Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Sommarsnack: Mikael Fahlander
2011-07-24 10:43:00
Mikael Fahlander är föredetta ordförande i Örebro och mannen bakom både värvningarna som sportchef och den ekonomiska biten då han skjuter till pengar varje år.
Han är faktiskt den första som får äran att deltaga i två sommarintervjuer på denna sidan.
Men det är för han alltid har saker att säga och inte bangar att ta fram motorsågen. En färgklick i hockeysverige, helt enkelt.


Mikael Fahlander tycker till - igen.

Vad är din roll i Örebro nuförtiden? Du sa tidigare att du bara är en supporter numera, ändå är du involverad i värvningar hit och dit. Förklara hur er organisation ser ut!
- Vi har omorganiserat och haft för lite folk i organisationen och då blev det tvunget att jag klev in och var sportchef när vi byggde det här laget, men snart är jag klar med den här comebacken. Nu har vi stärkt organisationen rejält och har idag en riktigt bra styrelse med mycket bra starka lokala namn, tung klubbdirektör, ekonomiansvarig, tre säljare, Peter och Jens som A-lagstränare, fystränare, målvaktstränare, Lars ”Mozart” Andersson som fixar med allt kring laget som en form av lagledare som också har hand om att skaffa lägenheter till nya spelare, jobb till fruar och allt annat som kommer till när man ska bygga laget. Bra medicinskt team, och sen har vi förstås massor av viktiga ideella krafter som krävs för att få en klubb att fungera och för att kostnaderna ska hållas i schack.

Arenabygget i Örebro pågår för fullt. Vad betyder er nya arena och kan du garantera att kylan inte är så påfrestande i nya? Berätta lite hur den är uppbyggd också.
- Betyder mycket för hela klubben, publik, sponsorer, spelare, intäktsmässigt, ja allt! Den gamla hallen var ju så sunkig så man ville börja gråta ibland när man kom in i den, vi kunde inte ge något till sponsorer och publik, kassa sittplatser, kassa serveringsutrymmen, betong överallt, sunkiga omklädningsrum och det var ju till och med minusgrader någon match!
Nu blir det stor skillnad, men det är ju ingen ny arena som byggs utan man gör som Leksand gjorde, att man har kvar grunden från den gamla och bygger den nya utanpå. Det blir mycket bättre serveringsutrymmen, tio loger med möjlighet till tio till, fler sittplatser, nya stoppade stolar i hela hallen, jumbotron, bättre omklädningsrum, ja bättre miljö överallt helt enkelt.
Och ja, du kommer slippa kylan, om vi inte ställer ett kylskåp precis vid din plats, det får vi se hur resultatet på isen går...

Hugo bygger här nere. Du bygger och satsar i Örebro. Vem har mest pengar?
- Hugos pappa Jan Stenbeck var en idol till mig och dog alldeles för tidigt, en grym entreprenör och människa! Han lämnade ifrån sig ruggigt mycket pengar till sina barn så Hugo har mer än mig – än så länge, he he.

Hur mycket puttar du varje år in i Örebro Hockey?
- En hel del, dock inte i närheten av vad Percy och Hugo har lagt och lägger in i Malmö. Men när arenan kommer på plats finns det inga ursäkter längre för Örebros näringsliv att inte ställa upp, så tanken är att jag ska slippa lägga in så mycket i framtiden.

Mer pengar från näringslivet, säger du. När jag snackade med Löwdahl så sa han att det kan vara en nackdel att spela i en stad med många bra lag (Örebro blev bästa idrottsstad enligt SVT) för det blir krig om sponsorerna. Men du hävdar att de borde och kan göra mer?
- Det är förstås många som slåss om pengar, men ska man vara krass så är det bara vi och ÖSK som drar sponsorer på en bra nivå. Och ja, sponsorerna kan och borde göra mer för hockeyn, ÖSK har haft en för enkel resa när vi var i ettan, nu när vi är ett topplag i allsvenskan så ska vi ge dom motstånd om sponsorpengarna. Hockeyallsvenskan är en bra mycket roligare serie än Fotbollsallsvenskan, det är fler matcher, mer skriverier osv. Och Örebro är i grunden en hockeystad. Ett första steg ska tas i år, och sen nästa år när arena m.m. är helt färdigt och vi kan börja sälja i god tid så ska de få sig en ordentlig match!

Tror du att ert relativt dåliga publiksnitt som topplag, beror på att ni inte kunnat erbjuda en tillräckligt bra komfort för era besökare?
- Absolut! Nu var det ju i och för sig första året som vi var topplag förra året, men när det regnar in, är svinkallt och sunkigt i allmänhet är det svårt att locka publik, speciellt marginalpubliken. Tror snittet ökar bra i år, och nästa år ännu mer, men man vet ju aldrig.

Vilken är er på pappret viktigaste värvning?
- Kåberg skulle jag nog säga, han tillför mycket som ledare och pådrivare. Men jag tror flera av nyförvärven kommer överraska positivt, det är en bra känsla i gruppen och alla ger 100% i allt de gör. Klubben har blivit ännu mer seriös på alla plan tycker jag och det känns jätteroligt.

När vi presenterade Emil Kåberg, så skulle ni enligt uppgift, presentera en spelare till. Vem var det?
- Inga kommentarer på det...

Varför tar ni in Jens Gustafsson som assisterande och fortsätter inte med Mozart?
- Det blev för mycket jobb för Mozart att ha den rollen samtidigt som sina  övriga åtaganden, tänk på att han börjar bli en gammal gubbe, hoppas han inte läser detta, ha ha! Så vi ville stärka upp ytterligare. Mozart kommer fortfarande vara med A-laget och på is, och Jens ska jobba extra med individuell utveckling. Vi tar ett steg till kan man säga.

Är ni klara med er trupp?
- Ja, i alla fall som det känns nu, men vi får se under säsongen vad som händer. En riktigt bra spelande rightback som kan styra powerplay skulle smaka mumma, men å andra sidan tror jag att de vi värvat kommer fylla upp Gundersons lucka bra. Joel Johansson tror jag väldigt mycket på, en riktigt seriös kille som kommer ta ett lyft till i år. Faktum är att vi tog honom framför näsan på Malmö, och det är ju extra skönt!

Nämn en spelare som ni ville ha och var nära, men som det aldrig blev någonting av.
- Har ingen som vi velat haft som vi inte fått faktiskt, däremot kan jag bjuda på att vi tackat nej till två spelare som nu ska spela i Malmö, den ena för att han har starka referenser som säger att han inte är bra för lagmoralen, och den andra för att han var hiskeligt dyr. Vilka det är? Det får jag hålla för mig själv av respekt för spelarna och deras agenter.

Du är känd för att vara rätt frispråkig. Så säg nu, vem eller vad avskyr du mest i hockeysverige, och varför?
- Jag säger oftast vad jag tycker och står för det, varför ska man svara mesigt politiskt korrekt hela tiden? Livet blir roligare om man vågar vara lite spontan och stå för vad man säger. Avsky är ett för hårt ord, men jag tycker riktigt illa om Bofors och deras fans. Finns det någon utanför Karlskoga som inte gör det? Tingsryd avskydde jag förr men nu är de för dåliga och skämmer ut sig för ofta så att man nästan tycker synd om dem istället. Rögle är ett annat objekt som jag inte gillar, de tror de är någon skåneadel eller något. Hoppas ni i Malmö spöar skiten ur dem den här säsongen!

Om vi står inför det faktum att dom gör en "Asplöven" och hjälper Örebro Hockey på ett eller annat sätt i en viktig match, hur agerar du då?
- De skulle för det första aldrig hjälpa oss, och oavsett vilket skulle jag inte göra något speciellt.

Jag snackade som sagt med Löwdahl för en tid sedan och det måste väl vara drömmen att ha en av de tongivande spelarna som kapten och Örebrokille?
- Löwdahl är klockren både som människa, lagkamret och kapten, och vi är stolta över att ha honom i laget och att han alltid stannat och kämpat trots motgångar. Han levererar på varje nivå och skulle definitivt göra bra ifrån sig i elitserien också. Nu har vi treårskontrakt med honom och det känns förstås kanonbra, och efter karriären har han en solklar plats i organisationen.

Det skulle vara trevligt att få en uppdatering kring Niklas Lihagen. Ska han spela eller ska han inte spela? Och inga svar att "Jag är ingen läkare" nu...
- "Lian" tränar men kan inte ta ut sig för fullt, men vi både hoppas och tror att han kan komma tillbaka. Det är en god vän till mig så det skulle vara extra roligt att se honom på isen igen. Vi brukar skoja att det är Lihagen 2.0 som kommer in på isen i så fall, och det kan ju bli hur bra som helst - han var ju riktigt bra redan innan, och då spelade han med halvtrasigt hjärta och fick såklart inte ut max!

Hur mycket följer du laget under säsong och hur är Mikael Fahlander på en läktare?
- Åker på väldigt många matcher och ser på Viasat om det inte fungerar att åka, och om inte det heller går är jag slaviskt framför internet. Jag är helt ärligt bedrövlig på läktaren, är alldeles för engagerad och hoppar mellan himmel och helvete för att det ska vara helt bra, men jag går aldrig över gränsen. Lite måste motståndarna få tåla, ha ha.

Fem stycken "antingen eller"...

Percy eller Hugo?
- Percy. Han har gjort en skön resa med Malmö från att han tog över.

Canal+ eller Viasat?
- Viasat, där går ju Hockeyallsvenskan!

Tour de france eller Wimbledon?
- Wimbledon.

Rosévin eller kall öl?
- Rosé på dagen, kall öl på kvällen!

Gymmet eller stranden?
- Först gymmet, sen stranden.

Sista frågan - Ge mig de två lagen som blir etta och tvåa i kvalserien i vår.
Malmö och... Måste väl säga Örebro då, jag får ju alltid skit för att jag är kaxig, haha!
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Intervjuer och reportage
Match
Nisse:
2011-07-24 11:18:28
Fahlander lika skön som alltid: skåneadel det låter det. En kort fråga bara när kan vi vanliga supporters ta oss en pilsner i hallen
börjar tröttna på pluntan.
Patrik (den riktige):
2011-07-24 11:18:40
Haha, skön snubbe den där Fahlander =)
Mycket bra intervju Johan.
Då inväntar vi bara röglefansens bölande kommentarer nu då ;)
Håkan:
2011-07-24 11:19:50
Så skönt med profiler, med människor som vågar sticka ut,som svarar på frågorna och inte lindar in svaren i "å ena sidan å andra sidan. Rakryggade personer behövs, som skapar ett debattunderlag, de behövs inom idrotten, inom politiken - överallt. TYvärr har mesigheten alternativt osakligheten blivit honnörsord som styr debatterna...
:
2011-07-24 11:31:01
Det är väl klart att NV-skåne är skåneadeln. Det är ju knappast till Rosengård som de välsituerade 08:orna vallfärdar på sommaren.
andreas:
2011-07-24 11:33:38
vad har hänt med fahlanders hot mot taif då. När han skrev för hockeysverige så hotade han tingsryd om han hade information om dem med svarta löner och andra saker men fortfarande har inget hänt...
Sjöberg:
2011-07-24 11:35:16
Personer som; "Säger vad jag tycker och står för det" är många gånger personer som har svårt att lyssna på andra personers åsikter. Eller ens acceptera att det finns andra åsikter...

Hockey i all ära, men i mina ögon är Örebro en fotbollsstad. Publiksnitt för respektive sporter ger en indikation på det.

Som kuriosa: Finns det någon utanför Örebro som gillar Örebro?
Sly:
2011-07-24 11:44:39
Nja... det där med gymmet ljuger han nog om.
Marcus:
2011-07-24 11:54:14
Hej Johan, grym blogg.
Men när är det dags att ta klivet upp i ES-träsket och börja intervjua folk därifrån? Hade vart grymt roligt.
Kalleskoga:
2011-07-24 12:00:07
HAhaahaahhhahaha vad barnslig han är Fahlander. "Finns det någon utanför Karlskoga som inte gör det?" Får en bild framför mig där Falle sitter i sandlådan med nappen i mun.
Sumo:
2011-07-24 12:02:40
Denna intervju gjorde min dag trots att jag är Röglesupporter. Fahlander är en härlig prick.

URL: http://www.gronvitasumo.se
Maverick "Stolt Röglefan":
2011-07-24 12:15:20
Ha ha Han gillar inte oss och vi gillar inte honom och Örebro. Gnäll hela tiden.
:
2011-07-24 12:17:59
Sly: Det är en gammal bild.
Sjöberg: Jo, det finns folk som uppskattade resan ÖHC gjorde från 1an till HA. Frågan är ju, gillar någon utanför Malmö MIF Failhawks?
kjelle:
2011-07-24 12:23:09
Nej vem fan gillar sveriges största bollibompa-stad KGA!!!
Moneyfornothing:
2011-07-24 12:23:33
Ursäkta Fahlander en färgklick? Bråka med motståndarlagets skadade spelare på läktaren när man förlorar. Hade han inte pumpat miljoner in i föreningen så hade han varit utkastad för länge sedan...
Joel:
2011-07-24 12:24:12
@kjelle

Din svenska skrämmer mig.
Sjöberg:
2011-07-24 12:29:04
Anonym: Det finns uppenbarligen folk som uppskattar Örebro. Frågan är om de bor utanför Örebro?

Personligen har jag svårt för människor som Fahlander. Has omogna uppträdande, på bl a läktaren, för mig att tänka i banor som; "Symptom & diagnos".

Men, visst...det behövs ju personer som gillar att stötta Örebro. Det behöver all hjälp de kan få.
Johan Vxo:
2011-07-24 12:31:54
Ja, han är skön denne Fahlander. Hans kaxighet får även symbolisera Örebros lag att spela också, med jobbiga jävlar som Stefan Warg, Conny Strömberg med flera.

Sedan är det kul att han säger vad han tycker, men det finns ingen direkt anledningen för exempelvis Röglefansen att ta åt sig heller för den delen.

Örebro är självklart en fotbollsstad, men med de pengar som Fahlander skjuter in och ÖHK:s framgångar, som bara kommer växa och växa med ny arena och allting, så kommer fotbollen bli ordentligt utmanad tror jag inom en 5-årsperiod.

Åke Ortmark:
2011-07-24 12:42:41
Vilken fjolla han är fahlander han är nästan lika stor fegis som kåberg
Storkas:
2011-07-24 12:43:40
Sommarens bästa intervju!
Undrar vem som skulle vara dålig för lagmoralen?
Vinnare av KS nästa säsong tror jag Örebro och AIK. Växsjö tappar sin plats och Malmö är 3a (för att fixa det året efter såklart)
Haha:
2011-07-24 12:47:15
"Går aldrig över gränsen på läktaren" ja jo tjena , Fahlander har du glömt att du attackerade en skadad spelare som gick på kryckor efter att ni torskar ett derby och skämt ut er totalt? Jävla pajas
gylle:
2011-07-24 12:53:55
Undra vilken mif spellare med dårlig lagmoral han pratar om?
fredrik:
2011-07-24 13:03:46
Eh, du har inte kollat EP-profilen på senaste värvningen till att börja med gylle?
MIF kommer att gå fantastiskt bra i vinter, då alla era spelare så klart kommer accepterar att spela Strumpans fantastiska spelstil och att ALLA spelare VILL spela PP, men få kommer ha speltid där.. som upplagt för succe! :)
Mattias (Teus):
2011-07-24 13:05:50
Storkas: Skulle kunna tänka mig att det handlar om Ciernik. Samtidigt ger Liimatainen (assisterande tränare i Ivans lag förra säsongen) honom väldigt goda referenser, så jag tror Malmö har bra koll på hur det ligger till.
Robert:
2011-07-24 13:18:58
En pinsam pajas helt enkelt..
:
2011-07-24 13:27:55
Jag tror att Fahlander lever i villfarelsen att folk gillar honom. Eller tycker att han är häftig som gör kontroversiella uttalanden.

Han är rakt igenom en fjant.
Hade han älskat Rögle, så hade han inte varit mindre fjant. Mer enögd person får man leta efter.
Men som andra sagt, det är ändå ingen utanför Örebro som inte ogillar dem.
Goran:
2011-07-24 13:37:16
Karlskoga-folket förnekar sig inte, hahaha Fallander äger er så hårt!
Stefan!:
2011-07-24 13:38:16
Kalleskoga// Bara du och din bror som har napp i mun och allt skit ni skriver! Och hatet till Örebro och Fahlander, ta och släpp det! Flytta hemifrån, andas in lite ny luft! Ni kommer må jättebra av det!
Stefan!:
2011-07-24 13:42:59
Och till övriga bönder som skriver här! Den skadade mesiga spelaren på läktaren! Börjar man som han gjorde får man leken tåla! Skriv av erat hat mot Örebro någon annanstans, ni gör bara bort er som vanligt!
Jörgen:
2011-07-24 13:43:21
Fahlander verkar hur skön som helst! :-)

URL: http://www.roligahistorier.com/
mikael:
2011-07-24 13:48:18
mrmadhawk:

dags att ge vissa personer här en riktig åthutning, kanske?

De flesta i denna tråd: Dag att börja bete sig som folk även på internet? So much cooler online...
Tysken:
2011-07-24 13:51:15
Vem kan dom två spelarna vara? Ciernik stämmer in på båda men skulle Örebro ha blivit erbjudna honom? Nja.. Johan?
Joel:
2011-07-24 13:56:15
@Stefan

Det är helt okej för Fahlander att hata men när en Boforsare gör det så ska han alltså ta bort nappen och flytta hemifrån?

jorå, så att..
SESL:
2011-07-24 14:07:36
Malmöspelarna han talar om är nog Klasen (för dyr)och någon av slovakerna (dålig moral), troligen Ciernik!!
Tror dock att Malmö har bättre referenser på Ciernik än vad Örebro har då Liimatainen bor i Malmö och var assisterande tränare för honom förra säsongen som Tysken redan nämnt
Mjauu:
2011-07-24 14:19:52
SESL: glöm det, de var nog inte med i fighten om klasen och hade alltså inte möjlighet att tacka nej till honom. Möjligen att Barta var den som var för dyr och någon av slovakerna som inte skulle va bra för lagmoralen.
SESL:
2011-07-24 14:51:51
Mjauu: Då han uttryckte sig i ordalagen som "hiskligt dyr" så gick tankarna till Klasen!
Vad Barta tjänar vet jag inte men han har säkert ett ganska hyggligt lönekuvär han också!
Elle - Lund:
2011-07-24 15:02:16
Fahlanders, Fahlander...
Ja, någon förebild lär han inte vara som Stenbeck var för honom. Stå och skrika på matcherna och bråka & slåss med åskådarna på läktaren är inget som man kan se upp till direkt hahaha.

Örebro hockeystad? hahaha ja visst e den...

Skåneadel va det ja, hahaha... Ja, det ligger fint vid havet och är ifs inte känt för att vara gnälliga som Örebroinvånarna. Man tackar man tackar!

Att Örebro hockey har honom som sportchef underlättare inte direkt för nya sponsorer, frispråkighet är inte uppskattat av alla.

Vilka spelare han menar, ja det kan ni ju fundera över! Som sagt... spännande säsong väntar! Ni har många som kommer kräva speltid och som verkar ha "STOR" personlighet... inte på ett bra sätt då! Sen har ni några yngre bra spelare som inte kommer få mycket speltid, vilken såpa detta kan bli.

Haha:
2011-07-24 15:28:20
Stefan lilla örebroare lägg ner , du är bara pinsam!
Stefan!:
2011-07-24 15:45:25
haha// Förstår att det är jävligt lite att göra i Karlskoga så det är inte lätt!
Johan ÖHK:
2011-07-24 16:30:57
Trötta Karlskoga-bönder, alla ser att det är ni som gnäller på Falle i varenda inlägg, ni är avundsjuka som alltid! Vem bryr sig att han knuffar lite på er isprinsessa Wiklund han hade nog förtjänat det.
Martin:
2011-07-24 16:41:11
Inte fallit någon in att pratat om dessa två spelare kan vara en ren lögn? Att svinga vilt omkring sig med osanningar är ju rätt välkänt hos denna man.....
Ö:
2011-07-24 16:47:51
ja du fahlander du vet vilka knappar du ska trycka på =)
Victor:
2011-07-24 16:55:16
":
2011-07-24 11:31:01
Det är väl klart att NV-skåne är skåneadeln. Det är ju knappast till Rosengård som de välsituerade 08:orna vallfärdar på sommaren."
kunde inte sagt de bättre själv
weissblau:
2011-07-24 17:07:00
...fahlander har väl 2 hjärnceller-och dom är osams......
sterner:
2011-07-24 17:37:37
Ja snacka skit kan han ju.
Precis som många andra.
DJ:
2011-07-24 17:38:54
Tror också att Mif kommer få problem med lagmoralen i år..
Många som spelar "för sig själva" och vill ha/kräver mycket istid vilket Strumpan(helt rätt) kommer skita blankt i.
Mif kommer få spela tråkig, defensiv Strumphockey och det kommer passa dessa stjärnor mycket dåligt..

Som upplagt för trubbel med sammanhållningen..
Skumtomten:
2011-07-24 17:53:56
Stumpans viktigaste roll...

Få pli på utlänningarna och försöka skapa harmoni, svår nöt att knäcka i ett lag med endast legoknäktar. För det är bara dessa som kommer få speltid mer än 8 min per match!
Indian:
2011-07-24 17:59:30
Alla heter Gnäll i Örebro!
x:
2011-07-24 18:25:35
1 o 2a i kvalserien i vår

Timrå o ÖREBRO UR ÅKER aik
Patrik (den riktige):
2011-07-24 19:08:35
Hahaha, Fahlanders utspel mot rbk:arna fick tydligen dem att gå i taket......mot Malmös lagmoral kommande säsong......stoooor humor på det megakomplexet :)
sterner:
2011-07-24 19:30:00
Dj:
Snälla. Sluta snacka skit.
Ta reda på lite fakta innan du skriver nått här.
du kan ju bla kolla in intervjun med strumpan.
du kan ju kolla på spelarna dom värvat. Väldigt mångaa deffensiva????
Huggolja:
2011-07-24 19:30:15
Kul snubbe den där Fahlander. Han verkar ju fortfarande vara sur över att Rögle hamnade före Örebro i kvalserien.Och han lär nog vara lika sur efter denna sässongen....för Örebro kommer inte lyckas gå till eliten fast han öser in pengar.
DJ:
2011-07-24 20:03:27
Sterner: Som Leksing så har jag nog studerat Strumpan och hans filosofi när det gäller hockey fantastiskt mycket mer än dig.
Att Strumpan förespråkar en extremt defensiv Ishockey tror jag nog iallafall 90% av allas hockeyintresserade vet om, men inte du tydligen?

Vad han sen säger i intervjuer skiter jag i, han är ju känd för att vara en pratkvarn a´la Wikegård Extrem-light. Att han har värvat(ett par) bra spelare är det nog ingen som säger mot men du får nog vänta för att se vilken roll de kommer ha i hans extremdefensiv..

Läs på lite fakta själv och var inte så hemmablind i din Hybris!
Vi får väl se hur laget mår framåt Juluppehållet och hur publiken som väntat sig målfester mår då Strumphockeyn enbart går ut på Defensiv..
ctg:
2011-07-24 20:11:18
Som adligt född (HBG) tar jag starkt avstånd ifrån detta påstående!
Skit samma vad han tycker om oss, rolig är han iaf. Älskar när tongivande spelare/ledare vågar tala som det är. Skit i att vara så jävla korrekta hela tiden. Fram med fler såna! Ni har ju Percy och han är ju känd för att säga vad han tycker och tänker. Och nog fan för att man kan reta sig på det ibland, så skakar man bara av sig det nästa sekund och garvar åt det.

Dock är nog hockeysverige eniga om en sak. Ingen gillar Bofors.

MER TÄNDVÄTSKA! SNART SMÄLLER DET GUBBAR! Då ska ni få pisk på isen och läktaren. Adliga Rögle vs gnälliga Örebro och rika lillasyster från Rosengård!
svennis:
2011-07-24 20:11:32
DJ//

Bryr mig inte om de spelar defensivt det är ju därifrån man skapar något framåt. Man bygger laget bakifrån och chanser får man i varje match det gäller bara att sätta de man får.
sterner:
2011-07-24 20:18:02
Dj
ja du har nog rätt. Vi kommer stå med fem man framför mål
och nålisen helst inne i målet.
Det är därför vi har värvat dessa spelarna.
sen skiter jag fullständigt i vad han gjorde i leksand.
men det han gjorde där gick väl nästan vägen eller???
Johan Vxo:
2011-07-24 22:22:27
Ja, Örebroare är gnälliga som fan. Kallar även folk bönder hit och dit. I gnällbältet har man mycket storstadskomplex, eller rättare sagt i sveriges soptipp
Gulsvart:
2011-07-24 23:38:54
Lustigt att han inte nämner VIK som "hatlag", trodde vi skulle komma strax efter Bofors. Hur som helst kul med någon som ändå kan sticka ut hakan och säga vad han tycker. Men ska bli kul att krossa lillebror.
Janne:
2011-07-25 01:29:53
Va... Hatar han inte Västerås ??? Har han verkligen Örebroblod i ådrorna om han nämner Tingsryd och inte ens nämner Västerås ??

Fråga dito Västeråsare, och Örebro blir det första och största hatobjektet som svar.... Direkt.
MIF REDHAWKS:
2011-07-25 17:42:38
Fahlander är full av skit, och jag tror inte på många ord som kommer ur hans mun .. .

PAJAS VARNING PÅ DEN SK : MANNEN .. .

Nykter:
2011-07-26 01:01:32
Skulle gissa att ca 10 klubbar blivit erbjudna de två spelarna Falle talar om. Det är ju så det går till. Men han ska naturligtvis alltid göra sig märkvärdig. Sen kan det ju vara väldans långt ifrån att det blir ett kontrakt skrivet. Skit i Falle. Han skröt ju om hur han tackade nej till Jacke Blomqvist. Sen gick Jacke och gjorde om det nu var 7 eller 8 mål på 4 matcher på Falles lag :-)
Mår gött:
2011-07-26 14:36:33
Det känns bra att Fahlander inte gillar bofors. Då måste vi väll ha lyckats? För inte vill väll malmö supportrarna att rögle folket ska tycka att dom är trevliga å att dom alltid välkomna till Ängelholm eller?

H/ Bofors Bobcats
Rödhök:
2011-07-26 21:59:32
Jag tror varenda negativ kommentar här kommer från samma Bofors-fans...
BIK:
2011-07-29 14:56:31
Undra om Falle fortfarande är bannad på Flashback, herregud lyckas med det är inte dåligt!!!
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan