Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Västerås bestämde från början till slut
2011-12-06 21:10:39
Sådär, då vet Malmö även hur det är att bli nollade i målprotokollet.
Västerås vann med 2-0 i Malmö Arena och bestämde från början till slut.
En helt rättvis seger och ännu en gång tvingas vi konstatera att någonting i Malmö är väldigt snett.

---

Det är något driv som saknas i spelarna. Någonting hindrar spelarna. Någonting gör att det inte riktigt brinner.
Någonting är kort och gott väldigt fel.
Skulle kunna rabbla hela laget.
Det är slarviga passningar, dueller där man inte kör, dålig fart, ingen riktig attityd.
Det är bara riktigt jobbigt att se på.

---

De som var här idag.
All respekt för att ni kom hit och väntade med att bua ut till matchen i stort sett var slut. Jag förstår inte hur ni ens kunde stå ut så länge.

---

Västerås gör en förbannat bra bortamatch.
Vilket boogieteam för Malmö.
0-9 i poäng och 3-12 i målskillnad. De vet exakt hur man ska slå Malmö. Och har vetat från start. Ruskigt enkelt, och ruskigt effektivt. Bara att lyfta på hatten.

---

Broc Littles 2-0-mål idag. Var inte det typ identiskt med ett mål han gjorde här nere den 24 september. Tog emot pucken med grillan bakom förlängd mållinje och spelade in den i ett tomt mål. Jag tyckte det såg ut så.

---

Tvillingarna Westerholm var bästa forwards i Malmö. Tycker inte vi snackar topprestation. Men jag tycker att man är klart mest vassa framåt. Det är dags att satsa på de. Även i powerplay.

---

Röra om i grytan? Ja.
Sparka tränare? Nej. Inte nu. Det är samma gamla tråkiga utväg så fort det går emot. Jag tycker man ska prova andra utvägar först.
Så säger jag.
Hur ska grytan röras om då?
Jag skulle nog säga att man ska skicka signaler till gruppen att ingen går säker. Någon bör få beskedet som Tero Konttinen fick. Att man helt enkelt inte räcker till. För det är en hel hög av spelare i denna truppen som inte räcker till. Eller som inte visar att man räcker till iaf.
Förespråkar nog faktiskt det alternativet, före man tar till åtgärder som att sparka tränare.
Däremot skulle jag kunna tänka mig ett annat alternativ som tredjepart i båset, som inte är sportchefen.
Säger inte att det är rätt, men jag skulle nog vilja se spelare som lämnade, före tränarna.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Matcher
Match
:
2011-12-06 21:14:22
Fy fän bä dåligt, avgå alla
ubbe:
2011-12-06 21:14:23
dessvärre kommer detta att fortsätta. det kommer inte att hända ett smack, mer än att man möjligen bänkar de få som verkligen försöker göra ngt vettigt på isen...
RäkBäver:
2011-12-06 21:14:43
Fantastiskt dåligt ! Avgå alla
Jerka:
2011-12-06 21:14:45
Bland det sämsta skit jag sett. NOLL PROCENT VILJA OCH INSTÄLLNING FÖRUTOM ALVAREZ, TVILLINGARNA OCH BARTA..

NU MÅSTE LEIF STRÖMBERG SPARKAS OCH DET MÅSTE BLI ÄNDRINGAR I TRUPPEN FÖR ANNARS KOMMER MAN HAMNA UTANFÖR TOPP SJU.

SPARKA STRÖMBERG NU INNAN DET ÄR FÖR SENT.
mff:
2011-12-06 21:15:52
Avgå Nyman, Strömberg och Taavola!
Tysken:
2011-12-06 21:16:03
Önskar att vi hade råd att köpa in en kjedjekamrat till Klasen, han åker ju omkring och dominerar helt ensam, behöver en kompis att passa till.. :/

JLGP, bäst på isen ikväll! Alla tvivlare, kolla så han kör. :)

Hoppas dom där jävla juniorerna flyttas ner till J20 nu, less på idioterna.
Leinad:
2011-12-06 21:16:25
Strumpan på med raggsockorna! ;D
rydmark:
2011-12-06 21:16:44
Nyman – Strömberg – Taavola, ni har misslyckats. Ni har haft en halv säsong på er att visa att ni kunde förvalta Stenbecks pengar och de överlägset bästa förutsättningarna för att bygga ett vinnande lag i hela serien. Torsk mot viktiga konkurrenter och nollade i den egna borgen… jag skiter i Strömbergs snack om felstudsar och individers misstag som han tjatat om under så gott som hela säsongen. Skitsnack. Ledarstaben har misslyckats med sitt jobb, och Malmös högsta ledning bör få in nytt blod omedelbart för att försöka styra upp det här. AGERA!!!
Västeråsarn:
2011-12-06 21:17:20
Skön seger, men bättre kan ni. Som någon säger det måste va något fel i Malmö.
:
2011-12-06 21:17:41
Vilket jävla skämt detta är!
HAHAHAHAH FYFAN
GuD:
2011-12-06 21:19:08
Tysken, det spelar ingen roll om klasen har någon att passa.
han kör sitt dribbel/snurr game som han e bra på solo som han alltid har gjort.
Jimmy:
2011-12-06 21:19:14
@Tysken

Du är fan så dum i hela huvudet att jag nästan får lust att gråta. Du är så patetisk att inte ens din mamma kan tycka om dig.

Först hyllar du toivonen sen sågar du honom. Först hyllar du tvillingarna sen sågar du dom. Du måste ha glömt att ta din medicin för så mycket som du ändrar åsikt hela tiden så måste du ha en rejäl psyksjukdom.
hasse:
2011-12-06 21:19:18
som väntat.tur att man bara la pengar på s24.se,hade tänkt åka in .någon som vet publiksiffran.hoppas att det inte var mer än 2000 som blev lurade ikväll.avgå strumpan o ta ditt ssk pack med dig,ni är dom sämsta som någonsin varit i malmö.FYFAN VAD KASSA NI ÄR.
Eric:
2011-12-06 21:19:21
Carnestad skadad eller petades han för att han är junior? Långt ifrån sämste backen...
RBK:
2011-12-06 21:23:09
På Torsdag passerar vi er i tabellen!
Toni:
2011-12-06 21:23:15
Fyyyy vad dåligt.
Verkar finnas minst 2 "Tysken" då dem både skriver och tänker helt olika.
CTG:
2011-12-06 21:24:17
Och Rögle visade lokatterna vem som bestämmer!
Grön/vit vinst på torsdag och storebror passerar lillasyster!
pistolpete:
2011-12-06 21:24:45
9 pinnar upp till kvalserie plats.. Kommer vara 12 på torsdag. Hur långt kan skeppet fortsätta sjunka? Vi bevittnar en utav de största fiaskona någonsin inom svensk idrott.
Aron:
2011-12-06 21:25:17
Ingen seriös kan ju påstå att Klasen dominerar idag. Dragan i särklass bäst i den kedjan.
Barra bra i sin kedja.
Tvillingarna kan inte leda något lag, men är bra, efter förutsättningarna.
Green måste vi kicka, Ciernik och Lazo med.
De håller inte.
Yxan:
2011-12-06 21:25:33
FY FAN VAD DÅLIGT!!!!!!

NY MÅSTE VÄL SOPORNA I BÅSET FÅ SPARKEN!!!!!!!
nbisse:
2011-12-06 21:25:35
Vad fan är detta.Sparka tränarna och ca 5 spelare alla vet vem dom är.Kan spy på skiten.Har vatt mif supporter sen 1987 men nu får det fan va nog.
kALLE:
2011-12-06 21:26:12
Härligt VIK!
Inställning, inte lönen som avgör!
Snälla Malmö kicka inte Strömberg, fan då kan ni bli farliga!
Pappa Pilut:
2011-12-06 21:26:40
@Gud @Jimmy ;
Ironins uppfinnare hade säkert vänt sig i sin grav om han såg era inlägg...SUCK!
stefan:
2011-12-06 21:26:45
Har varit kul att retas med MSK och strumpan och circus Malmö! Nu tycker jag bara synd om er som har en sådan jävla tafatt ledning!
Ture:
2011-12-06 21:27:13
Välkommen till bönderna i Ängelholm på Torsdag
Vi är ju vana att hantera dynga!!!
Spelar ni bättre än så här så räcker det med att vi tar den "lilla" grepen
Mats:
2011-12-06 21:27:35
Uselt ännu en gång. Nåt måste ju hända för inte f-n kan dom ju vara nöjda med det här spelet i klubbledningen.

Ja den "riktiga" Tysken brukar ha vettiga åsikter så jag tror det finns ett antal kopior.
Loggaren:
2011-12-06 21:28:14
@ Jimmy

Jag tror (kan ha fel)att Tysken spelar ledmotivet till sarkasm...

Innan klockan 00.00 inatt förväntar jag mig trojkan av misslyckande att ha signerat sina avskedsansökningar och försvunnit från Malmö för gott. Jävla parasiter och utsugare!
Genius:
2011-12-06 21:28:34
För att strö lite salt i såren vann Rögle mot Bofors ikväll med 3-1. Välkomna till "ladan" på Lördag. Kommer bli episkt! =)
raggaren:
2011-12-06 21:28:35
tosdag är en stor dag då byter vi plats i tabellen mvh RBK.....
Johanw:
2011-12-06 21:29:25
Ledarstaben och Nyman måste ta ansvaret. De har misslyckats. Avgå nu! Så tråkigt att se ens lag förlora gång efter gång. Och på det sättet som dom förlorar. Självförtroendet är som bortblåst.
BP:
2011-12-06 21:29:38
Tror att Strömberg och Nyman lyfter så höga löner att man inte har råd att ge dem sparken.
daniel:
2011-12-06 21:30:07
hasse: 5288
Lusth 66:
2011-12-06 21:30:43
Jag har ALDRIG NÅGONSIN sett ett lag spela så helt utan spelidè. Om vi någon gång får chans till spelvändning så ska det vändas eller passas bakåt först. Vi möter ju hela tiden fem motståndare. Dom åker inte eller in i situationerna utan glider bara mot motståndarna. Denna upplaga av MR saknar ju all fysik i spelet. Jag är så jävla besviken. Bort med tre Gringos och ge C:et till Barta. Vad som ska göras sen vetje fan. Carnestad, Lassen, Weihager, Forrest och Dragan är ju för jävla dåliga.
Magnus A:
2011-12-06 21:30:59
Misströsta inte, snart kommer det väl tio, femton nya miljoner som ni kan köpa spelare för... Dessutom ytterligare fem, sex miljoner för att lösa ut och ersätta tränarna. Då skall ni se att det löser sig! ;--)
David:
2011-12-06 21:31:11
BP
Men har man råd att ha dem kvar?
Daniel:
2011-12-06 21:32:58
Johan sitt för fan inte och säg att du vill ha kvar sekten? för helvete det är dom som förstör allting, VÄCK med sekten och rör om lite i grytan
Lampan:
2011-12-06 21:33:33
Sparka Nyman och Strömberg NU!
Lampan:
2011-12-06 21:34:07
Sparka Nyman och Strömberg NU!
Sun:
2011-12-06 21:34:45
Lusth 66
Du är helt ute och cyklar när du säger att Dragan är dålig. Då kan du inte sett matchen idag. Idag är han den ende som försöker.
:
2011-12-06 21:35:47
tyvärr tjänar nog spelar för bra för att bry sig. de vet om att det räcker med men brinner inte för uppgiften. tränarna kan säga vad det vill så länge de tjänar de pengarna de gör. färdigutvecklade spelar som tjänar bra. varför skulle de kämpa för att vinna?
emil:
2011-12-06 21:35:49
hoppas på strömberg på pressen idag!!:D
LN2:
2011-12-06 21:37:04
Nu får du bestämma dig JoJo. På twitter skrev du "A v g å a l l a ! Slut på meddelande.". Nu vill du att några skall vara kvar.
Loggaren:
2011-12-06 21:37:31
Vadå inte sparka ledarna Johan? De tillför ju för fan ingenting till laget eller moralen!De säger samma jävla skitsnack match efter match. Den illaluktande strumpan sitter och kastar ur sig floskler till höger och vänster om hur pass bra tränade hans lag är osv, SKITSNACK! Bort med de jävlarna! In med ny röst, nya idéer och in med ny fystränare!
Mår fysiskt dåligt när jag ser de tre idioterna stå i båset match ut och match in, handlingsförlamade jävlar är vad de är! Totalt överskattade i svensk hockey! Bort med aporna och in med Karlström eller vem fan som helst. Jussi! Köp loss Jussi från Danmark! det kan fan inte bli sämre i alla fall!

Hur i helvete dåligt kan man må av ishockey, jag bara undrar!
Sur:
2011-12-06 21:39:00
Alla som tror att man inte presterar bara för att man tjänar bra är ju bara okunniga. Jag kan förstå om Klasen skiter i allt. Han har cash på banken, men alla andra har ju hur mkt som helst att kämpa för. De lär ju knappast vara ekonomiskt oberoende...
Peter:
2011-12-06 21:39:19
Derbyt på torsdag blir intressant. Rögle med luft under vingarna mot Malmö som just nu saknar glädje och självförtroende. Förlust där och ingen går säker i Malmös organisation skulle jag tro.
ldj:
2011-12-06 21:39:37
Har inget emot Malmö som klubb men jag hoppas innerligt att det blir presskonferens med Strumpan idag, Julmusten å chipspåsen e framme.
Presskonferens med strumpan = alltid humor!
Lusth 66:
2011-12-06 21:40:00
Sun
Jag pratar inte bara om matchen idag, en spelare som kommer in under säsongen måste tillföra något extra. Det gör inte Dragan, känns som Malmös problem började när han kom in i laget.
Jussiforever:
2011-12-06 21:40:13
Om nu westerholmarna är så jävla bra. Varför gör de inte mål?
Visst snurrade de i sarghörnen några gånger. Men man måste komma in framför mål för att kunna trycka in den.

Fyfan. Nu mår man skit. Inte ser man fram mot att se matchen på torsdag heller.

Håller med Johan om att någon måste sparkas! Gärna igår!

Bengan:
2011-12-06 21:41:08
Vi gratulerar Västerås till segern och ser fram emot nya äventyr på vägen till Elitserien.
Helt ärlig:
2011-12-06 21:42:00
Ingen presterar.
Patetiskt att peka på Dragan, som för övrigt gör en bra match. En av få som förtjänar godkänt.
MFFare:
2011-12-06 21:42:14
Lägg ner käppakrigs skiten nu! lägg alla pengar på MFF! Malmö är en fotbollstad! lägg pengar på MFF så vi kan ta det laget ut i Europa istället!
hasse:
2011-12-06 21:42:31
kan det verkligen varit drygt 5200 på plats idag,tyckte det såg halvtomt på s24 sändningen
stefan:
2011-12-06 21:44:29
Men Johan! Malmö har saknat fart ända från början! Du säger att sparka är inte rätt! Skulle man gjort för 5 omgångar sedan! Men vänta gärna tills det är för sent!
Flygis:
2011-12-06 21:45:28
12-3 och 9 poäng mot ssk-syd , 7-1 och 6 poäng(2 matcher) mot ssk-nord....
Bakomfumlare / RBK:
2011-12-06 21:46:04
Fan vad roliga ni är. Sportchef Evertsson i Växjö jobbade efter devisen "hockey per krona". Nyman i MIF är själva definitionen på raka motsatsen. "Linus i hörnet" måste vara Sveriges smartaste hockeylegionär, lyfta 4,2 mille om året för att spela i historiens största flopplag i HA. Man kan bara le!

Välkomna till Gödselholm på torsdag. Som någon annan sa; vi är vana vid att hantera skit. Hur många spikar vill ni ha i kistan?
Gösse:
2011-12-06 21:46:07
Kan inte förstå dig johan när du skriver att du vill ha dessa två tränare kvar i truppen. Ser du inte att det saknas spelglädje och en spelide. Totalt harmlöst. Vems fel är detta om inte tränaren.
Helt klart att inte spelarna och tränarna talar samma språk. Dom förstår ialla fall inte varandra. Att sparka tränarna är det ända riktiga om malmö inte ska missa play off.
Sen måste så klart spelarna ta sitt ansvar med.
Johan:
2011-12-06 21:46:09
LN2:

För mig är "AVGÅ ALLA" ett frustrationsuttryck. Ingenting som är klartext.

URL: http://mrmadhawk.se
Bulan:
2011-12-06 21:46:41
vem ska ni nu köpa????

helt seriöst sparka klasen ciernik o allt vad dom heter?""?

strömberg hur bra e han som trnare egentligen!!??!? neee snart e penga kon trött på detta....
Rånad:
2011-12-06 21:46:44
Hej, vart anmäler man stöld av en organisation?

Har betalat 4000 för ett säsongskort, känner mig våldtagen.
Fröken:
2011-12-06 21:47:00
utan att ha sett matchen och bara läst liverapportering och vad som madhawk skrivit så tycker jag att det tycks vara uppgivet i lägret. Tänk, på torsdag väntar derby. Kommer nog inte ens orka titta på tv-sändingen, för dom lär få så inte åt h-vetes med spö. Rögle är i grym uppåtform och kämpar i de flesta situationer som små terrier. Har bara sett Malmös spelare göra det i ett par matcher. Ja första mötet mot Rögle, där hade Malmö tur men dom kämpade oxå! Matchen mot Örebro, där gav dom inte heller upp. Sen har mötena med Leksand varit ganska bra. MEN VARFÖR KÄMPAR DOM INTE LIKADANT ALLTID! Tror att de flesta här inne hade kunnat ta en förlust om vi såg att killarna svettades och gav allt i alla situationer. Väldigt trist!
Nej, vill inte ge upp, för jag har ändå hållt på det här laget i såååå jäkla många år, men som sagt något är fel, men svaret är inte lätt att finna. Jag tror inte på att sparka tränare till höger o vänster. Däremot så tror jag på att det är dax att röra runt lite. Kanske faktiskt peta bort dragan o klasen från första femman? Nåja, jag är ingen expert men nått måste hända. Kanske att bli nollade på hemmaplan är väckarklockan?
subjektiv fd Objektiv:
2011-12-06 21:47:18
Dom ända som får godkänt idag är Barta , Alvarez och Josefsson. Man måste sätta ett grundspel det har man inte. Sedan är det dags att byta Lazo, Eriksson, Lassen och Forrest.
Forward som vill och kan skjuta. Placeringssäkra backar somkan leverera ett snabbt första pass.
nisse:
2011-12-06 21:48:53
Hasse. snacka skit. alla lag visar sålda billjeter så lägg ner.paaajjjaass.
Christian:
2011-12-06 21:49:22
Westerholmarna är bäst för att de vågar spela den hockeyn som inte förespråkas från ledningen, med snurr och överlapp istället för dumpande och huggande efter returer.

De är väl å andra sidan därför de bänkas också.

Skicka ledningen eller byt ut samtliga spelare utom Robin Alvarez och Robert Carlsson, de är de enda två i hela truppen som passar i firma Nyman/Strömbergs hockeyfilosofi.

Hur har man tänkt med lagbygget? Hur kan man rädda situationen?
Tvillingpungen (Leksand):
2011-12-06 21:49:44
Ser att de gnälls över att Strumpan saknar spelidé. Vad hade ni förväntat er? Hur tyckte ni att det såg ut när han tränade Leksand? Det är inte precis någon hemlighet att han saknar spelidé.

Strömbergs grej är inte att ha någon form av spelidé. Han kör och håller tummarna. That's it. Det måste ni ha vetat. Att Nyman skulle skita i det, och värva Strumpan ändå, måste ni också ha vetat.

Lätt att gnälla med facit i hand.
Johan:
2011-12-06 21:51:58
Jag vill FÖRST se att man rör om i gruppen, innan man skeppar iväg tränarna.
Och jag vill FÖRST se att man har vettiga ersättare, innan man sparkar tränare.
Jag är emot en tränarsparkning NU.

Men i längden, om inte andra åtgärder hjälper, så kommer man vara tvungna.
Vet inte hurvida ni köper det, men jag tycker inte man ska skicka folk till höger å vänster.
Fast jag kan ha fel, som jag nämner i texten. Kanske ska tränarna vara de som går först, före spelarna?

URL: http://mrmadhawk.se
Nisse Nilsson:
2011-12-06 21:52:06
The botten is nådd!!
Var är laget som åker mest skridskor i varje match??
Kanske dags att börja träna lite bågar, det verkar inte räcka med start och stopp.
Har karln ingen dator så att kan se hur moståndarna spelar och lägga upp taktiken därefter.
Sparka Strömberg nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
Helminen:
2011-12-06 21:52:57
håller med dig Johan rör om i grytan lite mitt förslag är Klasen Barta Alvarez, Westerholm Carlsson Westerholm, Umicevic Mattsson Ohlsson, Ciernik Green Meyer. sen hoppas jag Toivonen får en ärlig chans ett par matcher för Sjögren är inte mycket bättre däremot tror jag Toivonen kan komma igång med lite matcher och självförtroende.
Stickan:
2011-12-06 21:54:28
Går inte på fler matcher iår. Är slöseri med pengar och tid.
Jag hoppas spelarna har prestationsbaserade kontrakt. Annars är det förjävligt.
Norrlänning:
2011-12-06 21:57:53
Ska inte sparka på dom som redan ligger ned.
Men nått måste väl Percy och Hugo göra.
Inte är dom väl nöjda med det här?
Nisse Nilsson:
2011-12-06 21:59:20
Lyssnade på presskonferensen.
Jag undrar vilken match Strömberg var på??
AllanK:
2011-12-06 22:02:15
Lider med er Malmöfans men samtidigt måste man vara realist. Hur f-n kan man tro att strategin att värva halva SSK ska vara vägen till framgång? När var SSK framgångsrika senast?
Som leksing har man sett Strömberg/Nyman på nära håll och deras främsta egenskap verkar vara att få spelartruppen att inte VILJA spela hockey. Att sedan bygga ett hockeylag kring dribbelkungen Klasen tyder på oerhört dåligt omdöme.
Inte bara i Nobelhallen:
2011-12-06 22:02:17
Håkan Södergren på viasat kallade Malmö för Södertälje i dag när de drog resultaten. Humor.
ubbe:
2011-12-06 22:02:59
kan hålla med dej johan ang. att göra sej av med spelare först men å andra sidan... strömberg och har inte visat ngn vilja att röra i grytan hittills utan gett klara signaler att vissa spelare är skyddade hur dåligt dom än spelar... det kommer han att fortsätta med... så länge han sitter säkert.
hasse:
2011-12-06 22:03:03
nisse

redovisa 5288 när 2000 är på plats är pajaseri,precis som du.antagligen ser du på denna utomordentliga hockey med stor förtjusning,medan vi andra mår dåligt av att man kan förstöra ett lag så.
Storkas:
2011-12-06 22:03:08

Tycker absolut att man ska blanda spelare i sin trupp, men malmö känns gammalt och avhängt överlag. En hel 5a som inte borde spela 5v5 ens en bra dag.

Det du säger Johan att man måste börja ställa ultimatum är helt rätt, men frågan är var man ska börja?

Lassen och JD, underkända efter halva serien.
Kollar, Green, Lazo och Eriksson, Underkända efter halva serien.

Det är sex spelare som inte fungerar alls i 5v5. Det finns några till som är på gränsen.

Alla dessa 4a forwards borde bänkas mot yngre spelare som representerar fart och vilja. Spelare som vill uppåt och kommer underifrån, inte som varit i KHL eller ES eller vad som.

Backarna är ett större problem, men det måste gå att hitta något om man seriöst försöker denna säsongen fortfarande.
Tysken:
2011-12-06 22:06:47
dFan va ni ar tasiga, ta tillbaka Robert Burakowsky... SM Guld 2012
stefan:
2011-12-06 22:08:23
Herregud, strumpan snackar ju alltid som han sett en annan match! Klart man måste kicka tränaren! Blir ju riktig parodi att köpa nya spelare även om det skulle behövas! Nyman och strumpan som tagit hit skiten så bort me dom!
peter:
2011-12-06 22:11:07
kan trösta er miffare att det går ännu värre för oss ssk:are...
Lassemaja:
2011-12-06 22:11:25
Läste på bloggen att vi inte skulle ta Rögle på alvar, men efter 9 raka utan förlust för RBK, så ska man kanske ändå ta dom fullaste alvar. Torsdagen kan bli en konstig dag för Mif organisationen
kent70:
2011-12-06 22:14:19
Fyfan rent ut sagt vilken omgång malmö kommer att åka på mot Rögle. Tror tyvärr att malmö kommer bli fullständigt slaktade. Jag bävar för den matchen.
hey:
2011-12-06 22:14:44
Varmt välkomna på torsdag, tar emot er med öppna armar!
Ingo:
2011-12-06 22:15:28
Ja Mif sä här är det, om ni förlorar derbyt på torsdag är Rbk nummer 1 i skåne(åtminstone en omgång), vem hade trott det med er satsning. Mif ska enligt min mening toppa tabellen, men enligt min mening vad jag sett av Mif så är det alldeles för dåligt tempo. Mif hänger inte med ner motståndaren speedar upp farten.
Det ska bli kul med derbyt, jag säger inte att Rbk vinner, men vi har en bra chans, det inser nog alla som håller på Mif också
Ulf:
2011-12-06 22:17:30
Hockey- Sverige kan inte annat än skratta åt Sveriges största skämt. Hur i h-e kan en förening vara så korkad att köpa ihop ett lag från halva SSK+importer fråm utlandet med feta löner. Vilka comingmen finns egentligen i föreningen när talangerna flyr klubben, är det JLGP, Lassen, Umevic, Klasén? Lägg ner och börja om från början, allvarligt talat synd om supportrarna som mäste stå ut med tränartrojkan. Dessa handfallna män kommer svetsa sig fast och skjuta Malmö i sank när de egentligen borde sparkas omgående. Redhawks måste tyvärr som småelever i lågstadiet lära sig grundkurs hur man bygger lag. Mora, Rögle, AIK, Växjö har med små medel (mindre än hälften av Redhawks spelarbudget) lyckats nå eliten. Redhawks satsning framstår endast som pinsam.
Lusth 66:
2011-12-06 22:18:48
Faktum är att på försäsongen spelade dom faktiskt bra. Men det berodde nog på att spelarna hade sitt spel från föregående klubbar kvar i huvet. Men ju längre säsongen gått så har dom blivit hjärntvättade med Strumpanspel.
Andersson # 66:
2011-12-06 22:19:57
Kicka tränare, kicka spelare, nya "satsningar", fiaskon på fiaskon.

Ni hör väl hur jävla osunt det låter? Jag ställde mig bakom den här sista satsningen nu, men den har ju fallit helt snett ut, som så mycket annat.

Jag tycker att hockeyn i Malmö behöver börja om, få en ny grund och lite jävla seriösa organisationsmänniskor från början, lite ordentlighet så man inte varje säsong som går byter ut folk och fan vet vad mer.

Som det är nu så kommer det här ALDRIG bli bra, bara arenan pressar klubben och folk till den grad att det lär spela en del i att det skiter sig.

MIF Redhawks är inget annat än sorgligt, så är det, rakt upp och ner. Folk skrattar åt klubben, för det begås så mycket hissnande tabbar så man vet inte vart det ska sluta.

Egentligen skulle klubben satts i konkurs när det rasade som mest, det smärtar men så länge som den här plastbubblan får fortsätta och blåsas upp om och om igen för att sen spricka så kommer det aldrig bli bra.

Om det så ska få börjas om ett par divisioner ner så ställer jag mig bakom det, skippa det amerikaniserade örnskitet och sätt dit vår gamla logga. Se på Bajen, de har tagit sig en bra bit tillbaka, och har fått en rejäl uppsving på läktarna

Jag ser ingen ljusning alls i det här ifall det inte sker något rejält, REJÄLT! En ansiktslyftning på hela hockeyn i Malmö stad.

Det finns absolut noll trovärdighet i det som rullar på nu.
peter:
2011-12-06 22:20:23
kan trösta er med att det går ännu värre för oss ssk:are. förlust idag mot troja med 1-5...
Nisse:
2011-12-06 22:20:30
"Vi vill ha Strumpan kvar"!!
Vänta minst 10 omgångar till innan ni sparkar honom.

Jag minns med ett leende att Rögle nobbade karln för något år sen. Visst märktes hans bitterhet som bisittare i TV förra säsongen.

Fast å andra sidan är vi själva inte många poäng ner till fiasko så jag taggar ner hånet lite. Hoppas det blir en härlig fajt på torsdag.
Ingo:
2011-12-06 22:25:21
Det är synd om Linus kan man tycka , inga bra spelare runt omkring sig, men en sak är lika för alla i Mif inget hjärta bara pengar. Det på det när ni 'bygger' om laget.
Tysken:
2011-12-06 22:26:40
@ Jimmy m fl: Det är inte "jag", är det inte uppenbart?!

Jag kan inte hjälpa att alla kan sno varandras nick här..
4 Årskort:
2011-12-06 22:27:41
Ja nu är måttet rågat eller nu vad det heter (Ledin).
Detta är sista matchen för våran del, besöker inte en match till om det inte blir tränarbyte...
Barbappapa:
2011-12-06 22:28:51
Allvarligt.Malmö behöver en offensiv tränare eftersom man har ett offensivt lag.Inte en tränare som är bättre taktiskt med defensiva lag.Föstår inte varför man anställde han.

Modoit..
Söder:
2011-12-06 22:29:35
Fel? Grabbarna hämtar ut lönen oavsett dem skiter väll i malmö?
Ställ in junisarna för f*n
Andersson # 66:
2011-12-06 22:32:46
Peter //

Ni har iaf stolthet, det är mer än vad man kan säga om farsen som man själv håller på. Jag betvivlar starkt att det finns någon inom klubben som faktiskt vet vad dem sysslar med.

Det här laget fixar INTE ett Playoff spel.
nisse:
2011-12-06 22:35:57
HASSE.Men klaga då på alla andra lag som gör lika dant.Ja jag var på matchen i dag men det var inte du hör jag.Mif redovisar publik snitt precis som alla andra lag. stolp skott.....
Niclas (RBK):
2011-12-06 22:36:14
Som sagt, på torsdag. Då blir det storförlust i Lindab Arena. Denna gången har ni inte flyt och vinner :)
nöffeplidan:
2011-12-06 22:37:50
Ironiskt nog sponsrades matchen av Sysav och värre skitmatch får man leta efter.Tvillingarna i all ära nu fick dom mer speltid efter att ha gnällt ,resultat noll.Vik dominerar hela matchen både fysiskt och taktiskt.Man kan ju undra hur länge Mif har råd att underprestera innan tränar trojkan ryker.Felet ligger inte hos spelarna utan i ledarstaben.
Figge:
2011-12-06 22:44:52
Hur i h-e tänkte egentligen styrelsen när man anställde Strumpan/Nyman. Enligt initierade källor hade tråkigare/defensivare hockey aldrig skådats i Leksand även om klubben var nära elitserien. Samma sak när strumpan/Nyman härjade i SSK och åskådarna fick hälla i sig kaffe/koffein för att orka hålla sig vakna. Strumpanhockey bygger på ultradefensiv, stora/tröga backar, superb målvakt(vilket redhawks saknar) samt noll offensiva ideér. Trodde att ovanstående filosofi var välkänt faktum runt hockeysverige, tydligen inte i Malmö.
VikLemi:
2011-12-06 22:46:24
Skönt med tre poäng idag...alltid skönt att vinna och skapa lite distans till er där bak....tack för en god match....Men jaghar en fråga bara....visst man ska inte sparka på de som ligger ner och ni har redan markerat erat missnöje....men det är väldigt många som vänt kappan efter vinden då ni i sommras njöt för fulla muggar över spelare som anlände till erat kära MIF. Men hallå helt allvarlit....Böraj bygga bakifrån som man säger...

Ni värvar målvakter som ni fans tror är frälsare..Hannu....finnne som harvat i AHL samt en Sjögren som inte har någon vinnarkultur alls, ingen vinnarmentalitet då han kommer från Elitseriens sämsta lag, vilka oxå åkte ur Elitserien...det måste ju betyda att man inte är tillräckligt bra för att spela där...varför skulle dessa "avdankade"(inte åldersmässigt) spelare vara något som skulle ta UPP ett lag till eloiten....

Nej bara till att inse att ni värvat ett gäng Allsvenska medelmåttor som bara kostar er pengar.....tyvärr...

Strumpan och Nymans ormgrop med Sjögren ska vi inte ens diskutera då malmö genom att värva Sjögrens adepter även bekostat hans lön de närmsta åren framåt....synd bara att det drabbar hårt arbetande och tillgivna MIF fans....

Gör om Gör rätt....

Fridens
foppas:
2011-12-06 22:46:26
Om inte malmö får iväg ett snabbare första pass så kommer man att spela jämt mot alla lag,fast man har serien,s bästa lag på pappret,låna in några backar som kan slå ett första pass då blir det fart på forwards och det kostar inget att låna av dom 4 bästa div 1 lagen nu när dom har spelat färdigt och väntar på allettan
Niclas (RBK):
2011-12-06 22:51:06
foppas: Spela jämnt mot alla lag? Ni spelar ju inte jämnt med något lag. Tycker mest att ni förlorar.
ante:
2011-12-06 22:51:32
tycker alla rögle fans ska va tysta de är så typiskt oss att kaxa upp oss bara för de börjat gå hyfsat för oss nu o sämre för mif.. bara för de vinner säkert mif på torsdag!! förvånar mig inte ett skit..så vi ska nog va tystas tills efter matchen iaf mif kommer va heltaggat på torsdag. och rögle spela inte speciellt bra ikväll i heller massa tur tydligen vad ja hört!!
Niclas (RBK):
2011-12-06 22:54:20
ante: Visst är det så. Men det är ju tjusningen, att bara rada upp poäng trots att man spelar ganska dåligt bitvis. Men man får inte förringa Bofors insats ikväll, spelar riktigt bra emellanåt.

Jag tror ändå stenhårt på en vinst på torsdag. Kanske med uddamålet? Jämnt blir det i alla fall.
Shifty:
2011-12-06 22:55:45
Gammel-Burra hade varit en spetsvärvning!
Framåt Malmö !!:
2011-12-06 22:56:20
Finns inget annat än att sparka Strumpan visst är Malmös backar inte super men det var ingen nyhet eller??...
Detta måste vara ett av dom största tränar misslyckande i svensk hockey historia THATS IT FAKTUM !!!
Strumpan har kört gruppen i botten, den som inte ser det måste vara blind.

Kärlek Malmö !!
hasse:
2011-12-06 22:56:21
nisse

du kanske trivs i en kvartsfylld arena ,där det ekar och lyser av tomma röda stolar.det är helt fel att redovisa på det sättet och i malmös fall blir det ännu mer fel,malmö har ju sålt lika många årskort som andra ishallar rymmer folk,och av årskorten var det högst 30% som var där i dag.blindstyre
Micke:
2011-12-06 22:57:50
Javisst gör som förra säsongen, sparka bästa spelaren då går det bättre....

Fan väck med bromsklossen i ledningen. JAG vet inte vem det är men de måste väl för fan styrelsen veta.

Ge Taavola huvudansvaret å bort med de andra från båset.!!
Niclas (RBK):
2011-12-06 23:00:15
Det jag tror krävs är att Malmö gör en riktig katastrofsäsong och missar play-off helt enkelt. Då lär det ju bli en rensning i klubben. Som någon skrev ovan, jag förstår inte hur man kan bygga ett lag kring Linus Klasen. Inget ont om honom men han känns inte riktigt som ledartypen man bygger ett lag runt. Hur som helst, det finns två spelare i Malmös trupp som jag är imponerad av. Barta och Alvarez.
Maurice de Bracy:
2011-12-06 23:01:21
Nu är det "bara" 22 poäng upp till Örebro.
runken:
2011-12-06 23:13:17
???!!!!!!!!!! usch:((((((((((((ge oss med årskort pengarna tbx
1902:
2011-12-06 23:14:42
Det fanns en anledning till att Klasen sa aldrig en match till med Strömberg. Hela SSK:s trupp var innerligt less på Strömberg när han fick kicken här. Samma spelare har ni nu signat..... Grattis!
Micke:
2011-12-06 23:15:37
Dominerade Klasén som han gör i alla matcher?
Sälj aldrig han vad ni än gör:-)
Martin:
2011-12-06 23:17:01
Vik supporter som man är så är ett resultat som detta givetvis glädjande. MEN. Jag måste ändå påstå att jag snarare sörjer mer er mer idag än gläds åt vinsten, jag undrar tame tusan hur det har gått så fel. Jag skojar inte. Jag förstår er frustration. Klasen tjänar PER ÅR, ungefär vad bofors har i årsbudget? runt 5 mille cirkus? Rätta mig om jag är helt ute i skogen o cyklar.t ex. Jag kommer gråta den dagen Markus söderkvist i vik slutar, spelaren som spelar på alla positioner och som tog upp vik från DIV 2. Han o mårten tror jag är dom enda som inte är full+proffs men som ändå gnuggar med kärlek för klubben och sporten. Kan inte säga detsamma om klasen? tyvärr.

Född på sent 80 tal, och det enda jag minns av malmö är tyvärr "malmös storsponsor" "malmö storsatsar" "fiasko" etc etc. Känns som kärleken till hockeyn alltid har hamnat i skymundan i Malmö, det är TRIST. För även om jag siktar på gulsvart i ES om 5-6 år så känner jag att det finns hjärta och hungriga junisar, hellre ser jag detta i 6 år än 6 år fyllda av chansningar ekonomiskt och med en bortprioriterad Junior verksamhet.

Har tidigare kommenterat Strömberg. Har egentligen ingen erfarenhet av honom förutom TV och press konf. Men enligt mig verkar han absolut INTE ha egenskaperna som krävs för att få ihop ett gäng med "proffs". Starka viljor som går till jobbet en söndag (HA) och som får duktigt betalt, då krävs det en stark ledare som vet hur man får return och investment.

Ssk:
2011-12-06 23:25:50
Det kan inte vara roligt att vara en SSK supporter idag. Förlust för SSK syd laget och SSK nord laget blev krossade av Troja.
SSK syd- BARA PENGAR INGET HJÄRTA
Fredrik Lindh:
2011-12-06 23:33:15
Strumpan coachar bara lag med sk "stjärnspelare" och skulle aldrig ta sig an lag som står under utveckling (noll kompetens). SSK (elitserien), Leksand och Malmö har alla haft obegränsat med pengar för värvningar under hans tid i klubbarna. Har i princip bara coachat lag med massor av stålar och reslutatet under all kritik. Har personligen ingen respekt för tränare som endast förefaller intresserade när "money talks". Strumpan är definitivt Sveriges mest överreklamerade tränare.
Joachim:
2011-12-06 23:34:57
Läs min insändare i kvp idag!
ante:
2011-12-06 23:36:54
niclas (rbk ) hoppas du har rätt!! men tror malmö e riktigt taggadenu o i ett derby kan allt hända e har vi sett redan 2 gr dena säsongen! men som sagt hopaps du har rätt.. vad jag hörde va rögle bra i första dåliga i andra helt oki i 3:e stämmer de??
Daniel:
2011-12-06 23:46:36
Sjögren/Toivonen

Josefsson - JLGP
Heed - Ribbenstrand (när han är skadefri)
Carnestad - Forrest
Weihager

1. Alvarez - Barta - Klasen
2. Westerholm - Ohlsson - Westerholm
3. Lazo - Mattsson - Green
4. Kollar - Carlsson - Eriksson (checking-line)

Skänkes bort: Lassen, Umicevic, Ciernik.

Tror att klasen behöver bättre omgivning, det vill säga bättre fart. Det får han här! Alvarez står får hårt jobb, fart men hade även gjort en del poäng i denna kedjan! Barta hårt jobb i både riktningarna, spelskicklig center. Klasen för finliret.
Andra kedjan vet vi alla vad den går för. Malmös bästa kedja stundtals. Dags för pp?
I tredje så vill jag få igång lazo och hade velat se honom med mattsson, green har varit en besvikelse men vi vet vad han går för.
Fjärde är en ren checking-line!
jensa:
2011-12-07 00:06:36
@Daniel
Det där är fan precis helt rätt! Ge C:et till Barta, skicka Strumpan, uffe o nyman o in med lillis o wikegård istället.
Ciernik kan vi behålla som extra forward.
Umicevic är för övrigt Malmös genom tiderna sämsta värvning.
IF Malmö Redhawks - I med och motgång !:
2011-12-07 00:08:32
RBK kan ni fan diskutera på sumos blogg istället <.<
:
2011-12-07 00:30:29
IF Malmö Redhawks - I med och motgång !: Absolut, det gör jag i fortsättningen (eller inte).

Ante: Jag missade första perioden och såg därför inte hela matchen. Andra perioden var inte jättedålig från Rögles sida, det tycker jag inte. Bitvis blir det ju riktigt virrigt och dåligt i egen zon. 60-40 fördel Bofors skulle jag vilja säga i andra perioden. Tredje perioden är riktigt bra bitvis tycker jag, dock inte Rögles PP. Stor fördel Rögle i sista perioden tycker jag.
Niclas (RBK):
2011-12-07 00:33:14
IF Malmö Redhawks - I med och motgång !: Absolut, det gör jag i fortsättningen (eller inte).

Ante: Jag missade första perioden och såg därför inte hela matchen. Andra perioden var inte jättedålig från Rögles sida, det tycker jag inte. Bitvis blir det ju riktigt virrigt och dåligt i egen zon. 60-40 fördel Bofors skulle jag vilja säga i andra perioden. Tredje perioden är riktigt bra bitvis tycker jag, dock inte Rögles PP. Stor fördel Rögle i sista perioden tycker jag.
Lifare:
2011-12-07 08:13:33
Visst är det jobbigt när ens klubb blir våldtagen av såna som Strömberg och Nyman!? Bara pengar inga resultat. Kolla deras historia!
/ Leksing
Micke:
2011-12-07 08:27:04
Det ser ut som Kollar går och för en osynlig rullator framför sig...
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan