Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Sågningarna sågas
2011-12-13 17:03:39
Jag har noterat reaktionerna från Klasens och Kollars utspel under dagen.
Och man kan väl lugnt konstatera att de inte möts direkt positivt från folk som uttalar sig under dagen.

Nyström sågar beteendet totalt och hänvisar till Pep Guardiola i Barcelona där han fick svidande kritik från Zlatan. Och pekar på att han visar genom att vinna titlar och önskar den andra lycka till.

På twitter går Mikael Fahlander, Örebros starke man loss totalt.
"Nyman är en ryggradslös stackare som borde skämmas"
"Klasen är en korkad, bortskämd snorunge" "Synd Klasen fick talang i handledarna, istället för i hjärnan"
"Och alla borde avgå, direkt. Ni skämmer ut klubbmärket och vår sport, pajaser"

Niklas Wikegård går också hårt åt:
"Dra igen kakhålet för helvete".

Överhuvudtaget så har alla uttalanden och alla krig, inte gynnat Malmö Redhawks på något som helst positivt sätt.
Det blir bara en ketchupeffekt hela tiden.
Strömberg har fått chansen att bemöta spelarnas kritik, men väljer att svara hyfsat lågt. Då känns det som att vi knyter säcken där i krigen, som inte kan gynna andra än Malmös motståndarna.
Mannen som började såga offentligt, väljer att inte bemöta nu. Visst kan vi sluta cirkeln där? Det hade ändå känts skönt på något sätt. Ingen med sympatier för Malmö tycker det är speciellt underhållande att läsa allting.

Match imorgon, jag ser verkligen framemot den nu.
Efter att spelarna lovat att börja köra, så vill jag gärna se resultatet!
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Vid sidan av rinken
Match
Niclas:
2011-12-13 17:07:04
För att se hur en riktig hockeyklubb bör drivas så ska ni kolla in 24/7 på HBO som börjar imorgon
Nilsson, Hv:
2011-12-13 17:11:42
"Match imorgon, jag ser verkligen framemot den nu.
Efter att spelarna lovat att börja köra, så vill jag gärna se resultatet!"

Spelarna lovar köra?
Borde det inte vara självklart att man gör sitt bästa på jobb?
zorro:
2011-12-13 17:11:44
detta är faktiskt första mat5chen jag vrkligen hoppas malmö förlorar. för leffes skull

ut m nyman
Tysken:
2011-12-13 17:11:47
Hur kan man följa det Niclas? På hemsidan?
Andersson # 66:
2011-12-13 17:11:53
Fahlander har väl i princip rätt, f-a-n vad dem skämmer ut, ja kanske inte klubbmärket som sådan - rätt förknippat med katastrof oavsett men dem skämmer fan ut oss supporters.

Ska vi behöva sitta och läsa den här pajkastningen i riksmedia?

Grattis MIF! Ni förlorar intäkter på det här, ni kommer förlora åskådare och indirekt en hel del pengar.

Amatörernas julafton. Vart tar det slut?
Wiken:
2011-12-13 17:13:39
Jag håller med om att Malmös beteende just nu är skamligt, fruktansvärt skamligt. Men samtidigt kan jag inte låta bli att reta mig något så förbannat på Fahlander. Tänk om människan kunde ägna sin tid åt det han ska göra istället för att blanda sig i allt och alla. Tycker även att någon från Malmös styrelse borde "backa upp" Klasen. Det är inte första gången Fahlander är på honom. Hade varit intressant att se vad som hänt om exempelvis Nyman sågat Conny, Fahlanders gunstling.

Nä Fahlander, gläjd dig åt att ditt Örebro överpresterar och le så länge ni vinner så tror jag Malmö fixar sina egna problem bäst sjävla !
HENNING:
2011-12-13 17:15:31
Bara lääängtar till match nu,O hoppas verkligen att alla inblandade har skämt ut mif tillräckligt nu. o lägger ned snacket o slipar grillorna,
spelar ingen av vilken anledning dom spelar för mif, om det är klubbkänslan, pengarna, el äran, bara dom visar lite jävlare anama nu.
O sätter alla kritikerna på plats.
För det är dom skyldiga Supporterna, sponsorer, osv.
????:
2011-12-13 17:16:56
Linus var han full? när han skrev på för Malmö eller när han spela under Strömberg i Södertälje?? Nyman fel att ta Leffe till Malmö? vad gjorde han under de åren som dom jobba ihop ? han visste väl vilken Leif Strömberg han värva?
Niclas:
2011-12-13 17:20:11
Tysken, du får nog trotsa Svea rikes lag. Förra året var det Capitals-Penguins, riktigt bra serie måste jag säga. Få se det livet de här spelarna lever får en att se allt från en annan vinkel.
Tysken:
2011-12-13 17:24:29
Ja jag såg det på Youtube förra året, sjukt bra! Och det lär inte bli sämre med John Tortorella!
Kråkan:
2011-12-13 17:24:42
Väljer Leffe att öppna käften i media, så får han ta konsekvenserna. Sluta böla, och sluta skyll ifrån dig. Det var trots allt du själv som skrev på kontraktet med MIF. Tycker att det är sunt att Klasen och Kollar reagerar, då Leffe väljer att gnälla i media.

Fahlander? Tja, som Johan var inne på igår. 1400 på läktaren trots megaframgång. Den mannen har sitt huvudbry.
Ingo:
2011-12-13 17:27:50
Som icke Mifare är man inte förvånad att cirkus Malmö är igång igen, men för ishockeyen och Malmös skull känns det som att det behövs rensas ordentligt och börjas om igen på 'noll'. Någon gå¨ng måste väl Mif lära sig hur man ska sköta en klubb utan en massa pajkastning i media
STURE:
2011-12-13 17:29:16
VINNER DU INTE I MORGON KLASEN MED FLERA SOM HAR PRATAT
SÅ ÄR DET BARA TILL ATT DRA.
TA DÅ MED DIG NYMAN
ALLA HAR VÄL SETT LINUS PÅ LINJEN
Espo:
2011-12-13 17:29:40
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article14073770.ab

Wikegård! Håller med han till fullo!
Andersson # 66:
2011-12-13 17:33:10
Kråkan //

Men tycker du inte Klasen och Kollar bör hålla truten och fokusera på att göra rätt för sig istället? Snacka om att skita i att hålla koll på vad som ska göras och istället titta åt ett helt annat håll.

Wikegård är helt rätt på det.
Jocke:
2011-12-13 17:37:42
Måste tyvärr säga att Fahlander och Wikegård har helt rätt, trots att Fahlander är den största kuken i svensk hockey! Dock att skämma ut klubbmärket bör han ju inte snacka så mycket om, han har ganska många fadäser som inte direkt rosar Örebro!
A head ahead:
2011-12-13 17:40:29
Edmonton Oilers har en liknande 24/7 som finns på deras hemsida som heter "Oil Change" dom är på säsong 2 nu men första finns även att se där. MYCKET sevärd!
KC:
2011-12-13 17:40:59
Återigen kastar Fahlander sten i glashus med dessa "begåvade" utspel.
Stalle:
2011-12-13 17:42:45
fan vilken soppa,,, Mifs styrelse består av amatörer och tomtar, inte bara nu, utan sedan flera år tillbaka,,beviset på detta är allt skit som kommer ut i media,, Mif har inte vunnit ett jävla skit på 17 år,, snart 18,, Jag hatar att snacka om pengar, men med klasens sign up bonus kunde man värvat hela örebros och bofors lag,, det är inte klasens fel utan slipstomtarna i styrelsen. När mif vann smguld för en miljon år sedan så fanns det hjärnor på kontoret
Micke:
2011-12-13 17:45:56
Johan!
Just nu förtjänar inte Malmö Redhawks fans som du och de dina.
Tack och lov för att vi inte har kvar Kollar i Leksand.
Vilket prakt arsle han är. Han och Klasen gör verkligen inte sitt bästa för att få laget på fötter.

Pressen på Malmö kommer bli värre än någonsin nu.

URL: http://omleksandsif.blogspot.com/
Fiskar runt blå:
2011-12-13 17:51:46
Bra skrivet Kråkan: Precis så är det Leffe Grinar ut i tidningen och skyller på Sportchef o spelare . Skriver det igen den som kastade första stenen var Leffe och om det nu inte är sant förstår jag att dom kastar tillbaka och ännu hårdare .
Dennis:
2011-12-13 17:52:16
Ja, hoppas fan att vi vänder detta så att exakt alla Malmö-hatare kan stänga igen truten, det hade varit skönt! Jag tror att det blir mycket fart och bra spel inom laget imorgon, och sen tar vi 3p!
TSL:
2011-12-13 17:54:25
Jaha så nu lovar spelarna att gå utt att köra järnet? Så dags.. tror inte det kommer bli nån speciell skillnad det är inte bara att trycka på en knapp. Skämtet utan slut = Malmö Redhawks.
hasse:
2011-12-13 17:55:22
kan inte annat än hålla med wikegård.hade jag varit klasen eller kollar hade jag visat mitt missnöje i båset,för där fanns ju nyman hela tiden.undrar hur mycket Clownen klasen och pajasen kollar fick i bonus för att gå ut med detta löjliga uttalande?allt detta fiasko beror enbart på psykopaten nymans vilja.jag och många andra kommer inte att sätta våra fötter på malmö arena förrän nyman är borta.patetisk av clownen o pajasen att skylla på strömberg, alla som varit på arenan har ju sett hur odygliga dom två är.hoppas stenbeck slänger ut dessa tre fortare än kvickt,annars är det kört.tänkte samla ihop lite folk till matchen i januari ,den med fri entre förståss.och vi kommer att ha med oss banderoller,vad det står på dessa får ni se.jag och många andra hoppas på förlust imorron ,så att nyman inte kan slå på bröstet och säga ,kolla så bra vi är utan strömberg.FYFAN vad denna förening suger.
Tri-x:
2011-12-13 17:56:39
japp inkompetent folk i styrelsen är vårt största problem.

Fungerar det inte ibland beslutsfattarna så får man kaos. som Mif i 10-15 år hittills.......mycket tro och lite kunskap.

Börja nu jobba för klubbens bästa!!

Samma skit år efter år är det konstigt att folk tröttnar?

Nisse Nilsson:
2011-12-13 18:03:37
Ja, ja numera verkar det som man blir glad för 3 poäng mot Sundsvall och tycker att det är en bedrift.
Sundsvall är i alla fall ett gäng som med de absolut sämsta förutsättningarna kämpar match efter match.
Tänk bara på deras resor under en säösong och ändå kunna prestera när de äntligen kommer fram.
De har ju löner i nivån läsk och korv efter matchen och slipper betala klubborna själva.
Hade MIF:s välbetalda primadonnor haft samma inställning så hade inte Örebro varit serieledare utan MIF.
Men som sagt 3 poäng är 3 poäng.
Bodac:
2011-12-13 18:15:36
Borde inte Fahlandar ta hand om sin egen förening och sportchef. Det finns visst många cirkusar i den här serien
www.emzaans.blogg.se:
2011-12-13 18:15:45
Hej!
Var med och tävla om ett linne i min blogg. Fint att ge bort som present om det inte passar dig själv! :)
Det enda du behöver göra är att kommentera inlägget!! :)
http://emzaans.blogg.se/2011/december/tavling-vinn-ett-linne.html

URL: http://emzaans.blogg.se/
Mattias (Teus):
2011-12-13 18:16:34
Tycker Uffe Bodins konstaterande på twitter innan idag var bra:

"Press på Klasen och Kollar att börja leverera nu när "problemet" är borta. Nu är det slut på ursäkter i Malmö."

Dags att låta spelet på isen tala istället med andra ord.
:
2011-12-13 18:17:09
Enligt AB finns det visst problem i Örebro också... Borde inte Fahlander fokusera på det i stället??
Hockey-Rocky:
2011-12-13 18:17:55
Jag håller med om allt som alla yttrar sig negativt om vissa spelares främträdande genom media.
Det bevisar ju bara vilket kaos det är inom föreningen.
Dessa spelare blev värvade för att enbart fokusera på att prestera och göra bra resultat på isen.
Sedan vad som sker utanför rinken, är varken deras uppgift eller ansvar.

Sedan undrar jag om Nyman vet vad en sportchef har för arbetsuppgifter inom föreningen.
Tillåta-acceptera-godkänna att vissa spelare tar parti och sympatiserar med honom genom media är helsjukt.
Slutligen har det här medfört bara större press, kunskapskrav och resultatkrävande insatser till en redan hårt prövad, "sargad" som splittrad spelartrupp.

Vad händer ifall bra spel, resultat och framgångar fortsätter utebli? Vem får skulden och bära"hundhuvudet"då isåfall?
"Riv taket som väggarna och börja bygg igen från en stabil grund."
Ta bort alla orosmoment och nedbrytande element från föreningen. Börja sedan försöka återfå ett seriöst anse'ende, respekt och trovärdighet ifrån omgivningen.
samt skriv kontrakt, där spelare ej får yttra sig om föreningen och ev.problem till media.
Hälsningar, Hockey-Rocky
RBK:
2011-12-13 18:27:11
MALMÖ TAR MAN INTE PÅ ALLVAR!
Tobbe:
2011-12-13 18:30:15
Men Nyström ska ju i ärlighetens namn bara hålla käften. Det är hans tidning som hetsar fram dessa ordkrig – det är sånt här man kränger papper på. Så han kan vi lämna därhän.

RBK: KLICKA UR CAPS LOCK. Ett tips bara.
Gösse:
2011-12-13 18:34:30
Är du lika dum Johan som alla andra här inne och tror på allt som tidningarna skriver och vinklar. Expressen är en tidning som man kan lita på. Nej ta och ge er.
Efter all turbolens kring klubben och allt skriverier som även du Johan håller på med hur tror du spelarna i malmö ska kunna göra ett bra jobb ute på isen. Om dom hade dåligt självförtroende innan så är det i botten nu. Så varken du eller sydsvenskan hjälper redhawks särskilt mycket. Ni bara går expressens till mötes och spär på deras jobb. Det är ju ingen hemlighet att stockholms tidningar inte har malmö som favoriter.
Vi vet inget om hur det har gått till i redhawks. Nu är tränaren
sparkad som många ville innan. Pajkastning har börjat mellan Nyman och Strömberg och nu vissa spelare enligt en tidningen som inte har för stort förtroende i mina ögon.
Även om det nu är kvällsposten som började men det är väl samma skit som expressen. Trovärdighet noll.
En sak kan man vara säker på att det är inte bara tränarens fel eller sportchefens alla har ett ansvar även spelarna och dom har underpresterat till den så milda grad att det är inte bara Strömberg och nyman utan även spelarna som borde rensaka sig själva.
Micke:
2011-12-13 18:37:22
Så här i slutet på året..

Årets kalkonklubb: Malmö för 19:e året i rad.

Årets clown: Sportchef Nyman

Årets sämsta spelare i kategorin hockey/krona: Linus Klasén

Årets sämsta lagkapten: Linus Klasén

Årets tommaste arena i kategorin åskådare/stol: Malmö i senaste matchen.

Det enda som inte når upp till normalt snitt är antalet huvudtränare/säsong. Där är antalet låga 2.0, men säsongen är å andra sidan inte slut än. Jag ger det ungefär 2 veckor:-)

Visst ja, glömde..

Årets bästa skånelag: Rögle
Stefan!:
2011-12-13 18:41:28
Jocke// Hur stor kuk har han??
Simbal:
2011-12-13 18:44:40
Det vi med säkerhet vet är att klubben består av en massa ryggradslösa individer som bara skyddar sig själva:

1. Ulf Taavola, vad gjorde han när spelarna uppenbarligen inte förstod vad Strömberg ville? Var han puckplockare? Var han på samma nivå som Strömberg? Var han frustrerad över Strömberg och vågade inte säga till? Eller bara helt nollställd?
Slutsats: respekten för Taavola är lika med noll, även han borde hivas bort

2. Nyman stod ju i båset, varför tog det så här lång tid att agera om det nu var så uppenbart att Strömberg t ex inte kunde kommunicera med de utländska spelarna?

3. Klasen har förflutet med både Nyman och Strömberg och här är ju frågorna många, t ex varför valde han Malmö när han visste Strömberg skulle coacha? Varför vågade han inte vädra sina åsikter till Nyman/Strömberg när dom hade ett förflutet? Han är ju dessutom lagkapten, snacka om lamt ledarskap!!!!

4. Kollar - se #2

Hur kan ni andra bara tycka "nu drar vi ett streck över detta och går vidare", problemen är ju fortfarande monumentala!
Limhamn:
2011-12-13 18:49:10
KÖP NYA KÖP NYA KÖP NYA KÖP NYA KÖ NYA
Rödhöken:
2011-12-13 18:51:24
Allvarligt, är det någon som tar det som AB, Expressen och Kvp skriver på särskilt stort allvar? Hur stor är egentligen sprickan mellan de olika aktörerna? Hur mkt av det som sagts och skrivits i media är verkligen spelare och ledares egna ord och hur mkt har media fabulerat/misstolkat och brett på?

Jag är av den bestämda åsikten att sanningen inte ligger i dessa ytterlighetsåsikter som presenteras i media, sanningen ligger någon annanstans, var, det återstår att se.

Det är ingen enskild aktör som ska hängas ut för det som händer inom Malmö Redhawks väggar. Alla inblandade aktörer bär ett lika stort ansvar för den uppkomna situationen. Nyman som sportchef är den som värvat ihop detta lag och han har ett stort ansvar. Strömberg/Tavola har varit/är tränare och varit inblandad i spelarrekrytering och träning samt taktiskt upplägg/spelidé, de bär ett avsevärt ansvar för det som hänt. Spelarna bär ett lika stort ansvar som inte lyckas säga ifrån i tid och visa på vilja att förändra. Sedan är det tragiskt man har tränare som inte kan engelska när man har utländska spelare. Hur gick den rekryteringen till? Många av spelarna har haft Strömberg/Nyman tidigare, att dess kommer och påstår att de inte visste vad som väntade känns inte alls trovärdigt, inte heller att de aldrig kommer att vilja spela under honom i framtiden.

Samtidigt som den nu pågående pajkastningen inför öppen ridå möjligen skadar klubben, iofs svårt att se hur mht klubbens historia så kan den oxå vara en lämplig nystart för de inblandade att börja om, rensa ut osämja och olust. Att hitta en yttre gemensam fiende som svetsar ihop gruppen.

Låt oss nu se om det finns någon substans i det spelarna påstår om träningsmetoder, spelidé och intensitet under matcherna, om det faktiskt blir någon förändring. Många av spelarna verka ju vilja spela offensivt och med fart, att komma i samlade anfall isf dumpade puckar och enmansanfall.

Jag förväntar mig nu en makalös insats i morgon av laget för påvisa för alla belackare att det var rätt att sparka Strömberg och låta Nyman/Taavola vara kvar, om inte förväntar jag mig oxå att klubbägaren gör processen kort med Nyman inom en inte alltför avlägsen framtid
Raffe:
2011-12-13 18:56:46
Överdrifter har det varit både från Leffe och diverse inom klubben.

Summan av allt är att;

- Leffe trivdes inte
- Spelarna fattade inte Leffe
- Leffe fick gå
- Spelarna säger "Ok, hoppas att vi får spela som vi har kapacitet för och inte någon överkontrollerad gnethockey nere i hörnen"
- Nu är det upp till Taavola och laget att bevisa att det var en stor del av problemet
- facit återfinns om några omgångar

Alla andra, dra igen kakhålet för i helvete!

;)
zyx:
2011-12-13 18:57:11
Kunde inte hålla mig utan var tvungen att göra en koll hur mycket storsnackarna Klasen och Kollar presterat hittills.
Här är fakta.

Klasen 9+21=30 poäng.
1 poäng i snitt alltså. Vilket verkar hyggligt.
Sen kan man bena ner det.
Nio av poängen är andraassister.
Han har 6+10 i power play.
Kvar blir tre (3) mål i spel 5 mot 5.
Det betyder ett mål per tionde match i spel med lika många spelare på isen.

Kollar ståtar med finfina -11 i plus/minus.
Bara två spelare i laget är sämre.
Han har varit inne på 21 mål bakåt.
Det betyder att på var fjärde mål Malmö släpper in så är Kollar på isen.

Kanske, jag säger kanske, så borde firma Kling och Klang titta sig själva i spegeln innan man går ut och kritiserar Strömberg. Eller vad tycker ni..?

Andersson # 66:
2011-12-13 18:58:50
Simbal //

Tack, du pekar på många intressanta punkter.
Vad fan sysslar dem med?

2:an men framförallt 3:an tycker jag är ytterst värda och begrunda, ifall nu Klasen och Kollar (med fler?!)tycker att Strömberg är en jävla tomte som de uttrycker det, varför valde dem MIF?!

Eller det är så enkelt att de gick enbart på lönen och sen sket mest i vilket? Det trillar ju fram som rätt logiskt uppenbart, till varför det ser ut som det gör.

Jag vill ha en förklaring på det här, har K och K väl uttalat sig om tränaren, då vill jag ha det svart på vitt varför de återigen valde och spela under honom? Det framstår ju som bland det mest oproffesionella man har skådat på år och dag.

Snacka om ekonomisk inavel, hur fan kunde man vara så naiv och gå på det här från början? Personligen så får jag bara be om ursäkt till skeptikerna som sa det här från början, ni hade helt rätt.

Vad ska du göra nu Stefan Nyman? Det har funnits många yra höns i MIF genom åren - det skall poängteras, men Nyman går fan till historien som en av de yraste, det är en bedrift bara i sig för konkurrensen är hård, KNALLHÅRD!
Nisse Nilsson:
2011-12-13 18:59:47
Pressen får man alltid ta med en nypa salt.
Pajkastning kan skada klubben - hur då??? Det är väl ändå den uppbyggda klubbandan som håller ihop laget och föreningen - eller finns det rent utav inte - bara en massa egotrippar som bara ser till sitt eget bästa!?.
Supportar som bryr sig och är missnöjda- de vore väldigt dåliga om de inte visade sitt missnöje och sin rätt att ställa krav på sitt lag.
Det jag inte kan acceptera är en hög med välbetalda yrkesmän som inte sköter sitt jobb och försöker skjuta skulden på andra.
I vilket annat jobb kan du missköta dig så totalt och ändå ha jobbet kvar - inte många.
Andersson # 66:
2011-12-13 19:01:30
Rödhöken //

Jo men ingen rök utan eld som man brukar säga? Eller det är lättast och skylla på media varje gång?

Jag är realist, varför skulle man blåsa upp något som verkar stämma?

Ingen verkar ju komma överens, ändå går dem i pakt med varandra igen, vad händer?! Konspirationsteorierna är inte långt borta.
:
2011-12-13 19:23:16
Jösses, vad glad jag är att "Sveriges bäst betalda Hockeyspelare genom tiderna" -Klasen inte är lagkapten för mitt lag och går ut så där i tidningarna.. Verkligen värd de där pengarna, speciellt med tanke på så mycket "goodwill" han skapar åt Malmö ute i Sverige genom att glappa käften så in i..

Vilken jävla kärring? Med den lönen han har så skulle han hålla med Nyman om precis VAD som helst. Finns INGET Klasen inte skulle göra för Nyman(pengarna) som Hockey-h**a han är..

Enda som klarar sig med lite respekt i behåll är Alvarez..

Men NU ska ju laget börja ta i så då är det nog lugnt. Tänk att det var så lätt för dem, bara att ta i helt plötsligt?

Patetiskt vilka jävla ynkryggar, är hela laget av den kalibern så förstår man varför det går som det gör. Mår illa å alla Malmöfans vägnar och skäms för ens hålla på ett lag i samma serie.
Mathias1:
2011-12-13 19:34:23
Johan, har du redan glömt!? :-)
"Helt ärligt. Jag tänker inte ägna mer energi på cirkusen som pågår mer än nödvändigt nu."
Nu kör vi!
Hasse:
2011-12-13 19:36:34
Norran blogg, helt rätt http://hockey.norran.se/
Ingo:
2011-12-13 19:37:01
Mif o Nyman har fått en jullåt kolla sumos blogg ha ha, årets jullåt
subjektiv fd Objektiv:
2011-12-13 19:38:45
Jag är så jävla trött på allas påhopp på MIF!!!!. Jag tror helt ärligt att inget skulle kunna hända MIF, som inte skulle vändas till att det är MIFs eget fel.
Allt börjar med att en Kvällsblaska skall sälja några ex extra. Sedan bölar Strumpan av sig och snackar skit om en massa folk. Sedan får dessa möjligheten att besvara detta. Då är det dom som är några jävla svin i hela media Sverige. Fan helt sjukt. När Leksand eller Rögle gör förändringar, då är det inget konstigt. HD & Dalademokraten skrev väl inte så mycket skit som resten av hockey Sverige kunde spy galla över. Men visst spelarna och ledarestaben får nu bevisa att det var Strömbergs fel. Hoppas att MIF kommer in i en riktig vinnare svit. Då kan alla begravnings entreprenörer som bara älskar tanken av att få begrava MIF, be om ursäkt. Men det kommer aldrig någon göra. Jag tror aldrig att jag följt en mer onyanserad debatt som denna. SKANDAL
Ingo:
2011-12-13 19:43:39
Årets roligaste luciasång
Sekou:
2011-12-13 19:44:44
Vilken soppa detta har blivit! Men håller med Fahlander i Örebro, Klasen är en bortskämd liten snorunge som får ett galet ADHD anfall så fort någon kritiserar honom. För in i helvete Klasen, om du ska motbevisa kritiken visa det på planen istället för tjafsa emot. Han är så j**la omogen i sitt sätt men som Fahlander sa, synd att han fick talang i handlederna istället för i sin hjärna. Sedan blir man galen på vissa spelarna som skyller på att Strömberg är en värdelös coach och en massa skit, det är ju ni som ska prestera! Skrattretande att de beteer sig som de gör, tur att jag inte hejar på dem för då skulle jag verkligen varit arg.
subjektiv fd Objektiv:
2011-12-13 19:45:47
VEM FAN BRYR SIG OM VAD FAHLANDER TYCKER???????? BÄTTRE ATT HAN SKÖTER SITT.
Ingo:
2011-12-13 19:47:54
Tycker Fahlander sköter det bra Örebro leder Allsvenskan vad jag vet iallafall. I min värld är det bra skött. Visst man kan tycka vad man vill om Fahlander och det är givetvis för var och en att tycka vad man vill, men Örebro leder allsvenskan det är fakta.
P.s. Håller ej på Örebro
ACS:
2011-12-13 19:48:20
Angående Media så kan jag hålla med om att deras trovärdighet ligger på minus konstant. Inte många ord som är sanning i de blaskorna. De vrider, vänder och vinklar som de vill..

MEN: när det som i de här fallen är DIREKTA CITAT från spelare och ledare så finns det inte en chans att de hittat på det.

Det pinsammaste av allt är ju när Klasen säger att han dessutom talar som Lagkapten för Mif, alltså representerar hela laget och klubben men ÄNDÅ vräker ur sig sån dynga? Borde vara löneavdrag på ett par miljoner där(om det inte var sanktionerade uttalanden från Nyman, för att skydda, Nyman. Vilket det så klart var)

Och hur hjärndöda måste inte "SSK-Maffian" vara om de spelat flera år för Strömberg men ännu inte fattat ett ord av vad han säger, hur han tränar lagen eller hur han matchar? Hade jag haft de åsikterna så hade jag ju ALDRIG gått till en klubb som hade honom som tränare OM jag inte skulle göra det ENBART för pengarna..

Sist men inte minst: Kollar, som ligger på -11 snackar om Tomte?? Jo, jävlar! Skämmes, ta mig fan!
Nisse Leksing:
2011-12-13 19:49:24
Ledsen Johan....kan bara beklaga att ni supportrar är tvingade att stödja såna patetiska spelare och ledare...ruttna ägg ska kastas..inte behållas...
Klasen, Kollar och Nyman....gud vilka bra ambassadörer för Redhawks...det är ju riktigt, riktigt pinsamt...
Simbal:
2011-12-13 19:54:49
Sluta gnäll på media, det är ju rena citat från både Klasen och Kollar.

Och de behöver inte ha fel i sin kritik, men att vädra den först nu? Om inte annat hade man ju nästan förväntat sig ett direktsamtal till Hugo från Klasen där han vädrade sitt missnöje.

Men ok, drygt en tredjedel kvar av serien, fullt realistiskt att ta en kvalplats om nu alla problem handlade om Strömberg. Tillåt mig dock tvivla..
Andy:
2011-12-13 19:54:55
Fahlander, vilken hjälte! Sitter och nynnar på nyman-luciasången:)
Micke R:
2011-12-13 20:00:04
seriöst, när ska malmö växa upp..för fan det är inte strömbergs fel??eller? nyman vet väl vem han är? kollar och klasen har aldrig haft utländska spelare i leksand och södertälje då? helvete vilka lama ursäkter, skicka ut nyman, och sätt in johan mrmadhawk där, killen brinner för malmö och vill klubbens bästa, nyman och dom andra tomtarna gör fan inte det, jag håller på hv men blir sjukt förbannad och höra alla veklingar inom malmös trupp och styrelse som bara lipar...prestera nu och visa ni är värda miljonerna
subjektiv fd Objektiv:
2011-12-13 20:00:29
För det första tycker jag att det är riktigt beklagligt att så många Rögle supporters är här inne och gottar sig åt vår olycka. Backar vi bandet ett par veckor när Ni var nere i skiten så var det ingen här som gotta sig åt Er olycka. Dålig still, eller snarare ingen alls.
Sedan till alla er som tror att spelsystemet inte påverkar resultatet. alternativt att bra spelare kan göra ett dåligt spelsystem bra. TÄNK OM, ELLER UTBILDA ER!!!
Bejlin:
2011-12-13 20:08:25
Det förvånar mig att merparten av inläggen här riktar sig mot Nyman, Taavola, Klasén och Kollar för att dessa bemöter Strömbergs "media-påhopp" på Nyman.
Visst Nyman öch övriga kunde ju avstå från att bemöta Strömbergs kritik men eftersom de anser den vara osann och felaktig så har de valt att bemöta den i media. Det tycker jag är OK!
Det var ju faktiskt Strömberg som först gick ut i media.
Men från och med nu bör Nyman och Co ligga lågt med ytterligare uttalande i media och och låta resultaten på hockeyrinken i stället tala!
Som några redan konstaterat har vi sannolikt facit på om tränarbytet var rätt medicin efter att ytterligare ett antal matcher avverkats.
MIF:are i Gbg:
2011-12-13 20:09:40
Tycker Fahlander borde koncentrera sig på sitt eget lag och stänga kakhålet när det gäller andras:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article14073864.ab
Subjektiv fd Objektiv:
2011-12-13 20:12:32
DET VAR STRÖMBERG SOM ÖPNNA DÖRREN TILL OFFENTLIGT ÅSIKTSUTBYTE.
Vad som har sagts innan i klubben vet INGEN!!!! MIF spelade en annan hockey på försäsongen. Det kanske den taktiken Strömberg sålt in till spelarna. Men fallit tillbaka i gamla synder. Vi som sätt MIFs senaste 15 matcher ser en förändring till det obegripliga
Strömberg drog igång det, han får stå sitt kast.
Ingo:
2011-12-13 20:13:00
Jag gottar inte mig åt Malmös olycka, däremot är det vädligt konstigt att Mif fortfarande inte har rensat ut sina lik ur gardroben så de kan ägna sig åt hockey och inte åt en massa annat skit, det är deifinitivt inte första gången ni har kaos i er klubb.
Någon ansvarig på köra operation utrensning så ni kan ägna er åt hockey som är er huvidsyssla och inte en massa annat skit som tar mentalt på allas krafter i er förening som det verkar nu.
Trond, Malmö:
2011-12-13 20:13:50
har inte läst en ända kommentar men tycker det räcker nu! Cut the crap and concetrate on the play!
Malmö Redhawks i med OCH i motgång!!!!
Peter:
2011-12-13 20:15:18
TILL Subjektiv eller Objektiv eller vad fan du heter...Jag tycker du ska följa Wikegårds ord...dra igen kakhålet, du måste ju ha en eller ett par skruvar lösa. Hela SSK-syd är en pajas förening och du en pajas supporter....
Youngblood:
2011-12-13 20:17:02
Visst är det rena citat och visst är det klantigt men samtidigt kan dom ha sagt mycket mer som kvp väljer att inte publicera. Dvs använda halva meningar och flytta runt på allt möjligt. Sant att Klasen och Kollar inte ska gnälla i pressen men kommer någon och trycker upp en mick i ansiktet på en så kan saker hända. Tycker dom att Strömberg ljuger så är det klart dom är förbannade. Missförstå mig inte, jag är inte glad att dom gnäller men att kalla dom för allt mellan himmel och jord är väl lite överdrivet precis som hela historien. Och vi människor älskar ju att klanka ner, klaga och kasta sten.Ta det inte för mer än det är. En massa förbannade människor och ska jag vara ärlig så är väl detta första gången det visas känslor. Synd det inte är på isen.

Kom igen nu Malmö!
MIF:are i Gbg:
2011-12-13 20:24:45
Peter,.....och du själv är urtypen för den seriösa supportern som stöttar sitt lag i vått och torrt och inte bryr sig om hur det går för andra....eller förresten vad gör du då här på en MIF blogg ???
maja - blogg om foto ♡:
2011-12-13 20:26:06
hej! vad önskar du dej i julklapp ? :)

URL: http://majalandstrom.blogg.se/
Nisse Nilsson:
2011-12-13 20:29:05
Att man bara kan sjunka så djupt, ska MIF:s lagkapten gå ut i media varje gång någon har åsikter som han inte gillar???
Tycker att en lagkapten ska föregå med gott exempel och lösa interna problem internt och inte via pressen.
Plocka för h-e av honom C:et han duger inte som lagkapten.
Nisse Nilsson:
2011-12-13 20:30:03
Att man bara kan sjunka så djupt, ska MIF:s lagkapten gå ut i media varje gång någon har åsikter som han inte gillar???
Tycker att en lagkapten ska föregå med gott exempel och lösa interna problem internt och inte via pressen.
Plocka för h-e av honom C:et han duger inte som lagkapten.
vipera:
2011-12-13 20:36:43
Har SUNKEN tagit snaran ännu ?
Youngblood:
2011-12-13 20:43:38
Finns det inte bra mycket gnälligare personer här inne än Klasen och Kollar ;) Fan va ni är tjuriga.
Micek:
2011-12-13 20:59:02
Känner med Robban som omfördes av detta oseriösa gäng, vad många tydligen inte fattar är att Nyman inte har rent mjöl i påsen, jo jag lider med strumpan,det är tack vare strumpan de. Många utav dessa nötter Ink Nyman är där de är idag,Nyman är kriminell ut i fingerspetsarna-och det blir ni varse i framtiden,men först ska mig smutsas ner
Emma:
2011-12-13 20:59:54
Veckans blogg startar hos mig nu och avgörs nästa vecka ;)
anmäl er i länken nedan ;)
HÄR: http://daghjort.blogg.se/2011/december/veckans-blogg-vinnare-1.html#comment

URL: http://daghjort.blogg.se/
Dagens Malmö:
2011-12-13 21:06:13
Blir så less.Lägger ner detta.Synns när Malmö blivt vuxet.
subjektiv fd Objektiv:
2011-12-13 21:07:46
Peter. du känner inte mig överhuvudtaget , så ligg lågt. Pajaseriet har vi importerat från Er, så än en gång ligg lågt.
Rörigt i Örebros styrelse, oops. Ingen som glädjer mig. Men Fahlander får bättre saker att fokusera på. Håll rent runt eget hus.
PeterS:
2011-12-13 21:10:33
@ Micek

Solklart !

Det är bara en sak jag inte förstår.....ditt inlägg.
:
2011-12-13 21:12:12
Fram med stor motorsågen istället. Tjafsa med varrandra framför varrandra istället för att gå via media. Det är som att göra slut med sin flick/pojkvänn på MSN eller via SMS. Larvigt, barnsligt och jäkligt mesigt.

Stå upp framför varrandra. tror fan att sågningarna sågas. bara såga och såga, det är fan det ända som är roligt med denna förening just nu. Men tillåt oss på läktaren också säga vad vi tycker. Nä, det får vi inte. Är det barnungar som leder och spelar i föreningen eller. Låt alla vara med och dela med sig av åsikter. Annars kan ni skita i allt med att dela er försvinnande elitseriedröm också.
Macki:
2011-12-13 21:13:48
Så har ni en signatur till inlägget ovan.
Fredde:
2011-12-13 21:34:44
Denna soppa tar inte slut förrän Nyman tar sitt ansvar och avgår. Värker i Malmö-hjärtat att se klubben skjuta sig sönder och samman på grund av prestige. Givetvis har Wikegård mfl helt rätt och styrelsen agerar tyvärr likt kejsarens nya kläder. Alla andra har insett att Nyman saknar all kompetens men får ändå, trots misslyckande med gigantiskt spelarbudget på 35 miljoner, stanna kvar som sportchef. Ber styrelsegubbarna/Stenbeck att lägga ned prestigen och fatta det helt nödvändiga beslutet att sparka fiaskot. Att Nyman tillåts skylla på felrekrytering av tränare då stollen sjäv är ensam ansvarig för lagbygget är både lågt och patetiskt. För mig är Nyman en nolla och en ohederlig sportchef som är alldeles för feg för att stå för sitt enorma fiasko. Ovantående är endast pinsamt för en supporter och logiskt att hela Sverige skrattar åt eländet. Kommer definitivt inte att besöka hemmamatch så länge Nyman är kvar i föreningen. Ej medgångssupporter men den senaste tidens händelser har givit en unken stank och mycket besviken på föreningens inkompetens.
Andreas:
2011-12-13 21:43:13
Malmö är en stor Gris förening!
Borde sparka Nyman och Klasen före Leffe! Spelarenas fel att de gå så dåligt. Sen är det helt jävla fel av Klasen och Kollar. Hoppas asen skämms. Usch, skulle inte vara stolt om jag hejade på Malmö.

Tänk efter, lägg ner sop föreninge. Dem kommer aldrig gå upp ändå.
Stenbeck lär snart lämna när inget händer. Då lär de ligga div1 närmare än Elitserien.
Rödhökarna is a shit!

Micke Persson, Kalmar:
2011-12-13 21:58:17
Går jag till Media och snackar skit om min arbetsgivare/chefer eller arbetskamrater är det själ för uppsägning.

Se hur MIF förra säsongen gjorde med Mattsson.

Mattsson själv känner sig nog förbigången om Klasen/Kollar klarar sig undan straff.

Men varför inte ge dem Löneavdrag ?

Och passar inte det kan dom sticka ?

Malmö har gott om bra spelare ändå!!
Fred:
2011-12-13 22:00:06
Hoppas att Malmö kan lägga allt detta bakom sig och börja lira hockey på riktigt, materialet för magi finns.
Vad fjanten i Örebro säger är inget att bry sig om, han vill bara reta tonåringar på twitter.
Lika som bär Fahlander = Något i spelet Angry Birds :)

Kga
Wille:
2011-12-13 22:21:57
Varför inte köra med raka puckar. I vilken annan förening som helst skulle sportchefen (Nyman)på grund av allvarlig inkompetens ryka omgående. När detta inte sker kvarstår the big problem som kommer förfölja Malmö. Som suopporter ställer jag mig en högst rimlig fråga: Hur i h-e kan det vara möjligt för Nyman att vara kvar då mannen genom sin bristande kompetens mist allt förtroende (förutom styrelsen)? Förstår inte packet till styrelse att Nyman är körd i föreningen och förtroendet i botten? Förstår inte styrelsen heller att Nyman ensam är ansvarig för lagbygget och tom rekryterade Strömberg för att sedan köra ner honom i skiten? Förstår inte styrelsen att Nymans legoknektar till spelare (Klasén, Kollar) gör bort sig totalt genom att såga Strömberg offetnligt? Kollar uppgav i intervju så sent som i våras att Strumpan var en bra tränare. Vad tyder dessa aktioner på? Tydligen inget som styrelsen är tillräckligt begåvad för att fatta. Därmed tackar jag för mig och det blir definitvt inga fler hemmamatcher för mig denna säsongen.
Lövet:
2011-12-13 22:57:17
God kväll. Kan bara säga att jag lider med er Malmö fans.
Jag själv håller på en förening som varit totalt misskött i många år.
Det är först i år som jag har börjat få upp tron på nått bra igen.
Kämpa på för säsongen är långt ifrån över och snart är allt detta tjafs bortglömt.
A:
2011-12-13 23:03:52
LÄS MIN BLOGG!

URL: http://http://sammanbrottet.blogg.se/
Tom:
2011-12-13 23:18:31
Om nu allt var Strömbergs fel varför presterade då inte laget mot Tingsryd i lördags när Leffe lämnat?
Figge:
2011-12-13 23:28:23
Suck, Suck. Fjantarna Kollar och Klasén tror nästan på sig själva med sitt skitsnack. Kollar har följt Strumpan som en pudel genom sin karriär (SSK, Leksand och Malmö) och helt plötsligt sågas mannen offentligt. Hur trovärdigt är detta????? Klasén å sin sida hävdar att Strumpan inte vågar ta konflikt med etablerade spelare. Klasén bänkades dock av Strumpan vid flertal tillfällen i Södertälje på grund av sin loja inställning. Att primadonnafjanten överhuvudtaget får vara lagkapten är absolut inte Strumpans beslut. Snacka om att föreningen helt lagt sig i händerna på Nyman och hela Sverige skrattar åt parodin.
Spegelvänd:
2011-12-14 00:08:18
Tom, det undrar jag också men alla spelarna kanske inte hade upptäckt att Strömberg inte var i båset. Men kaptenen har ju lovat att börja köra nu... lite synd att de inte tänkt på det lite tidigare.
Niclas (RBK):
2011-12-14 00:24:56
Sporttrubaduren har gjort det igen!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BhUZbWc3uzY
Yougi:
2011-12-14 00:47:15
Klasen, Kollar är köpta av Nyman. Annars kan man inte uttala sig som de gör med den bakgrunden de har i sina relationer till Leif Strömberg. Detta är mycket allvarligt och hela Mif är i gungning nu som jag ser det. Cirkusen är långt ifrån slut. Nästa föreställning börjar redan i morgon kväll vid 21.30 tiden när Sundsvall-Malmö slutat 5-3. Då kommer Taavola sparkas för sin oduglighet. Kollar och Co. kommer såga Taavola längs fotknölarna, vilken soptränare, nu förlorade vi igen.
Vem ska vi hämta in nu? Christer Olsson är väl arbetslös? Han blev ju kickad i Leksand. Jaa, honom tar vi, honom ska vi ha, jippi!

Pappa Pilut:
2011-12-14 01:21:28
Finns det inget mer överblivet i Sjögrens stall man kan värva "för att få energi i laget"?
Erik:
2011-12-14 08:15:59
Haha. Den har soppan får ju mitt kära Leksand att framstå som en väl fungerande klubb. (Ironi för er grötare som inte fattar))
Matte:
2011-12-15 04:03:57
Fahlander ska bara dra igen kukgluggen och enbart hålla käften..

Hans uttalanden är ju mogen P.R för serieledarna... Riksmongot gör verkligen bra reklam för sin Epatraktor bygd.
Rico:
2011-12-15 04:12:01

Smegmanyllet Fahlander borde se till att Strömberg tar sin antabus i tid varje dag istället för att öppna käften i ämnet ishockey. Något som han är totalt obevandrad i.

Örebro är en tragisk tattarhåla med noll kultur i sporten. Det är så skönt att Bofors är en svidande varböld i arselet på Fahlander och Örebro.. En sån där riktigt övermogen grej, som är på väg att spricka men ej gör det typ som ikväll när man mosar dagcenter med 4-0.... Efterfest hos Conny.
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan