Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Nyman försiktig i sina uttalanden
2011-11-27 20:45:01
I Rögle är det rörelse, åtminstone på kontoret. Hur är då läget i Malmö?
Blir det någon rörelse i spelartruppen, som nog många önskar.
Tomas Sandström uttalade sig idag i dagens KVP att man behöver tre backar och tre forwards. Något överdrivet kanske. Men visst behöver det "röras om i grytan".
- Om det är några förändringar på gång eller inte, det kommenterar jag inte, säger Stefan Nyman till MrMadhawk.se idag.

Ni har ambition att ta en direktplats till kvalserien och ligger sex poäng efter ert mål.
- Jag vet. Men det enda vi har sikte på är nästa match och vi tar det därifrån. Sker några ändringar så kommer vi att gå ut med det. Jag har inga kommentarer i övrigt.

Hur är skadeläget?
- Nu fick vi ju Jean-Luc och Robban på listan igår. När det gäller de andra så kommer vi testa av det under träningen imorgon och på tisdag.

Är det aktuellt att plocka upp juniorer med alla skador och med anledning av att spelet havererar?

- Kan bli. Men vi tar det från morgondagen och det är klart att vi måste fylla på om vi har fem skador.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Intervjuer och reportage
Match
Missionary Man:
2011-11-27 20:53:48
Låt Nyman (och Strömberg) gå en kurs i mediahantering! Otroligt vad dessa båda personer är fåordiga eller otydliga i sina uttalande. Kanske ändå inte behövs, då deras tid i Malmö snart är över?!
:
2011-11-27 20:57:16
Vad folk ej förstår är att felet ligger inte hos Strömberg. Fel tränare lyckades för (läs Karlström). Det är fel typ av spelare, spelare med för hög lön som glider runt för mycket. Varför lyckades Växjö? Nyman borde lära sig.

Bort med Nyman och några spelare så kommer det bli en förändring.
Thorsken Von Göken:
2011-11-27 21:01:08
Jag tycker verkligen att Nyman & Strömberg gör ett ypperligt gott arbete med Mifforna. Vi sluter upp kring tränarna, precis som alla i SSK hjälper till att betala deras lön.....

Vi vill ha Strömberg kvar !
Vi vill ha Strömberg kvar !

PS enligt säker källa, så skiter Strömberg i Miffos supportrar (sant)
Hampus:
2011-11-27 21:01:54
Håller med : ovan, Ligger inte alltid hos tränaren,

Möjligtvis nyman som har sat ihop denna gruppen och mixen av spelare.

+ att det känns som att det inte finns någon glädje hos vissa av spelarna?

och att kemin emellan stämmer ju inte alls! + att dom viker ner sig lätt....

oroväckande
Storkas:
2011-11-27 21:02:04
Min önskelista:

forwards ut:
Green, Lazo, Eriksson

in: Fart. spelare som kan ta emot och slå en passning på 2 sec, inte hålla den i 10-12.

in: 1-2 defensiva backar av hög klass som kan spela brevid spelande backar.

Matthiasson:
2011-11-27 21:04:53
http://www.youtube.com/watch?v=8pWff_z3qCg
Hyfsad straff av Marcus Matthiasson i HHC!

URL: http://www.youtube.com/watch?v=8pWff_z3qCg
HHC 4ever:
2011-11-27 21:08:54
du bör se markus mathiassons straff i div.1

http://www.youtube.com/watch?v=8pWff_z3qCg&feature=share

sjukt!:)
:
2011-11-27 21:12:44
Rico Fata på väg in!
max:
2011-11-27 21:17:50
klart som fan de är strömbergs fel laget har inget grundspel och han har varit med och handplocka spelare och dom kan han inte få att spela ihop sig
Mikael:
2011-11-27 21:21:34
Möjligtvis att ni i Malmö är i behov av någon eller några nya backar men knappast nya forwards annat än juniorer från de egna leden.
Problemet för er är snarare att ni lider av överflödets förbannelse där produktiva spelare tvingas ta grovjobbar roller, något dom inte är bra på.
Två offensiva kedjor, tvillingarna i den tredje och andra unga fräscha skridskostarka spelare i den fjärde.
MK:
2011-11-27 21:31:40
Såg på Twitter det stod att Prestberg vill köpa ut sig, vet du om det ligger något i det?
Clapton:
2011-11-27 21:52:56
Vore kul att se prestberg i Örebro där spelarna verkar blomma istället för att vissna.
nöffeplidan:
2011-11-27 22:04:21
Att det behövs förstärkning är ett understatement.Det som laget mest behöver är en ledare en som kan ryta till.Sen hade det inte skadat med ett par backar.

Det är väl så att Nyman satt sprätt på hela sin budget och kan tvingas stå med mössan i hand och be om mer.Jag och många med mig har försökt hålla flaggan i topp men nu går det inte längre inte efter gårdagens insats.
stummen:
2011-11-27 22:05:46
Hahaha, plocka upp juniorer ... Lycka till med det !
clapton:
2011-11-27 22:08:07
Undrar hur det hade sett ut med motivationen hos Klasen m.fl om lönen mer baserats på prestation än en hög grundlön. Vi är ju många som undrar varför Klasen m.fl ser så ointresserade ut på rinken. Tänk er Klasens kvalitet med puck och hans spelintelligens kombinerat med Boforsaren Höggrens vilja och intensitet.
briere:
2011-11-27 22:11:30
Dags för dig att luska lite Johan, Daniel Åhsbergs kontrakt går ut nu sista november.. Han blir inte kvar. Vart kan han hamna tro??
Merla:
2011-11-27 22:30:15
Spelare UT:

JD Forrest
Stefan Lassen eller JLGP
Lukas Eriksson
Miroslav Lazo
Ivan Ciernik

Spelare IN:

2 backar
2 forwards + juniorer.

Hade inte haft något emot att skicka bort Toivonen och in med ny keeper heller.. I övrigt måste alla step up nu, främst Josefsson som skulle vara en ledare bland backarna.
Christopher:
2011-11-27 22:42:15
@ :
Hur kan du säga att Strömberg inte är problemet? Hur många spelare verkar köpa hans spelidé eller så kanske de inte förstår den... Ni vill ha in "speed" i laget och samtidigt bli av med Lazo som är en av få som faktiskt har fart?

Nu har inte Lazo varit bra men tittar man på hur han spelar så är han bra på att komma i fart och bryta in på mål samt att hans backchecking borde vara ett föredömme för resten. Kanske är problemet så enkelt så att han inte kan spela ett fartlöst spel?

Jag tror tyvärr att vi får leva med spelarna vi har men vi måste få en ny coach som vill spela ett snabbt offensivt spel. Strömberg må prata om att han vill spela med fart och vara offensiv men det köper jag inte med tanke på hur han alltid har tränat sina lag. Modern hockey har sprungit förbi honom och jag har, personligen, svårt att se att någon någonsin skulle vilja anställa honom som tränare efter detta, såvida inte Nyman blir sportchef någon annanstans.
Gösse:
2011-11-27 22:47:19
Tror detta är en tränarfråga. Malmö har som någon skrivet ingen filosofi hur dom ska spela. Malmö spelar inte som lag och det är tränarens uppgift att ordna. Strumpans träningsfilosofi är gammeldags och fungerar inte i dagen AS så enkelt är det.
Om vi i malmö behöver någon ny så är det en ny sportchef för han måste vara As sämsta och har inte lyckats med nästan någon värvning
sen en ny tränare som spelar dagen hockey. Sen två def backar.
Men tror inte det kommer hända något med varken ny tränare eller ny sportchef. Ska nyman fortsätta på den inslagna vägen har jag inga större förhoppningar att han ska pricka rätt i nästa värvning.
Så länge dessa båda herrarna finns så kommer Redhawks vara ett mittlag i AS. Händer det något så kommer det inte hända förrän efter denna säsongen tror jag. Har slutat nu att hoppas på något denna säsongen. Kommer säga upp mitt viasat. Det teckna jag bara för att se redhawks. Med den hockey dom presterar så vill inte jag lägga en krona för att se dom
Sen Mattsson uttalande i tidningen gör en nästan arg. Han sa att låt dom bua precis som han inte brydde sig. Hoppas det inte kommer någon publik till nästa hemma match så får han se. För utan publiken så försvinner snart redhawks och då sparar ialla fall Hugo sina pengar.
anders:
2011-11-27 23:02:53
enligt min innebandy kompis dvs åhsbergs kusin! så har mif hört av sig till honom så han lär nog gå till er!! nästan 110% säkerhet.
svennis:
2011-11-27 23:04:59
Merla//

Hur tänker du egentligen? JLPG är en av våra bästa backar. Men för övrigt håller jag med dig fullt ut.
svennis:
2011-11-27 23:07:56
Gösse//

Jag blev faktiskt också besviken på Jeppes uttalande. Tål de ingen kritik?Hade de förväntat sig en klapp på huvudet när de spelade så uselt.
Raffe:
2011-11-27 23:11:41
@Christopher mfl.

Visst har Malmö en spelide och filosofi. Det är bara det att den rimmar inte med materialet vi har värvat.

Min enkla syn på det hela är att vi har komponerat ett lag för fart men kör med en otrolig puckvård och kontroll som hämmar speed.

Spelet är sönderläst och enkelt att neutralisera (syntes bäst i matchen mot SSK då tränaren i SSK tom. berättade hur de skulle göra för att ta bort våra backar och vårt spel - exakt vad de gjorde också).

Man kan inte göra både och. Just nu har vi hyfsat rätt spelartyper men fel sätt att försöka få nytta av dem.

Gå över till ett snabbare och mera offensivt spel som baseras på fart så kanske detta funkar ändå. Fan vet om Strumpan och Nyman törs....
Christopher:
2011-11-27 23:27:04
@raffe
Jag tror att det kan vara så enkelt att spelarna inte köper spelidén. Mattsson m.fl. Köpte inte det ifjol och med fler etablerade spelare och ett ännu sämre spel så lär de ju inte vara positiva.

Trodde Nyman och Strömberg verkligen på att spelare som Mattsson, Klasen, Umicevic etc. skulle göra ett bra jobb i en grötarhockey filosofi utan fart? Det är oroväckande att dessa, som känner varandra utan och innan, har plockat in så fel spelare för deras idé.

Tror som du att det kunnat fungera med en ny offensiv tränare som förespråkar fart men vi saknar fortfarande en riktig sniper. Vi har femtioelva playmakers men ingen som vill nypa till direkt.
Raffe:
2011-11-27 23:57:39
@Christopher

Amen broder!
JG:
2011-11-28 00:17:37
Nu har jag bara sett era matcher på tv, men en sak som slagit mig är hur fasn kedjorna är ihopsatta. Man ser Klasen enkelt vicka sig igenom mittzon för att dumpa ner pucken i zon och sen verkar han förvänta sig att Umecivec ska ta det skitjobbet att jaga puck och fightas i hörnen, något som han sett måttligt intresserad av.

Sen påpekar tränare Strömberg att laget har så bra testvärden osv. Men tvinga spelarna till att utnyttja det då?

En sak är säkert, att den dagen MIF på något vis höjer sin nivå med 5 procent, då kommer segrarna och ni blir livsfarliga. Hoppas för er skull att det kommer snart och för mitt egen del hoppas jag nivån sjunker i mötena med Bofors.
tracked:
2011-11-28 00:46:54
jag vill se juniorer meyer få en chans, ihopa med simon karlsson :)

tror dom hade gjort ett jävligt bra jobb jämnfört med några andra...
Ingo:
2011-11-28 06:25:34
Fråga angående Strömberg

Var har Strömberg lyckats under sina senaste uppdrag?

Svar ingenstans, kanske nåt att fundera på när man anställer tränare
Bunke:
2011-11-28 09:07:19
http://www.sydsvenskan.se/sport/ishockey/redhawks/article1582059/rdquoStenbeck-ar-bekymradrdquo.html

"Vi har inte diskuterat att byta någon i någon funktion. Vi måste ha tålamod och försöka prestera på den nivån som har laget har potential för, säger Anders Olson"
Objektiv:
2011-11-28 09:09:12
Jag Tror att det är en kombination av många olika saker.

Spelsystemet verkar inte gå att på ett enkelt sätt förändras under matchens gång. Vilket gör att man går i samma fällor varje gång.
Många spelare verkar ha en fri roll. Bara Klasen är skicklig nog att hantera det. Det till trots drar han ner tempot varje gång han har pucken. Vi har för många av samma sorts spelare. Vi skulle behöva två forwards som aldrig besökt ett sarghörn. De åker skridskor med riktig fart, går på mål och skjuter på allt som rör sig. Sedan skulle vi behöva två placering och brytningsäkra backar som kan leverera ett snabbt första pass. Sedan måste Stömberg hitta ett alternativt spelsystem och skapa tryggheten att kunna byta under matchens gång i fall man kör fast.Några nya spelare kan faktiskt ge en nytändning. Men vad som än händer måste man skjuta MYCKET mer. Vi spelar oss ur bra lägen. Exempel Greens mål mot Mora. Enkelt och lätt. Skott, mål på retur. Skjuter vi inte blir det inga lätta mål. Då måste man lira sig över mållinjen och det har vi sett hur bra det fungerar.
Thomas L:
2011-11-28 09:32:18
@Christofer, Raffe, Objektiv mfl: bra inlägg på denna tråden! Inläggen är bra skrivna och folk tänker till lite. Mer sånt och mindre tramsskriveri. Bra jobbat!
J:
2011-11-28 10:01:07
När Sjögren får en spelare ledig i sitt stall, är Nyman där och hugger ska ni se. Finns det något kvar som inte spelar i Malmö?
RasmusN:
2011-11-28 11:22:20
Mike Danton från Ifk Ore, värva med en gång.
Skiter fullständigt i hans bakgrund, han har avtjänat sitt straff.
Ser man på Ores matcher så är han precis en spelare som Malmö skulle behöva, Checkar högt, bra intensitet i åkningen och trots sin storlek inte ett dugg rädd för närkamper.
L:
2011-11-28 16:59:35
Absolut ingen överdrift av Sandström, minst 3 backar av den kämpande typen måste in o minst 3 forwards av den samma, någon måste kunna dra igång detta fruktansvärt tröga gäng!
Bigge:
2011-11-28 18:15:43
Jag tror inte lösningen stavas fart för Malmö med nuvarande trupp. Mer offensiv frihet? Ja, kanske. Men vem ska stå för farten? Klasen? Umicevic? Robban? Kollar? Knappast snabba som vinden. Har dålig koll på truppen som helhet, men det finns många spelare son helt enkelt inte skulle hänga med i ett spel byggt på fart. Finns det andra spelare som borde spela mer på fart så skulle jag säga att laget är felkomponerat. I så fall är det nog lika bra att rikta in sig på nästa säsong redan nu, likaså om man måste ställa om spelsystem. Det är inget man brukar göra framgångsrikt mitt under säsong.

Handlar det däremot om motivation kanske ett ledarbyte kan fungera. Frågan då blir hur spelarna som till stor del lockats med löner över marknadspriset ska motiveras, men en bra ledare kanske kan hitta på något.
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan