Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Spelarna såg den inte
2011-11-07 14:02:40
Ni som läst dagens KVP har säkert inte missat att det börjar bli rejält upprört i leden bland fansen.
En banderoll med texten "Prestera eller dra" sattes upp.

Åsikterna går naturligtvis isär, som det alltid brukar med den här typen av åtgärder.
Men jag kan i alla fall säga att spelarna tog aldrig del av denna.
Snackade med KVP:s Terneborn och han sa att den hade varit nertagen typ tidigt tidigt på morgonen.

Så spelarna såg aldrig den.
Inte live åtminstone. Dom lär ju veta att den har funnits iaf. De läser också medierna.


Foto från tidningen.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Vid sidan av rinken
Match
Nick:
2011-11-07 14:11:11
17-4-71 !!!!
:
2011-11-07 14:14:05
Det finns många sidor att visa sitt support för laget, detta är fan det sämsta sättet!

Skäms på de som gjort detta! Det känns pinsamt att tillhöra samma supporterskara som dessa!
gylle:
2011-11-07 14:22:18
Dom GIGANT idioterne som gjort den bandarolen, är värkligen sådan små jävla barn, som gör man har svårt att vara stolt malmö fan!

Hur fan tänker ni? jag trode (ganska naivt) att vi älskade vårt lag och vill stötta dom på den resan vi alla är på?

Pröv for en gång skyld att jämnföra med er själv... om nogon kom och skrek sådär in i ansigten på er, hur skulle ni reagera? (glöm bort pengarna, spelarna är mäniskor som alla andra)

Värjre gång det blir kris i det här laget, visar ni värkligen att ni socialt och mänskligt är LOSERS!!!!

Jag tycker synd om er, men ändå kan jag bara säga - DRA ÅT HELVETE!!!!!
Pär:
2011-11-07 14:29:24
Jag kan inte säga att jag tycker att det är helt fel gjort.

Hela laget underpresterar så grovt att dom borde skämmas ögonen ur sig.
:
2011-11-07 14:30:50
17-4-71
Roger:
2011-11-07 14:31:59
Pär:

Tror du det blir bättre nu då eller? Stöd laget istället!
Saxe:
2011-11-07 14:32:44
Hahaha.. Vilka jävla amatörer som ligger bakom detta.
Stå upp för vårt Malmö istället.
Fredde:
2011-11-07 14:34:33
Med den inställningen spelarna har visat så är det inte mer än rätt.

Tycker de flesta i laget ser ut att sakna vilja och glöd. Man kan förlora matcher men inte på de sättet man har gjort, genom att visa noll vilja och passion.

Tysken:
2011-11-07 14:34:34
Gylle: Hårt och rakt! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv..

Till er som satte upp pinsamheten, tror ni att ni har ens en uns av makt i sådana här frågor mot dagens Redhawks? Och med denna metoden dessutom..
Leffe:
2011-11-07 14:42:48
Rätt eller fel...men att laget underpresterar på ett sällan skådat slag är ren fakta. Jag personligen tycker att banderollen är fel men alla tycker inte likadant här i världen det får man lära sig att acceptera.

MIF:are i Gbg:
2011-11-07 14:52:18
Personlig tycker jag väl inte att banderollen var så attans listig men jag kan till viss del förstå frustrationen bakom den.

Jag tillhör en av dom som stöttat laget och sagt att man måste ge det hela tid men efter att ha sett gårdagens match/presskonferens så börjar t.o.m. lite lugnare supportrar som jag att undra.

Man kan skälla på spelarna men vi måste ALLTID komma ihåg att detta är en ledningsfråga, oavsett om det är ett företag eller ett idrottslag man talar om så är det de chefens jobb att placera rätt folk på rätt plats (och ibland göra vissa förändringar när det inte fungerar).

Här ser jag det stora problemet med MIF idag, då ledningen för laget inte verkar ha en susning hur dom får detta gäng att prestera och ledningen för klubben inte verkar sätta press på lagledningen (eller även där göra förändringar).

Idrottsmän är rent generellt inte nobelpristagare... utan behöver styras och entusiasmeras, det saknar vi så totalt i Malmö idag.

Älska Malmö
Dan:
2011-11-07 14:56:35
Johan vet du om Hugo har anlänt innu?
Ted:
2011-11-07 14:58:46
Tycker det är rätt!
Har man underpresterat under en tid så man få höra det!
p_eric:
2011-11-07 15:02:03
Hade varit bättre att sätta upp en banderoll med 17-4-71 och visat det för spelarna det kan inte vara så jäkla grovt,vad tycker ni ??
p_eric:
2011-11-07 15:02:33
Hade varit bättre att sätta upp en banderoll med 17-4-71 och visat det för spelarna det kan inte vara så jäkla grovt,vad tycker ni ??
PaJo:
2011-11-07 15:03:46
Varför inte bara ta spelarna i handen och sätta oss i en stor jävla cirkel och sjunga We should overcome.......
Bara att inse att det finns folk som stöttar laget oavsett vad som händer och det finns dom som inte gör det utan ställer krav.
En sak är säker och det är att ALLA som har en åsikt i detta bryr sig på något sätt om Malmö Redhawks bra eller dåligt men det finns känslor och det om nått skall vi alla ta vara på.
Tänk om ingen yttrade sina kännslor utan bara ryckte på axlarna vad skulle då hända?
Vi vet alla att spelare & ledare läser det vi skriver här inne och det som tidningar skriver. Vissa tar åtsig mer av det än andra men så är det.
Det ända vi supportrar vill är att vårt kära lag skall vinna alla matcher och spela gladhockey varje match.
Det vill säkert den enskillde spelaren oxå men det är ett lag som måste fungera för att detta skall uppnås och just nu går det förbannat trögt och då har vi supportrar alla rätt i att yttra oss.
Alla har vi lika stor rätt i att yttra oss om det sen är bra eller dåligt det får framtiden utvisa.
Otto:
2011-11-07 15:11:28
vad menas med 17-4-71?
Erik:
2011-11-07 15:13:37
Större delen av Sverige njuter just nu!

Innan säsongen satt endel av folket som kommenterar här och sa: Malmö kommer krossa hela allsvenskan!

Men se! Lag som Johan inte tycker tillför allsvenskan något går och dänger Malmö!

Hjärta går långt före pengar! Håller med många som är irriterade att det spelet som Malmö hade med "Baby Hawks" var jäkligt bra!

Hoppas att tvillingarna drar från Malmö! För inte kommer dom få spela mycket efter nyår. DÅ lovar jag att Malmö kommer landa någon mer "bomb" som värvning.

Sen värvningen av Dragan ser jag ingen vits med. Alla vet ju att han är en stor diva. Visst på pappret är laget galet bra! MEN det skall presteras på isen inte via lönepappren.

Satsa ungt igen och jag lovar att resultatet kommer komma!

Det var det sämsa som kunde hända Malmö att det kom in massa pengar!
LS:
2011-11-07 15:19:57
Tysken:
"Tysken:
2011-11-05 13:41:19
Jag tycker det är klockrent med banderoll 17-4-71, inget skit med överbetalda hundar eller nåt sånt utan bara ett tyst krav från oss!

Något att fundera på! Vem känner sig manad?"

Tydligen tror du att du har något uns av makt i alla fall? Men passa dig för att göra något själv, sitt hellre bakom tangenterna och be andra så att du sen kan be dem dra åt helvete när de väl gjort något som inte passade dig tydligen. Härligt att du bidrar!
T:
2011-11-07 15:20:45
LDB = LdB.
KVP = KvP.

Jag vet att du blir sur när dina skrivfel påpekas men varför inte försöka att få även de små detaljerna rätt?
Jörgen:
2011-11-07 15:20:55
17: Ponthus Westerholm
4: Roger Ohlsson
71: Pathrik Westerholm
mackan:
2011-11-07 15:21:56
satsa ungt gjorde vi förra året och då blev vi 8a....
jag tycker man skulle ha struntat i att värva lazo och ciernik och låtit J20 spelare som gjort bra ifrån sig testa A-lags spel istället samtidigt som man har ett antal andra spelare som representerar stommen i laget som till exempel klasen, carlsson, mattsson, barta, alvarez. jag tycker att tvillingarna är givna tillsammans med roger ohlsson, vår bästa kedja stundtals innan tills de splittrades :/
Jens:
2011-11-07 15:22:38
@ LS

Hahaha årets bästa inlägg i fucking love you.

Tysken väntar ivrigt på ditt svar eller du har inget? Dubbelmoralen flödar tydligen hos dig.
Otto:
2011-11-07 15:24:24
Aha, fick nästan för mig att det hade med Grateful dead och deras spelning 17/4 1971. Att Mif var s.a.s. Grateful Dead... :)
Reino:
2011-11-07 15:26:02
Så jävla rätt! Dom ska fan ha det! Anledningen att man reagerar såhär och sätter upp något sånt hoppas jag alla fattar att det är av ren kärlek egentligen, tror du dom brytt sig om dom inte älskat Malmö Redhawks? Knappast. Nu gör dom detta för dom är (precis som vi alla är) galet jävla besvikna, något måste hända och det nu.
Erik:
2011-11-07 15:29:39
Hahaha skräll att mina inlägg inte kommer med!
Objektiv:
2011-11-07 15:30:53
Sifferkombinationen är tröjnr. Pontus, Roger, Patrik.

Vad jag tycker. år att, man skall tänka på att det är människor vi har att göra med. Tycker att banderollen är rent ut sagt för j--la onödig. Vad hjälper den? Tror någon att spelarna tänker? Aha är det så det skall lösas? Jag kan förstå att man blir besviken, ledsen och upprörd. Men en sådan åtgärd är j--ligt pubertal.
Jag tycker att det verkar som spelarna har rätt bra koll på vad som måste till, om man läser de senaste dagarnas artiklar.
Vi får ge dom så mycket stöd vi kan och låta lagledningen och Hugo stå för bassningen.
Peter:
2011-11-07 15:33:35
Tysken du som brukar ha svar på allt...kom igen nu gör mig inte besviken..HaHa. Och du jag börjar nästan tro att du får bjuda mig på pilsner när Syd kommer på besök hos riktiga SSK. Tänk så saker och ting kan ändra på sig.

Forza Telge
Allan Redo:
2011-11-07 15:57:25
Jag tror inte det är bara att säga att spelarna som är dåliga eller underpresterar. Jag undrar istället om dom trivs med sina roöler. Ciernik ska ju serveras framför målet så att han kan raka in puckarna. Idag hambar han helatiden bakom målet. Lazo har helatiden fått backchecka som tusan, han är ju en snabb och aggresiv spelare som ska ligga på kontringar. Alldeles för långsamt spel för allsvenskan är det oxå. Det var såhär Mattsson vill att laget skulle spela förra säsongen. Det ville inte tränarna, därav blev det bråk mellan dom. Känns väldigt 90-tal över spelet med burskydd och vända hem. Inget snabbt spel precis. Jag vet från spelare att man får rikligt med skäll om man tar en utvisning. Därför vågar man heller inte tacklas rejält och man kommer inte riktigt in i matchen. Kolla bara Lazo och JLGP. Ser helt vilsna ut på isen pga att dom inte får spela sitt aggresiva spel. Spelare för spelare är alla bra, men inte tillsammans. Tycker nog att Nyman värvar lite lustigt då han vet hur Strumpan vill spela laget och det stämmer inte riktigt med spelarnas spelstil och kvaliteter. Strumpan gör nog succe hos lag som har få sjärnor och kollektivet är viktigast. Typ Sundsvall.
Jimmy:
2011-11-07 15:58:18
Jag tycker det var väl valda ord. Det framfördes INGA HOT eller dylikt mot NÅGON, men ett rakt budskap till spelarna & ledarna.

Synd att de hann plocka bort banderollen, spelarna skulle sett det LIVE, även om de nu kommer se det i tidningarna ändå.

Jimmy:
2011-11-07 16:00:11
Jag ger Strömberg/Taavola matchen mot Leksand och möjligen mot VIK. Vinner vi inte någon av dessa/båda två kan de se sig om ett nytt jobb. Det är jag övertygad om.

Malmö Redhawks har bland annat haft ett extra inkallat styrelsemöte nu i helgen, fick det bekräftat nyss. Hugo Stenbeck var på plats, har avbrutit sin segling. Och vad tror ni det mötet handlande om ???. Man behöver inte vara ett geni för att fatta det.
fy fan:
2011-11-07 16:11:38
frågan e bara hur länge dom kan köra så här nu e det fan nog med detta bler snart bengalar o rök o sånt fattar dom då att vi e trött på detta
Micke:
2011-11-07 16:20:45
Kul att följa Malmös oförtröttliga sprattlande. Vad händer härnäst i Kalle Anka-klubben? Blir Stenbeck tränare, sportchef eller ismaskinist? Eller satsar han pengarna i Rögle istället?
nöffeplidan:
2011-11-07 16:26:31
Jag ger inte mycket för dessa yttringar.

1902:
2011-11-07 16:27:19
Strömberg och Nyman jobbar fortfarande för SSK. Vi fick tidigt nys om Hugos pengar och har bakom er rygg satt sprätt på dem till SSK:s trotjänare. Robban, Klasen, Heed, Sjögren, Josefsson, Kollar, Dragan mfl.

Ni tror att spelarna har 3-årskontrakt....

De har längre kontrakt. 3 år i Malmö som högavlönade och sen kommer de hem till SSK igen på ytterligare 2 år men med minimilön. Uppvilade och fulla av spelglädje till klubben i deras hjärta. Den enda klubben de brinner för. Den enda klubben de presterat i.

Ni är bortom räddning. Allt är redan fixat och ni stod och klappade i händerna och jublade när det skedde. Ni får skylla er själva.

Loggaren:
2011-11-07 16:28:05
Alla reagerar vi olika när vi ser klubbar i våra hjärtan misshandlas, vissa agerar så här och vissa reagerar genom att säga att man alltid ska heja på. Det är två separata sidor av ett lika stort engagemang. Varken rätt eller fel med denna banderoll kan jag personligen tycka.
Men jag är också en av de få, tillsammans med Markus Birro, som försvarar huliganer som slåss i klubbens namn. De som säger att huliganer inte älskar sina klubbar är ute på djupt vatten, det kommer alltid finnas olika sätt att visa sin kärlek till en klubb.

Jag mår fysiskt illa dagarna till ända just nu för att det går så jävla bedrövligt på isen och att 17-4-71 misshandlas till det grövsta av tränarna. Att bänka en Westerholmare till fördel för dyr slovensk import som presterat intet är för mig totalt jävla obegripligt. Sinneslött till och med.

Så varken hyllningar eller kritik till de som satte upp banderollen, de agerade utefter sin egen instinkt när det gäller kärleken till klubben.
:
2011-11-07 16:34:58
micke:sluta drömma , du e så jävla kass
Henning:
2011-11-07 16:43:08
Tycker jvl synd om som måste snåla o spara till årskort, så som min son som delar ut tidningar för att köpa ett årskort, och han var jätte stollt över sitt köp av årskortet
för sina surt förvärvade pengar, och så bjuder spelarna detta mediokra spel som tack,
Om dom åtminstone visar hjärta o spelar för klubben då kan man ju inte klaga på dom,
men det känns inte som dom bryr sig om åskådarnas känslor för det laget som vi värdesatte så högt,
Sen orkar jag inte o gå in på tränar tragiken,
känns jävligt surt i alla fall.
vipera:
2011-11-07 16:49:26
Hehe har Hugo avbrutit sin segling,tja hårdare vindar väntar på
arbetsfronten.
Robert:
2011-11-07 16:50:45
Kvinnor och barn först
Kiimm:
2011-11-07 16:59:01
Detta är absolut inte det bästa sättet. Kan som fan man är besviken men ändå så måste man stötta laget.
Vi kan inte bete oss hur som helst bara för att laget inte presterar.

Man skäms som Malmö Supporter när man ser sånt här.

Dags och vissa att vi som Malmö Supportrar inget ger upp utan stöttar dom fullt ut!

Vi mot världen!
kent:
2011-11-07 17:02:51
Sluta upp med att fråga om Hugo Stenbeck dykt upp,han är en så slipad affärsman att han låter sig inte lägga sig i någon annans affärer,han har folk i ledarstaben som sköter detta helt & fast.
Peter:
2011-11-07 17:07:00
TYSKEN vart är du?? jag står fast vid mitt ord ang matchen i AXA, står du för ditt fortfarande??

Forza Telge
Ingo:
2011-11-07 17:09:35
Trodde inte en klubb som Mif behövde ha en dadda som Hugo, som behöver komma hem för att det går lite dåligt.
Blir väl som vanligt när Mif satsar det går åt skogen.
Var och en är kanske spelarna bra men inte tillsammans. Det jag sett hittintills av Mif saknar dom speeden som krävs i den moderna hockeyn

KP:
2011-11-07 17:10:14
Skriv banderollen på engelska nästa gång så kanske spelarna kan ta åt sig.. Malmö påväg mot en fiaskosäsong IGEN!
Motivationen i andra lag slår både klass o pengar.
Därför ni har 4 raka förluster och fler lär det bli.
Mr Leth:
2011-11-07 17:19:06
Banderollen är lika kreativ som att sticka långfingret upp i ansiktet på spelarna och säga: vinner ni inte imorgon så kan ni sätta er på den här och rotera.
Hur hade ni själva reagerat på det?
Hade ni tänkt, 'ojdå nu måste jag minsann ta tag i mitt spel för inte vill jag sitta o rotera' eller hade ni bara tänkt, 'jaja, dra ni åt helvete ni med'...?
Lite mer kreativt hade väl varit något i stil med, 'Hela sverige skrattar åt oss nu, är det inte dags att täppa till truten på dom?!'
Inte för att jag personligen tror att en dylik banderoll skulle göra någon större nytta men som sagt, betydligt mer kreativt hade det varit och dessutom mindre risk att spelarna skulle börja se sina egna supportrar som en del av fienden.
Andreas i Lund:
2011-11-07 17:19:12
Tycker vi skall sätta upp en banderoll i entren med följande text "Stöd ditt lag eller dra!"
Tysken:
2011-11-07 17:20:11
Peter: Jag är här ja..

1902: Hahahahahahahaha!!!!!!! Du måste vara helt slut i batteriet!!
Kenta:
2011-11-07 17:24:21
Tycker det är komiskt

Så fort spelare inte presterar nåt på en 4 matcher då är dom "Hundar" och ska dra dit pepparn växer, sen om dom vinner några matcher då är dom helt ok och ska kunna avgudas...

Man får stötta ett lag i gott och ont det är nu dom behöver stödet..
Junt:
2011-11-07 17:29:19
Helt rätt! Vissa ägnar sjukt mkt tid åt att stödja mif o då vill man inte se några pajasar som inte ens vågar göra en tackling! Besviken, förbannad o allt vad fan det heter... Nu e det dax o sätta ner foten Malmö o börja visa hjärta helt enkelt!
Fredrik:
2011-11-07 17:39:28
HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

LS 1 - Tysken 0 !!!! HAHAHAHAHA
Fred:
2011-11-07 18:00:24
Tysken, men det är väl klart att denna banderoll inte kommit upp för att de tror att de kan påverka eller ha någon makt!? Syftet är ju självklart att väcka uppmärksamhet som ju också kommer fram till spelarna. Likt terrorism...att spränga ett hus eller folk ändrar inte världsordningen på ett slag men det ger uppmärksamhet o att det liksom "menar allvar"....
Mattias:
2011-11-07 18:09:31
Alltså Hugo Stenbeck slipad affärsman?

Jag lever i tron att han faktiskt bara är en kille som ärvt massor med miljoner och tycker att det är kul att spendera dem där han får stor uppmärksamhet.

Men jag kanske har fel. Vad gör han förutom slänger in pengar i MIF?

Det här hittade jag när jag googlade på honom:
"Idag leds familjens intressen i Kinnevik och andra företag av Cristina Stenbeck, en av Jan Stenbecks döttrar. Detta medan sonen Hugo Stenbeck mer lever ett jetset-liv i överklassen.
.....?
Lassemaja:
2011-11-07 18:20:34
Det räcker inte att bara ha pjäserna, man måste ha limmet också.....
Micke V:
2011-11-07 18:22:32
Såg spelarna rulla in på arena vid 07.30 hur jävla tidigt var tidningen där kanske dem själv som satt upp den för att komma med en löpsedel för att sälja lite lösnummer... sätter en Hundring på affe karlsson, han försöker ju hitta skandaler hela tiden nu fick han äntligen en haha
Nisse Nilsson:
2011-11-07 18:30:10
Fattar ainte hur någon orkar bry sig om en sketen banderoll.

Däremot tycker jag att man som fans har rätt att ställa krav på laget.
De är anställda på heltid för att spela ishockey.
Kan ni föreställa er ett utvecklingssamtal på ett vanligt företag efter sådan prestationer som en del välbetalda anställda har levererat match efter match.
Chefen hade sagt att det är dags att söka nytt jobb...och undrat är dfetta yrekt verkligen något för dig, borde du inte söka ett arbete som är mera lämligt med tanke på dina yrkeskunskaper!?
Pappa Pilut:
2011-11-07 18:31:12
Allt börjar bli som vanligt i Malmö; Satsningen på något eget och kontinuerligt avbröts direkt när Stenbeck viftade med sedelbunten.
Återigen skulle det handlas legoknektar till såväl lag som ledning.
Treenigheten Nyman-Strumpan-Sjögren fick rumla fritt trots varningstrianglar stora som keopspyramiden.
Nu gnäller nästan alla som jublade åt detta för någon månad sen. Återigen skall det sparkas folk hit och dit precis som år efter år efter år med misslyckade satsningar.
Nu har minsann banderollerna kommit fram igen. Kanske dags för en fylleskandal eller liknande snart?
Nisse Nilsson:
2011-11-07 18:43:58
Råkade komma åt sändknappen.
Vad hade styrelsen i ett vanligt företag sagt till den ansvarige som fått alla investeringar som han bett om och som inte hade levererat och dessutom skyllt på att personalen underpresterar.
Styrelsen hade nog undrat varför de anställt honom när han inte lever upp till förväntningarna.
VonVettet:
2011-11-07 18:49:32
När värvningskarusellen drog igång och Hugos pengar skulle spenderas blev jag mer och mer konfunderad. Det talades hela tiden om stjärnor, spetskompetens, artister... Laget föreföll vara överlägset i AS. Några supportrar tog tillfället i akt och började prata om AS-klubbar som ren utfyllnad. Tuppkammen var rest. Personligen, och jag är insatt i hockeyn, kände jag mig glad över värvningarna av Barta och Mattson. Övriga kändes som givna floppar varav några hade jag aldrig hade hört talas om.

Min slutsats: Är laget ens på pappret så förbannat starkt och namnkunnigt som hockeysverige vill göra gällande. Jag är inte så säker på det... Om det inte är så kan vi väl tagga ner några watt. Det handlar inte om ett Detroit eller Vancouver som inte presterar i AHL... Tabellen ljuger inte oavsett om man äter chips eller inte.
Jocke:
2011-11-07 19:35:57
För en som inte är insatt i Malmö alls, vad innebär detta 17-4-71 som alla skriver överallt?
Tysken:
2011-11-07 19:39:43
LS: Jag skrev ju just, inget skit?! Men det blev uppenbart för svårt för "konstnären" när de båda hjärncellerna krockade.. Och nej, jag kunde inte göra någon banderoll igår för jag har jobbat hela helgen.. Men om tvillingarna inte återförenas när Pathrik återvänder så kommer jag personligen att göra en banderoll för tvillingarnas räkning, det har du mitt ord på!

Du tror inte det är skillnad på kraven att återförena en kedja som redan har presterat och att köpa ut spelare för miljontals kronor?

Spelarna såg helt tomma ut efter matchen igår, vissa verkar tro att dom firar varje förlust.. Vilket hade du själv föredragit om det gått tungt på jobbet, att chefen ber dig att antingen prestera eller dra åt helvete eller att dina kollegor och chef stöttar dig och säger att vi fixar det här tillsammans!

Stöd ditt lag eller dra är en bra kontring, för just nu är vissa här inte ett dugg bättre än spelarna!
Bonzon- Västerås:
2011-11-07 19:45:04
Ni Malmötjejer måste sluta tjuta nu och sitta still i båten!Serien är lång. Malmö kommer knappast missa kvalserien och väl där så är det det lag som formtoppar som får chansen på Elitserien. Strumpan & CO ser det alla ser, och kommer naturligtvis göra de förändringar som krävs för att "formtopp"a när det är dags. Vem f-n bryr sig om Tingsryd hemma eller borta i omgång 13, 14 eller 16??
krister:
2011-11-07 19:53:34
Snudd på dagisnivå

URL: http://www.kaffehornan.se
Strumpsupporter:
2011-11-07 20:00:44
Dags att sluta med det här tramset. Kommer att vara helt andra tongångar efter att vi med Strumpans intelligens förnedrat Leksand imorgon.
S:
2011-11-07 20:59:08
jaja... En jävla massa pengar,men ingen hjärta.
Nixy84:
2011-11-07 22:44:50
Banderollen är så barnslig men så fruktansvärt befogad och det vi alla om.

Vi vet dom flesta av oss följden av den hockey som spelas. Det är ingen mening att sitta där som en hjältesupporter och hoppas på nått annat. I ett annant lag finns möjligheten men aldrig ALDRIG i Malmö.

Formsvacka ? Nää
Icke samspelda ? Nää
Otur ? Nää

Ingen vill stå för farten förutom tvillingarna och det blir dom bänkade för. Logiken i det ?
Och dom som står för fart är spelarna som har hjärta ! Sen kan dom vara urusla teknikmässigt. Men det är en annan femma!

Leif Strömberg är naiv och självgod. Nog tror jag han är lika missnöjd med spelet som vi alla andra. Men faktum är att han har som police att alltid försvara spelarna hos media. Vilket tydligt sänder ett budskap att "här är det okej att vara bekväm", allting stannar inne i omklädningsrummet.

Så vad ska man göra ?
Ja, huvuden måste rulla!
Vanligtvis så är det ju tränaren. Men jag intalar mig fortfarande att Leffe är en väldigt bra tränare, men han måste bli tuffare och våga bryta sitt eget mönster. Han lever extremt farligt hos Hugo boss i dagsläget.

Jag skulle föreslå att frigöra spelare i form av importerna.
Försöka få till 2 rent ungdomliga formationer ur dom egna leden.
För att på kortsigt öppna upp spelet för våra mer puckbegåvade lirare.
Och se till att hitta 2 markerings säkra och energirika spelare som verkligen går in med kropp. Där har vi nog säkert också nått i J20 MIF att hämta.

Sen tycker jag Nyman ska ta steget ur båset och ersättas med Tomas Sandström. Tomas har i flera sändningar i viasat påpekat Malmös brist på speediga spelare. Och lägger verkligen fokus på den svaga länken. Dvs bränna krutet på backar i klass och mindre namnkunniga forwards. Där har vi pricket över i-et för att lyckas med ett nytt lag som kan gå hela vägen.

Om ingen i föreningen ser vad som sker och kommer att hända så instämmer jag i banderollen. Gör det bättre eller stick!

Älska Malmö! Hata snyltare.
SSK:
2011-11-08 11:47:29
Så det går dåligt för B-laget.... oväntat

Ni som är så fiffiga med banderoller kan ju vända på den ni hade innan.

"Bara pengar inget hjärta"
ssk:
2011-11-08 14:53:48
du kan bra dra o det e långt
Peter:
2011-11-08 17:13:41
Jag har spelat 100kr på resultatet i dag Malmö-Leksand 2-6
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan