Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Bortasektionen blir inte ens halvfull
2011-12-07 14:34:24
Om det inte säljs massor av biljetter det sista dygnet så kan jag redan nu berätta att Lindab Arena inte kommer att vara fullsatt imorgon, oavsett hur många biljetter som säljs på Röglefansens sektioner.
Anledning är nämligen att intresset från Malmö är svalt. Oerhört svalt.

Min spontana reaktion när jag hörde att sektionen bara är halvfull är naturligtvis att det är riktigt tråkigt. Men jag är inte förvånad.
Folk blir jäkligt less när dom ser laget prestation. Känslan är att det inte går hundra och att man helt enkelt underpresterar sett till sin förmåga.
Då har folk absolut inget överseende med förluster. Tror faktiskt att man bryr sig, men ingen orkar se det. Man kräver helt enkelt ett lag som kör, för att man själv ska ställa upp.

Men ni kan ju veta om att där finns biljetter kvar.
Håller det inte som omöjligt att Rögle kommer försöka kränga de sista vid arenan imorgon.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Supporterrelaterat
Match
M o D:
2011-12-07 14:46:28
Svårt att lägga ner sin själ i det när inte ens spelarna gör det. Blir så less när man lägger mycket av sin lediga tid på att kolla på hockey där många av spelarna inte ens sliter... jag vet inte mycket som slår att kolla på ett kämpande lag, men det finns roligare saker att göra än att se Klasen hänga med huvudet. Grymt besviken på detta lagbygget!
Fidde:
2011-12-07 14:50:21
Det handlar inte heller om några enstaka prestationer under säsongen utan den största delen där laget inte kommer undan med ens godkänt. Till slut orkar man inte och det handlar inte om att man ger upp men kanske att man visar sitt missnöje på ett sådant sätt som att exempelvis stanna hemma imorgon och välja se matchen på tvn eller dylikt. De känns ju som att tränarna (laget) inte förstår hur dåligt det faktiskt är.
Christopher:
2011-12-07 14:51:09
Nej, det är helt rätt. Det räcker gott och väl med de pengarna de rånade mig på med mitt årskort. Gag har ingen lust att lägga ut mer hårt förtjänade pengar för att se en när en massa spelare åker runt och inte kämpar för att förtjäna sina pengar.

Mitt största problem är inte att vi förlorar utan att spelarna inte kämpar och att vi inte ens försöker spela en snabb och enkel hockey. När det väl kommer till kritan så går man på hockey för att det är kul att se sitt lag, nu är underhållningsvärdet ungefär lika kul som en 3 timmars religionslektion var på högstadiet en fredagseftermiddag.
Janne:
2011-12-07 14:57:09
Skulle inte ens komma på tanken att betala för att bli utskrattad och hånad av Röglepubliken.Det räcker att man sitter med dum-struten på vid hemmamatcherna när man fingrar på sitt säsongskort i fickan.Suck.
Calle:
2011-12-07 15:01:53
Ändå jävligt trist. Senast i Ängelholm så var det smockat på bortasektionen och magisk stämning. En fruktansvärt rolig match.

Ett derby är alltid ett derby, oavsett hur det har gått i tidigare matcher så ska det alltid vara fullt på ett derby, min åsikt iallafall.
SS:
2011-12-07 15:02:43
kalla er inte fans, det är nu ni ska stötta ert lag,inte när dem vinner, nu behöver dem all ert stöd, men då sviker ni ?
:
2011-12-07 15:05:44
ss helt rätt syltryggar
KC:
2011-12-07 15:08:25
Min känsla är att man aldrig viker ner sig för laget. Det finns säkert många som inte tycker så. Men för mig har det alltid varit så, det är så, och kommer alltid vara så.

Sen har jag också rätt att uttala min kritik just p.g.a. detta.
johan:
2011-12-07 15:18:29
Fan, tycker ni överpreterat och tagit mer poäng än ni borde!Hått med er poäng i vissa matcher när ni inte skulle ha något! Och spelarna är ju inte bättre, ni har ju värvat gammalt och skit!
Svensken:
2011-12-07 15:19:00
Hade varit roligare om Johan själv stod på den läktaren ensam.
Tydlig signal till legionärerna. Tres fråga igår. Vem tränar Malmö. Svar ingen.
ssk:
2011-12-07 15:22:18
Till de som vill ha in media challe som ny tränare kan jag bara säga tyvärr han tränar skansen nästa säsong.
Marcus:
2011-12-07 15:22:39
Ni som inte fattar varför vi reagerar...
Hur kul tror ni att det är att lägga ner tid och pengar när dom inte ens kan förlora på ett hedersamt sätt. kan ta en förlust om dom förlorar efter att ha kämpat sig dyngsura men nu verkar dom tänka på....ja vad fan tänker dom på??
:
2011-12-07 15:26:03
Dom tänker på pengar
Marty:
2011-12-07 15:30:25
@SS: Det som folk är arga över är inte att dom spelar dåligt. Det är att dom inte visar att dom bryr sig. Dom tar inte i, tror 95% av laget inte behöver duscha efter matcherna.
Jag kommer fortsätta gå på alla matcher. Men jag klandrar inte dom som ger upp eller väljer att se matchen framför tvn imorgon.

Har inget emot en förlust så länge man kämpar tills man spyr. Det är det ingen i Malmö som gör.
Krille:
2011-12-07 15:31:49
Ha ha ha. Bara medgångare hos MIF??? HELA SVERIGE SKRATTAR. Hängivna supportrar har ni aldrig någonsin haft och kommer aldrig att ha. Malmö är en fotbollsstad. Punkt.
Lövis:
2011-12-07 15:32:13
Skulle inte få för mig att betala pengar och se skiten live när jag inte orkar se dem göra bort sig på tv:n
De får fanimej visa lite jävlaranamma och vilja innan jag skall använda mina surt förvärvade slantar till att köpa biljet till Malmös matcher igen!
Söder:
2011-12-07 15:33:27
Jag tror inte spelarna blir nå mer intresserade av att prestera om inte trycket från publiken finns. Riktiga supportrar stöttar sitt lag och försöker hjälpa föreningen. Inte bara kasta skit och strunta i matcher. Fan bit ihop och kom igen. Det är väl tillsamans ni ska göra det? Eller sitter ni bara och väntar på att mer pengar och nya spelare ska trilla in?
Hockey-Rocky:
2011-12-07 15:39:24
Som"tur"är, så har jag ej möjligheten att se derbyt i Ängelholm.
Men skulle ändå inte gå, även om jag hade möjligheten. För jag vill inte bli delaktig, genom att vara betalande åskådare till något som bara raserar ännu mer.

En jämnförelse. Jag skulle ej vilja vara medberoende till en missbrukare,(typ alkis)genom att bidra ekonomiskt och sedan bli återigen besviken, irriterad och frustrerad över att det destruktiva mönstret upprepas återigen. Precis som förmodligen sker i morgonkväll med Malmö Redhawks i mötet med Rögle!!!

Att betala och se på"missbruket av föreningen"passivt och sedan uppleva tanke och känslomässigt exakt samma som en nära anhörig till en aktiv alkis.
Enda sättet att bota alkisen(föreningen)är att ta avstånd bestämt genom sin frånvaro!!!
"Vill ni ha min närvaro och mitt stöd i tillfrisknandet",så måste en positiv, utvecklande och radikal vilja till förändring ske!!!
Eller vill ni fortsätta i samma spår, så sker det utan min inblandning, ekonomiska hjälp, samt närvaro!!!"

Först då, när konsekvenserna blir uppenbara, genom minskade publikintäkter och reducerade anhängare, blir de ställda inför valet. Fortsätta i samma spår, som leder till förfall, kaos och undergång??? Eller försöka återvinna förtroendet, stödet och uppskattningen ifrån sina närmsta??? Nämligen, de trogna supportrarna som verkligen bryr sig och inte vill se laget gå mot sin undergång!!!

Hårda ord och besk kritik, kanske? Men så ser verkligheten ut för Malmö Redhawks för tillfället.
Lycka till och önskar att tillfrisknadet börjar snarast inom Malmö Redhawks förening.
Medlidande och empati ifrån Hockey-Rocky
Lexing.:
2011-12-07 15:39:43
...inte dåligt gjort av Hökarna att ligga där dem ligger med så klent spel.
Tänk när/om dem får ordning på grejerna, då blir det andra bullar.
Det skiljer inte så många vinster och förluster lagen ovanför.
Ge inte upp utan kämpa in i kaklet!
Radi0head:
2011-12-07 15:41:30
Seriöst! Det är nu ni ska visa att bortastå kan koka!
Som Leksing har man en skön hatkärlek till ovansiljan-laget och hur dåligt det än ser ut i tabellen så får man aldrig backa vad gäller möten med dessa tomtar.
Detsamma måste ju gälla er!!
Se till att palla er till Ängelholm och äg matchen på läktaren och sjung för Malmö!!

Andreas:
2011-12-07 15:42:29
Hej.. Snygg och bra blogg.
Kolla in min,..vettja

Föressten hur gör du för att designa bloggen??

URL: http://http://andreasb.blogg.se
:
2011-12-07 15:47:22
äga matchen på läktaren kommer ni aldrig att göra , för ni sjunger aldrig ändå,skulle ni sjunga så blir det bara när ni leder.
Mathias:
2011-12-07 15:47:51
Krille, pucko! Hängivna fans bryr sig. Vad hade du själv tyckt om spelarna i ditt favoritlag inte lägger ner sin själ? Vi älskar klubben MIF men vi (jag iaf.) tolererar inte dessa isprinsessor. Som någon sa, ok med förlust men då ska tröjan banne mig vara dyngblöt, tänderna ska sitta på sne och man ska vara helt slut.
Spelarna nu behöver för fan knappt duscha.
Hur kan vi protestera? Jo, genom att skita i att gå o stötta dem. Det är nock nu!
ACS:
2011-12-07 15:52:48
Hockey-Rocky: För en gång skull 100% rätt på!
Jimmy:
2011-12-07 15:57:26
Jag var sugen men känner mig inte alls motiverad längre. jag tänker inte gå på lördags matchen, trots att jag har årskort.

Jag tycker laget, och ledningen pissar på oss supportrar-sonsorer när de inte ens kan kämpa/ge järnet i 60 min HEMMA.
hata rbk:
2011-12-07 16:12:11
hata rbk nu jävlar kör vi snälla kom upp där nu
Madhöken:
2011-12-07 16:22:31
Jag förstår verkligen att publiken avtar markant. Jag tycker Alvarez har rätt i att det visar att fansen bryr sig. Det finns alltid en smärtgräns, och man orkar helt enkelt inte se eländet längre. Det är upp till laget att förtjäna en publik värd namnet. jag förstår er som säger att man ska stötta även i motvind, och för mig är det inte där skon klämmer, man kan förlora och ändå ge järnet och visa någon form av krigarinstinkt och jävlar anamma, men förlora gång på gång så halvljummet som det här välbetalda gänget gör är en helt annan sak. Sedan måste man också förstå den oerhörda besvikelsen i dessa satsningar år efter år som alltid går käpprätt neråt. Vad är det för fel på klubben? Varför underpresterar varenda tränare och spelare så fort de tar på sig Malmötröjan? Jag börjar snart tro det vilar en förbannelse över klubben.
Tysken:
2011-12-07 16:22:37
OK
Ingo:
2011-12-07 16:30:24
Medgångssupprortrar någon? Ni har ingen supporterkultur vad gäller hockey.
När ert lag spelar dåligt buar ni ut dom istället för att stötta.
I Rbk skriker vi kämpa Rbk eller vi ger oss aldrig när det går dåligt istället för att bua. Ta er nu Lindab och stötta ert lag
Isak':
2011-12-07 16:33:33
Älskar Malmö Redhawks men det känns mycket som om vi har förlorat vårt lag. Svårt att ge kärlek när man inte får något tillbaka.
:
2011-12-07 16:35:08
Ingo: Vad snackar du om? Ni mordhotar er lagkapten och står tysta när det går emot, vi söder om Helsingborg har också TV!

Dessutom var det sittplats som buade och vi spelade inte dåligt, vi spelade inte alls!
Kiimm:
2011-12-07 16:40:57
Ruskigt dåligt att det är halvfullt knappt. Det är nu som sången ska höras, det är nu vi ska vissa att vi har kärlek för våran klubb.
Ni vill bara vissa kärlek när dom vinner?
Jag kommer alltid sjunga och göra mitt yttersta för Malmö, att ge upp existerar inte hos mig. Visst lagen underpresterar just nu, men nu ska vi möta Rögle, som spelar hyfat bra just nu. Det är nu vi ska stå på borta stå och sjunga oss hesa och göra vårat yttersta för MALMÖ!

Så komigen nu, KÖP biljeter till Rögle matchen nu!
Adamski:
2011-12-07 16:42:17
Fan vad utnött "Hela Sverige skrattar" har blivit, förr hade det en genomslagskraft och innebörd men nu gormas det ut för minsta lilla förlust vid en tekning typ.
Känsliga tittare undvik:
2011-12-07 16:50:24
http://m.youtube.com/#/watch?v=u_h-od4sInQ
Sture:
2011-12-07 16:54:29
Om det inte blir någon förändring nu
Hur har Malmö då tänkt sig att sälja årskort till nästa säsong
Jag lägger inte 5000:-på ett kort fler år
Dom har köp 3 betala för två och även gratis inträde (snacka om att blåsa sina kunder)
Tri-x:
2011-12-07 16:57:39
Jag tror Redhawksspelarna skiter i om så Malmö Arena står tom sålänge dom får sin lön........det är allt dom bryr sig om.
Sorgligt men sant.
Kan man inte ta i när man spelar hemmamatch så åker fan inte jag till några bortamatcher. Ren djävla självbevarelsedrift.

Babyhawks 2.0 snart nära dig!!
Gustav:
2011-12-07 17:17:49
Helt rätt att bojkotta, tycker hela borta sektionen skulle vara tom imorgon och där skulle hänga en banderoll med texten:

"Vi kommer tillbaks när ni börjar kämpa Malmö"
nöffeplidan:
2011-12-07 17:18:46
Medgångssupporter?När börjar den där medgången då.
:
2011-12-07 17:21:10
kom igen nu era nötter!! jag e rögle supporter jag tror tyväär de ligger något dåligt omen i detta att ni "tyväär" vinner imorgon.. pgr av att när vi möttes sist va ni i form då va vi som ni är nu! så tyväär tror jag på dåligt omen här ..
Janne:
2011-12-07 17:24:50
Det är inget konstigt att publiken sviker.Man går och kollar för att bli underhållen, inget konstigt med det. Hade Mif spelat bra hade publiken kommit också.Det är rätt att Malmö inte är en hockeystad, men vi är tillräckligt många för att fylla Arenan flera gånger om året om underhållningen håller hög klass. Det var inte ens fullt hemma mot Rögle.Jag tror inte att något lag har dragit fullt hus,kanske daladerbyna, jag vet inte.Titta på MFF.Snitt på runt 20000 guldsäsongen och nästintill halverat nästa säsong.Fullt normalt beteende från publiken tycker jag.
Jörgen:
2011-12-07 17:37:18
Helt korrekt, Johan! Inte så många som orkar se eländet längre.

URL: http://www.roligahistorier.com/
kent70:
2011-12-07 17:55:24
Rögle kommer att göra 7-8 mål i morgon. Malmö kommer med andra ord bli så fullständigt demolerade och krossade att det kommer vara helt jävla hemskt att titta på.
Höken:
2011-12-07 17:59:36
Befinner mig givetvis på plats för att titta på ''Krismalmö'' imorgon. Har länge tänkt att sluta gå men det är en som en drog, man blir beroende och kan inte få nog. Dock förstår jag er som inte orkar. Min bägare är nära att rinna över. Bara att hålla tummarna för vinst, men med handen på hjärtat så tror jag inte vi klarar det. Sitter på Sittplats imorgon bakom Malmös bås.
KOM IGEN MALMÖ!
L:
2011-12-07 18:04:01
Själv har jag köpt grön halsduk o ska sitta med dom andra Röglesupportrarna! Skämt o sido! Tror att frun igår hittade ordet som jag letat efter: nämligen det vi såg igår va "Tragikomiskt".
Jussiforever:
2011-12-07 18:17:54
Säsongen är körd!

Så tänker nog väldigt många malmösupportrar.
Det ser ut som kattskit match efter match. Varför skulle nästa match bryta mönstret?

Man vill se gladhockey med fart och finess. När fick vi göra det senast? Örebromatchen var toppen. Men innan det?

Sannolikheten att man ska vara glad och nöjd med spel och resultat efter röglematchen, hur stor är den? Där har ni också svaret på varför ingen vill åka dit.
Mike:
2011-12-07 18:19:56
Mike:
2011-12-07 18:23:04
Mycket tjat om att stötta laget. Hellre bua mot mitt lag än mordhota min lagkapten vilket rbk fansen gjorde mot Glimmenvall.
Niclas (RBK):
2011-12-07 18:30:51
Imorgon är det dags. Måste ju kännas hemskt för Malmöspelarna. Att vara sådär 35-40 spelare och ledare samt en liten klick Malmösupportrar mot sisådär 4-5000 galna och skrikande bönder. Jag tror det kommer bli helvilt imorgon. Herregud vad härligt!!! DERBY!
Niclas (RBK):
2011-12-07 18:33:39
Jo, det jag vill ha sagt med mitt förra inlägg. Köp biljetter för att se ert lag för tusan!!!
:
2011-12-07 18:36:23
vilket skitsnack om mordhota lagkaptenen, lär er något i malmö,ni kan inte köpa ett lag, men ni fattar inte bättre,bli hemma från alla matcher då ,spelarna har inget hjärta till er..
Grönt och vitt hjärta:
2011-12-07 18:45:08
Då var det dags igen norr om bommarna i Arlöv.Då blir ni ensamma som sagt var INGEN håller på Malmö inköps förening där.
Ingo:
2011-12-07 19:20:28
svar till : Jag antar att det du menar var mordhot gäller mot Glimmenvall förra året.
Visst idioter finns bland alla supportrar, och givetvis är det bågon som håller på med detta,tvärr, tack och lov endast ett fåtal och det tar vi avstånd ifrån. Står det sedan 5-0 typ, och det är tio kvar så är det klart tufft och man blir lite tyst och så klart besciken på sitt lag. Både Mif och Rbk har fått vara med om en massa förluster i år,men så länge det finns en realistisk chans att laget kan ta poäng buar man inte ut sitt lag. Alla supportrar ska stötta i med och motgång.

Tror dock att Mif invaggades i en falsk säkerhet med alla sk. stjärnvärvningar där dom flesta har floppat och då blir besvikelsen större när det går dåligt. Vi i Rb k är nog mer härdade vid motgångar och tar det inte(oftast iallafall) inte så hårt vid en förlust.
Ingo:
2011-12-07 19:25:35
Marty du har nog rätt i det du skriver, förlorar ett lag man håller på och man ser att dom försöker göra allt dom kan är det väl ok med en förlust om det inte funkar. Det jag har sett av Mif på TV så känns det som om det är alldeles för få som försöker vinna ,de verkar vara nöjda med sina snabba cash i lönekuvertet, och verkar inte bry sig heller. Det känns även som om Mif än så länge i allafall gör nästan alla mål i PP men väldigt få i 5 mot 5.
I detta fallet kanske jag har fel, men de är väldigt effektiva i PP.P. Detta gäller ju inte de senaste 2 matcherna så klart
Ingo:
2011-12-07 19:39:24
Mike: har precis skrivit det mnen tar det igen inte Rbk fansen som mordhotade Glimmenvall någon enstaka idiot var det som gjorde detta.
Wille:
2011-12-07 21:58:56
Allting är som vanligt !!!
Zeus (RBK):
2011-12-07 22:02:26
Kom till Lindab Arena o hjälp till att göra matchen till en fest för BÅDA lagen!!
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan