Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Bofors är ett bättre lag än Malmö
2011-12-02 21:10:43
Ännu en match i Nobelhallen. Ännu en förlust.
Bofors är ett bättre lag än Malmö.
5-2 och det var för att man är bättre på allt. Malmö bjuder ännu en gång inte alls upp till dans.
Detta ser inte alls bra ut för Malmös del. Och det är ingen nyhet.

---

Först och främst så måste målvaktsfrågan avhandlas.
Hannu Toivonen släppte två under de första fyra minuterna. Malmö tar timeout, tar inte målvakten, sedan gör man 2-1 rätt snabbt och kommer in i matchen.
DÅ tar man Toivonen, som vägrar åka ut.
Det är en situation som inte alls ser snygg ut. Man har chansen att plocka honom lite diskret vid timeouten.
Åtgärden kändes bara förnedrande.
Och då ska sägas att jag inte är något vidare fan av Hannu Toivonen.

---

Linus Klasen blev inte tänd av tjaffset med Bengtzén.
Eller det kanske han blev, men han visade inte det på planen direkt.
Dragan var ingen höjdare heller och drällde så de kunde gå upp till 1-0 tidigt i matchen. Det finns ingen fart i den kedjan. Och egentligen ingenstans.
Kolla när Bofors kedjor bara kommer in och åker sönder Malmös tafatta och odugliga backar. Det måste vara en fröjd för ögat att se för de som har sina sympatier i Bofors!
Däremot har jag full sympati för att Dragan lackade ur fullständigt när speakern säger "Södertäljes nummer 84". Jag vill så gärna tro att det var ett misstag från speakern som gjordes. Men någonstans så kändes det så medvetet. Det är inte på nivå.

---

Malmös backar håller inte måttet.
Vilken världsnyhet va?
Jag förstår fortfarande inte Stefan Lassens storhet. Och inte JD Forrest storhet heller.
Men å andra sidan så är detta inga nyheter heller.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Matcher
Match
Tysken:
2011-12-02 21:14:13
Malmooooe! JGLP, vilken kille... Klassen.... Vilken ledare vi har :D
Pizza dragan....... ;)
Det var ES nästa sa vi va? :)
Patrik:
2011-12-02 21:14:29
Nu får det väl fan ske en förändring.

Vi startar alltid sämst
Vi förlorar taktisk varenda match.
Inte nån spelare levererar normalt eller över normalt.

Detta måste tränaren ta ansvar för och lämna klubben.
15 poäng efter ett jävla skit-lag som bofors. jag tackar jag.
Avgå!
0:or:
2011-12-02 21:15:12
När ska ni någonsin fatta att det inte bara handlar om pengar.
jockee:
2011-12-02 21:15:14
Nu skiter jag i denna säsongen. Finns ingen gläjde i detta. Det laget som spelar för Malmö nu är gamla SSK och därmed skiter jag i detta nu. Väck mig när samtliga överbetalda divor är borta från denna klubben. Då håller jag på mitt lag i mitt hjärta igen.
filip:
2011-12-02 21:15:16
Fan!!! Detta e inte sant. Hur fan kan man vara så ointresserade? Dom kan ju spela hockey! Men var ligger felet? Börja snart tro på det här
Med "bara pengar, inget hjärta"!!!
DIXXXON:
2011-12-02 21:15:26
KAAAAAATTTTTTTTTTTAAAAAAFFFFFUUUUUUUCCCCCCCCKKKKKKKKIIIIIIINNNNNGGGGGGGSTTTRRRROOOOOOOOFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!
Snetripp:
2011-12-02 21:15:45
Ännu en kanonmatch av Malmö. Tjoho
Lakke:
2011-12-02 21:16:18
PINSAMT Malmö... Bara pengar INGET hjärta <3
Max:
2011-12-02 21:16:55
Pinsamt
Johan7:
2011-12-02 21:17:31
Bara pengar, inget hjärta!!!
Tysken:
2011-12-02 21:18:20
Detta kommer direkt från hjärtat..

Dra åt helvete Nyman! Och ta Dragan, Toivonen och tränarna med dig..
:
2011-12-02 21:18:21
Vi ses igen 2012-2013 ett litet skitlag spöar Malmö ...nån som vill köpa ett årskort ??
Simbal:
2011-12-02 21:19:03
Grattis säger jag till Bofors! Som gammal MIFare vet jag hur kul hockey spelas: tufft, lite småfult och ett lag folk älskar att hata.

Så än en gång, grattis Bofors! Synd Hugo inte köpte en massa Boforsspelare istället för en massa gold diggers från Södertäljre.
Danne:
2011-12-02 21:20:06
Strömberg och Nyman står med en primitiv 90 tals hockey som inte funkar. 20 spelar blir inte sämre över en sommar. Ingen spelare har varit bra i år. Alla spelar under sin förmåga. Då måste man titta mot tränarna och sportchef vad som inte stämmer. Har man så många bra lirare så kan man inte spela dumpa och sarg ut hockey. Nä ut med Nyman och Strömberg och det så fort som möjligt om denna säsongen skall räddas.
Limhamn:
2011-12-02 21:20:35
Tack før att ni sabba min helg. Før helvete!!!!!!!!!!!!!
:
2011-12-02 21:20:39
@ Tysken

Nu blir jag förvirrad här. Du har ju hyllat toivonen innan och sagt att han ska vara etta, dessutom har du konstant försvarat klasen.

Vänder kappan efter vinden det är ingen fin egenskap de ;)
Jörgen:
2011-12-02 21:20:50
Malmö förnedrat igen.

Nu tar jag ett uppehåll från hockeyn ett tag. Det finns ingen glädje i detta.

URL: http://www.roligahistorier.com/
Micke:
2011-12-02 21:20:56
Jag tror allt skit för Malmö bottnar i Sportchefen Nyman.
Han åker snart ut klubben så det stänker om det.

URL: http://omleksandsif.blogspot.com/
Snetripp:
2011-12-02 21:21:04
Om d nu skulle va hjärta framför pengar. Varför finns khl samt nhl ? Bara för att Malmö köpt skitspelare, som inte producerar o kämpar, betyder inte att andra lag e kassa för dom har pengar. Skål
Dagens Malmö:
2011-12-02 21:22:56
Ska bli intressant va strumpan säger.Jo vi gjorde en bra match.
För dåligt:
2011-12-02 21:22:57
Detta är för dåligt medtanke pÅ de förutsättningar som finns. Snälla Strumpan, lämna.
Maurice de Bracy:
2011-12-02 21:24:29
Ni är så bra, Malmö. Ni är bäst. Ni kan allt. Ni vinner allt. Ni kan allt. NOT!
janne i Ålstorp:
2011-12-02 21:25:08
grattis Bofors.nu tycker jag leif(jag har inget grundspel)Strömberg kan avgå o ta med dig Nyman osså.detta är det sämsta malmölag jag någonsin har skådat,kommer snart att kasta mitt säsongskort.det finns ingen glädje alls i denna klubb,kommer att bojkotta dom kommande matcherna.fy fan säger jag bara.
Egon:
2011-12-02 21:25:19
Jag tycker ni sprattlade på bra.
Med lite tur hade ni kunnat gjort ett mål till.
När ska Jesper"två skär per match"Mattsson bli bänkad? Han är helt slut.
RäkBäver:
2011-12-02 21:25:40
Så fantastiskt jäv_a uselt att det inte kan bli sämre. Dags att göra en Leksand! Skicka Nyman, Taavola och Strömberg med en enkel biljett så långt bort det går. Med sig kan dom ta Forrest, Lassen och Dragan. Styrelsen får ta och agera nu!! ,
Kråkan:
2011-12-02 21:25:49
Är egentligen inte pinsamt att förlora mot Bofors borta denna säsongen. Där finns andra förluster som verkligen har varit pinsamma denna säsongen.
Man kan ju undra varför det bara är 2000 på läktaren en sådan här match. Bofors sätt att spela hockey är på ett sätt imponerande, men samtidigt ack så tråkig och defensiv.
Malmö? Jag tycker att Leffe har övervärderat materialet, vi har inte backar till att kunna spela oss igenom mittzon gång på gång, vi blir straffade gång på gång. När ska saker och ting förändras, ska vi tro att allt blir bra längre fram?
Bofors är fan inte ens bra, ändå förlorar vi klart. Skrämmande.
Kvalserien? Skrattretande.
Klasens lön:
2011-12-02 21:26:37
Klasen har lika mycket i lön som hela Bofors spelartrupp.
Helt j-a sjukt'
David:
2011-12-02 21:27:06
Hur kan Grand-Pierre klara sig så lätt undan kritik? Han är ju så jävla totalt oduglig och ger bort minst ett mål varje match.

Och Lassen...
RS:
2011-12-02 21:29:27
Håller med Tysken. Det är dags att få bort Nyman, NU!! Det är ju uppenbarligen han som är roten till hela eländet! Att han gjort dåliga värvningar är inte det stira problemet. Få bort karljäveln från båset - vad fan gör han där?!?! Och denna jävla prestige han håller på med....!!! Sätt igång drevet nu! Piss off Nyman!
VAR E SUNKEN???:
2011-12-02 21:29:42
Sunken var e duuuu???
Danne:
2011-12-02 21:30:09
Lassen är allsvenskans sämste back. Tror fan Malmö har allsvenskans sämsta backbesättning. Eller så är backarna tillsagda att kasta allt längs sargerna.
Tri-x:
2011-12-02 21:30:16
Strömberg kan ta sina "jag vet vad spelarna går för" och dra åt helvete.
Ta Tavola och den så kallade sportchefen med dig din djävla nolla.
Mjauu:
2011-12-02 21:32:44
Allt enligt planen för att tvinga bort Toivonen, slänger in honom igen mot värsta möjliga motstånd och sen plocka ut honom på sättet man gör. Som om Sjögren gör det bättre. Det är dax att avgå Strömberg, ta Nyman med dig! Agera nu Hugo.
Macki:
2011-12-02 21:33:00
Roligt detta ju. NOT. SKIT NER ER, AVGÅ, KASTA ER! Helt jäkla uruselt.
Daniel:
2011-12-02 21:33:11
Riktigt jävla uselt coachat, tycker fan synd om Toivonen, varför skall han lastas för båda målet? totalt jävla värdelöst försvarsspel, inte minst Dragan som trollat på blå, sen försöker han inte ens HALVHJÄRTAT åka hem o försvara, o andra målet är totalt jävla patetiskt, va i helvete gör backarna?..

nej fan lider med dig Toivonen, totalt jävla värdelösa backar, samt uruselt Coachat.

Bort Nyman och Leif, ta med er backarna och Dragan, Ciernik, Lazo.
Kråkan:
2011-12-02 21:33:13
Leffe, är du rätt man för oss? Du får mig att tveka. Det är inte ditt fel att vi bjuder på misstag. Men när du säger att "jag är känd för att mina lag jobbar hårdare än motståndarna". Varför ser det då inte ut så under matcherna?
Pappa Pilut:
2011-12-02 21:33:16
Resultat Bofors - Klasen

Lön: Oavgjort

Ishockey: 5-0
B-sson:
2011-12-02 21:33:18
Babyhawks 2 please! Nu vill jag se utrensning. 4-5 spelare måste bort. Lyft upp juniorer och försök hitta nåt med spets. Överraska oss! Ta hem Nyqvist? Gör en deal med Thuresson? In med Karlström i båset. In med Tomas Sandström som ass. Nyman har misslyckats och tränarna likaså. Laget är felbyggt och spelide'n fungerar inte. Känns helt overkligt att detta lag slog just Bofors enkelt med 5-0 för några månader sen.
Johan7:
2011-12-02 21:33:30
Vafan snackar Strömberg om i intervjun?? Jag är känd för att mina lag jobbar hårdast! Sa han det eller var det jag som hörde helt fel??
PonnY:
2011-12-02 21:33:33
Intressant det Strömberg säger i TV "Mitt krav är att vi jobbar hårdast i serien" ...

Njaaaa ja vet inte ..
Tysken:
2011-12-02 21:34:04
Till anonym idiot: Vilken jävla vind? Menar du orkanen dom blåser mig i ansiktet?? Och var fan kom Klasen in i bilden?!
Stellaget:
2011-12-02 21:34:44
Johan:

Snälla kommentera detta:

Ni pratar om den totala underskattningen när tex Leksand förlorar mot Sundsvall... Idag vinner Sundsvall mot S-tälje borta efter straffar. Laget har 7 vinster på de elva senaste matcherna. Inse att detta på papperet mediokra lag just det - är ett lag! Dom är faktiskt för tillfället ett av allsvenskans hetaste lag...tro det eller ej... Snälla Johan - kommentera!
Tumblety:
2011-12-02 21:36:06
Strömberg: "Mina spelare ska jobba hårdast i serien."
Ja tjena..
Marcus:
2011-12-02 21:36:08
Detta var inte Hannes fel!! För fan det är människor vi snackar om! Fel coachat i den frågan. Lider med honom. Tycker dom gör tokfel när han byts ut. Låt han stå mot gurkorna på tisdag, han kommer göra årets match.....
Kråkan:
2011-12-02 21:36:37
David//

Du är en pajas. JPG är den enda av backarna som visar lite jävlar anamma och visar känslor och smäller på.Ser du inte det, så har du inte sett de sista 12 matcherna.

TILL JOHAN:
2011-12-02 21:36:52
NU MÅSTE DU VÄL STÄLLA. FRÅGAN TILL DOM SOM STYR I KLUBBEN. ELLER ÄR DET INGEN SOM BRYR SIG???
HAR SJÄLV FÖRSÖKT MEN FÅR INGA SVAR. DU JOHAN HAR JU LITE MER TYNGD BAKOM NÄR DU STÄLLER DOM MOT VÄGGEN.
STÄLLA ANSVRIGA MOT VÄGGEN. ELLER KÄNNER DU INTE ATT DET ÄR DAX ATT VI FANS FÅR SVAR PÅ VAD KLUBBEN VILL OCH KRÄVER??
JD:
2011-12-02 21:37:28
Man var knappast värda tre poäng i Uppsala. Laget vann förvisso den matchen, men det fanns ingen glädje och ingen vilja. Jag är på Kent Jönssons linje, man hade chansen att värva spelare från regionen med ett hjärta för Malmö, men man ratade dem till förmån för ..
Sunken:
2011-12-02 21:37:47
jag har tagit mitt liv!
stefan!:
2011-12-02 21:37:56
Helt ärliht! Skiter Percy och Hugo helt i det här! Ser dom inte vilka pajaser Strumpan, Nyman och Klasen är! Men ha alla kvar, gynnar oss andra i serien!
Publik:
2011-12-02 21:38:02
@ Kråkan

Du undrar varför det bara är 2000 pers på matchen. Kan det bero på den usla hockey Malmö spelar och som gör dem ganska ointressanta för alla utom Malmös egna supportrar?

Förslag på åtgärder:
Sparka Nyman och Strömberg omgående.
Sparka Lassen.
Sparka Umicevic.
Gör Barta till kapten.
Skaffa två rutinerade backar som kan leda offensiven.
Thorsken Von Göken:
2011-12-02 21:38:10
Stömberg rules....
Vi vill ha, Strömberg kvar ...

Undrar hur mycket han fick i bonus från SSK ?

Koko koko
objektiv 2:
2011-12-02 21:38:31
O.or, Vem snackar om pengar. Jag vill inte att MIF värvar fler "stjärnor". Jag vill bara att vi plockar bort de spelarna som inte vill lira. Det tror jag är någonting alla Mif supporters vill. Ni supporters från andra klubbar skall veta att detta är inget vi vill ha. Malmö Supporters vill ha BRA spelare som kämpar. Det är Nyman som fixat detta lag, inte vi.
Jag tror att ingen MIFsupporter bryr sig om vad det står för namn på ryggen. Det är svårt att impa på en Skåning
Cale:
2011-12-02 21:38:42
TYSKEN Jag instämmer med din kommentar................Dra åt helvete Nyman! Och ta Dragan, Toivonen och tränarna med dig..
pistolpete:
2011-12-02 21:39:18
Det är ju bara att inse att detta inte håller och det håller fan ta mig inte någonstans. Vi må slå de lagen under oss titt som tätt men vad fan spelar det för roll? Jag förstår inte vad en ny tränare, á la klassiskt Malmö maner, skulle göra för skillnad? Spelarna är det primära och spelare som Lassen,Toivonen,Lazo,Forrest m.fl håller inte.

Nyman måste agera nu.. Det kan dock vara försent tyvärr och det känns för jävligt
janne i Ålstorp:
2011-12-02 21:39:22
jobbar hårdast med att öppna plånboken!!!
Tysken:
2011-12-02 21:39:27
Jag byter åsikt hela tiden so what? Är det ditt problem?

Jag hyllar först toivonen och säger att han är skitbra sen sågar jag honom för att jag kan så mycket hockey.

Jag kan typ allt om hockey eller jag kan iaf byta åsikt hela tiden det kan jag.
Kexet:
2011-12-02 21:40:01
Tycker MIF-fansen är väl negativa även om jag förstår besvikelsen med tanke på förväntningarna inför säsonggen.

47p efter halva serien, får Malmö lite ordning på truppen så lutar det mot över 100 p vilket brukar räcka för KS. Nu ser läget prekärt ut mest p.g.a att Örebro och Bofors överpresterar........ Det är trots allt enbart 6p upp till VIK som torskade mot Borås idag.
Grönt och vitt hjärta:
2011-12-02 21:41:11
Nu hände det igen TORSK! Ví alla norr om bommarna i Arlöv jublar!
Läs i Aftonbladet vem Sverige´s hockeykultur vill ha i allsvenskan av Malmö 23% pengar o Bofors 67% hjärta.

Bara pengar inget hjärta.
Andreas:
2011-12-02 21:42:30
¨Jag är ingen medgångssupporter som bara kräcker av mig en massa skit då det går dåligt för laget. Jag har följt Malmö väldigt länge och med tillförsikt hoppades jag denna säsongen skulle bli bra då man talade om att värva 5-6 spelare och behålla många från föregående år.Vår käre sportchef valde att inte köra på den linjen utan värva ett helt nytt lag med en massa så kallade stjärnor. Alla som följt Malmö vet att inte det funker men vår käre sportchef trodde annerlunda. Nu kanske många förstår varför styrelsemedlemmar mfl hoppade av tåget inför denna säsong.Malmö gräver sin egen grav och vi kommer garanterat missa kvalserien då vi varken har ett eget spel eller spelare som kämpar. I mina ögon har sportchefen i Malmö gjort ett katastrofjobb och bör sparkas omgående. även tränarna mfl bör sparkas då dom tydligen inte kan få dessa stjärnor att spela tillsammans.Jag tycker även Klasen skal bli av med sitt C. Och alla ni som klagat på Söderberg. Jag hade alla dagar i vecka bytat honom mot Klasen
Sverige:
2011-12-02 21:43:14
Det är dags för Leffe att sticka nu, grundspelet är på tok för dåligt och hans synsätt passar inte detta lag. Vi har tagit hit spelare som har producerat i de ligor de spelat i tidigare, ligor som är bättre HA. Tror inte Lazo och Ciernik vet vad de ska göra på planen. Dumpa puck och försöka återta den i anfallszon, detta innebär endast en risk för kontringar. Fungerar inte powerplay, ja då är det kört för Malmö. Dags att ändra detta nu innan det är för sent. Detta lag har en oerhörd kapacitet och de behöver en ny tränare med ett annat spelsystem och synsätt.
Rögle BK:
2011-12-02 21:44:07
2 matcher kvar, sen är vi på lika poäng, så förbannades gott !

Kävlinge:
2011-12-02 21:44:43
Värva in två defensiva backar typ Miska Kangasniemi och Jyrki Väälivarra som spela här för ett par säsonger sen! Tycker personligen att den ända bland backarna som visar lite jävla anaman är JLGP!
Niclas (RBK):
2011-12-02 21:45:50
Om 2 omgångar är Rögle före Malmö i tabellen, förvisso på bättre målskillnad men det är helt okey för mig :)
Anders:
2011-12-02 21:46:45
Svenska avundsjukan var det. Hela Sverige är avundsjuka på att inte ha ett lag som tjänar miljoner på att vägra ta i ;)
Henke:
2011-12-02 21:46:49
Jag blir så jävla trött på Malmös "gåhockey" spelar en så omodern hockey så det finns inte.

Hela tiden broms, vänd tillbaka och så möter vi 5 man i mittzon.... dax att ta tag i dett innan tåget till kvalserien har gått.

Trött Malmö årskorts innehavare
hs:
2011-12-02 21:47:41
Årets skönaste sågning måste ju ha varit Södergrens sågning av Dragan. När Dragan drar på sig en utvisning samtidigt som malmö fick PP.

"Då ska vi se om Malmö kan dra nytta av att Dragan inte spelar detta Powerplayet".
Slick Rick:
2011-12-02 21:47:51
Lill-Snorre måste bort!
Tyke Mörbult också.
Blixtsnabbt!
Limhamn:
2011-12-02 21:49:12
Ett glädjande resultat för alla norr om Arlöv.Men Strumpan måst vi ha kvar den enda i sverige som kan hockey !!!!
Nisse Nilsson:
2011-12-02 21:50:17
Bofors - MIF 5-2
Hallam - Strömberg 23-1

Har Strömberg inte tillgång till inspelningar från tidigare matcher.
Laget spelar ju helt utan plan - allt går på en höft.
Citat från eftersnacket "Mina lag åker alltid mest skridskor"
Vet inte vilka matcher han har sett men det måste vara på natten när han drömmer.
Hade man haft fotbollsuppföljning på hur lång sträcka varje spelar kör under matchen så hade Bofors kört minst dubbelt så långt.
Det är dags at göra det enda rätta - följ Leksands exempel - sparka Strömberg.
Det finns tillräckligt med tid att få igång laget tills allvaret börjar.
Rödhöken:
2011-12-02 21:50:40
Sparka Nyman och Strömberg omgående.
Sparka Lassen.
Sparka Umicevic.
Gör Barta till kapten.
Skaffa två rutinerade backar som kan leda offensiven.
Paula:
2011-12-02 21:51:18
Det är ingen skam att förlora mot Bofors som är ett lag som spelar just som ett LAG!!!!
Det är ju just det som Malmö inte gör!!!!
Som Södergren säger oxå att vi är extremt duktiga på att dra ner tempot o är så jäkla omständiga. Sen att Strömberg kan stå o säga efter varje förlust att vi ger bort för många puckar är för mig en gåta......För det görs ju om o om igen i match efter match.
Varför blir det ingen förbättring om man vet om ett fel som detta? Det finns ingen tanke bakom spelet som Malmö presterar, det är bara så. Det måste verkligen hända nåt nu innan tåget går åter igen.
Jag fattar än idag inte hur man kunde släppa Karlström.
Strömberg går mig bara på nerverna han ser ju tydligen inte det alla andra ser att Malmö inte alls spelar bra.
Surt att säga som Malmö fan men det är den bistra sanningen.
qp:
2011-12-02 21:53:18
Strumpan är uppgivenheten och hopplöshetens ansikte!!
:
2011-12-02 21:53:35
Strömberg är KUNG I MALMÖ
Mi:
2011-12-02 21:54:31
Jag älskar er.... alla ni som kan (oavsett vilket lag ni häller på).

Jag förespråkar att har man en uppställning den 1 september gäller säsongen ut - inga spelare in och inga ut!

Min inställning bygger på din egna anställning, du skapar inte det din arbetsgivare önskar. Kan gälla kassörskan i COOP - hon slår inte in varorna tillräckligt snabbt. Vi byter ut henne eller byter henne mot ICA i Södertälje! Vad tror du fackföreningen i handels skulle säga? Så sluta snacket om att skicka spelare....... Blir du själv utsatt i din anställning så håller du käften medan jag skulle vilja skicka dgt åt...........
jyrgen:
2011-12-02 21:57:18
hur långt sträcker sig strumpans kontrakt? Han är ju slut, kan inte tänka mig att han kan få ett någorlunda bra jobb längre på elitnivå i sverige.
Peter:
2011-12-02 21:57:33
TYSKEN

Dina ord före match:Yes Toivonens revanch.
Härligt Klasen han ska bita tillbaks.ikväll kommer Klasen vara taggad till tänderna och leda oss till en seger! osv osv.GRATTIS mr Tysken,trodde att du insett för LÄNGE SEDAN att detta lag är en "JÄVLA"mjölkko för Mif...o du som höjer Klasen till skyarna,vilken jävla pajas denna Klasen är med sin otroliga lön.+ många till.

Hoppas att ni som varannan match tycker att Mif är bra inser att ni har bara massa legos i erat lag.Hoppas att ni är NÖJDA nu.
NI supporters är så jävla kåta på att komma upp,och även tro att ni har världens bästa lag,så ni ser inte sanningen att spelarna är bara skit...VI ALLA bara skrattar åt er supportrar som inte inser fakta.

GRATTIS MIF 5-2 mot lilla lilla Bofors!!VILJA-PLÅNBOK!5-2!!HAHA!

Niklas:
2011-12-02 21:57:36
Hörrni Malmö-supportrar. Istället för att gå och dö som det låter som: Ni har ju 47p efter 27 omgångar vilket blir 1.74p/match. 1.74x52 omgångar ger 90,5 poäng efter full serie vilket innebär endast en liten bättring (runt 100p brukar räcka)så kommer ni klara er till kvalserien vilket är mkt bra. Detta laget ni har är inget superlag det är det ni måste vänja er med. Men alla ni som skriker efter katastrof tycker jag inte har full koll. 7-8 gamla SSK-spelare, några få "stjärnor" + några stabbiga backar ger inget givet kvalserielag & lagets placering nu är inte dålig. Mvh
Mika:
2011-12-02 21:57:41
Härligt att se Dragans explosivitet. Dock inte på isen utan i utvisningsbåset när speakern säger Södertäljes nr 84...
Tänk om han bara visat hälften på isen, då hade han aldrig varit rundningsmärke vid 0-1.
GrissaNisse:
2011-12-02 21:57:59
Hahaha fan vad jag MYSER!
Jodå ni som undrar de e så:
Inget hjärta bara pengar!!!
Klasen?! Jag gillar tugget i kvällstidningen och ojoj vad klasen var taggad ikväll efter det...haha
Ses på torsdag!
Tri-x:
2011-12-02 21:58:21
Ja Klasen har gjort många poäng men någon LAGkapten är han inte.

Så ta bort c`et från hans tröja och sätt det på någon i publiken som går dit och betalar för att se skiten.
Ulf:
2011-12-02 21:59:55
Finns ingen ödmjukhet kvar i föreningen. Bara pengar inget hjärta, Pantern som man har ett samarbete med är glömt, egna juniorer är glömda dom med. Jävla Piss förening
Gustav:
2011-12-02 22:01:02
Nu M-Å-S-T-E väl ändå ledningen agera? Denna säsong går ju spikrakt mot det största fiaskot i mannaminne och det riskerar nog att ta knäcken på många supportrar. Kontot för hur många ggr jag orkar se klubben välja fel väg börjar bli övertrakaserat..

Mitt tålamod med Dragan är definitivt slut iom denna match, hade han ett enda rätt idag? Skicka iväg snarast möjligt!!

Rödhöken II:
2011-12-02 22:01:32
En (som vanligt) bedrövlig inledning på matchen sedan följer ett synnerligen bedrövligt agerande av vem det nu är som bestämmer i båset. Hanteringen av Toivonen är under all kritik, det är så jävla dåligt så jag mår illa. Om man nu vill byta målvakt så gör det vid TO, inte som det skedde nu, det är inte bara en skymf mot Hannu som iofs inte gjorde det så bra, det är en total skymf mot hela laget, det är sällsynt uselt ledarskap från tränarstaben.

Första målet han släpper är i grunden Dragans, som fumlar på blå, inte jobbar ikapp och dessutom kurvar bort när han märker att han inte kan åka ikapp. Dragan, den sämsta sopan på plan i dag, varför bänkas inte han.

Andra målet är ju bara så dåligt av backarna, en motspelare får banne mig inte ta sig igenom så lätt.

I min bok är det 3-4 spelare som får godkänt idag och under säsongen som varit. Det är Barta, Alvarez, Roger Ohlsson och JLGP. Övriga är underkända så här långt. Av dessa spelare så borde Lassen, Forrest, Lazo och Dragan skickas ut ur föreningen fortast möjligt. Dessutom borde sportchefen oxå få foten fort som fasiken.

Jag förstår allvarligt talat inte vad Nyman gör i båset. Agerar övercoach på strumpan? Nyman borde portförbjudas i båset, som sportchef ska han sitta på läktaren och se vad laget presterar med neutrala ögon. Det kan han inte göra om han står i båset och blir övercoach.
SuperswedeSK:
2011-12-02 22:01:39
Nyman har slagit rekord i år, han har lyckats sabotera två lag fast han bara är ansvarig för ett... Robban, Heed och Sjögren plockades enbart in för att han såg SSK som ett stort hot i allsvenskan, och den enda som svider för SSK är Robban... Robban ångrar sig nog riktigt jävla mycket att han lämnade klubben i sitt hjärta! Skulle inte bli förvånad om han är tillbaka i Telge nästa säsong....
Missionary Man:
2011-12-02 22:02:57
Alla utom Nyman och Strömberg vet vad som är fel med Malmö Redhawks. Härmed startar jag uppropet entlediga Nyman och Strömberg - till att börja med. Hockeyälskare låt vår stämma ljuda: entlediga Nyman och Strömberg!
Paula:
2011-12-02 22:04:53
En liten sak till.....
Att plocka ut Toivonen var inte rätt tycker jag o absolut inte på det sättet. Dragan kan ta på sig det ena målet o det andra där hade det ju inte skadat m lite hjälp från backarna.
Men jag saknar ändå Markus Svensson!!!!
hasse:
2011-12-02 22:05:03
när ska detta elände ta slut?sämre lag o tränare finns inte i allsvenskan(med tanke på pengarna)allt över 2000 på läktaren mot
västerås visar hur dumma vi malmöbor är.det måste väl räcka att vi förnedras i tv.så bli hemma på nästa match för att visa ert missnöje,för sviker publiken,sviker stenbecks tålamod
Pluring:
2011-12-02 22:05:55
Gissar att speakern gjorde ett ärligt misstag med "Södertäljes spelare 84", senaste matchen i Nobelhallen var mot just Södertälje.

Tragiskt bara att enda gången Dragan visar känslor och jävlar anamma är vid just det tillfället. Lägg din energi på isen istället din lilla pajas.

Malmö är ett lag i panik och det kommer inte vända denna säsong, med dessa spelare.
Så var det slut....:
2011-12-02 22:07:40
Som rubriken låter.Det är bara att packa ihop och gå vidare för Strömberg och Nyman.Misslyckas man så kapitalt som dom har gjort så är det bara att lämna in.
Vill inte säga mer än så....Vill inte ha någon sandlåda nivå på det hela.
Tack för försöket men gå nu vidare för helvete båda två.
Snälla inse era begränsningar.OK ?
Reino:
2011-12-02 22:08:04
Vill inte kommentera men gör det ändå.

JAG HATAR NYMAN!!!!!!!
Mi:
2011-12-02 22:08:18
Fortfarande gäller - ni som klagar, ställ era arbeten till förfogande till andra. flertalet av er presterar inte på de platser ni nu är!
Rbk support:
2011-12-02 22:08:34
Jag ser sällan tränarbyten som en lösning när förväntningar inte uppnås... Men... Om man inte som tränare kan motivera sitt lag/spelare att visa krigarinställning och motivation då bänkar man spelaren i fråga.... Gör man inte det blir såklart signalen att det är ok att ta tre skär /match.
Nej, ni behöver en ny röst i båset.... Tveklöst!

Än finns det gott om tid och ni har fortfarande hyffsat häng på topp 3.

Ska vi tro att det rörs om lite i grytan nästa vecka?
Tom:
2011-12-02 22:11:00
Tur för er att inte Heed var med.
Klasen verkade inte nämnvärt triggad förövrigt.
Sen kan man nog tyvärr konstatera som en gammal Strömberg förespråkare att den mannen verkar tappat all glöd, och framförallt verkar han inte kunna se bristerna i försvaret. Södergren frågade ju om han inte tyckte de var stillastående. Herregud vissa backar rör sig inte mer än Kasparov i en schackmatch.
Nej Strömberg har åkt på en räkmacka sen hans fantastiska tid i just Bofors för 8-10 år sedan. Då var det drag runt honom, en rejält frisk fläkt var han. Han gör sig bäst med att träna ett lag utan stjärnor, för de kan han inte få igång.
trekronor:
2011-12-02 22:12:17
Hmm vad ska man säga? Malmö som lag är mycket slagkraftigt utan att överdriva för mycket det vet alla. Att man inte får ihopa det är en annan sak. Vi pratar om ett helt nytt lag som har haft nu halva serien på sig att fungera men utan att lyckas. Varför??
Jag som skriver har själv spelat många år på elitnivå & gör det fortfarande utan att vilja ange mitt namn i nuläget. Att klaga på enskilda spelare är lätt men inte alltid korrekt! För alla som följer hockeyn vet att detta är ett lagspel med olika lagdelar som måste fungera ihop. Vi vet att Strömberg har provat det mesta utan att det gett resultat. I detta läget för att säsongen inte ska bli ett totalt fiasko måste Stenbäck agera. Plocka bort Strömberg & co.
Sätt in Karlström med en gång så laget får en nytändning.
Ludwig:
2011-12-02 22:12:52
Fakta är att Stefan Nyman har satt ihop ett fruktansvärt omodernt hockeylag där farten totalt saknas.

Folk skriker efter att importerna och de gamla SSK-lirarna floppat men det gäller att syna djupare än så. Gör en rockad, ge Toivonen en chans att spela fem matcher i rad som Sjögren fått gjort. Han är en potentiell matchvinnarmålvakt men det eviga hattandet fram och tillbaks förstör hans självförtroende.

Folk klagar på att backarna är odugliga, ja i vissa fall stämmer detta. Men ett försvarsspel börjar längre fram i banan än i egen zon. Spelar ingen roll hur rörlig och snabb en back är när det inte finns någon fore/backchecking från forwards. Forrest, Josefsson, Heed är pucksäkra backar men det gäller att skydda dem. De riktiga kålsuparna när det gäller att slänga bort puckar är tyvärr Carnestad, Weihager, Lassen och i viss mån även Ribbenstrand (innan skadan). JLGP har gjort ett relativt stabilt jobb sedan han kom in och gör faktiskt det mesta rätt. Men oavsett hur backsidan ser ut så kan man inte göra bättre än såhär med spelare som Green, Mattsson, Klasen, Umicevic, Kollar, Ciernik och dessvärre även Westerholmarna. I några fall finns intelligensen men inte längre benen, vissa har aldrig fått lära sig att behöva "jobba" varje dag och vissa ska enbart användas i offensivt syfte.

En spelare som Lukas Eriksson skulle kanske kunna gå in och lyfta en första lina istället för Umicevic. Blanda om litegrann. Spela Klasen-Carlsson-Eriksson, Lazo-Barta-Ciernik, Pa. Westerholm-Green-Alvarez och Olsson-Mattson-Valfri Junior. Skeppa iväg Kollar och Umicevic. Då har man 4 linor som troligtvis är betydligt bättre anpassade efter dagens hockey.

Spela sen backpar med Heed-JLGP, Forrest-Ribbenstrand, Josefsson-Weihager/Carnestad så blir det bättre blandning där också. Då finns det verktyg i varje femma för att kunna jobba stenhårt i bägge riktningarna.
:
2011-12-02 22:19:34
Stefan Nyman och Leif Strömberg i mitt hjärta, älska er just nu.
Hoppas ni få stanna kvar länge <3

HELA SVERIGE SKRATTAR!
Dr P:
2011-12-02 22:23:32
Så fort man nämner ngt om att firma Nyman-Leffe-Sjögren mjölkar pengar ur Skånes stolthet så lackar alla här inne ur och sågar en..

Jag tar det igen. När Virta-Hulkkonen-Pesonen sajnades av Leksand var det på ett krav från Sjögren. Kravet var att Grand-Pierre skulle få ett 2årskontrakt med 300 000 i månaden. Inga problem, sa Nyman/Leffe. Tycker ni inte att det är suspekt??

Börjar ni malmösupportrar mjukna på att de mjölkar ur pengar ur föreningen och Hugos ficka??
jockee:
2011-12-02 22:23:54
Rodhöken II Vad var det för bra med JLGP idag? Hur kan han få godkänt? En grinig spelare som åker runt och tror han är Mike Tyson. Dessutom så är han med och ställer till det vid 4-1 målet.
Förändringar i Malmö som måste ske!
Strömberg bort!
Nyman bort!
Dragan bort!
Ciernik bort!
Klasen bort!
Lassen bort!
JLGP bort!
JD Forrest bort!
Weihager bort! Borde ha fått gå för längesedan.
Josefsson bort!
Tovionen bort! Jo jag vet jag tyckte faktiskt synd om han idag. Men efter detta pinsamma coachande från båset så lär han aldrig ha någon lust att spela för detta "lag"
När detta har hänt så åker jag tillbaka till arenan igen och tittar.
Visst Belissima eller vad han nu heter var fenomenal i målet men ändå imponerande hur Boforsarna hjälper honom att städa rent framför målet. Tycker för övrigt inte Bofors spelar någon jättebra hockey bara äckligt disciplinerat bjuder inte på någonting.
PaJo:
2011-12-02 22:26:07
Ttrött man blir av all denna skit.
Jag skulle vilja se följande.
10,11,15 en lina som garanterat ger 100% i varje byte och med ett stort C på Bartas bröst.

17,4,71 en lina som absolut skapar tryck och producerar om dom får mer speltid

81 Fart,86 finnes, 7 produktion?? Hade nog fungerat om dom möter trötta motståndare som fått slita hårt mot våra två första linor.

84,21,29 en lina som skall kunna producer den med om inget annat bara vara jävligt jobbiga.

Stumpan VÅGA ändra i laget för det fungerar inte som det är nu det måste du för fan själv se eller??

SKÄRPNING!!!
deed:
2011-12-02 22:28:20
ÅHHH VAD BRA JAG MÅR ! ! !

RBK!
Helminen:
2011-12-02 22:31:31
Johan du sågar Forrest match efter match men Weihager har inte ett rätt , Lassen håller jag med om. Vårt försvar och målvakter är dåligt visst där är inte mycket självförtroende i laget men visa lite hjärta åtminstone. Nyman bort från båset sköt ditt,värva rätt istället
kent johansson:
2011-12-02 22:32:44
jockee "äckligt diciplinerat" när malmö var det under timo lathinens tid då var malmö bra!! nu är bofors det o det är jag glad för!
:
2011-12-02 22:36:47
Leksand är då ett bättre lag än Malmö!. Alla säger att Leksand bara spelar för pengarna vad gör inte Malmö då då ? De suger KUK
jojje:
2011-12-02 22:40:51
Den Enda lösningen på detta problemmet är att frysa alla spelarlönerna och låt dem gå som inte har något hjärta och ta in juniorena så vi kan få ett nytt babyhawks och sparka strömberg och nyman med en gång och anställ sandström som sportchef och ha karlström som huvudcoach den enda rätta lösningen nu!!
Ratchet:
2011-12-02 22:44:21
Fy fa'n.

Fårstår inte vad Klasen håller på med. Han trippar runt och famlar som en primadonna. Jag skiter i om det är snyggt bara puckjäveln går in. För fa'n jag vet, alla vet att han har en jättepress på sig men det är det han har betalt för? Frågan är om man inte skulle fimpa kaptensbindeln på honom ?

Toivonen i målet vet jag inte riktigt vad det är med, alla vet att han håller en hög klass så varför gör han juniormisstag hela tiden ? Hannu kan resa sig och jag hoppas innerligt att han gör det också. Ham kan bli våran första målvakt, den vi hade behövt idag.
Backarna känns som rundningsmärken, Det går långsamt.
Den så hånade JGPL visar ivarjefall rätt attityd och inställning även om den sista utvisningen är onödig. Han är en fighter han brinner för det.
Känns som att VI behöver 2-3 backar till som går direkt in 1-2 femman..
Tyvärr så känns det oharmoniskt ute på isen.

--> Speakern i Nobellhallen
Moget. Känns rätt uttjatat. jävla fjant. Sånna saker händer bara i nobellhallen...

---> Wiktorsson i BIK
Var du bara feg eller var det taktiskt ?
Det är lätt att snacka..

--->BIK klacken som sjöng: Bara pengar inget hjärta.
Vi har ivarjefall pengar. Välkommen till verkligheten.

--->Percy.
Bjud grabbarna på en riktig fylla som dom får en riktig gemenskap och lagkänsla.

BIK's låt som dom spelade i högtalarna i nobellhallen heter DET ÄR VI MOT VÄRLDEN, vilket skämt. Vilken värld ? Det skulle väl vara Örebro som gärna vill slå er men resten av alla lag skiter väl i Bofors eller ? Så populära är ni inte.

Rättare sagt Det är Malmö mot världen. Alla vill slå oss, alla vill håna oss och alla vill trampa på oss. Det är den svenska avundsjukan. Det är den som borde göra Malmö till ett bättre lag än vad dom är idag.

Även om det tar emot att skriva så vann BIK matchen rättvist, Malmö behöver lägga av med sina primmadonnafasonerna och börja köra. Det behöver inte vara snyggt, bryr ett ben för laget eller offra en blåtira. LAGET, FÖRENINGEN, FANSEN MM går före den eskilda spelaren.
:
2011-12-02 22:44:29
jockee:
2011-12-02 22:46:18
@ Kent Johansson Var stolt! Hade jag sett Malmö agerat som spelarna i Bofors gör varje match hade jag svävat bland moln.
Anders:
2011-12-02 22:48:30
Ni får komma och titta på Lund istället. Likadana tröjor som MIF men dt är också allt. Jäl, hjärta och passion finns hos Skånes starkadt växande hockeyklubb. Premiär i Lltrean på söndag kl 17.40 i Lunds Ishall!
RBK:
2011-12-02 22:57:12
Som Johan skriver...det e ingen nyhet att Malmö inte funkar.
År efter år har ni dussintals miljoner att spendera, trots det blir det fiasko efter fiasko!! Sitter det i väggarna?? Ingen tar er på allvar längre! Men grattis till Stenbeck eller vad han heter som pungar ut en halv miljon till stjärnliraren klasen i månaden, måste kännas som en bra investering....hahahahahhaa
Fröken:
2011-12-02 22:57:15
:) God kväll!

Så, om vi halverar alla MIF spelares lön eller rent av bara betalar ut 25% av lönen så kommer dom att spela mycket bättre eller? För allt detta handlar om att dom bara är i Malmö för att tjäna pengar? Alla Malmö supportrar (för det är väl bara supportrar här???) här inne tycks vara inne på att Malmö är ett skitlag, tränarna och sportchefen är pajaser och att dom bör sparkas och om man plockar bort mellan 3-15 spelare så kommer allt bli jättebra?

Så, det svider i ens supporter hjärta när man förlorar, särskilt som det ser ut att vara dålig inställning och enbart MALMÖ som slarvar hela tiden.. eller? Jag känner att jag kanske är den enda kvarvarande "supportern" som fortfarande ser att det finns mycket kvar att ge i det här laget. Ta period 2 idag mor Bofors. Tänk vad matchbilden KUNDE ha sett annorlunda ut om Malmö fått hål på den där levande väggen i Boforsmålet. Tänk vad matchbilden sett annorlunda ut om vi hade haft lite flyt istället för motflyt. Kanske är det en inställningsfråga, men jag tycker samtidigt att mycket av det som skett i en del matcher är otur också. Jag tänker inte försvara förlusten mot Mora, för där var Malmö överlag urusla det finns även en del andra matcher som varit under isen, men att förlora mot Bofors i Nobelhallen, det är inte så jäkla illa trots allt! Ett par mål till i andra perioden så hade vi kanske haft ett annat slutresultat, sen hänger grabbarna lite med huvudet i tredje, helt förståligt, men sorgligt :(

Jag har lite kritik att delge, varför klagar ni (= så kallade malmö supportrar) alla på Malmö hela tiden. En riktig supporter finns där för dom i med som motgång! Det är nu vi behövs! Jo, man kan göra sin röst hörd om enstaka individers uppträdande och misstag men att kasta paj på våra spelare kommer inte göra dom bättre, bara mer oroliga tror jag. Men vad vet jag, jag är ju bara en enkel supporter med ett hjärta för Malmö som har tagit stryk många gånger, men förlusten idag är bara att ta med ro, det hade varit värre att förlora mot Borås (som Västerås gjorde) eller att tappa poäng mot Almtuna (som Rögle gjorde) eller Sundsvall (som Södertäljde gjorde) eller???
Robin:
2011-12-02 23:05:50
Knäppt att ni är chockade när detta var väntat.. Hur svårt är det att ta in i era lilla ärthjärnor att Malmö sugit från start och kommer alltid suga denna säsongen.
Kasper:
2011-12-02 23:07:20
Uffe Taavola säger på presskonferansen att ''ni ska veta hur mycket vi tränar på att förbättra spelet''

Men med dom flesta matcherna som facit i hand, så säger jag att det har verkligen inte förbättrats

Då är de ju ngt fel på träningen och träningen står tränarna för och då är det ju dom som bär ansvaret för att spelet inte förbättras och då borde dom ju sticka som första åtgärd och samtidigt ta med sig Nyman

Sen kan den nya ledningen börja snacka om spelarnas vara eller icke vara i klubben

Men det första och viktigaste som måste hända för denna klubben ska komma någonstans är att byta röster i båset och han en sportchef som sköter sitt pappersjobb och som inte står i båset
helminen:
2011-12-02 23:10:54
Helt rätt fröken.....
Bästerås:
2011-12-02 23:17:50
Trodde det var Västerås,Örebro och Karlskoga (Bofors) som låg i gnällbältet ?!
Men vi har ju inte Strumpan och "moneybrothers" i våra lag så vi får väl gnälla på nåt annat - vädret kanske ?
Erik:
2011-12-02 23:19:04
När ska ni börja lyssna på alla???? Mycket pengar inget hjärta... Inse det nu!!!
nöffeplidan:
2011-12-02 23:24:14
Orkar inte ens bli upprörd längre det är bara trist.
jockee:
2011-12-02 23:24:38
@ Fröken skönt med dina optimistiska tankar. Håller med om att andra perioden var bra, Belissimi räddar Bofors där. Men! det är starten som alltid förstör i Nobelhallen. Hade det varit en engångsförteelse så hade jag kunnat ta det. Men när vi gång på gång åker på o-2 0-3 åter igen och åter igen så är det något som är riktigt fel. Man borde ha lärt sig och speciellt mot ett lag som Bofors som enbart spelar på andras misstag.
Ingo:
2011-12-02 23:27:01
Ursäkta mig, men Bofors kan inte vara ett skitlag. Titta på tabellen, tror att Bofors låg 2:a innan matchen 12 poäng före Mif och nu är det visst 15 poäng och fortfarande 2a med 62 poäng och Mif har fortfarande 47 ,alltså 15 poängs skillnad.
Dsutom har Bofors ingen Linus och Dragan därför vinner dom ha ha
Chrille:
2011-12-02 23:28:13
Peter först vill jag säga till dig vi Mif-supporters tror inte alls vi har världens bästa lag och ni som skrattar vem är ni,troligen några nollor som inte har ett eget lag att lägga sin energi på .Ganska synd om er faktiskt.Och du Grissa Nisse som myser kan tänka mig du är bror till Peter samma tokiga inställning. Har man inget eget får man ju kasta skit på andra.Nog om er två dönickar.NU till något viktigt,dom TRE BOCKARNA BRUSE kan ni inte bara hoppa ner från bron och bara försvinna från Malmö så kanske vi supportrar gör er en kännst i nästa liv för i detta livet kan vi aldrig förlåta er.Nu är även denna säsongen slut liksom mitt tålamod.Önskar andra supportrar lycka till med sina lag.Men jag är säker på en sak vi kommer igen. NATTI NATTI.
Kalle:
2011-12-02 23:30:54
Ser ingen skillnad i spelet sett över 27 omgångar, snarare till det sämre. Strumpan borde snart utses till nye Bagdad Bob med sina upprepningsmantra vid varje förlustmatch. Motståndarna "käkar" puck och visar energi medan Redhawks gör misstag och tittar på. Leksand har redan kickat sina tränare med betydligt färre stjärnvärvningar och dessutom minst tre poäng till godo. Salo skulle absolut behövas i Redhawks för att skapa turbulens/få igång laget. Just nu sover Redhawks sin Trönrosasömn och risken är påtaglig att spelarna aldrig vaknar. Med lite kurage borde båda flopparna Strömberg/Nyman ställa sina platser tillförfogande. Ett under att tränarna överhuvudtaget inte får ut mer av materialet.Fiaskostämpeln är hög.
Maverick:
2011-12-02 23:31:14
Ingo: Ett litet fel bara. En Linus har de. Persson!
Niclas (RBK):
2011-12-02 23:31:57
Hej Malmöfans och er andra för den delen!
Vet någon var man kan få tag på filmen när Rögle går upp till ES och Malmöfansen går bananas på sina trummor i Leksand? (Jag är fullt seriös, provocerar inte, har letat men inte hittat den). Det är i samma film där Percy förklarar att Rögle förstör sin ekonomi och allt.
Poppen:
2011-12-02 23:36:24
Här skulle man kunna lägga dräpande kommentarer om Malmös usla insats, när jag plötslig inser att SUNDSVALL ägde oss ikväll.

Hos Tengil-Leffe, finns materiel för en hel psykiatriker konferens..

URL: http://www.sskoveralltalltid.se/
Chrille:
2011-12-02 23:38:32
Titta i din PAPPERSKORG
Marty:
2011-12-02 23:44:27
Finns inget att säga om matchen som inte är sagt redan.

Speakern borde inte få vistas på en hockeymatch igen.
Sekiteriatet ska vara "neutralt". Misstag? I helvete heller.
Åtgärd borde definitivt tas omedelbart, om inte från föreningen så från förbundet.
Sånt håller man inte på med på denna nivån. Han borde seriöst skämmas.
Niclas (RBK):
2011-12-02 23:44:36
Hej Malmöfans och er andra för den delen!
Vet någon var man kan få tag på filmen när Rögle går upp till ES och Malmöfansen går bananas på sina trummor i Leksand? (Jag är fullt seriös, provocerar inte, har letat men inte hittat den). Det är i samma film där Percy förklarar att Rögle förstör sin ekonomi och allt.
Niclas (RBK):
2011-12-02 23:45:40
Marty: Jag tror det var ett misstag. När jag hör Umicevic tänker jag alltid på SSK, av någon anledning. Ungefär som med Robban Carlsson.
ACS:
2011-12-02 23:51:59
Hmm..
Sa det innan säsongen: Denna hybris kommer göra ont att landa från men jag blev utskrattad för ni var ju av NHL-klass nästan ansåg ni..
Hur känns det idag?

Skrev också att Strumpan, Nyman och Sjögren jobbade ihop för att tillsammans dra in så mycket de kan av klubben de för tillfället suger ut som de parasiter de är..
Ingen av dem kommer bli sparkad för de sitter ihop i midjan. Går Strumpan så går Nyman och då kommer Sjögren att hota med att hans alla spelare vill dra..

Nää, detta parasitgäng kommer stanna kvar och suga ut det sista ur klubben. Lider dock med er, de ÄKTA fansen även om ni skulle lyssnat på alla varningar från oss Leksingar och alla SSK:are. Hade ni gjort det så hade ni varit lite beredda och det hade inte gjort lika ont just nu..
Ifrån:
2011-12-02 23:53:40
Stenbeck tackar alla viasat kunder för ni stöttar mif och hjälper till o betala lönerna.
Gustaf:
2011-12-03 00:00:43
Håkan Södergren har helt rätt. Malmös lagmoral är påtaglit låg och vem som heslt kan se att kemin inte stämmer i laget. Bofors vinner för att de kämpar i varenda j-a byte och visar var skåpet ska stå. Redhawks har så många j-a glidare i laget att de lika gärna kan avbryta säsongen omedelbart. Vi snackar om spelare som ska vara betydligt bättre/professionella men skiter i att ge allt på isen. Detta sk lagbygge gör mig j-ligt besviken och varenda kotte inser väl att de inte går att köra vidare med primadonnor. Tränarna är handfallna och låter dunderfloppar som Umecevic, Lassen mfl spela vidare. Kan väl för i h-e åtminstone röra om i grytan och bänka skiten. Dödligt less och saknar klubbkänslan för den finns sannerligen inte med alla inköpta legoknektar/importer. Blir inga fler matcher för mig och totalt ointresserad att sponsra primadonnorna med inträde för hemmamatcher.
Sture:
2011-12-03 00:19:08
Jag har påpekat det innan
Nyman och strumpan ut
Linus på linjen
Linus på linjen
victor:
2011-12-03 00:20:11
Fy fan!
Om vi hade vunnit idag så hade vi varit 3 poäng bakom Västerås som ligger 3a i tabellen. Och vi möter just Västerås nästa match, så om vi skulle vinna den så skulle vi ligga delad 3e plats... men nä....
Fy fan, det har var sista chansen...
Hagbard:
2011-12-03 00:21:58
Alla fans snackar om vi SKALL gå upp detta året, sånt jävla bullshit!
Hur lång tid tar det att bygga lag? Jo svaret på det är att titta och lära av Växjö,Bofors, Örebro!

Ta det coolt för fan och vänta er inga stordåd direkt!!

GO REDHAWKS
Daniel:
2011-12-03 00:23:28
Vem skriver under min lista?

Sportchef: Tomas Sandström
Headcoach: Challe Berglund
Assisterande: Juha Riihijärvi
Kalle:
2011-12-03 00:28:06
Bara lägg ner skiten. Starta om i division 1 med pantern.
LÄGG NER MÖGET. BLIR SÅ JÄVLA IRRITERAD!
Sigge!:
2011-12-03 00:28:10
Känner lugna rödhökar,ni är inte kassa på något sätt, det är Bofors som är grymma idag! Ni ska börja sparka folk för det här, ni hi har och är ett kanononlag. Dom som det borde svida i är Rögle tycker jag som dumpar Linus Persson, som i perioder har haft lekstuga mot både Rögle och Mif i år!Vad har hänt där då då tänker man, jo Han har fått förtroende nu i ett par år av Bofors, DET kanske Malmö borde tänka på oxå och inte ge speltid efter lön!
Eken:
2011-12-03 00:30:16
Eken

Klart det är nu ska vi se..sekiteriatets fel att Mif fick pisk .Jo så är det din pajas!!
Pågafan:
2011-12-03 00:30:28
Jag förstår inte alla insändare här. Det är ju precis i linje med alla föregående säsonger. Det kallas kontinuitet.
FY FAN vilket djävla soplag. Sparka Strömberg, Nyman och vad fan dom heter så långt bort de kan komma.
Klasen, vilken djävla pajas till lagkapten. FY FAN.
Niclas (RBK):
2011-12-03 00:34:49
Sigge!: Inte det minsta. Linus Persson var allt annat än bra i Rögle. Förvisso anser jag att han inte fick en riktigt ärlig chans. Hur som helst är jag inte övertygad om att Linus hade fått den rollen som behövdes för att han skulle utvecklas till den spelaren han är idag (om han hade stannat i Rögle alltså). Jag tror att flytten till Bofors och det ökade förtroendet var precis vad Persson behövde.
Rolf LIljeblad:
2011-12-03 00:35:48
Johan har fullständig rätt, som i referatet konstaterar att Bofors är ett bättre lag än MRH. Men i stället för att fullfölja detta resonemang med DEN TUNGA PLÅGSAMMA FRÅGAN om hur Bofors med en bråkdels budget förmått mångdubbla sin spelstyrka jämfört med Malmös, duckar Johan och upprepar bara gång på gång att Bofors är bättre än oss...
Inte ett steg vidare.
Bästa sympatiska och engagerade Johan: det är så fegt, så fegt att inte ens våga sig på en liten pytteanalys om hur detta kunde ske. Då kanske man kunde komma nånstans och hitta utvägar eller åtminstone låta alla supporters få sin frustration dränerad?
Du är en stark oberoende, initierad röst med massor av läsare som gillar dig.
Vi har rätt att förvänta oss ett kritisk men konstruktivt jävlaranamma. DIn position är så stark och grundmurad att alla berörda måste lyssna och respektera, vilka och vad din penna/svärd/megafon än drabbar.
Höj temperaturen och hjälp oss nollställa invärtes övertryck , Johan!!!
Nick:
2011-12-03 00:46:03
Snälla, upp med banderollen igen vid garaginfarten. Det hjälpte faktisk då man vann nästa matcha. Kräver vinst på tisdag!
Rolf Liljeblad:
2011-12-03 00:57:37
Det värsta är inte att vi nu får kämpa för en oviss playoffplats och förmodligen börja skicka iväg förbrukade legoknektar som var skitbra för några år sen.
Nä, det är att övriga Sverige ännu en gång checkar in på skrattfesten om Malmö och Elitserien. Dessa mångåriga välbekanta tongångar över felaktiga värvningar, odugliga tränare och nattståndna scouter besjungs nu från norr till söder och alltfler hänger på.
Över alltihopa lyser krösuspengarna.
Igår Percy, idag Hugo. Imorgon Babyhawks? Som är den enda popularitet och framgång vi rönt sen nittiotalets SM-guld. MRH har faktiskt bildat skola med sitt agerande då. Skicka iväg hela elitpersonalen och lönekontoret ut på en egenhändig anställningsturné. Verkligt effektivt och mycket snyggt. Vi älskades högt av nationen under många månader, innan vi återföll i det gamla – som en gammal alkoholist...
Daniel:
2011-12-03 00:59:21
Jag är pissed off kolla på den jävla clanen, Nyman,strumpan och MR AGENT S usch bort bort bort.
jag har skickat mail till Anders Olson jag har även ,mailat och smsat Percy. Synd man inte kan få tag på Hugo bara :).

Sandström
Berglund
Riihijärvi.

Ja upp med banderollen igen + clanen ska bort illa kvickt.
daniel:
2011-12-03 01:08:57
Josefsson - Carnestad
Heed - Ribbenstrand
JLGP - Weihager/Nyförvärv
Junior

Klasen - Carlsson - Alvarez
Lazo - Barta - Eriksson
Westerholm - Ohlsson - Westerholm
Green - Mattsson - Kollar
Junior

Strömberg, Tavoola, Nyman, Lassen, Umicevic, Ciernik kan gärna lämna!
Niclas (RBK):
2011-12-03 01:11:31
Rolf: Jag tycker att Johan är ganska klar i sin analys, att det sen går åt skogen för Malmö är väl inte hans fel. Inte direkt hans ansvar att behöva förklara varför.

På torsdag kan för övrigt MRH ligga på plats nr 7 i tabellen :) Fint som snus!
Mikke:
2011-12-03 01:14:09
Tycker att MIF ska ta flyget upp till skellhell och gå på studiebesök hos Skellefteå AIK och titta på hur de gjort sen 2004 och framåt. Bestäm er först på vilket sätt ni vill spela hockey och plocka därefter spelare som passar in i systemet oavsett vilken serie de spelar i innan, jag kan ge mig faan på att flertalet spelare har ni redan i egna led. Därefter söker ni efter en tränare som har samma filosofi som er fastslagna spelidé. Sen behöver ni inte ge varenda spelare en monsterlön, utan en lön som kan öka ifall de presterar...Låt dessutom spelaren få veta det. Som det är nu så kan varenda spelare dra sig tillbaka efter ett ettårskontrakt!
Satsa på utveklingsbara spelare istället för "färdiga" legoknektar av varierande nationalitet. Ni har gjort varenda misstag som Frölunda gjort de sista 3-4 åren och även gjorde innan de höll på konka förra vändan och de tvingades ta in "dragkedjan" när pengarna tröt och i samma veva klättrade uppåt o tog ett par SM guld på köpet. Den stora frågan är ifall publik o sponsorer har tålamodet i ca 2-5 år.
Men innan ni kastar er över mig, så har jag suttit i Skellefteå Isstadion och sett mitt AIK loosa mot bade Huddinge och Härnösand!Så jag har sett heela resan upp till ES och finalen ifjol.
Men det är ju bara min åsikt
Kramsnitch:
2011-12-03 01:17:20
Skicka alla utom Alvarez, Mattsson, Barta, Josefsson, Heed, Klasen, tvillingarna och Olsson. Resten kan dra åt helvete! Nyman, Strömberg och Taavola mÅste föravinna!
John:
2011-12-03 01:34:19
Skönt att kunna få sista ordet genom att konstatera följande.
Alla här inne är obildade, arbetslösa och väldigt misslyckade som människor som bara kastar skit och skriker som små desperata barn.

Sanningen är den att i den här miljön som råder i Malmö så kommer ni aldrig att lyckas. ALDRIG.
Tack för mig.
me:
2011-12-03 01:36:54
Rättvis seger för bofors, malmö vill inte kämpa tillräckligt, långt ifrån, för att vinna.

Speakern i bofors är förjävlig! Hoppas förbundet tar en titt på det och bötfäller. Personerna i speaker-båset är funktionerär!
Tom:
2011-12-03 02:02:19
Ratchet din tomte du har fel. NI har inte pengar, Stenbäck har, och vad hjälper det ert patetiska lag? Weihager är antagligen seriens sämsta back, Lassen är serien näst sämsta back och Forrest kommer inte långt efter. Ska jag förklara för er sopiga sportchef var ni behöver förstärka utöver målvaktsposten?! Strömberg kommer inte få sparken så länge han har sin själsfrände Nyman vakande men det fattar ni inte va. Jisses!
Extern:
2011-12-03 02:03:37
Som extern åskådare måste man säga att Malmö saknar allt från defensiv till offensiv men framförallt ett eget spel.Man dräller överallt och undrar vad den andre skall göra. Detta lag kommer inte aspirera på en elitplats
Tom:
2011-12-03 02:07:40
Bofors speaker sa förövrigt målqvist nummer 20 Eetu Qvist, så jag tror han hade en sämre afton. Er tränare har förövrigt en intressant anknytning till Bofors speaker. Vad? Det kan ni fundera på!
Erik:
2011-12-03 03:02:32
#Tom nä men Stenbeck kan sparka dom alla.
Janne:
2011-12-03 09:01:43
Tyvärr blev d en plattmatch igen, när kameran svepte över malmöbåset i fixerade enskilda spelare såg man ingen glöd alls i deras ögon. Har haft mif som lag i MÅNGA år, men igår så la jag tillbaka min matchtröja i skåpet med vemod. Jag älskar hockey för dess fart o fläkt, men detta infann inte alls igår! Jag hoppas i tror på mitt Malmö trots allt
Pellevin:
2011-12-03 09:21:36
Enligt mitt sätt att se på det består hockey av tre huvudbeståndsdelar:
*Talang och individuell skicklighet
*Hjärta och fysik
*Taktik och spelarnas förmåga att genomföra den enligt plan

Vinner man två av dessa så vinner man i regel matchen. Den första punkten har Malmö tagit hem på förhand mot nästan alla motståndare i den här serien. Men de två sistnämnda punkterna förlorar man allt som oftast.

Faktum är att jag tror till och med Strumpan gjort et bättre jobb med Bofors trupp än med Malmös. Strumpan behöver grovjobbare i sitt lag han har aldrig klarat att coacha lirare. Han har väl egentligen inget annat spelsystem än jobba hårt och håll tätt bakåt och det funkar ju inte när man har spelare som inte gör jobbet.

Sedan kan man ju börja fundera på varför SSK inte lyckats de senaste fem åren. De största stjärnorna har hetat Klasen, Videll, Dragan, Hyvönen etc. Spelare med stor offensiv skicklighet men också spelare som inte har en aning om var försvarszonen ligger. Spelare som INTE kommer till jobbet varje dag. Spelare som sänker tempot istället för att höja det. Kort sagt inte spelare som man bygger ett framgångsrikt lag kring. Jag höll på att skratta ihjäl mig när MIF värvade Dragan som krydda till den soppa man redan hade.

Det är otroligt att Nyman inte lyckades värva en bättre stomme med den plånboken. Ett lag byggs kring spelare som Barta, spelartyper som Rikard Wallin, Johan Davidsson etc. Visst man kanske inte kunnat värva just dessa men bara för Klasens lön hade man kunnat få tre elitspelare av god klass. Killar som kommer till jobbet varje dag, spelar åt båda hållen, åker skridskor och inte bara åker och kladdar med pucken.
Peter:
2011-12-03 12:03:24
Jag såg en bil förra veckan som fortfarande hade en "Inga pengar bara hjärta"-dekal i bakrutan. Det måste vara rätt bra klister på dom där dekalerna:)
Missionary Man:
2011-12-03 13:52:31
Finns en facebooksida med krav på Nyman och Strömbergs avgång här - http://on.fb.me/ubgXPO
Finns en facebooksida med krav på Nyman och Strömbergs skall stanna för den goda underhållningens skull här - http://on.fb.me/uZxnPq
mackan:
2011-12-03 14:03:58
Nu kommer frågan om klasen är värd sina miljoner??? NOT skulle inte tro det,man har ju knappt sett han på isen dom senaste matcherna
LG:
2011-12-03 14:26:55
Sorry alla hockeyfans i Malmö. Det viktigaste av all saknas i Malmö.
Det stavas hockeykultur, och går inte att köpa för pengar. Det räcker inte med ett antal intresserade som beskriver sina känslor på en blog.
Tyvärr får ni nog justera förväntningarna och inrikta er på att spela om kvalserieplats nummer 4.

Lycka till!
:
2011-12-03 15:09:38
TIll Niclas (RBK):

Johans analys?
Jag ser ingen analys, bara konstateranden att Bofors är bättre än MRH.
Sen har Johan visst det ett ansvar gentemot alla sina läsare och annonsörer:
Han driver en kommersiell blogg och ska naturligtvis bidra med just s-i-n analys av varför det gått som det gått i år.
Att vi alla älskar Johans passion, mänsklighet och ambition, fritar inte honom från att ge
oss sin förklaring till debaclet. Om inte annat så för att visa sin självständighet och oberoende.
Rolf Liljeblad:
2011-12-03 15:11:55
Ursäkta glömskan i föregående inlägg.
Det kommer från: Rolf Liljeblad
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan