Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Kom in i verkligheten!
2010-06-30 19:09:56
Om det finns något som gör mig heligt irriterad så är det när man väljer att bojkotta sitt eget lag, på grund av saker som händer och sker utanför planen.
Nu har detta med fotboll att göra och visst är jag Malmöbo. Men jag blir så jäkla förbannad när jag läser hur inskränkta, självgoda och fjantiga Mjällbyfansen är som tänker bojkotta matchen i Malmö på söndag.

Vi tar det från början.
Mjällby lottades mot Malmö FF i svenska cupen.
Mjällby har hemmamatch och matchen ska enligt reglerna spelas den 4 juli, senast, detta eftersom nästa omgång ska spelas så sent som en vecka efteråt.

Hemmaarenan, Strandvalllen är inte i spelbart bruk, eftersom Mjällby inte behagat att ha en spelduglig gräsmatta år 2010 och vara rustade för att vara ett elitfotbollslag. Man bad om att få skjuta på matchen och spela den 17 juli tror jag det var. Samma dag ska MFF möta AIK i serien. Givetvis säger man NEJ till det. Matchen ska givetvis spelas nu när det ändå är uppehåll. Hur solklart som helst.
Malmö sa ja till att spela i Sölvesborg. Då sa förbundet nej, eftersom den arenan inte uppfyller TV-krav och säkerhetskrav. Hur solklart som helst.
Mjällbys reservarena är Malmö nya fotbollsstadion. Inte speciellt kul att spela där, då motståndarna är laget som normalt sett har den som hemmaarena. Hur solklart som helst.
Mjällby försöker lägga den i Helsingborg och Trelleborg. Arenorna är upptagna. Därmed är enda alternativet Malmö. Hur solklart som helst. Har man valt den som reservarena så har man. Det är givetvis olyckligt.

Vad händer? Mjällby beter sig som barn. Riktiga jävla barn.
Sportchefen är förbannad på Malmö FF för att dom inte vill samarbeta. Nä, men tro fan det? Det är klart att MFF gääääääärna spelar samma dag som man ska möta AIK i allsvenska omstarten, för att Mjällby, år 2010, inte har haft en spelduglig fotbollsplan som man måste lägga om och inte kan ha klar på över 60 dagar sedan senaste matchen.
Det enda jag kan förstå att han är förbannad på är förbundet som säger nej till Sölvesborg, något MFF sa ja till. Men regler är just det, regler.

Och nu agerar supporterklubben.
Genom att starta en grupp på facebook. Oh, herrejävlar vilken inskränkt människa till ordförande man har.
- Det är förstås en hel del rädsla. Malmö FF har aldrig besegrat Mjällby på Strandvallen, säger han till Kristianstadbladet.
Nej, men vilken tur han fick sagt det. Som supporter till en sketen småstadsklubb, säger han så till en av Sveriges mest anrika föreningar som inte råkat vinna på Strandvallen.
Loserstämpel så det bara visslar om det. Tror han på allvar att MFF är rädda för Mjällby?
Och sedan ska han stanna hemma och inte stödja sitt lag i Malmö, för det är för jävligt. När det i själva verket handlar om att hans älskade Mjällby AIF inte kan erbjuda en spelduglig fotbollsplan före sista speldatum.
Han uppmanar alltså folk att inte åka till Malmö och betala biljettintäkterna, som tillfaller Mjällby till 100 %. MFF får inte en spänn.
Och detta för att hans klubb inte kan erbjuda en spelduglig plan och måste rätta sig efter reglerna.
Jag må vara Malmöit, men tycker mig ändå vara ganska så opartisk i denna frågan. Skiter faktiskt totalt i var denna matchen spelas och skiter faktiskt totalt i om MFF åker ur svenska cupen.

Kom in i verkligheten för tusan.
Hade intäkterna gått till MFF och man hade gått runt reglerna så hade jag förstått bojkotten totalt. Men detta? Om det finns ett ord som heter fjanteri, så är detta precis vad det är.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Supporterrelaterat
Match
:
2010-06-30 19:27:10
haha snacka om mindervärdes komplex
Rödhöken:
2010-06-30 19:44:42
Nu är ju denna soppa betydligt äldre än så här. Om jag inte missminner mig så sa Mjällby en gång tiden, för så där en tio år sedan, nej när MFF ville flytta en match. Så nu ser MFF sin chans att ge igen. Men det är besynnerligt att man inte kan lägga om Strandvallens gräsmatta på 60 dagar. Har för mig att man bytte underlag på Ullevi på mindre än en månad efter ett bedrövligt motorarrangemang som förstörde den gräsmattan...

Tycker inte ett dugg synd om MAIF, men tycker samtidigt att MFF beter sig tramsigt. vill man hitta en lösning i samförstånd så gör man ofta det. Tack och lov så är ingen av klubbarna någon favorit i svensk fotboll

Hur var det nu? Som man bäddar får man ligga...
ali:
2010-06-30 20:16:18
MFF tar guldet
Larry:
2010-06-30 20:22:04
Men det mest komiska är ju att Mjällby kommer att piska iff-iff big time. De gjorde det senast och kommer att göra det igen. Vilken oerhörd miss av Hans Borg att inte värva Grahn.
Daniel:
2010-06-30 20:29:36
Skaffa koll Johan, Mjällby ville spela den 14:e, INTE samma dag som de skulle möta AIK...
Johan:
2010-06-30 20:33:43
Det var snack om den 17:e också.
Spelar dock ingen roll i sammanhanget. Matchen ska vara spelad den 4 juli. Det gäller.
Hade jag varit Mjällby hade jag dock jävlats och flyttat den till Fredrikskans elle Värendsvallen.

Larry: Har en känsla av att det kan ske också. Men det spelar ingen roll. Detta handlar om att det är ett sånt satans gnäll, när man bevisligen har fel.

URL: http://mrmadhawk.se
steff:
2010-06-30 20:34:12
Daniel det är lika illa att spela den 14 som den 17
Eva:
2010-06-30 20:34:31
Håller fullständigt med. Mjällby håller samma nivå som en förskoleklass. MFF har ju försökt att gå med på att spela i sölvesborg,men MFF kan ju inte hjälpa att den inte håller måttet. Mjällby kunde faktiskt ha fixat gräset innan säsongen började så hade detta problem inte funnits nu.
Stefan:
2010-06-30 20:34:50
Tycker det är helt rätt i att bojkotta matchen, är det något som dras med Svenska Cupen överlag är det dåligt intresse och hur ökar man intresset om man tvingar lag att spela hemmamatcher på motståndarnas hemmaplan?

Svenska cupen har nada värde i Sverige
Johan:
2010-06-30 20:37:21
Kan inte förstå hur man kan tycka det är rätt att bojkotta. Då är man ingen supporter som är intresserad av fotboll. Samma sak med hockeysupportrar. Det ska till väldigt lite för man ska sätta sig i ett hörn och sura och minsann inte gå dit och dit. För lite passion i svenskt supporterskap.

URL: http://mrmadhawk.se
Björn:
2010-06-30 20:45:56
Givetvis har du rätt. Vad fan ordar dom om? Hur kan man inte ha en spelduglig plan i början av JULI!? Det är ju som att man skulle glömt ha isen spolad i oktober.

Med det sagt måste jag ändå säga att följande rader ser rätt illa ut:

"Nej, men vilken tur han fick sagt det. Som supporter till en sketen småstadsklubb, säger han så till en av Sveriges mest anrika föreningar som inte råkat vinna på Strandvallen.
Loserstämpel så det bara visslar om det. Tror han på allvar att MFF är rädda för Mjällby?"

Ser ut som något Pettersson å co skulle skrivit.
M.:
2010-06-30 21:03:33
Vilket ställningstagande...
Miffe:
2010-06-30 21:17:34
Rödhöken: MFF ingen favorit? För vem? Dig? I övrigt sveriges mest framgångsrika klubb genom tiderna! Största och bästa klacken (visst partisk men...), bästa arenan, supporter klubbar över hela landet, historik, skåne största distriktet mm mm mm. Min uppfattning, helt partiskt är att MFF är sveriges största klubb, endast i konkurrens med AIK och IFK Göteborg vad det gäller antal supportrar om det nu går och mäta. Sportsligt endast utmanade av IFK Göteborg.

MAIF är patetiska i detta. Visst kunde MFF säkert hittat en bättre lösning, men vem bryr sig om cupen. Chansen till pubilk och en ordentlig intäkt till MAIF är ju STOR! De har aldrig möjlighet att dra in de summor som nu presenterar sig genom att spela inför ett antal tusen åskådare, KOM IN I MATXCHEN.

Men man får göra en jämförelse med RBKs sk supportar som skämt ut sig TOTALT iår. Samma okonsekventa och verklighetsfrämmade ställningstagande. En mörk sida av supporterkulturen återigen!
Andreas:
2010-06-30 21:53:41
Johan, din ståndpunkt är rätt tydlig och jag förstår vad du menar. Men alla dina fakta som enligt dig är solklara stämmer tyvärr inte.
För det första: Mjällby ville till en början lägga matchen i närområdet för att på så sätt kunna tjäna en hacka genom mycket publik. (förra året drog faktiskt mjällbys kvartsfinal mer publik än övriga tre - tillsammans.) När detta inte beviljades så ville man, som någon tidigare påpekat, skjuta fram matchen - till den 13 alternativt 14 juli, inte den 17!

Och det handlar inte ett piss om att "mjällby inte behagat ha en spelduglig fotbollsplan under 2010". Anledningen att man grävt upp gräsmattan är att SvFF:s regler säger att allsvenska lag ska bl a ha värmeslingor i mattan. Inte så konstigt att man inte har det eftersom man är nykomling och vem som helst fattar väl att man inte kan göra detta arbete i december eller januari.

Och anledningen till att det tar sån tid tills planen är spelduglig är att varje "gräsplätt" är ca 10x3 decimeter stor. Gräsmattan ligger på planen och är hur fin som helst, men givetvis måste den växa ihop innan man kan spela där!
Tyvärr så har ju inte mjällby aif och sölvesborgs kommun samma medel som AIK fotboll tillsammans med svenska fotbollförbundet som kan köpa in en 110x65 m stor gräsmatta o spela typ dagen efter..
Men det är väl skillnaden mellan "en sketen småstadsklubb" och en etablerad storstadsförening!

Och Johan, du skrev att Mjällby får alla intäkter. Du glömde dock påpeka att man får hyra in sig på arenan till ett sexsiffrigt belopp. Man får heller inga kioskintäkter och liknande.. Dessutom har man inget att säga till om på arenan. Läste någonstans att mjällbyfansen blivit "tilldelade" en dålig plats på kortsidan. (Normalt sett står man mitt på långsidan hemma på strandvallen).
Och om där står 2000 ljusblåa o skriker på ena kortsidan så spelar det väl ingen större roll om det står 200 eller 20 sillastrybare mitt emot? Då kan man ju lika gärna bespara sig de 30 milen och se matchen på TV!
nils:
2010-06-30 22:28:16
Larry

HAHA! MFF ligger tvåa i tabellen och spelar Sveriges finaste fotboll. mjällby är en liten skitklubb som hör hemma i div-2.

Och sen är väl detta en hockeyblogg?
nils:
2010-06-30 22:30:17
Visste inte ens att du var mffare Johan..
Internethuligan.:
2010-06-30 22:33:36
Lytes komik..jävla bönder
Sumo:
2010-06-30 22:42:48
På tal om dåliga fans, för några år sedan vände MIF:s "fans" ryggen åt spelarna när man skulle tacka dem för stödet.

Om du anser Mjällbys agerande pinsamt vad är då det ni(?) gjorde?

URL: http://gronvitasumo.se
Johan:
2010-06-30 22:49:01
Björn: Var såg det illa ut? Att jag skrev "en sketen småstadsklubb"? Det ÄR ju det när man håller på att uttala sig på det sättet.
Säger man så, så är det för att man inte har något bättre att säga.
Är det så mycket fel på Pettersson? Även om det slinker ut saker som inte passar alla, så är det ingen idiot. Han kan mer än många andra.

Andreas: Just precis. Man ville lägga den i närområdet. MFF sa ja, förbundet sa nej. Då ska inte MFF ha någon skit. Då är det TV-bolagen och säkerhetslagarna som ska ha sig en känga. Om man nu tycker det är värt att ta strid mot det.
Om den 17:e inte stämmer så ber jag om ursäkt för att jag blint litat på Sydsvenskans uppgifter (10 juni i Wimans MFF-blogg stod det).
Men 13:e, 14:e eller vad det nu är tal om spelar ingen roll. För tätt inpå AIK-matchen och enligt Sydsvenskan, som tydligen levererar fel uppgifter, så ska nästkommande omgång spelas runt den 10:e (Stod så på Wimans MFF-blogg den 21 juni)
Varför installerade man inte värmeslingorna tidigare? Det hade dessutom gjort susen när planen var fullständigt katastrofal under början på säsongen. Som sagt, att inte ha det år 2010 är pinsamt. Det skulle varit installerat för tio år sen.

Du påpekar att man får betala sexsiffriga belopp, DESTO STÖRRE anledning att INTE bojkotta matchen, för att täcka en eventuell förlust för klubben.

Klart det kommer bli mest MFF:are på matchen. Men en liten gul klick ger ändå spelarna lite energi. Och det handlar ändå inte om stödet, det handlar om att det helt generellt inte finns en tillräcklig passion för att se matchen. "Den går ju ändå på TV..." Den mentaliteten finns det gott om i Redhawksleden också. Bara matchtröjor på läktaren gör ändå att man syns och finns. Något även spelarna lägger märke till. Annars kan man lika gärna bojkotta alla bortamatcher. För man gör ju ändå ingen nytta, enligt resonemanget.
Och dessutom. Att ta sig dit, betala inträdet minimerar risken för en jätteförlust för "sin" klubb.
Många bäckar små...
Ponera att 500 pers tar sig ner från Blekinge och betalar 100 kronor var (för att räkna enkelt), samtidigt kostar det MAIF 100k att hyra arenan. Då är hälften av den skulden betald. Har man valt den som sin reservarena, så får man ju dessutom räkna med att man kanske är tvungna att använda den någon gång. Som nu exempelvis.

Kul som tusan att det här skapar en debatt på en sida som normalt sett handlar om hockey.

URL: http://mrmadhawk.se
Johan:
2010-06-30 22:54:18
Sumo: Gäsp, verkligen GÄSP!
2003! Sju år sedan.
Verkligen relevant för den här diskussionen dessutom. Verkligen.

Minns den matchen mycket väl i Scandinavium. Spelarna hade fullt stöd matchen igenom, några som stod längst upp på sektionen ville vända ryggen mot spelarna för det var ett gäng överbetalda spelare (Som ni i Röglelägret gärna påpekar), men jag kan nästan garantera att det var det gänget som skrek nästintill högst på hemmamatchen mot Modo efteråt, som var en riktig krigarseger.
Har själv också hittat på mycket rena dumheter på hockeyläktarna genom åren, men det här handlar inte om några skandaler på läktaren. Det här handlar om att tjura för någonting man själva (klubben...) har orsakat.

URL: http://mrmadhawk.se
Miffo:
2010-06-30 23:46:03
För det första: Vem faan bryr sig om fotboll?? Dags att byta namn till Sveriges största fristående hockeyblogg och den fristående fotbollsbloggen. Eller?

För det andra: Om du nu ska skriva om fotboll skriv om någonting relevant, vem faan bryr sig om det du skrev ovan? Orka bli upprörd...

För det tredje: Sluta skriv som "ett riktigt jävla barn" eller vad var det du skrev? Tips läs din text innan du publicerar!

Ps: Jag antar att du kommer radera detta meddelande, som du brukar när någon skriver något du inte gillar! Ds
Framåt Malmö !!:
2010-06-30 23:48:16
1. Sumo lägg ner, så som tongångarna varit i den skånska bandymästarföreningen( skånskt guld 1948 i bandy) under våren..

2. Bara älskade sydsvenskanan artikel om sillastryparna varför?? på bilden hade man ellos ifs klack HA HA HA HA HA HA !!
WOW stora mjällby jävligt usel planering från föreningens sida thats it !!!

Kärlek Malmö !!
Anton B:
2010-06-30 23:55:33
Vartenda inlägg du skriver på denna bloggen Sumo är HELT orelevanta förhållandevis till ämnet och hade jag inte vetat att du var vuxen hade jag trott du var en liten tolvåriga pojke framför mammas laptop!
Johan:
2010-07-01 00:01:18
Miffo: Aja, det där var väl en oerhört taskig slutsats att jag BRUKAR radera. Det händer i stort sett aldrig. Kanske bara är du som dummar dig här då, så du känner att det raderas mycket?
Har då aldrig raderat någon med detta "nicket" tidigare. Omvänd psykologi från din sida för att jag INTE skulle radera? :)

I övrigt, reglerna här inne sätter jag. Inte du.
Det här är väldigt relevant. Folk tänker ofta på sina egna fördelar, framför vad som gagnar klubben.
I så fall är fotbolls-VM-tävlingarna och tennissnacket som varit innan, helt orelevant för denna sidan också.
Slappna av.

URL: http://mrmadhawk.se
Andreas:
2010-07-01 01:05:15
Johan: Jag håller med dig helt och hållet, MFF ska inte ha någon skit - dom har inte gjort något konstigt. Det jag reagerar på är hur du hackar ner på mjällbyfansen och hela föreningen Mjällby AIF.
Låt oss dela upp det i just dessa två: Vad sillastryparna gör och agerar i denna fråga struntar vi i nu. Där har vi alla uppenbarligen olika åsikter.
Men föreningen Mjällby AIF tycker jag inte agerat konstigt på något sätt. Om vi börjar med speldatumet som var aktuellt (dvs 13 eller 14 juli). Här säger reglerna som förbundet har att det ska vara minst 48 timmar mellan två matcher, alltså faller inte möjligheten pga av förbundets regler, det är bara MFF. Då ska vi också tänka på att man i stort sett den sista månaden innan uppehållet spelade med tre, fyra dagars mellanrum i hela allsvenskan. Men det är iofs inte konstigt att man väljer att tacka nej till detta från MFF:s sida då det ju faktiskt blir ett sämre upplägg rent sportsligt. Alltså: Ingen av föreningarna har gjort något fel här enligt mig. Då lämnar vi den punkten!

"Varför installerade man inte värmeslingorna tidigare? Det hade dessutom gjort susen när planen var fullständigt katastrofal under början på säsongen. Som sagt, att inte ha det år 2010 är pinsamt. Det skulle varit installerat för tio år sen."

Det är rätt enkelt: Mjällby har fram tills 2010 spelat i Superettan. I superettan finns inget tvång på värmeslingor och liknande. Det gör det dock i allsvenskan. Hur många lag i superettan idag tror du har värmeslingor i sina planer? Jag vet inte men jag tror inte det är många iaf. Men du menar att man som superettanlag och kanske div 1 och div 2 också borde lägga ut x antal miljoner på att lägga värmeslingor och därmed göra någonting som man inte behöver göra.. Nej, denna åtgärd gör man givetvis först då det är nödvändigt.
Jag antar att du menar tidigare ÅR när du skriver tidigare. För tidigare just iår är ju helt omöjligt. Man kan naturligtvis inte göra någonting under perioden november-mars och man började gräva upp planen ca en kvart efter att domaren blåst av matchen Mjällby-MFF som var Mjällbys sista hemmamatch under vårsäsongen.

Johan, du har en riktigt bra och intressant blogg och jag läser här dagligen.
Att du reagerar på fansens inställning till matchen kan jag köpa helt och hållet, men jag tycker du var väldigt snabb på och såga hela föreningen Mjällby AIF. Och att använda orden "en sketen småstaddsklubb" tycker jag också är lite överdrivet. Det är ju ändå till stor del dessa sketna klubbar svensk idrott handlar om. Hur kul hade det varit om varje idrott hade dominerats endast av lag från Stockholm, Göteborg och Malmö?

Och du: Leksand vinner serien, inte Växjö;)
MFF Snubben:
2010-07-01 01:22:07
Till en inledning, tack Johan för du klämmer in lite fotboll här iallafall, sen kanske faktan du bygger på inte stämmer, men inte fan är det ditt fel. Skönt iallafall att se att man kan variera sig, trotts att detta är en blogg som handlar om hockey så är det ju ändå du som driver den själv med egna medel och det innebär att du får skriva exakt vad du vill. Skönt!

Till matchen så var det nog aldrig snack om att lägga matchen den 17:e utan den 13-14 som tidigare nämnts.

Det jag retar mig mest på och som du också nämner är att deras "tuffa" supporter-ordf. går ut med att man ska bojkotta matchen, hur jävla pantad är man då egentligen? Ska LAGET på plan lida för att deras förening inte har tänkt steget före? Måste vara totalt nitad denna snubben alltså.

Sen så måste jag ju ändå få bryta in, såg att nån snubbe klagade över att man fick betala XXXXXX-beloppet och inte få några intäkter på kiosken och dylikt.

1) Ska man spela på Sveriges finaste arena så kostar det mycket.

2) Om man nu vill ha in pengarna från kiosker och dylikt så får man ju ta och arrangera det själv, menar det kostar att ligga på topp!

URL: http://mffsnubben.blogg.se/
Johan:
2010-07-01 01:30:02
Andreas: Då är vi överens om fansen och den biten. Eller i vissa delar inte överens. Bra :)

Angående Mjällbys agerande.
Visst är det kanske möjligt att det ska vara 48 timmar mellan matcherna enligt reglerna, men eftersom det inte är nödvändigt och cupens nästa omgång ska spelas 10 juli, så är 13 och 14 juli, i min bok, omöjliga speldatum. Man kan samarbeta och hjälpas åt, men inte ska man spela matchen efter nästa match i cupen ska spelas. Det är ju direkt fel, oavsett cupens status.

Angående värmeslingorna.
Ja, det är möjligt att kraven inte funnits. Tycker bara det rent generellt är uselt. Ungefär lika uselt som att det tog fram till i år att få ett tak över centercourten på Wimbledon, när det alltid varit matcher som regnat sönder, i alla år.
Värmeslingor är för mig lika självklart som att ha en heltidsanställd sportchef eller en heltidsanställd materialare. Något man inte hade för, säg 20 år sedan.
Eftersom vi lever i Sverige och serien startade tidigare än någonsin, borde Mjällby agerat och fått sakerna gjorda direkt efter Superettans avslut. Om det nu var möjligt. Och eftersom man inte har samma resurser som exempelvis AIK (Och svenska fotbollsförbundet) att fixa gräset, så får man helt enkelt leva med att man inte får spela på strandvallen, utan spela på Malmö nya fotbollsstadion. Därför köper jag INTE att Mjällbys sportchef är besviken på Malmö FF. Och att Sillastrybarna låter det ta överhand och låta Mjällby på miste om inkomster.

Angående att använda "En sketen småstadsklubb".
Jag tycker Mjällby är en klassisk och trevlig förening. Men när man försöker peka på att "Malmö FF är rädda för att förlora, därför spelar dom inte här" så framstår man som någon som råkat smälla till den stora vargen ett par gånger, och nu är han minsann rädd för att åka dit igen. För en Malmöit är Mjällby "ah, vadå då!?". Det är luft. Därmed inte sagt att det kommer bli stryk nästa gång på Strandvallen heller. Men att ha det som argument när man diskuterar någonting är ingenting annat än jävligt bonnigt och pinsamt. Ungefär som att föra en dikussion och sedan bara säga "Jag har rätt, det spelar ingen roll vad du säger". Lite så är det när han säger så. Den sketna småstadsklubben har slagit en av svensk fotbolls stora giganter genom alla tider och missar inte en chans att påpeka det. Det var BARA det jag menade.

Det finns bara två klubbar som jag avskyr i svensk fotboll. Det är IFK Göteborg och Helsingborgs IF. AIK är respekt, Djurgården likaså. Hammarby är pundare och resten är sketna småstadsklubbar. Ungefär så ;) Haha, du förstår...

Och Leksand får gärna vinna serien till förmån för "Lejkäss". Tyvärr ser Växjö väldigt spännande ut. Men de kan lika gärna floppa :)

URL: http://mrmadhawk.se
Thomas:
2010-07-01 09:01:51
Sumo;

Appropå pinsamheter..
Kommer du ihåg när fansen hotade folk i ledningen i sin klubb för att de ville deltaga i en jippomatch mot ett NHL-lag?

Jag kommer iofs inte ihåg vilken klubb eller vilket år det gällde men det var ju riktigt pinsamt.

Sånt skulle väl inte din kära bandyklubb göra?
Anders:
2010-07-01 10:27:00
Vad jag inte förstår är varför man inte har diskuterat (åtminstone officiellt) att lägga matchen i Kristianstad. Vilans IP är godkänd för TV-produktion då KDFF spelar i damallsvenskan. Publikkapaciteten är 5000 pers och mer kommer det som regel inte på en match i Svenska Cupen. Dessutom blir det nära för båda supportrarna och Kristianstadsborna får se lite riktig fotboll.
Johan B:
2010-07-01 19:09:06
Va inte Mjällbys reservarena Olympia?
MFF Snubben:
2010-07-01 21:49:37
Anders: Det var väl snack om att lägga den i Kristianstad? Var någon som surrade om de nånstans, kommer dock inte ihåg vart. Men Kristinstad hade fan nog varit skönt, skönare än åka till Mjällby, Kristianstad är iallafall lite till stad.

Johan B: Jo Olympia och Vångavallen är Mjällby's reservarena, men klubbarna kom ganska tidigt överens att man skulle utesluta Helsingborg. 1) För Malmöiter hade absolut inte blivit uppskattade där. 2) Mjällby finner väl nämre till Malmö än Helsingborg? Och sedan var Vångavallen uppbokad då det skulle vara någon konsert där.


URL: http://mffsnubben.blogg.se/
Vi hjälper dig hitta rätt assistent!:
2011-09-08 15:20:43
Behov av personlig assistans? Vi är assistanssamordnare och hjälper dig hitta en personlig assistent. Du kan alltid känna dig trygg hos oss med eget inflytande över din egna livssituation. Besök vår hemsida om du är drabbad av funktionshinder, eller kanske om du söker ett jobb!

URL: http://www.lss.se/
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan