Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
För de 103 poängen jag snackade om...
2011-12-07 09:53:24
Inför säongen så räknade jag på att 103 poäng nog var nödvändigt för att ta sig direkt till kvalserien.
Så här sa kalkylen för det.

Almtuna: 8-4
Så sa jag: Säg två segrar hemma och en straffseger eller suddenseger i Uppsala.
Resultat: Har just nu 6-0 i poäng. Bör uppnå det.

Bofors: 6-6
Så sa jag: Jag vet att man inte bara åker till Karlskoga och hämtar poäng. Samtidigt vet jag att dom kan vinna i Malmö också, en bra dag för dom och dålig dag för Malmö. Två treor var, allt annat är bonus.
Resultat: Jodå. Det blev så svårt som jag trodde. En trea kvar att slåss om för att uppnå målet. Kan gå.

Borås: 9-3
Så sa jag: Tre segrar på fyra matcher ska vara en klart rimlig poängutdelning mot ett lag som Borås.
Resultat: Har just nu 6-0. Ser bra ut!

Leksand: 6-6
Så sa jag: Vi måste på något sätt utgå från att man aldrig kan räkna med några poäng i Leksand. Med lite flyt kan Malmö ha fördel i poängutdelningen, men utgår ändå från oavgjort.
Resultat: Har 6-0 just nu. Målet är tom uppnått.

Mora: 8-4
Så sa jag: Känner litegrann som Almtuna. Knipa två treor och en efter sudden/straffar, sedan en förlust.
Resultat: Står just nu 3-3. Malmö måste ha 5-1 de sista två.

Oskarshamn: 9-3
Så sa jag: Malmö hade 12-0 i fjol. Jag tror Oskarshamn kan vinna en i år.
Resultat: Står just nu 5-1. En seger till och oavgjort. Kan och bör gå.

Rögle: 7-5
Så sa jag: Vi utgår från fjolårets siffror och blir det så, då är jag klart nöjd.
Resultat: Står just nu 3-3. För att det skall gå måste laget ta fyra av de sex återstående poängen.

Sundsvall: 12-0
Så sa jag: Jag räknar kallt med att Malmö spelar hem tolv poäng mot Sundsvall. De får ta sina poäng mot andra lag.
Resultat: Står just nu 4-2 så målet kommer inte att uppnås.

Södertälje: 6-6
Så sa jag: Jag tror vi ska utgå från att lagen tar två segrar var. Resten får vara en bonus. Jag är aldrig säker på poäng i Scaniarinken. Tuff bortamatch.
Resultat: Står 4-2 till Södertälje. Det måste bli samma siffror till Malmö under de återstående två omgångarna mot dom för att det ska gå.

Tingsryd: 11-1
Så sa jag: Jag säger så här. I Malmö Arena ska Tingsryd inte ha en chans. Uppe i Tingsryd så kan dom möjligen få en pinne i någon match, men inte mer. Det ska vara skillnad.
Så sa jag: Just nu 3-3 i poäng. Målet kommer inte att uppnås.

Troja-Ljungby: 9-3
Så sa jag: Min erfarenhet säger att Troja alltid vinner någon match mot Malmö, varje år. Jag tror det blir så i år också.
Resultat: Troja har redan vunnit en match. Malmö måste nu gå rent för att uppnå detta.

Västerås: 8-4
Så sa jag: Svaga siffror mot VIK i fjol. Jag tycker det är dags att ta poäng i Rocklunda nu. Om inte vinster.
Resultat: Största missen. VIK har 9-0 och har hemmamatchen kvar. Poäng som är väldigt kännbara!

Örebro: 6-6
Så sa jag: Malmö har haft plussiffror mot Örebro alla allsvenska år. Man kan nog inte räkna med det i år också, utan jag utgår från två segrar var.
Resultat: Står 3-3 så kalkylen för detta håller.

Ändå några lag där det varit större utfall än väntat. Tänker på Almtuna, Leksand och Borås. Men även matcher där utfallet inte alls varit som väntat. Tänker på Västerås, Sundsvall och Tingsryd.
Vad är era reaktioner när ni läser detta?
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Statistik och Nörderi
Match
:
2011-12-07 09:55:10
NAJS BLOGG! (:

URL: http://therearemiracles.blogg.se/
Kalle:
2011-12-07 10:12:19
Vad är era reaktioner när ni läser detta?

AGERA NUUUUUU! STENBECK, PERCY, OLSSON

Annars kan vi lika bra skita i denna säsongen IGEN!!!!!

Hur mycket ska man behöva tåla som Malmösupporter? Det klagas på att det buas.... Är det någon som fattar hur mycket man genomlida när man älskar sitt lag och när det gång på gång bara blir FIASKO? Jag måste säga att vi Malmösupportrar är några av de mest luttrade som finns i Hockey Sverige. Vi hotar inte spelare o tränare... osv. men vi MÅSTE få uttrycka våra känslor när LAGET inte presterar och dessutom visar med all tydlighet att de INTE vill spela i vår klubb... Jag vill uttrycka mig på ett sätt som kanske kan förstås.... Jag blir inte förbannad.... Jag blir uttryckligen LEDSEN...
Reino:
2011-12-07 10:14:38
Rent spontant känns det inte som en katastrof när man läser detta... men när man sen ser tabellen blir man frustrerad igen..
:
2011-12-07 10:33:43
Kanske hade man för höga förväntningar.. Hur mycket pengar ngn än satsar så anser jag allsvenskan vara i hög klass iår, den jämnar ut sig med elitserien och får uppmärksamhet medialt och med tv-tid. Många lag är bra och tabellen kan bli tät. Som du skriver ..känns det fortfarande positivt. Där finns tid kvar att pressa sig upp i tabellen och slåss om vad man borde i relation till sina publiksiffror. Om ngt händer nu så är det kanske inte försent. Bara att bita ihop och vara optimistisk! Inte dags att döma ut dem än, nu måste de ta mig fan få svettas lite både på och utanför isen!
magsnuff:
2011-12-07 10:34:32
intressant tänk, men du har ett generalfel i din första tippning - du hade inte en enda total poängförlust mot något lag för Malmö, det måste ses som orimligt.
Sture:
2011-12-07 10:35:45
HÅLLER MED KALLE TILL 100%
Alexander:
2011-12-07 10:41:21
Någon mer som håller med om att Umicevic såg bra ut igår? Han har fått ta en hel del skit senaste tiden, men igår var det Klasen som var i det närmaste osynlig.

URL: http://akarlsson.blogspot.com
Thomas:
2011-12-07 10:44:00
Om nu Gerber inte trivs i växjö så snälla Nyman, ring till växjö och byt toivonen mot gerber!!
IHG:
2011-12-07 10:55:24
Det jag tycker är intressant med din tippning här är att du inte har satt något utav de andra lagen som vinnare vad jag kan se.
Alla lag har ju några lag som man förlorar mot internt, så kallade boogey teams. Även om det handlar om topplag.

ssk:
2011-12-07 10:57:00
Till Kalle och Sture kan jag bara säga att ni är inte i närheten av hur luttrade vi SSK are är då vi i 25 år dansat mellan elitserien och allsvenskan och bör ses som mästare i kvalserien för inget lag har väl lirat så många kval serier som vi och är jag inte helt fel ute så köpte väl ni ett sm-guld för cirka 15 år sedan. Medgångssupportrar kallas det för så fort det går emot så kommer sparka alla och köp en ny.
Jocke:
2011-12-07 10:59:39
Thomas

Varför skulle Växjö gå med på ett sånt byte?
Gerber har blandat och gett en del i år men att byta honom mot Toivonen vore ju rent idiotiskt!
Bakomfumlare / RBK:
2011-12-07 11:00:59
...och imorgon spricker din kalkyl mot RBK...
DJ:
2011-12-07 11:02:14
Kalle: Malmösupportrar bland de mest luttrade??
Testa att hålla på Leksand ett tag..

Vi är nog de största masochisterna inom Svensk idrott..
Vi har INGA medgångsfans för vi har inte haft medgång i modern tid..
Storkas:
2011-12-07 11:02:56
Man ligger 9 poäng efter sig själv om man behöver 103 poäng. Man behöver Altså ta in 16-17 poäng i sitt snitt resten av serien. Det finns inget i spelet som tyder på att det är möjligt.

Jag tror man hamnar mellan 83-90 poäng. Som 3a i förkvalet.
Jocke:
2011-12-07 11:04:56
Johan

Så insatt är du väl ändå att du vet att man aldrig lyckas med att gå plus eller jämnt ut med alla lag i serien, då behöver man vara ruskigt överlägsna.. Räcker ju många ggr med en dålig hemma match mot fel motstånd!
Krille:
2011-12-07 11:07:52
Med dom resurser som Malmö har så skulle Malmö äga allsvenskan och kanske till och med elitserien .

Problemet är när man värvar en hel drös med högavlönade så kallade stjärnor så finns det ingen som kan tänkas sig att offra en framtand för sitt lag finns kanppt en kotte i laget som känner för föreningen utan är bara här för ett det är bra stålar .

Sen tror jag också att tränarna och sportchefen inte känner ett skit för föreningen tror att dom fortfarande hede varit arbetslösa om Malmö inte anställt killarna .
Surfa Anonymt:
2011-12-07 11:09:33
Ser inte bra ut....

URL: http://anonym-surf.se
jonte:
2011-12-07 11:15:34
Håller med att Umicevic var bra igår.
Eller han tacklades, kämpade, hade en del initiativ i PP.
En av få med lite vilja.

Sen produceras det inte av någon just nu.
Tyvärr. Det har låst sig.
Adamski:
2011-12-07 11:25:02
Hm alltså när man läser detta ser det ändå relativt ljust ut, eller klart mycket ljusare än den känsla man har i sig just nu. Det bör ju rimligtvis kunna gå att uppnå den poäng du satt med de matcher som återstår men det kanske ändå inte räcker. Är ingen statistiker och ids inte sitta och kalkylera men går lagen ovanför oss starkare än vad topp 3 normalt sett gör?
Nick:
2011-12-07 11:28:22
Det är bara 11 hemmamatcher kvar i grundomgången , shit jag tyckte precis säsongen hade börjat....
subjektiv fd objektiv:
2011-12-07 11:29:01
Ja, man blir inte förbannad, bara fruktansvärt ledsen och uppgiven. Man hade ett nästa helt rent papper när man startade. Man hade möjligheten att inte begränsas speciellt mycket av en budget och ändå blir det så här!! Man är bara knäckt. Det bör rubriceras som självplågeri att åka till Arenan. Jag ber till högre makter att Stenbeck invensterar i en fulltids scout.
Kim:
2011-12-07 11:38:56
Reaktionerna är:
Trots vi spelat horribel hockey, finns fortfarande goda chanser att nå tredjeplatsen.
Hockey-Rocky:
2011-12-07 12:07:03
Jag såg en rolig film som hette "Cheech och Chong...."för flertals år sedan. De var helt flummiga-nedrökta och saknade både verklighetsuppfattning som insikt om sig själva.
Ganska lustiga, men också tragiska. Väldigt lika Nyman-Strömberg i tankar, bete'enden och verbala (o)förmåga.

Sedan var också en gammal psykotisk vietnamveteran som fortfarande levde i dåtid och trodde att han var i stridsbart skick mitt i kriget vid vietnam. Fast det var flera år sedan han stred.
Denna"roliga"snubbe och hans tankesätt, åsikter, bete'enden och handlande påminner starkt om L.Klasen som hocjeyspelare.
Samt en massa bi-figurer som präglades av denna trios närvaro.

Även om det handlade om marijuana och dess komiska biverkningar, så finns likheterna till dagens Malmö Redhawks lag.
Biverkningarna får föreningen som present, genom Cheech(Nyman), Chong(Strömberg), vietnamveteranen(L.Klasen) och övriga stolliga bifigurers närvaro i klubben.

Gör Malmö Redhawks"drogfritt i tanke-känslor-handling"av att ta bestämt avstånd till hur det"fungerar"och vad som försigår i föreningen.
Kalkylera över hur många poång som Malmö behöver för topp tre, är lika verklighetsbaserat och realistiskt, som att låta nedrökta flummare beskriva hur man utför en hjärtoperation. Sedan låta dem utföra den på patienten(Malmö Redhawks)!!!

Jag bara frågar:"Hur länge ska Cheech och Chong få fortsätta flumma runt(även om de är stundtals komiska och föga trovärdiga) utan åtgärd, konfrontation och krav på ansvar på dem och sin omgivning"??? Till nästa match eller till nyår???
"Me from Barcelona(södertälje)"är INTE försvarsbart längre!!!
God natt från Hockey-Rocky
Timmy:
2011-12-07 12:11:32
Det här bådar verkligen inte gott. Att man ligger under med 0-9 i poäng mot Västerås är under all kritik!

URL: http://www.NHLkollen.se
Jussiforever:
2011-12-07 12:13:03
Reaktionen på läsningen är lite blandad.
Utsikterna för att lyckas med målet dvs 103 poäng ser fortfarande ok ut.
Samtidigt finns det ungen garanti alls att det leder till topp 3 ändå.

Ser man på tabellen känns det sjukt jobbigt.
9 poäng till Västerås. Leksand är däremellan.
Rögle har fått upp farten och passerar kanske redan imorgon.

Håller med om att Dragan såg bra ut igår.
Synd att han inte satte friläget. Tror Dragan varit den poängstarkaste spelaren de sista 10 matcherna.
robert:
2011-12-07 12:30:33
Ni som håller på leksand och södertälje och tycker så synd om er själva för att ni har åkt upp och ner litegrann mellan elitserien allsvenskan: Ni har iallafall inte upplevt er kära förening dö. Är det någon supportergrupp det är synd om så är det oss vikare. Fyfan, vilket lyxproblem att spela kvalserien mellan elitserien och allsvenskan. Testa alltvån i TÄLT innan ni yttrar er.

Ontopic så tror jag inte att det räcker med 103 poäng för att nå topp 3 iår. Snarare 107-108.
Anderssonn # 66:
2011-12-07 12:30:40
Thomas //

Och varför skulle Lakers vilja byta bort deras förstamålis mot ett Allsvenskt fiasko? Känns som Växjö är rätt nöjda över att de inte tog Toivonen, sen att Gerber sviktat en del på slutet, det gör ingen skillnad.
ssk:
2011-12-07 12:50:12
Robert kanske jag var lite otydlig, men det var inte min mening att framställa det som att det är/var synd om oss utan offer rollen kan du få ta helt på egen hand. Bara kalla fakta så att du tältar med poppe bör du vara tyst om.
:
2011-12-07 13:31:53
18 segrar och en suddenvinst på 23 kvarvarande matcher för att nå upp till 103+ pinnar. Ouch!
ACS:
2011-12-07 14:20:40
Robert: Håller med dig..
Räknade dock inte riktigt med VIK då de ALDRIG varit bra. Man måste ju tänka sig lite för vad man ger sig in i..
Kunde ju lika gärna skrivit att Väsby haft det värst..

Av lagen som iallafall HAR varit något så har nog SSK/LIF:are värst just nu..
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan