP ska dem spela honom i form till nästa säsong. usel coaching.
Framåt Malmö !!:
2010-02-22 22:27:58
Pinsamt...............................

Tur att föreningen är på rätt väg.....

Kärlek Malmö !!
Jockee:
2010-02-22 22:35:58
Har sagt det förr och säger det åter igen, vilken junior som helst hade gjort Damgaards jobb 1000 gånger bättre.
Uselt av Växjöklacken att vara så dåliga när deras lag spelar så pass bra.
kent70:
2010-02-22 22:35:59
Är det så svårt att förstå att malmö inte vill vinna o riskera att ta en direkt plats till kvalserien. Helt uppenbart att något stinker i föreningen !! Jag menar förlusterna mot bofors o borås kontra matchen mot leksand visar att malmö av någon anledning inte ville vinna dessa matcher? Det värsta är att det ser så hemskt uppenbart ut när man jämför matcherna Borås bofors kontra leksand. Sen att malmö nu förlorade mot Växjö var helt solklart att dom skulle göra. Var aldrig tal om något annat. Tyvärr ligger det nog mycket i det som Kent Hansson skrev i kvällsposten angående läggmatcher. Hoppas verkligen att jag har fel men det känns inte alls bra och då tänker jag framförallt på bofors borås samt Leksands matchen
Jockee:
2010-02-22 22:38:29
Kent 70 känns inte det lite väl långsökt att lägga sig i matcherna för att slippa en direktplats till KS.
Malmö är inte bättre än så här helt enkelt.
Rödhöken:
2010-02-22 22:40:45
Att peka ut vissa spelare som mer skyldiga än andra när det blir sådana här smäller är bara sorgligt att läsa. Det är fem man på isen som ska försvara sin egen zon och även producera framåt. De första tre växjömålen är ju rena pojklagsmisstag från hela laget där man stirrar puck mer än att räkna in motståndarna. Och var tog det fysiska spelet vägen?

Luktar nästan läggmatch lång väg om denna match, som om laget bestämt sig för att inte vilja vinna. På sätt och vis kan jag förstå dem, de har klarat en PO-plats, och därmed uppnått målet för säsongen. Varför då ödsla kraft och energi på matcher som med normala resultat i övriga matcher inte leder till bättre placeringar. Dvs spara på krafterna till PO där Mora eller Bofors väntar och med hemmaplansfördel.

Att med de förutsättningarna i PO 1 höra vissa supportrar säga att nu får det vara nog, kommer inte att gå på fler hemmamatcher är ju bara patetiskt, samma supportrar skriker högt om missade direktplatser men vill sen inte stödja lagt i dess hemmamatcher i PO, var finns eran logik och hur äkta supportra är ni egentligen?

Laget är inte bättre än en 4-7 plats i år, det visar resultaten med önskvärd tydlighet, en del i detta är den relativt unga truppen och när sedan nyckelspelare går sönder så som Staal och Kesä, när spelare ur ur form så som Damgaard och Green och man under stor del av säsongen bara haft en målvakt man litat på, ja då går resultaten upp och ner. Gläds istället åt att laget fortfarande kan ta en fjärdeplats, att PO är en helt ny tävling med nya förutsättningar typ cupspel där resultaten inte alltid är de logiska. Och var det inte så när bandyklubben gick upp så gjorde de det via PO? Så varför lipa som bortskämda glyttar bara för några genomklappningar när säsongens målsättning redan är uppfylld. Hur lätt tror ni det är att ladda om till varje match när man vet att resultaten sannolikt inte spelar roll?

Gläds åt att Malmö spelar målmässigt jämnt i två perioder. Att Johan Svensson har gjort två bra inhopp och är värd att stå en match från start. Att Blomman och Weihager är stabila backar som inte gör bort sig och att laget trots allt kämpar och försöker efter den bedrövliga första perioden

Det gör jag i varje fall och jag ser med glädje fram emot PO där allt kan hända
Icecold:
2010-02-22 22:41:10
LAKEJ:
Din Mamma måste ha matat dig med mycket skit som baby för det är det enda som kommer ur din käft.
Rickard:
2010-02-22 22:42:48
Det är högst sällan Markus är dålig! Vanligtvis är det i försvarsspelet det brister. Stora skillnader mot Leksandsmatchen. Malmö kräver tyngd, tacklingar och intensitet över hela banan för att komma till sin rätt. I fart och teknik blir man överkörda!
Jonas:
2010-02-22 22:44:46
10-1 hade varit rättvist. Tråkigt att Lakers släpper in ett mål i PP, killen ramlar lite oturligt. Tvåsiffrigt hade som sagt varit rättvist, men nu slog man av motorn efter 2 perioder.
Nicepjucks:
2010-02-22 22:52:02
Undrar om andra lag i allsvenskan hade haft samma målsättning som Malmö att komma bland de sju bästa om de hade haft samma budget som Malmö har, 18 miljoner enligt sydsvenskan måste väl ändå anses som en rätt stor budget med allsvenska mått mätt, eller är jag fel ute?
kent70:
2010-02-22 22:52:52
Jockee

Jag hoppas jag har fel men det känns inte bra detta. Sen kan det ju ändå gå vägen genom PO. Men Bofors o Borås matchen kontra Leksands matchen visar på sådana enorma skillnader inställningen att det faktiskt tedde sig direkt komiskt o i mitt tycke ytterst avslöjande. Men om malmö går genom PO till kvalserien så är ju allt glömt igen
Kanadafrälst:
2010-02-22 22:54:50
Jag har tappat förtroendet helt för tränaren och sportchefen. När det verkligen gäller tappar man mot Borås, Bofors och Växjö med stora siffror. Det är ledningens fel!!!! Resultaten i dessa matcher är en stor skandal.
Mif:
2010-02-22 23:00:31
Skulle vara kul att fråga tränarna eller Peo varför man värvar en ny målvakt som inte får spela??

Det måste väl finnas en målis som kan hoppa in utan att behöva tränas i flera månader först, speciellt med tanke på att malmös spelare äckligt otränade ut.

Backbesättningen är pinsam..
Damgaard - Bedrövligt dålig, varför förlängde man kontraktet??
Eriksson - Vill någon elitserieklubb ha honom???
Casselståhl - Kämpar men åldern tar ut sitt, sista året?!!!!
Weihager - Kommer han vara valpig och ojämn hela livet?

Många har tidigare hyllat Peo för hans värvningar, varför då?? Vem har han värvat som har nått upp till sin kapasitet eller blivit bättre i mif?
Röglespelarna är inga stjärnor men rdm är ändå den som visar sitt missnöje och gör äntligen någonting som han är bra på.

Problemet tidigare i malmö har varit att risken vid avancemang till elitserien är att alla får sparken, sitter det fortfarande i?

Tycker ändå inte det är dagens match som svider mest Borås och Bofors hemma, där hade behövts 6p.

Slick Rick:
2010-02-22 23:04:29
Det är bara ni Miffare som tror/tycker att Carl Söderberg är Allsvenskans bäste spelare.
Givetvis har pojken talang men men han har ju aldrig blivit mer än lovande. Det känns att han har varit det 5-6 år nu. Verkar inte bli något mer. Fel på psyket troligtvis. Synd.
Nu är han bara en medelgod allsvensk spelare.
Martinen:
2010-02-22 23:15:20
Slick Rick.

Snarare omgivningen som är medelgod allsensk spelare. Men okej han har en tendens ibland att hålla i pucken rent för länge.
Hjärta?!!:
2010-02-22 23:21:59
Snyft, sluta säg att malmöspelarna inte har hjärta!
Man blir ledsen!
Sen stämmer det ju inte, Johan skrev ju att Wallgrens pappa har bjudigt dem på massor med hjärta, av alla soretr o smaker.
Sluta nu säga så!!!!
Snyft....
Jerka:
2010-02-22 23:24:06
Säger bara en grej: Bort med Damgaard, MacLean, Tomas Larsson, Wallgren och Demen-Willamue till nästa säsong.

Casselståhl lägger av och satsa på en riktigt riktigt bra back.

Någon som vet vad som hände med Fredrik Eriksson? Han gick innan knappt matchen hade börjat.

Matchen då? Jo det var kattens lek med råttan.

Godkända idag? Johan Svensson i målet, Marcus Olsson och Robin Weihager. Resten 1:or förrutom Damgaard, han får -10.
I månaden kanske:
2010-02-22 23:27:13
Herregud, 60 000 kr om året?
Måns:
2010-02-22 23:30:32
Asså vissa av malmöfans här inne e fan retarderade. Jag skäms av att läsa era kommenterarer o va malmöit. För två dagar sen lekte vi ner Leksand och nu förlorar vi idag mot ett bättre lag o folk snackar om avhopp o inte ska kolla fler matcher etc. Kominte till arenan mer era jävla freaks. Detta laget är inte moget ännu, ge dom lite cred ffs. Vissa här e sånna jävla pack alltså! bittra själar. Själv ser jag fram emot ett playoff. Och Johan, du bidrar knappast med ngn positiv pr åt klubben!
Powerplay king!:
2010-02-22 23:36:26
Måns!

Det är ett rent hån mot sina fans att gå in spela med en sådan inställning när det är i slutet av avgörandet.
Nyzan:
2010-02-22 23:54:54
Det laget som har tålamod att invänta rätt tillfälle vinner oftast.

När våren kommer så har Redhawks gått till kvalserien via
Play Off!!!

Tålamod var ORDET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Malul:
2010-02-23 00:14:21
Måns,en malmöit med självinsikt,ni andra jisses...
nisse:
2010-02-23 00:23:38
Oj oj oj, oj oj oj oj, oj oj oj oj oj oj oj oj!!!!

:) :) :) :) :) :) :) :):) :) :) :) :) :) :) :):) :) :) :) :) :) :) :):) :) :) :) :) :) :) :):) :) :) :) :) :) :) :):) :) :) :) :) :) :) :):) :) :) :) :) :) :) :)
Rinken:
2010-02-23 08:32:16
Ok !!! Fattar ni nu !!en av årets bästa spelobjekt !! det laget som i föregående match spelat mot Leksand förlorar nästan alltid matchen efter !!! FAKTA !! alla lag är taggade mot LIF men sen då ?? Tränare ledare måste fatta att det kan finnas viktigare matcher än mot LIF !! måste se till att Leksands matchen inte alltid är "årets match".
Såg i höstas Borås mot LIF och under 2 perioder så sitter knappt någon BHC spelare ner i båset (otroligt taggade) i 3e perioden orkar dom inte mer och LIF går från 1-3 till 5-3 (tror det blev det) i slutet var Boråsarna så trötta att dom nästan inte orkade byta !!! FAKTA !!.
Fredrik:
2010-02-23 09:25:27
Varför fick inte Dyk spela?
Torsken Von Göken:
2010-02-23 09:39:11
RDW är grön & vit
Årets gök...
Koko
Andreas:
2010-02-23 09:45:52
Sluta nu att gnälla på "ledningen" och tränarna. De har fått hela Malmös förening på fötter igen och gör ett hästjobb. Tålamod är det nya svarta.

Alla ni som gnäller nu om att vi ska sparka den och den spelaren, gnällde ni inte också om tålamod då föreningen sparkade spelare efter spelare och det rådde totalt kaos?

Det är väl bara att inse att laget inte är bättre än såhär just nu. Nu får Malmö spela PO istället och ska jag vara ärlig har jag sett kvalserien som en ren bonus.

Den här säsongen är en nystart för laget och hela föreningen som sådan. Tålamod, långsiktighet och ödmjukhet. Det kommer att, på sikt, ta oss upp till Elitserien igen!
Christer:
2010-02-23 10:02:54
Gillar kommentaren från "Rödhöken" här ovan... Nyanserat och bra!
Pucken:
2010-02-23 10:05:30
Varför gnälla Hökarna har klarat målet och dom har inte bättre lag än så här. Tycker inte det ska piskas upp förväntningar från tränaren eller annat håll att dom ska gå direkt till kval. Man behöver inte vara nån förståsigpåare för att se att det behövs rejäl förstärkning på backfronten och en sniper där framme. Verkar inte som tränaren är direkt någon taktiker också. Många spelare är riktigt bra kanske särskilt dom som inte skrivits om så mycket. Tycker faktist att nåra av våra stjärnor är alldeles för ojämna.
Miffe:
2010-02-23 10:37:15
Fan va det gnälls....
Och visst, det man kan klaga på är sättet de förlorar, det har ju varit en sorts genomklappning varje gång(!).

Annars håller jag med, målsättningen har varit tydligt iår, bättre än ifjol. Play-off. Ny organisation, ny tränare, "nya" spelare, lite yngre. Ny ekonomi och få allt på plats = ett litet mellanår. MEn och jag säger MEN, satsningen uppåt måste inledas nästa säsong.

Med en arena och en region som skåne, MÅSTE MIF upp till elitserien. Laget måste växa bli stabilare och jag ser absolut att Kvalserien är ett måste redan nästa år, för att sedan om möjligt vinna lotto-dragningen och gå upp till elitseren (vad jag menar är att det är ett vågspel med dagens katastrofala seriesystem att gå upp). Svensk ishockey är patetisk vad det gäller sitt system. Antingen har man en stängd liga (då får man kvalifisera sig på andra merieter än bara sport, tex arena, ekonomi, upptagninsområde etc) ELLER har man en öppen liga. Idag har man en i praktien stängd liga som baseras på vilka lag som för stunden har råkat ligga i denna serie. Detta är ett bakåtsträvande synsätt... Jag tycker ex. att serien ska vara öppen, med automatisk upp och nedflyttning som i alla sporter. 16 lag är dessutom att föredra. 12 är fjantigt för lite.
MIcky:
2010-02-23 11:32:31
lakej: Hade gett vad som helst för ge dig en rejäl käftsmäll din fula växjöbonde!
Bakomfumlare / RBK:
2010-02-23 11:40:38
Verkar som GP gjorde rätt som inte erbjöd RDW mer speltid. Richard är ljusår från den form han visade upp säsongen 07/08 och 08/09 innan skadorna. RDW tillsammans med Abbott's var hur grymt som helst. Det tar lång tid att komma tillbaka, såväl fysiskt som mentalt, efter ett sådan skadehelvete som han haft det senaste året. När Richard är hel och i form är han i sämsta fall en mycket bra allsvensk spelare, så tänk långsiktigt och ge honom en chans nästa säsong också. Han kommer att leverera om han får stanna.

För övrigt; Före säsongen kalkylerade väl de flesta malmöfans (åtminstone de med kroppsvätskorna i någorlunda sund balans) med att Playoff var en rimlig målsättning för årets upplaga av MIF. Alltå är det väl en ren bonus att laget varit med i kampen om en direktplats till KS så pass länge som man nu trots allt varit. Sett till förutsättningarna tycker jag att Malmö gjort det bra, och jag ser nog Malmö mer som ett Cuplag än ett lag som åker räkmacka rätt igenom Allsvenskan till KS. Det finns, som jag ser det, en mycket stor potencial för laget att lyckas i Playoff och når man KS kan nog Malmö sätta krokben för vilket annat lag som helst. Jag är långt ifrån säker på att Växjö tar en direktplats. Almtuna lurar i vassen och de verkar vara hur skumma som helst!

Och nog vore det väl helmysigt att klippa till Lökers i en eventuell PO2?
Marcus:
2010-02-24 10:04:25
Hej på er hardcore-Miffos! ;-) Det verkar vara något genomgående självdestruktivt drag hos 'sittplats-hockeysupporters' i Malmö att vara så oerhört negativa. Hur mår ni egentligen? Hur orkar ni? Är ni likadana hemma? Om det är nån som saknar hjärta så är det de sura MIF-supporters som rackar ner på DET EGNA laget? Helt ofattbart. Tror ni helt seriöst att era nervösa spyor över Redhawks kommer att förbättra laget? Spy på motståndarna istället om ni måste få ut lite aggressioner. Jag säger stort och hjärtligt tack till alla spelare i Redhawks som sliter ute på isen match efter match. I år har de så här långt levt upp till förväntningarna och målsättningarna som fanns innan säsongen. Bra jobbat! Jag hoppas att laget en dag ska få supporters som stöttar laget, även i motgång. Usch jag skäms...
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan