Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Träningen inför Västerås
2011-12-05 11:57:31
Det är en väldigt viktig match imorgon. Västerås kommer till Malmö.
En vinst innebär att Malmö faktiskt bara har tre poäng upp till en direktplats i kvalserien.
Så den är minst sagt viktig, denna matchen.

Laget tränade nu på förmiddagen.
Det var utan Tim Heed som fortfarande är sjuk, men stod sidan om, och naturligtvis även Ribbenstrand som är långtidsskadad.
Annars var alla med, plus Cedric Hächler och André Burakovsky.

Det kommer bli förändringar i åtminstone anfallsformationerna.
Så här såg det ut på träningen:
Klasen-Carlsson-Umicevic
Alvarez-Mattsson-Ciernik
Kollar-Barta-Green
Westerholm-Ohlsson-Westerholm
Sedan kan vi anta att Lazo och Ericsson är de som sitter, för de gick i en "femtekedja" med André.

På backsidan får man i stort sett ta det som finns.
Så här spelar man nog:
Lassen-Heed (Om han kan vara med)
Carnestad-Josefsson
Forrest-Weihager
Grand-Pierre-(Hächler på träningen)

Noterbart är annars att det endast var Strömberg och Taavola som körde.
Nyman var inte där. Men å andra sidan har det hänt förr under säsongen, så det ska egentligen inte dras några slutsatser alls av det.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Träningsrapporter
Match
daniel:
2011-12-05 12:00:42
Men varför får 1a kedjan fortsatt förtroende? Umicevic borde spela i fjärde
johanw:
2011-12-05 12:06:01
Nyman ska absolut inte vara där. Inte i båset under match heller. Varför skulle han vara det? Vad säger det om ledarskapet? Rörigt, otydligt, osäkert. Väck Nyman!
Tim-Jan:
2011-12-05 12:06:24
@ daniel
du menar 4:e raden på läktaren. Han är totalt värdelös och jag förstår inte att man har 2 "lirare" i samma kedja.
Barta:
2011-12-05 12:23:09
Hur orkar de pissa på barta genom att degradera hnm ner till en 3e formation?
Enda importen jag är nöjd med under säsonngen iaf.

Som ni säger kan dragan gärna dra åt helvete!
Dennis:
2011-12-05 12:26:14
Varför Barta i 3e kedjan? Skandal!
Magnus Jireteg:
2011-12-05 12:30:44
Något som jag har funderat ganska länge över är varför inte spelet och resultaten motsvarat förväntningarna som fanns innan säsongen började. Det var inte 5:a jag trodde att de skulle ligga i tabellen när halva säsongen var spelad. Men nu gör de det och frågan är varför?

När spelarna(med SSK anknytning) plockades in pratades det mycket om att Nyman & Strömberg visste vad de fick för sorts spelare och att det skulle underlätta arbetet med att få ihop laget och spelet. Därtill inskaffades Barta, Ciernik, Laso, Forrest mfl.

Varför har det då gått så dåligt? Har spelarna varit dåligt scoutade? Dvs spelarna har inte haft de egenskaperna som N & S trodde. Har spelarna de egenskaperna man trodde men av någon anledning vill inte spelarna leverera? Eller är det så att N & S inte har kunskapen för att få ut det bästa av laget?

Att det hittills har varit en fullständig flopp står helt klart. Frågan är hur man kan lösa det och om man vill lösa det? Spelarna sitter med kontrakt. Att sparka dem är möjligt men lönen står kvar såvida inte någon annan klubb tar över kontraktet. Finns pengarna till att skaffa nya spelare när man fortfarande ska betala spelare man inte använder? Kan Nyman svälja stoltheten och göra sig av med spelare som han handplockat? När ska man inse att Klasen gör sina poäng men inte agerar som han har kapacitet till att göra(väl) och absolut inte någon som man håller i handen när det blåser? En lagkapten ska agera som Robert Carlsson.
Mats:
2011-12-05 12:32:21
Barta tillsammans med Alvarez här väl ändå levererat sen Robin kom tillbaka från sin skada men nej då splittrar han på den kedjan. Linus med Dragan det funkar ju inte, två puckhållare som försöker dribbla sig igenom alla försvar. Om man nu ska splittra på barta-alvarez förmationen så in med Barta i första femman och ut med Dragan!
GuD:
2011-12-05 12:33:25
jag är inte förvånad att strumpan ställer upp laget som han gör.
dom spelare som inte producerar blir förfördelade av firma strumpan/nyman som vanligt.
hände i SSK oxo.

om några skulle bänkas så skulle det väl vara klasen och dragan i första hand och sätta twinsen kedjan som första kedja för att markera för dom slöa mätta pengastinna svinen att dom måste dra sin vikt oxo.

men som alla vet så kommer det inte att hända i firma strumpan/nymans filosofi.

URL: http://www.sodertaljesk.se
daniel:
2011-12-05 12:34:59
Tim-Jan: Egentligen menar jag så långt ifrån laget som möjligt! men det kommer ju aldrig hända..
kent:
2011-12-05 12:35:20
oj oj oj,alla dessa tränare,ha ha ha ha
Kalle:
2011-12-05 12:35:55
Så länge "första kedjan" är som den ser ut nu så inser inte jag att det skett några förändringar. Det finns ju ingen fart i den!!! Två puckkära spelare som hellre spelar för jaget istället för laget... och en spelare som får försöka städa upp de andras ständiga misstag o nonchalanta uppträdande. Det är ingen första kedja i mina ögon. En första kedja ska bana väg för de övriga med fart, attityd, vilja, brinnande ögon, tacklingar, ansvar och kunnande. Det enda Klasen o Dragan besitter är ett visst kunnande... resten finns bara inte
Magnus Jireteg:
2011-12-05 12:44:57
Från min plats i Arenan har jag inte så god sikt över Malmös spelarbås. En kompis till mig hade däremot det i matchen mot Mora. Han berättade att den ende som hade agerat under matchen var Nyman. Strömberg hade inte varit särskilt aktiv. Taavola hade tom suttit ner och endast pratat med en(vad han såg) spelare under matchen. När det var dags för timeout hade Nyman kallat till sig Strömberg, viskat något i hans öra och därefter hade Strömberg gått till spelarna. Ledarna i Malmö hade sett allmänt likgiltiga ut. Skrämmande i såfall eftersom det är nu de ska vända skutan.
Fredrik Nilsson:
2011-12-05 12:49:40
@ Kent

Visst finns det många självutnämnda (undertecknad inkluderad) experter som tycker till i tid och otid, ibland träffar dom(vi) målet, ibland missar dom(vi) grovt. Men du måste väl ändå hålla med om vissa av punkterna som tas upp här, och har tagits upp en längre tid.

Kedjan Klasen-Carlsson-Umicevic har inte fungerat på hela säsongen, Örebro matchen undantaget. Umicievic nonchalans var den direkt orsaken till det första baklänges i fredags. Barta tillsammans med Carlsson är de två nyförvärven som utmärkt sig mest, och Barta blir degraderad till 3:e kedjan. Hur ska man lyckas fortsätta att motivera Barta fortsättningsvis om hans slit och inställning resulterar i degradering.

För att inte snacka om behandlingen av Toivonen i fredags, han är säkert jättemotiverad att vara kvar och kämpa i klubben nu.
Redhawk från bohuslän:
2011-12-05 12:58:04
Om detta skall föreställa förändringar så vet jag inte vad en förändring är. De som skapar något finns långt ner i kedjorna. Tvillingarna i sista Barta i tredje och första kedjan orörd som vanligt, tycker inte Klasen, Carlsson och Umicevic skapar något alls.
Tycker att Lazo visar mer än Ciernik dessutom men ändå är Ciernik i andra kedjan. Detta ser inte speciellt offensivt ut tycker jag och med så lite fart som många av våra spelare har får de svårt mot snabba allsvenska lag. Verkar som vissa spelare har bokat en plats högre upp i kedjorna.
A head ahead:
2011-12-05 13:07:18
Vänd på ordningen rakt av i kedjorna några matcher. Kan ju knappast bli sämre än nu. Och allt annat är ju redan upp och ner i föreningen just nu.

Nä snart ska väl föråkarna innan slalomen åka sist också!
Sune:
2011-12-05 13:11:14
Inget nytt från styrelse mötet idag?
Jörgen:
2011-12-05 13:16:06
Är väldigt förvånad över att se Barta i tredje kedjan och att Umicevic får fortsätt i första kedjan. Detta bådar inte alls gott och det ÄVEN om de händelsevis skulle vinna imorgon. Trist!

URL: http://www.roligahistorier.com/
IF Malmö Redhawks - I med och motgång !:
2011-12-05 13:25:28
Jag skulle vilja att man sätter Grand-pierre och Josefsson som backpar 1. där har man en tung defensiv pjäs och en snabbskrinande offensiv back tillsammans som kompletterar varandra.
Håkan:
2011-12-05 13:26:49
Håller med några andra här på sidan: skulle vara MYCKET intressant att få en motivation av målvaktsbytet efter underläge 2-1!? Å andra sidan är det säkert inte speciellt realistisk med tanke på de fåordiga kommenterena som kommer från tränarhåll - hursomhelst märkligt agerande om man nu tänker långsiktigt , som man påstår.
Svensken:
2011-12-05 13:33:13
Kommer ni ihåg vem som skrev på den här bloggen att Nyman skall upp på kontoret och Roger Öhman i båset. Och att Strumpan och Nyman var tvillingar och ser allt med samma glasögon.Nu väntar vi bara på Öhman
Svensken
subjekti fd objektiv:
2011-12-05 13:39:51
Barta i tredje innebär inte nödvändigtvis mindre speltid, Men defenitivt en defensivare roll. Tvillingarna i fjärde är ingat att snacka om.Dom är inte så suveräna som alla verkar tycka. Visst är dom okey, men framförallt är det kul att se dem spela. Men fråga Roger Ohlsson hur kul han tycker att det är.Sedan vad det gäller Toivonen så släpper han i två riktiga skit mål. Visst Dragan hade stor skuld till det första,men avslutet var inte otagbart. Toivonen är en riktig besvikelse. Sedan har jag aldrig gillat att dom spelar Dragan och Klasen i samma femma
Hockey-Rocky:
2011-12-05 13:41:01
Desperationen lyser klart över Malmö Redhawk och vissa värvade personer som skulle leda detta laget. Ang. Nymans snack med Bengtzn, så gäller det Carl Berglund, enligt vissa rykten.
Men ingen kan få honom att"byta"ner sig i form av trivsel, harmoni och betydelsefull position i Bofors mot Malmö.

Igår fick jag även höra ett väldigt trovärdigt rykte att Mikael Fahlander ska värva Carl Berglund, samt två backar till Örebro ifrån Bofors efter nyår. Detta rykte förstärks ytterligare, genom att han säger lite sakastiskt på twitter att döpa om Bofors till Fahlanders farmarlag. Istället för Karlskoga bobcats.

Men naturligtvis kommer allt detta dementeras. Men dagarna före nyår kommer det nog ändå visa sig sanningshalten.
Skulle C. Berglund plus två backar ifrån Bofors, så blir de garanterade, förutom bra lön, stressefri anpassning, utveckling och del i ett mycket framgångsrikt lag som siktar på elitserien.
Vilket bra skyltfönster till att bli positivt uppmärksammade.
Varken Malmö, Leksand eller elitserielaget kan utlova det.

Därför, efter nyår kommer Örebro vara ännu mer taggade och resultat-spelmässigt överlägsna alla andra lag i AS!
Skulle Malmös ledning vara vakna och tänka långsiktigt smart, borde de studera Örebro och dess vinstbärande värvningar, samt hur de lyckas med det!!!
Någon som tvivlar på att ÖREBRO VIPERS går spikrakt upp i elitserien???
Heja M. Fahlander, ifrån Hockey-Rocky
Tysken:
2011-12-05 13:51:03
Va fan ska vi med Carl Berglund till?
mff:
2011-12-05 13:52:05
Varför inte testa en 1:a kedja med Lazo-Barta-Klasen? Lazo står för farten och hårt jobb medans Barta-Klasen hade haft lekstuga.
Hockey-Rocky:
2011-12-05 13:59:08
Jag bör uttrycka min glädje, att Nyman inte var med på träningen idag. Men hoppas även att han ger tusan i att komma ner till båset under matchen imorgon.

Skulle jag ingå i Malmös speltrupp, hade förmodligen min självkänsla, självförtroende och spelgädje dunstat lika snabbt som vätskan i Sahara av bara Lill-snorres närvaro. För denna person är totalt förvirrad i psykologins betydande roll i att bygga upp en person mentalt och få den att tro på sig själv.
Låt denna Nyman bli sportchef på psykets låsta avd. och ha hand om neddrogade pingisspelare som satsar på att bli mästare i "fickpingis". Kanske han får då sin kompanjon Tyke Mörbult vid sin sida då?

Sedan är jag ganska övertygad att Malmö slår Västerås imorgon. Två kedjor avgör imorgon. Nämligen, Alvarez, Mattson, Cernik.
Samt ungdomsspontaniteten, W-O-W. Tips, 4-2.
Hälsningar, Hocky-Rocky
Loggaren:
2011-12-05 14:00:28
Men är han helt inkompetent den där jävla Strömberg?
Alvarez och Barta har ju funnit varandra och de kämpar för hela laget.
Men varför bibehålla något som bevisligen fungerar för när man kan experimentera?!
Vår 3e- och 4e-lina är i mina ögon vår 1:a och 2:a-lina.

Hoppas på banderoller och skrik imorgon i arenan som riktas mot de parasiter som kör MIF i botten!
Surte:
2011-12-05 14:29:26
Dragan gjorde ett misstag som straffade sig hårt. På grund av en värdelös målvakt!
Annars är han den poängstarkaste spelaren de senaste åtta matcherna.
Varför är han helt plötsligt hatad?

Men det säger allt om den här klubben. Man får inte göra ett enda misstag tydligen innan man hängs.. Pinsamt.
Sven:
2011-12-05 14:33:02
Liggaren, det är sånna som du som är parasiter och som kör ner den här klubben i botten. Äckliga människa.
HEA:
2011-12-05 14:48:52
Det roliga är att alla tränare och experter här skriver att ingenting görs. När så lagledningen gör något så är det fel. Ni vill ha alla "bästa" i 1 och 2-alinan. Haha. Skulle se ut de...då kan vi snacka om obalans i ett lag.
Första, andra och tredjelinan måste vara balanserade så de kan göra flygande byten och ta platser i den formation som är inne och spelar. Fjärdelinan får avlasta eller ha specialroll.
De enda som kan veta hur mixen och balansen i ett lag ska användas är de som är med på träningar och har daglig kontakt med spelartruppen. Inte är det Ni läktarexperter i alla fall. Det är skillnad på verkligheten och tv-spel.
Och appropå att Toivonen inte skulle vara motiverad efter att ha blivit utbytt...tror det får en helt annan effekt. Han är ett fullblodsproffs och det är varken första eller sista gången i sin karriär som han blir utbytt. Han kommer nog att visa tränarna på träningar att han vill "in i matchen" igen!
Lunda-Andreas:
2011-12-05 17:52:13
Förstabackpar med Heed och Lassen... Herre min gud, hur ska detta sluta?...
subjektiv fd Objektiv:
2011-12-05 18:00:48
1:a femman är en katastrof. Två defensivt dåliga backar och två forwards. Skall Robban sköta allt det defensiva jobbet. Grattis Robban. Annars kan det nog vara vettigt att ha en kämpe i varje kedja. Robban i första, Alvarez i andra, Barta i Tredje och Ohlsson i Fjärde. Kan dessa fyra driva på sina kedjor kan det fungera. Annars tycker jag att Barta och Alvarez sett ut att trivas. Sjögren i mål får vi hoppas. Toivonen kanske kan få en "lättare" match att jobba in sig i.
kent70:
2011-12-05 19:22:05
Förstakedjan ser jo komiskt felkomponerad ut igen. Sen utgår jag från att Lassen samt Heed inte ingår i denna felkomponerade kedja och fullborda den till en tragikomisk felkomponerad femma i stället. Inte ens stolpskotten Leffe kan väl vara så extremt korkad. I så fall säger jag bara lycka till Carlsson !!
Janne:
2011-12-05 21:09:25
Ändringar i båset behövs men även på isen.Det behövs en ny lagkapten som visar övriga laget hur man kämpar och går på hörntänderna om det behövs.Jag tror inte Klasen klarar av det,han kanske är lite tyngd av det ansvaret och behöver slippa det.
Macki:
2011-12-05 21:50:34
1. Sätta Barta i en tredje och splitra de ända av toppkedjorna som fungerat är ett hån. Alvarez-Barta skulle ju vara kvar men flytta då hellre på Ciernik.

2. Green som ytterforward. Inte opptimalt, ingen jättevass målskytt även om han gör en del mål då och då. en playmaker likt Barta.

3. Mattsson som center har jag aldrig begripit. för det första e han typ ende rightskytt om man portser från Ponthus Westerholm, dessutom är Mattsson en ganska skarp målskytt.

Förstakedjan skulle ju varit splitrad för längesen och i ärlighetens namn tycker jag inte Robert Carlsson är bättre center än varken Green, Barta eller Roger Ohlsson.

Jag hade velat testa

Alvarez-Barta-Matsson
Westerholm-Green-Westerholm
Kollar-R Ohlsson-Klasen
Ciernik-Carlsson-Meyer

Petat Umicevic och L Eriksson, Lazo. Jag vill ha in minst en från J 20. På vems bekostnad kan vara hugget som stucket, kan egentligen flytta på vem som hälls från SSKligan
Tysken:
2011-12-05 22:57:35
Macki: Du fattar inte Mattsson som center men sätter honom som ytterforward?! Han har ju noll fart..

Alvarez - Mattsson - Ciernik är jag grymt nyfiken på!
Blake:
2011-12-06 08:36:02
Tycker Wiklander säger en del saker som säkert stämmer in på hur Mif:s spelare säkert har det just nu med Nyman och Strömberg:

- Man hade inte de fria tyglar som man behöver för att lyckas som producerande spelare. Man måste ha självförtroendet och känna att man får göra en dragning eller slå en pass och misslyckas, säger Wiklander.

Wiklander spelade i Södertälje med Nyman och Strömberg och gjorde inte en poäng på över 30 matcher. I Örebro med annan ledning öser killen in poäng. Nyman och Strömberg står för en primitiv hockey där lirarna försvinner i mängden och lyckas inte nå sin nivå. Det är detta vi ser i Malmö just nu.
Sven:
2011-12-06 13:50:20
Helt sjukt att ni värvar en 40p kille som Lukas E o inte använder honom när era rankade lirare floppar. Lukas är en kille som jobbar, han skräms inte för o plocka skitjobbet vid sarg och framför mål! Patetiskt av MIF tränarna.. Men dom vill väl att målen ska komma av 2 tunnlar o 4 pass o sen en rökare i krysset...

Tysken:
2011-12-06 14:01:31
Håller med, Lukas borde slita bredvid Klasen och Carlsson, där sköter ändå Klasen det mesta av pucktransport osv.. Han behöver ytor, det hade han fått med dessa två ardennerhästar bredvid sig!
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan