Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Dyk ser ut att stanna i HV71
2011-12-21 10:19:43
Den 11 oktober kunde MrMadhawk.se berätta att Malmöfostrade Sebastian Dyk, valde spel i HV71 efter sin sväng i Kanada.
Kontraktet skrevs fram till jul.
Ett kontrakt som nu alltså löper ut.
- Som det ser ut idag, så talar allt för att han stannar kvar. Det har gått bra och vi för samtal, säger agenten, Pär Larsson till MrMadhawk.se.

A-lagskontrakt på gång?

- Nej, vi diskuterar en förlängning av det nuvarande, och hoppas att sedan till sommaren kunna sätta oss ner och prata ett A-lagskontrakt eller ett utbildningskontrakt. HV kan sätta spelare i exempelvis Troja, som man gjort med Linnander och Williamsson.

Så Dyk kan sättas i Troja till hösten?

- Det utesluter jag inte. Vi får se vad HV vill och vad som händer när detta är klart. Först ska denna säsongen klaras av.

Sedan Dyk kom till HV71, har det blivit 13 framträdanden i J20-laget med 14 poäng som följd och 7 matcher med A-laget där det blivit ett mål för Vellingekillen.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Bloggen avslöjar
Match
B-sson:
2011-12-21 10:39:15
Ta honom till Malmö a-lag.
Ersätter Lazo rakt av.
Taxi:
2011-12-21 10:45:16
Nu får ni väl ge er. Det är ett jävla tjat om att satsa på juniorer, lyfta upp en j20 femma osv. Dyk fick verkligen chansen att lyckas här i Malmö och han tog den inte. Till alla er som skriker er hesa över Westerholmarna, ser ni inte att dem inte är i närheten av att tillföra något för tillfället. Lazo hade gjort det 20ggr bättre än Ponthus. Vakna nu
Jens:
2011-12-21 10:47:32
Han har 16 matcher i j20, 17 poäng varav 11 mål!!
JH:
2011-12-21 10:54:15
B-sson, varför skulle Dyrk vilja komma tillbaka till en klubb i kaos? Ge mig en anledning förutom att det är hans moderklubb?

Taxi, Det är inte tillräckligt att stiga upp man måste vakna också. Westerholmarna har kanske en svacka nu men sett över hela året och med den speltid som de fått så har dom klart fått ut mest av alla i laget. Att säga att Lazo som inte kan slå en passning på 5 meter är ett skämt.
B-sson:
2011-12-21 10:54:29
taxi: Håller med om att det blir ensidigt ibland med allt tjat om juniorer. Men just i detta fallet tycker jag han hade passat perfekt, speciellt med vad han har presterat tidigare i just a-laget i Malmö. Och Lazo kommer ingenstans... Hoppades mycket på honom.
:
2011-12-21 10:57:29
Man önskar att ens redhawks kunde bli mer som Rögle!

De kämpar och krigar oavsett vad dagens motståndare heter och därav kommer också framgångarna!

Malmö redhawks lär nog tyvärr aldrig fatta att hårt jobb som Rögle så exemplariskt uppvisar är enda nyckeln till framgång!
Tysken:
2011-12-21 11:03:35
Tvillingarna i svacka? Ja det kan man väl lugnt säga när dom har gjort lika mycket (lite) poäng som Ciernik, ihop!

Dom måste lära sig att vara ödmjuka och inse att dom inte är tillräckligt bra för att spela i en förstakedja, dom väger alldeles för lätt! Nu senast mot Leksand fick dom ihop några fina kombinationer, bl a friläget för Mattsson, men i egen zon är det fortfarande för dåligt och det gäller för dom att bita ihop och jobba hårt!

Taxi:
2011-12-21 11:10:59
JH: Lazo är en av Malmös mest misshandlade värvningar genomtiderna. Lazo är en hårt jobbande spelare med bra skridskoåkning. Att placera honom i en checkande kedja är helt fel. Lazo bör få spela med spelare som kan sätta upp honom i slottet exempelvis Klasen eller Mattsson. Jag kan garantera att Lazo hade fått en jävla fart på Klasen. Tråkigt för oss som kollar alla matcher att man gått miste om en spelare som garanterat blivit en publikfavorit.
B-sson:
2011-12-21 11:11:18
JH: Man skulle kunna förklara att man vill satsa på honom på lång sikt. Skriva ett kontrakt som går längre än bara säsongen ut.
Anders:
2011-12-21 11:13:18
Rögle eller Malmö, alla föreningar har sina nackdelar och ingen är felfri.
Men när det gäller Malmö, Johan du kanske kan göra skillnad? År efter år sköts och styrs ungdomshockeyn av hockeypappor och konsekvenserna är så allvarliga att inte för mitt liv kan förstå att ingen sätter ner foten! Man styr det som om det vore en liten privat företeelse. Jag tänker inte namnge men alla invigda, inklusive du Johan, vet precis vilka jag menar. Vissa är kvar som tränare men inte alla. Efter att ha lyft sitt eget barn på andras bekostnad, lämnar killen föreningen och kvar står man med det som blivit över. Det är otroligt allvarligt! Titta på 00,99,98,97osv-ser någon ett samband mellan pappa och vilka som är upp plockade en nivå? Gå längre upp, det ser lika dant ut. Spelare som får speltid utan att prestera, men förtroendet finns, eller ska vi säga relationen finns. Får en kille dubbelt så mycket speltid som andra så till slut gör han mål, det är omöjligt att misslyckas om man får bada i chanser. Kontakter, pengar, relationer. Vi är många som inte längre har våra barn kvar och vi vet varför vi lämnade. jag tycker att det är så hemsk att se på och inse att ingen ser, eller bryr sig. Vi måste vara rädda om vår hockey i Malmö. Det är för viktigt för att låta egoister sko sig och sina barn.
Spegelvänd:
2011-12-21 11:14:48
Jag fortsätter tjata... Om nu Hugo valt Nyman och Klasen, finns det någon väg ut? Jag är mycket intresserad av relationen dem emellan... Finns det en stark sådan så förklarar det mycket. Även VD:ns agerande. Hoppas ändå att det löser sig och att vi går upp. önska får man
Spegelvänd:
2011-12-21 11:21:08
Anders, om du har rätt blir man verkligen orolig. Dessvärre fungerar det väl p.s.s. i många klubbar. Men hade man nu namngett dessa så hade det varit svårare för dem.
Jag blir tveksam till att sätta mina barn i hockeyskola i vart fall.
:
2011-12-21 11:29:13
Oavsett hur denna säsong slutar så finns det både positiva och negativa saker att se fram emot efter säsongen!

Det positiva är ju att det kommer en ny säsong efter denna!

Det positiva är väl att Nyman kommer fortsätta värva in vilka medelmåttor som helst bara de har ett förflutet i SSK och då kommer det inte spela Nyman någon som helst roll om det är spelare som inte är mycket bättre än våra egna juniorer som han plockar in för spelare med förflutet i SSK slår allt annat om man ska tro NYman!
Genius:
2011-12-21 11:35:19
Mer sånt här, det värmer att se:

http://www.roglebk.se/natmagasinet/visa/1554_rogles_julbesok_gladde_barnsjukhuset
JH:
2011-12-21 11:39:45
Tysken, jag vet att du inte har mycket över för tvillingarna. Men som läget är nu så är det den lilla själ vi har kvar i denna förening. Det är inte tvillingarnas fel, det är inte Klasens fel, det är inte Taavolas fel det är Nymans fel!

Jag tycker inte de har fått den chans som dom förtjänar (har för övrigt inte Lazo heller) men dom var heller inte tänkta att gå in i en första kedja redan i år, men jag vet inte vad dom förväntade sig med det material och pengar som kom in via Hugo.

Har sagt det innan och säger det igen det är Nyman som är den som ska bära det stora hundhuvudet och ingen annan i denna soppa. Han är den som har misskött sitt jobb, han är den som sparkade Strömberg, han är den som värvat alla spelare, han är den som satsade på (kända) SSK spelare för att vi inte skulle ha en så lång startsträcka och sist men inte minst han är den som ska UT SÅ FORT SOM MÖJLIGT FRÅN DENNA FÖRENING.
Tim-Jan:
2011-12-21 11:40:04
@ Spegelvänd
Valde verkligen Stenbeck Nyman som sportchef? Hans förstaval var Mike Helber i Linköping, som tyvärr tackade nej efter lång betänketid. Hur Nyman kom in i bilden det hade varit intressant att få veta.Enligt Kent Jönsson, SDS så har Nyman fått nycklarna direkt ifrån Stenbeck. Hög tid för VD Anders Olsson att byta ut låsen nu för så länge Nyman är kvar kommer mina 3 säsongskort inte att användas något mer. Katastrof är bara förnamnet på denna soppa.
JH:
2011-12-21 11:42:51
Mike Helber var inte tänkt till posten som sportchef
Anders:
2011-12-21 11:45:24
Spegelvänd,
Klart dina barn ska få spela hockey. Det är en fantastisk idrott för barnen oavsett vilken förening de spelar i. Önskar bara som pappa bredvid isen, för barnen och hockeyn, att allt ska gå rätt till.att man får förtroende efter prestation och inte relation.
Spegelvänd:
2011-12-21 11:49:15
Tim-Jan, precis så fick jag för mig beträffande Helber men det gällde nog VD-posten... Men om någon vet mer så berätta gärna.

Ja, det är onekligen mycket tråkigt att ha en sportchef som inte lyckats med sitt jobb.
:
2011-12-21 11:51:16
Tysken:
2011-12-21 11:58:14
JH: Jga har visst det något över för tvillingarna, men som vi alla vet finns det två "Tysken" som skriver här.. Jag vill definitivt inte skicka iväg dom etc, men dom måste komma ner på jorden! Dom gjorde en bra halvsäsong, där var dom en fröjd att skåda! Nu går dom direkt ut i media osv, samtidigt som dom inte kommer upp i samma klass som ifjol, då blir det bara löjligt.. Sen håller jag fullständigt med dig om att Nyman ska bära hundhuvudet, den mannen ska bort från Redhawks!!

Tim-Jan: JH har rätt, Mike Helber var tilltänkt som klubbchef och inte som sportchef! Nyman ska enligt mina uppgifter ha blivit tillsatt av den förra sportkommitéen med Sallbring i spetsen och inte varit ett krav från Hugo..
:
2011-12-21 12:09:31
Dessvärre blir det nog till och dras med Nyman och hans SSKanhang i minst två säsonger till har väldigt svårt och tänka mig att man sparkar en sportchef med två år kvar på kontraktet!

Sparka tränare har redhawks alltid varit exemplariska på men när det gäller sportchefer är man betydligt vekare minns ju att PA vackert fick behålla sin post som sportchef trots ett katastrofalt jobb inför/under säsongen 06/07!
Tysken:
2011-12-21 12:20:54
Jag tycker vi ska skicka iväg tvillingarna. De bidrar inte med något alls överhuvudtaget. De har ju inte ens malmöhjärtan, så förstår inte vad det är att diskutera..
Tysken:
2011-12-21 12:22:46
Konstigt, för jag tycker att vi ska behålla dom!
ssk:
2011-12-21 12:28:27
De är välkomna.
Tysken:
2011-12-21 12:30:13
Dom stannar, men Nyman och Dragan är nog snart klara för SSK!
ssk:
2011-12-21 12:33:30
Tysken de är inte välkomna utan de kan fortsätta lyfta pengar nere hos er.
Tysken:
2011-12-21 12:37:37
De är inte välkomna här heller!
ssk:
2011-12-21 12:39:31
Kan inte säga att jag lider med er,men har förståelse.
Peter:
2011-12-21 12:44:30
Dragan hockey världens lattaste spelare!!!!!!!!!!
HEA:
2011-12-21 12:50:05
såpan fortsätter...först tyckte alla att Strömberg var en komplett idiot som skulle bort fortare än en höna skiter. Nu är han borta men då tycker folk att det var fel att han sparkades och att Nyman ska bort. Kappvändare...
Själv anser jag att det finns en 3-årsplan som Joakim von Stenbäck lagt fast. Just nu har det gått ett halvt år. Tror alla hade mått bra av att tagga ner sig ett tag här inne.
Och nej...detta är ingen officiell MIF-blogg. Johan kan inte, ska inte och har ingen rätt att sätta press på föreningen så som vissa tror...
Tysken:
2011-12-21 12:52:20
Hea: Du glömde oss som har sagt hela tiden att Strömberg varit bakbunden av Nyman, dessutom är det han som har värvat och borde ta ansvar för misslyckandet!
jerry:
2011-12-21 13:16:45
Nu tycker jag att Nyman får ta en jävla massa skit för sina värvningar, innan säsongen började var det ingen som gnällde, bara ssk fans..nu när många av dem inte levererar som vanligt..då jävlar ska han avgå mm, vart e tålamodet i denna klubb???

Sen e jag lika besviken o arg som alla andra att spelarna gång efter gång viker ner sig, o att spelare som varit bra förr blir som pojklagspelare hos Malmö..jag menar Nyman ska vara en av sveriges bästa backtränare sägs det..okej..det syns inte på isen,.

Så i bemärkelsen att Nyman gjort ett skitjobb där e jag med 100% men jag tror inte lösningen e att kicka honom justnu..jag vill hellre se att spelare får gå, jag menar nån måste ta tag i detta, bänka killar som inte gör sitt jobb..ta upp juniorer som e hungriga..vafan ciernik..vilket skämt vad tillför han?? JD forrest sämre back i egen zon får man ju leta efter..o vart hittar man nån som e sämre jo i malmö..tim heed..fy fan vad han e dålig i egen zon. sen JLGP..flipp passningskungen eller bara sprätter iväg puckar.

Nä NYman bode gå ut o ta på sig detta..säga att han gjort felvärvningar o helt enkelt få bort dem o göra om o göra rätt.

Sen att karln inte ska stå i båset e en självklarhet! han säger i tv att Malmö var det bättre laget mot leksand sist..ja vilken match tittade han på?? inte den jag såg iaf.

Nä in med en stark tränare nu, som vågar säga ifrån o bänka stjärnior..umicevich e kanske årets största flopp i Malmö så skicka han på lektare..låt lucas ericsson spela förfan!! han tillför iaf saker.

Anders:
2011-12-21 13:24:31
HEA
Nej, du har rätt, vi låter allt vara som det varit de senaste 10 åren, för varför försöka påverka via de kanaler som finns, typ denna när det går så himla bra??
Helt rätt, vi håller tyst om det som händer från barnen och uppåt även om det påverkar hela föreningen och hela vägen upp i À laget.
Tycker visst att man via denna bloggen ska försöka påverka! Det är i all välmening och med ett gott syfte: sätta MIF på Sveriges hockey karta som en bra fungerande högt presterande hockeyförening från grunden och upp.
Tycker det tom är vår skyldighet
Nicklas:
2011-12-21 13:55:53
HEA: Johan kan inte, ska inte och har ingen rätt att sätta press på föreningen säger du. Där har du fel. En stor mängd MIF-supportrar och folk inom klubben läser bloggen. Det gör att han är en maktfaktor gällande MIF och kan definitivt sätta press på föreningen, och just för att det inte är någon officiell MIF-blogg så har han rätt att göra det. Han bestämmer själv vad han vill skriva och inte. Frågan om han ska sätta press på föreningen är helt upp till honom. Det bestämmer varken föreningen eller vi som läser här.

Enligt mig så sätter han dessutom redan viss press på föreningen och gör ett bra jobb i att försöka styra den misskötta föreningen åt rätt håll.
Tysken:
2011-12-21 14:09:40
Dragan tycker jag får för mkt skit, en av Nymans få godkända värvningar. Förläng kontraktet!
Jakob:
2011-12-21 14:14:13
Vellinge!!!!
JH:
2011-12-21 14:30:16
Tysken, det du skriver om Dragan tyder på att du inte har sett honom spela. Originalet (Tysken) som skrivit här länge brukar ha vettiga synpunkter men det som kopian (Tysken)skriver är rena skämtet. Dragan har varit klart sämsta spelaren som vi värvat de senaste 5 åren inklusive Antti Bruun.
Tysken:
2011-12-21 15:17:22
Haha, fyy faaan va dryg du är kopian.. Dragan är så förbannat lat, OK att han lyckas med en dragning då och då, men hans inställning är hemsk att se..
Bellman:
2011-12-21 15:27:56
Nyman är kung!
HEA:
2011-12-21 16:48:30
OK då...vi säger såhär då: MIF ska inte ta order från en fristående blogg och rätta sig efter vad alla "experter" och tyckare tror sig veta och kunna.

Jag har aldrig sagt att man inte får tycka och skriva vad man vill. Det är faktiskt inskrivet i grundlagen att man i Sverige får lov att yttra sig fritt (tack och lov). Däremot är det att tro för mycket om Johans blogg att han ska kunna påverka föreningen, genom att meddela styrelsen om var "expertisen" anser.

Den som vill ha förändring får pallra sig iväg till årsmötet och lufta sina stämmor där. Undrar hur många skribenter här inne som gjort det?
::..::..:::
2011-12-22 01:56:40
Håller med tysken upp med lazo i första kedjan ihop med klasen.

lazo-robban-klasen
alvarez-barta-ciernik
patrik-mattsson-pontus
eriksson-green-ohlsson

Helst inte ens på läktaren= pizzadragan
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan