Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Månadsranking - juli
2011-07-31 18:03:00
Imorgon går i stort sett alla lagen på is och under slutet på juli har det faktiskt hettat till i flertalet klubbar. Som ni vet rankar jag tabellen den sista dagen i varje månad.

Månadsranking - april finns här.
Månadsranking - maj finns här.
Månadsranking - juni finns här.

Så här ser jag på det nu (Juni inom parantes)

1. Malmö (2)
Har fått in Hannu Toivonen under julis första dag, och spetsade till ordentligt med Ivan Ciernik, vilket gör att jag nu ser det som oundvikligt att hålla Malmö som annat än etta.

2. Örebro (1)
Fick in Matt Keith i början på månaden, men jag tycker nog att Malmö ändå seglade om litegrann när man breddade och spetsade. Båda lagen har sin svaga del på backsidan, så det går jämt ut.

3. Rögle (4)
Sean Curry vet jag att Malmö hade under viss uppsyn, men han var inte den spelaren man ville ha. I Rögle passar han nog betydligt bättre och deras backsida ser ruskigt spännande ut. Har en kontinuitet i sitt lag och har som vanligt tränat stenhårt.

4. Leksand (3)
Falller för varje ranking jag gör. Det beror inte på att de blir sämre. Tycker snarare de andra lagen förstärker lite bättre på senare tid.

5. Södertälje (8)
Tycker det ljusnar betydligt för SSK. Verkar få ett skönt gäng och får verkligen in en toppmålvakt i Hudacek som jag tror jag stå på huvudet ordentligt i vissa matcher.

6. Mora (5)
Det ser intressant ut i Mora. Har spikat sin trupp sedan en månad tillbaka och kör nu stenhårt innan isträningen börjar, något senare än de andra lagen. Malmö får det inte lätt i premiären.

7. Almtuna (6)
Det ser fortsatt intressant ut för Bobos gäng som har en bra mix och jag tror det blir förkval för Uppsalagänget till våren.

8. Västerås (7)
Man saknar viktiga ingridigenser och har ett ungt lag. Jag tror inte riktigt att man har målvakter som håller heller. Och som jag skrev senast. Mycket läroår för alla unga spelare, sedan jävlar kan det bli bra. Riktigt bra.

9. Oskarshamn (9)
Stefan Öhman är naturligtvis en superförstärkning. Kan nog vara med och hota Almtuna och Västerås ordentligt. Men kanske inte riktigt når hela vägen fram.

10. Troja-Ljungby (10)
Jag tror som jag sagt tidigare en del på Troja. De får nog fasen ihop det rätt bra trots sina tunga tapp. Tia.

11 Borås (13)
Mjörnberg på hockeysverige.se sa för någon dag sedan att Borås inte blir så dåliga som man kan måla upp. Och jag håller nog med. Jag tror Adam Hobson blir en kanonvärvning för Borås. Han var bra i kvalserien och får en tongivande roll här.

12 Bofors (11)
Här har det inte hänt så mycket och andra lag har seglat om. Det blir en tuff vinter i Karlskoga.

13. Tingsryd (12)
Man har inte blivit sämre, men andra lag har blivit bättre. Som Borås exempelvis.

14. Sundsvall (14)
Ser förvisso lite bättre ut än senast, men får ändå gälla som favorit till att ta den tråkiga jumboplatsen. Något lag måste göra det. Sundsvall är det naturliga valet när man tittar på pappret.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Hockey
Match
Jacob:
2011-07-31 18:15:12
Förstår inte att du kan tycka att förstärkningen av Sean Curry är bättre än Mattias Timander i Leksand. För tycker själv att Timander är bra mycket vassar på papperet än Bonsaksen/Curry.
Jussiforever (VIP):
2011-07-31 18:39:29
Intressant läsning!

Känns tufft att Leksand hamnar utanför topp-3 precis efter Timander-värvningen.
Niklas:
2011-07-31 18:44:56
Jussi och Jacob - handlar ju dock hur pass mycket bättre LAGEN har blivit, inte enskilda värvningar. Rögle har haft en STOR lucka kvar att fylla, nu har man fyllt den med TVÅ defensiva backar. Ser inget som helst fel i att ranka ett Rögle med bättre målvakt, bättre försvar och ja ska vi säga likvärdigt bra på forwardssidan som leksand.
E:
2011-07-31 18:45:10
Tror faktiskt Almtuna kommer komma högre om de får målvaktsspelet att stämma. Har fått in riktigt bra spelare i AIK femman och sedan kunna värva bra med resterande pengarna. Anger tex kommer nog göra en hel del poäng. Tror på dem som 4-5
Jussiforever (VIP):
2011-07-31 19:03:30
Helt ärligt har jag svårt att se något av lagen Malmö, Rögle, Leksand och Örebro missar topp 3. Men ändå ska någon bort.

Kanske Malmö faktiskt.. Fantastiskt lag på pappret! Men samtidigt ett helt nytt lag. Kan vara så att det tar ett par månader innan formationerna sitter och motståndet då krossas. Dålig start har inget lag råd med som vill bli topp 3!

Leksand med Pelle Prestberg tillbaka i PP! G Karlsson, bra ledare. Timander som försvarsgeneral.
Om målvakterna inte håller finns det säkert pengar till värvning!

Rögle har ett väl samspelt lag sen förra säsongen. De yngre borde ta ytterliggare ett litet kliv. Bästa målvakten?

Örebro blev 2:a sist och har blivit bättre i alla lagdelar.

GETINGBO!!
tobe:
2011-07-31 19:11:12
Jussiforever- Du tycker alltså Örebro blivit bättre på målvaktssidan alltså? Tillåt mig tvivla. Tror de kommer sakna Zackes jämnhet i serien.
Leksing i Sthlm:
2011-07-31 19:22:58
Innan jag börjar skriva så är detta min egna åsikt, och det jag står för, så kom inte med några idiotiska meningar riktade mot mig.
Men jag anser att Örebro och Almtuna är väldigt överskattade, Malmö kommer komma 1:a, finns inget snack om det. Tänker inte höja Leksand till skyarna, men tror faktiskt vi kniper 2:a platsen, efter kommer Rögle komma. Sen tror jag faktiskt Mora och Örebro kommer slåss om 4:e platsen, Almtuna kommer inte klara av att ta en PO plats, tycker dom är betydligt sämre än vad dem var förra året(på pappret)... Menmen, jag har säkert heeeelt fel... Men det är alltid kul att ha lite fel också!
Martin:
2011-07-31 19:31:03
Rögle kommer att hamna 7a. Tycker inte alls det ser bra ut om jag ska vara ärlig.
Niklas:
2011-07-31 19:42:49
Okej Martin, du får gärna utveckla det....
Martin:
2011-07-31 19:51:10
Rögle var i toppen förra säsongen för att allsvenskan förmodligen aldrig varit sämre. I år när alla lagen är bättre håller inte Rögle måttet. Men det är ju bara vad jag tror.
Jacob:
2011-07-31 19:53:38
Niklas, kan hålla med om att Rögles målvakter är bättre på papperet, men Hanses är en jävligt kompetent målvakt som kommer överraska många. Backuppsättningen är ganska jämn, men Leksand vinner på spets. Sen är forwarssidan också likvärdig, men även där har Leksand bättre spets.
Robban:
2011-07-31 20:07:16
Västerås har rankats 3-5-7-8 i månadsrankingarna och jag tycker det är helt rätt. Man har blivit om- och förbikörda av halva ligan. Det skulle behövas en center och en back till förstafemman för att man ska kunna vända trenden.

Synd då att VIK har ett värvningsstopp som gäller tills vidare pga. ont om cash...
Niklas:
2011-07-31 20:13:22
Martin - så du anser att alla lag, utom Rögle har blivit bättre då?

Jacob - härligt med diskussion, märker att vi är lika "enögda" båda två ;)
Säger inte emot att Hansen mycket väl är en kompetent målvakt, men likväl är han ett större "frågetecken" när säsongen börjar, än vad Fransson är.

Vad gäller backsidan så säger det ju en hel del att leksand ser Mads som en rejäl förstärkning, när Rögle inte ville ha kvar honom ;)
Tycker att vi har lite fördel, dels för att jag anser att Rögles backsida har en högre potential,bredd samt spets - men det är jämt.

Vad gäller forwardssidan ser jag det också som mycket jämt, ni har fått en en högre spets i Gabbe, Olimb och Prestberg. Samtidigt sitter Rögle kvar med de forwards som man ville behålla, däribland kedjan Liljewall-Olsson och Brithen, som blir ett år "äldre", på ett bra sätt ;)

Olsa:
2011-07-31 20:13:58
Jussiforever (VIP):
Blev Örebro 2:a förra året? För mig det var något annat lag som knep den platsen? Rätta mig om jag har fel.

Bra ranking Johan för övrigt.
Niklas:
2011-07-31 20:14:04
Sen ska man inte heller glömma att Rögle och Leksand har helt olika press på sig....
Poppen:
2011-07-31 20:15:44
Allt annat än serieseger för Malmö vore märkligt. Bakom dem finns ett antal lag med i stort sett samma slagstyrka. Rögle, Örebro och kanske leksand. Den senare dock med tveksamma målvakter.

Och ej heller att förglömma, Malmö stoltserar med herr ryggsäck i båset, och vad han klarar av med sk stjärnor har vi sett för..

petter:
2011-07-31 20:44:09
Nu är Malmö i topp igen , kanske det blir en flopp igen som det brukar . Det har alltid sett bra ut på pappret.
Jacob:
2011-07-31 20:56:34
Niklas, det är hugget som stucket.

Målvakterna har Rögle ett starkare par på papperet, det kan du få :)

Sen tror jag faktiskt att de Röglefans som kollade på Danmarks matcher under VM, egentligen hade velat ha kvar Mads. Han var Danmarks bästa back och jag tror han kommer utvecklas mycket i Leksands tröjan. Sen ser Rögle Bonsaksen som en av de ledande backarna i laget, Bonsaksen som inte tog en ordinarie plats i MODO. Där kontrar leksand med Timander som fick kontraktförslag av MODO och Skellefteå. Men nekade båda och valde leksand. Tycker att leksands backsidan är bättre med mer rutin och med högre toppar och inte lika djupa dalar som rögle. Jämnare backuppsättning än Rögle helt enkelt.

På forwardssidan har vi ett kärt återseende med Bergenström och G.Karlsson som producerade tillsammans 07-08. Sen om man sätter i Pelle Prestberg som RW där, så har man en av seriens giftigaste kedjor. Sen har de unga lirarna blivit ett år äldre och kommer utvecklas mer och mer :)

Sen att Leksands har mer press tror jag att dem kommer klara galant, den rutinen som några spelare har kommer att skapa lugn. Sen har de flesta spelarna i laget lirat kvalserie så de vet vad det innebär. Sen är vi nog lika enögda båda två :)

Niklas:
2011-07-31 21:06:03
Härligt Jacob!

Vad gäller Bonsaksen så ska han ju inte vara någon ledande back mer än defensivt, han kan ses som en ersättare till Bödker. Vad gäller Mads var det bäst för båda parter att han får en nytändning i Leksand, han hade tyvärr ingen bra säsong senast, även fast han alltid ger järnet. De som ska leda backsidan är först och främst Glimmenvall - så bra han var slutet av förra säsongen har jag nog inte sett honom, Curry - fågel eller fisk samt Sondell - misslyckad i Modo, men har gjort bra ifrån sig i Finland. Tycker "ärligt" talat att våran backsida ser lite bredare ut ;) Vi har en bra fördelning på de backar som finns, sen finns det en satans potential i de unga backarna i laget - Jensen, Panelin (som var bättre än Bödker ifjol) samt Bengtsson (den nya Kenny ;) ).

Forwardssidan ser ni helt klart intressanta ut, frågan är dock hur Pelle kommer att kunna hantera det lite annorlunda spelet i allsvenskan, nu spelar han ju inte i ett så överlägset lag som senast han var här. Att han kommer "vräka" in poäng i PP är dock en sak som är sant ;)

Vad gäller leksand och klara press, ja jag ska väl inte skriva så mycket där ;)

Hur som helst kommer nästa säsong bli överjävligt underhållande. Det satsas som aldrig förr i allsvenskan, och jag är dessutom grymt nöjd med hur mitt Rögle ser ut på förhand. Malmö tar första platsen, sen tror jag Örebro, Rögle samt Leksand slåss om plats 2-4....
Niklas:
2011-07-31 21:08:20
Vad gäller Timander är jag dock delad. Han HAR varit en riktigt grym back, och har ett väldigt bra spelsinne. Frågan är dock hur han kommer att klara sig i det lite snabbare och hafsigare spelet i allsvenskan. Det är inte så lätt att en elitseriespelare automatiskt passar väl in i det allsvenska spelet ;)
Jacob:
2011-07-31 21:11:25
Vi har lite olika åsikter, men vi får väl vänta och se hur det går den 17-sep :)
MrPonnY:
2011-07-31 21:13:07
Grejen med Leksand i år är att dem kan bli hur bra som helst OCH hur dåliga som helst !

Dem har värvat många spännande spelare "Raffl, Blomqvist, T.Forsberg, Sandström" som lika gärna kan bli floppar ..

Raffl - Poängkung i Österrikiska ligan.
T.Forsberg - en spelare som verkligen gillar att smälla.
Blomqvist - gjorde väl ingen succé i Modo men året innan var han riktigt vass.
Sandström - hört att han är en ettrig spelare, men har egentligen ingen aning om han.

Ska bli ruskigt spännande att se i höst !
Niklas:
2011-07-31 21:23:23
Hehe precis Jacob.

Jo kan bara instämma MrPonnY. Tycker Leksand har lite fler frågetecken än Rögle och Örebro, därmed inte sagt att de INTE kommer att vara bättre än de båda lagen ;)
andreas:
2011-07-31 21:27:27
du hade varit kung johan om du skulle fixa en intervju med adam miller och hur han ser på framtiden.

Även en genomgång om hur allsvenskan står sig emot andra ligor.
VIK:
2011-07-31 21:30:12
Fantastiskt hur lif är världsbäst inför varje säsong... Har ju inte direkt gått bättre och bättre...
Johan K:
2011-07-31 21:43:41
Jag tycker personligen att det är större floppvarning på Malmö än något annat lag. De BÖR komma först, men det är ingenting som är säkert över att de ska göra det.
För egen del hoppas jag att Örebro trillar ur, men det är inte så verklighetsförankrat. Inför förra säsongen så trodde jag inte att det fanns vidrigare personer än C. Strömberg och M. Thörnberg (dock inte i Örebro).
Det ska Fahlander ha cred för, då han lyckats bevisa under säsongens gång, att han är det.
Falle for president!:
2011-07-31 21:51:48
Johan K din mamma är väl ändå vidrigast av alla?
Skumtomten:
2011-07-31 22:10:46
Skulle kunna tro "Falle for president" verkligen är Fahlander him self! Som sagt... moget!
Elle - Lund:
2011-07-31 22:22:26
Hockeyhungern går inte att stoppa på annat sätt nu! Fan vad härligt säsongen snart drar igång.

Blir ett getingbo i toppen om nu inte något av dom lagen alla räknar upp som topp 4:a gör en fiaskosäsong. Jag tror ett av lagen kan bli antingen himmel eller helvete.

Malmö bör knipa 1:a platsen på pappret i alla fall, men det skulle inte vara första gången Malmö tippats som serievinnare och sen inte bli det. Örebro tror jag mest på faktiskt, jobbiga att möta och spelar grishockey. Lagets syomme finns kvar, och med den sportchefen e det inte så konstigt.

Rögle ser ut att ha ett bättre och starkare gäng än förra säsongen, men räcker det till kval när nu alla satsar, tveksamt. Leksand och Södertälje tror jag kommer blanda sig i 2-4:e platsen rejält. Mora & Almtuna ser jag som outsider.

Spännande!!!
Gurkguda:
2011-07-31 22:25:55
Jag har svårt att se något annat lag än Malmö som kommer att plocka en KS plats, det är huget som stucket efter Malmö..

Örebro är uppskrivna, utan direkt anledning, de håller samma klass som sist medans övriga lag har blivit bättre.

Rögle tror jag på..likaså LIF, de har värvat smart..

SSK ser bleka ut, outsider.

VIK kommer garanterat att fightas om förkval platserna...bättre placering än så är en bonus;) Mora och VIK kommer att bli farliga.
Gurkguda:
2011-07-31 22:26:31
Det är bra att vara "underdogs"
Sune:
2011-07-31 22:42:43
Malmös backsida skrämmer inte många lag.
Offensivt bra,på pappret.Men matcherna avgörs inte av vilka namn där står...
Känns som Malmö slantat upp rejält mycket mer på offensiven äv på defensiven.Varför blivit så?
Framåt- Barta lazo mattsson ciernik klasen mfl mfl
Bakåt Forrest Ribbenstrand heed osv
Forrest är väl den som sticker ut på pappret defensivt.
Ett tag snackades hejvilt om en POLIS till Malmö.Sen rann det ut i sanden.Eller är det tänkt att Lazo ska vara en sorts polis?
svennis:
2011-07-31 22:51:00
Sune//

Du är inte direkt påläst gällande Forrest? Han är en offensiv back som behöver ha en defensiv bredvid sig.

Vi fick vår polis i Lazo. Men vi söker en defensiv klippa men vi har inte bråttom det kommer att komma. Det gäller att ha is i magen då kan vi få rätt spelare till rätt pris.
Tvillingpungen (Leksand):
2011-07-31 23:17:21
1. Örebro (bästa kombinationen av genomtänkt lagbygge och bra spelare)
2. Malmö (bästa spelarna)
3. Leksand (mest genomtänkta lagbygget och bästa balansen av gammalt och ungt, men med sämsta tränaren och oprövade målvakter)
Mogge:
2011-07-31 23:19:44
Är ju alltid svårt med förhandstips, men om man ska titta på pappret så kommer tabellen nog att se ut som följer..Tar bara dom 7 översta..

1.Malmö
2.Örebro
3.Leksand
4.Rögle
5.Mora
6.SSK
7.Almtuna

Men som vanligt så är det ju fler saker som spelar in.. Som klubben filosofi, spelplan, grupp, fysstat, tränare, senaste årens fram/motgångar osv.. så blir nog tabellen som följer....

1.Örebro
2.Rögle
3.Mora
4.Malmö
5.Almtuna
6.Leksand
7.SSK

Igentligen så är det ju omöjligt och tippa i år, dels för att det är bättre spelare och fler lag som satsar på ett annat sätt, förut var det ju ganska lätt och hitta dom 7 bästa men känns som det är minst 10 lag som slåss om dom 7 första...
Blågök:
2011-08-01 00:43:31
Såg att Mrmadhawk var omnämnd i sydsvenskans pappersvariant i går, i en liten notis. Kul!
VIK mot elitserien:
2011-08-01 01:24:29
Varför skulle Västerås ha målvakter som inte håller måttet, Sperrle och Johansson nosar väl ändå på att vara seriens bästa och jämnaste par...

Nä kom igen nu, SSK kan väl inte stiga i ranking för att de är ett skönt gäng. Gänget som sitter på parkbänken i Hallstahammar verkar ju också väldigt "sköna", men de lär ju inte vinna Allsvenskan bara för det.
kakan:
2011-08-01 01:49:33
Malmö känns så jävla överskattade.Tror självklart på Örebro.Ska bli spännande o se vilka Västerås får låna från Skellefteå.
Leksing i Sthlm:
2011-08-01 02:36:46
Till "VIK": Av alla dessa inlägg från leksingar, hur kan du säga att vi höjer oss till skyarna? Ingen av alla som skrivit tror vi tar hem serien, men alla tror vi kommer topp-4, vilket i min ögon är en solklarhet. Vi har ett väldigt bra lag på pappret, och vi kommer ligga där uppe, speciellt nu när Leksand inte har denna överdrivna stora pressa på sig som dom haft senaste säsongerna, det kommer bara göra dom gott. Men du kanske vänder ditt hat mot Leksand pga att det skrivs mycket om att VIK är underdogs i år och kommer slåss om att ta en PO plats? Kan ju vara för att VIK har det sämsta lagret på papper som dom haft senaste säsongerna...
:
2011-08-01 03:02:49

Nu i och med din rankning tappa jag helt respekten för dig Madhawken.... Har inte du sett så pass mkt hockey och känner till namn och den urgamla vetskapen att ett topplag med nya toppnamn aldrig lyckas första året ???

Örebro 2a och Västerås 8a och Leksand först på 4de plats..

Hur i helsike tänkte du där egentligen ??

Johannes:
2011-08-01 03:11:30
Tror du får in Leksand på Topp3 iaf.
Så här ser min topp 3 ut:
Malmö
Leksand
Örebro


URL: http://www.alltomleksand.com
Gurkburk:
2011-08-01 06:37:39
Leksing i Sthlm > Ni Leksingar om några borde veta att laget på papperet inte vinner några matcher. Det har ni bevisat säsong efter säsong,blir garanterat samma nu igen.Det sitter en fast förankrad floppstämpel i era väggar efter alla era försök till återtåg
Den som tycker att VIK Västerås har svaga målvakter har inte mycket koll. Det är då ett som är säkert. Väl mött kommande säsong
Jonte:
2011-08-01 07:14:31
Så här skrev Mrmadhawk om Malmö inför förra säsongen.

2. Malmö
Detta hatar jag verkligen. Malmö så högt? Vadå partiskt liksom...
Men faktum är att jag inte i dagens läge kan se ett enda lag som framförallt har en bättre forwardsuppsättning. Backsidan ett frågetecken, men hur mycket bättre backsidor har de andra lagen? Klart bäst kontinuitet av samtliga lag i serien.

Alla vet väll hur det gick sen!!!!!!!!!
Tysken:
2011-08-01 07:35:44
Bra, då vet du ju hur det går för Rögle och Örebro etc som satsar på kontinuitet..

Eller vad va det du menade egentligen.......?
Shifty:
2011-08-01 09:06:17
Jag vågar fan inte tippa. Top 5 kan bli hur som helst. Vi har iaf en ruskigt spännande säsong att se fram emot. Det känns som en strafförlust borta mot Troja i november kan bli avgörande för huruvida man kniper en Playoff-plats eller inte.

Heja Leksand!

Fast här kommer ändå ett tips från mina klarblå-vita ögon:
1. Leksand
2. Örebro
3. Mora
4. Malmö
5. Rögle
Zike:
2011-08-01 11:02:08
1. Leksand
2. Malmö
3. örebro
4. Mora
5. Ssk

:)
Andreas:
2011-08-01 11:36:29
Håller med Gurkburk, dom som säger att Västerås har dåliga målvakter har ingen koll... Vårat målvaktspar är topp 2 i allsvenskan. Gatanterat! Bättre än Malmö!
Shifty:
2011-08-01 14:43:29
Alltså. Jag har inte världens koll. Jag utger mig inte för att ha världens koll, men jag har koll på en sak. Den som säger att Västerås har bättre målvakter än Malmö, Han har ingen koll.

Hannu Toivonen är förmodligen den bästa målvakten i Allsvenskan.
Gurkguda:
2011-08-02 09:26:49
Jorå jag har koll och kan nästan hålla med om att VIKs målvaktspar ser starkare ut än Malmös...men det är en smaksak..det kommer att ge sig själv:)
:
2011-08-02 09:29:49
Ni har grymts starka forwards, överglänser även de flesta lag i ES men jag förstår inte att ni inte lägger mer pengar på backsidan samt på era målvakter...det är klart att anfall är bästa försvar men ändå.
:
2011-08-02 09:33:12
2008-2009 Ilves SM-liiga 52 2.68 .909 | Playoffs 3 1.51 .949

2009-2010
Peoria Rivermen AHL 26 2.73 .906 |
Rockford IceHogs AHL 6 3.44 .883 | Playoffs 1 3.00 .800

2010-2011 Rockford IceHogs AHL 49 2.90 .907

är inte direkt imponerande stats...men men..
:
2011-08-02 09:43:08
Dessa är bättre..för att nämna några..
Michal Zajkowski, TAIF
Julius Hudacek, SSK
Daniel Sperrle, VIK
Lars Johansson, VIK
Jonas Fransson, Rögle

Jämna målvakter med bra HA rutin, vi vet att de håller...AHL är inte så mycket vassare..än HA..kanske lite...
:
2011-08-02 09:44:32
Julius Hudacek, SSK kanske är en outsider men ligan han kommer från är mycket bra, bättre än AHL.
:
2011-08-02 09:50:27
Toivonen må har varit en bra målvakt men han är på dekis..han var bra för typ 5-6 år sen innan han blev skadad mm..lite Thalberg över honom:)
Tysken:
2011-08-02 18:33:10
Haha, du anonyme målvaktsrankare.. Varför har dom här målvakterna inte spelat i NHL då? Zacke, Sperrle och Lasse J bättre än Toivonen? Jo tjena..! Ni lär få se sen!

Till nästa anonym: Du kan kamma dig på att Slovakiska ligan är bättre än AHL.. Glöm det!!

Till den sista anonyme: På dekis när han är 27? Lite som Thalberg säger du..............
Målar'n:
2011-08-02 20:56:10
Om Redhawks kommer 1:a eller 7:a har ingen större sexuell betydelse,huvudsaken är att dom kommer till kvalserien.
Vem vet,kanske t.om bättre att få lira Play Off och hålla igång?
Men det är inte utan att man ändå är lite smått orolig,tycker att fiaskot hänger lite i luften.
Denna enorma satsning,stjärnspelare som kostat en satans massa klöver,och så platt fall...känns inte så orealistiskt.
Visst vi har 3 år på oss,laget ska spelas ihop osv,men ändå,lite orolig är man.
Tänk så många som kommer få vatten på sin kvarn,we will never hear the end of it!!
Jag hoppas verkligen jag har fel men rent spontant känns det inte helt solklart att Redhawks springer hem serien.

För övrigt måste jag ge Tysken cred,alltid svar på tal,väl insatt och verkar ha rätt bra koll på grejerna.
Gurkguda:
2011-08-03 08:27:36
Tysken: tjena...du sa det själv...har spelat! HAR..titta på hans nyare stats....

Jag kan rabbla massor av spelare som HAR spelat i NHL men som är ganska bleka nu...

Jag håller med den anonyma "målvakts rankaren", den Slovakiska ligan är inte direkt sämre än NHL och topplagen hålles helt klart ES klass, inget snack om saken.

Japp, skador kan göra så att man hamnar på "dekis" i förtid, det finns det många exempel på. Toivonen kommer inte att tillhöra de fem bästa målvakterna denna säsong, du skall få se...annars kommer jag hit och ber om ursäkt...att jag hade fel.
Gurkguda:
2011-08-03 08:30:25
AHL var det, NHL är bättre:)
Gurkguda:
2011-08-03 09:44:26
Har inte Sperrle spelat i KHL, det är samma klass som NHL och mer aktuellt.
Tysken:
2011-08-03 13:06:23
Jaja, KHL är samma klass som NHL..? Nej.. Vi får väl höras här i vinter igen!
Gurkguda:
2011-08-03 14:20:46
Tysken, du verkar inte följa KHL så noga..prova och du kommer att bli upplyst:)
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan