Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Lista: De fem största flopparna
2011-10-17 18:40:00
Tio omgångar in i serien och man brukar ofta snacka om att serien sätter sig så här dags in i den.
Så även för spelarna.
Har man inte levererat nu så är det någonting som inte stämmer.

Här kommer en ranking på fem nya spelare i lagen i serien, som inte alls svarat upp till förväntningarna. Och det är dags för dessa spelarna att börja leverera nu, annars börjar nog sportcheferna och tränarna att bli lite tjuriga.

1. Mikael Zettergren, Västerås
Jodå, det finns faktiskt spelare som gått sämre än väntat i Västerås. Micke Zettergren, sorry. Men noll mål och endast två assist och rätt osynlig, det ger en plats som den största floppen hittils.

2. Ivan Ciernik, Malmö
Spelet såg rätt bra ut under de första fem-sex matcher. Han blixtrar till vissa matcher, men det är på tok för dålig poängutdelning! Dessutom -3 i plus/minus, vilket man inte bör ha i ett topplag i en toppkedja.

3. Ziga Jeglic, Södertälje
11 matcher, 3 mål, noll assist och minus i statistiken. Det var inte därför Södertälje värvade honom. Han skulle enligt vissa tom vinna hela den totala poängligan.

4. William Wallén, Almtuna
Wallén är ung, men gav ett riktigt starkt intryck i vintras när han avslutade säsongen i Almtuna. Hela Uppsala undrar nog var den formen är nu. Noll mål. Noll assist.

5. Julius Hudacek, Södertälje
Kom till HockeyAllsvenskan med en väldigt fin statistik hemifrån. Nu ska det sägas att han vissa gånger inte haft det bästa försvaret, men under 90 % för en etta som stått i 10 av 11 matcher är inte godkänt.

Och här är vi som kommer strax utanför listan:
Adam Hobson, Borås
Hannu Toivonen, Malmö
Robert Sabolic, Södertälje
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Listor & rankingar
Match
Mikael:
2011-10-17 19:02:56
Tomas Kollar kanske, 2 poäng på 10 matcher trots att han ingår i första powerplay formationen?

Dessutom -3 i plus/minus statistiken.
Bonzon:
2011-10-17 19:05:26
Zettergren spelar en liten annan roll nu...Han kommer att komma igång.
Mattias:
2011-10-17 19:06:36
Trist att se så många SSK:are bland flopparna men det går ju inte att säga emot, det stämmer ju.
Fredrik:
2011-10-17 19:20:39
Alvarez?
Att du är så hård mot toivonen är faktiskt lite dåligt då han har fått stå i matcher där försvarsspel inte har existerat! Kolla matchen mot leksand, där ser du hans klass!
King:
2011-10-17 19:28:26
nu får du nog ta å kamma till dig lite.
ja kan ju utan problem räkna fram betydligt större floppar än dessa. halva detta lag har ju knappast gjort någon lycklig. håll dig till att såga ditt eget lag istället. har sagt det tidigare folk spelar enbart i malmö för man e så satans dum å betalar dom det dom vill ha. en pinsam förening som borde lära sig att stå på egna ben och nån gång klara av att ha en egen ekonomi istället.

hela sverige skrattar!!
:::
2011-10-17 19:29:57
Klasen tycker jag e en flopp.Har ju inte gjort så mkt som alla säger han kan.
:
2011-10-17 19:34:36
Har du några priser i den ligan som du startat på dreamteam allsvenskan eller har du bara startat den för skojsskull?

Några priser borde du kunna krydda med :)
sterner:
2011-10-17 19:35:18
Ja king . Vi får se vilka som skrattar när säsongen är slut.
Finns ingen anledning att vinna denna serie. Geer inte ett skit.
topp tre gäller. Sen är det krig .
Nils:
2011-10-17 19:38:39
Tycker Toivonen borde få chansen mer, så som han spelade mot Leksand... Han var ju ett monster. Sen gick det ju inte så bra för varken Toivonen eller Sjögren mot Örebro, men det beror nog mer på backarna.

Tysken:
2011-10-17 19:42:26
Mikael: Kanske svårt att såga nån i en formation som ligger på över 30%? Han har dessutom en ren krigarroll där.. Dessutom är han ingen "poängspelare"..

Jag slänger in Kirill Starkov i potten, 3 poäng på 10 matcher och -5..
Sten:
2011-10-17 19:45:26
King: Lilla gubben då,gjorde majsvällingen dig hård i magen? tycker du får springa ner till mamma och fråga för du verkar jävligt skitnödig,men som dom flesta i din ålder så brukar man ju ha blöja så det är nog ingen fara om du skulle skita ner dig.
Sov gott på dig lilla pojken.
Merla:
2011-10-17 20:04:30
Tycker absolut inte att Toivonen ens bör vara en bubblare. Får han bra hjälp av försvaret så är han seriens i särklass bästa målvakt, men tyvärr är vårt försvarsspel som så många gånger förr - under all kritik.

Den som jag däremot anser vara den största floppen hittills är Robin Alvarez. Från ett ständigt hot och fin poängutdelning förra säsongen till snudd på osynlig i match efter match, dessutom med en nolla i målkolumnen. Han inledde djävulskt bra mot Mora då han såg enormt stark och explosiv ut, men efter den olyckliga tacklingen mot en Moraspelare så har han försvunnit helt.
Att han dessutom var petad till fjärdekedjan senast indikerar verkligen att coacherna inte är alls nöjda med honom.

Hoppas verkligen att han tar allt på rätt sätt och kommer stärkt ur det då han i mitt tycke har potential att vara en gamebreaker och i normal standard håller bra elitserieklass.
Tysken:
2011-10-17 20:09:09
Koivisto och Kauppila (igen!)

Niclas (RBK):
2011-10-17 20:15:09
::: Någon som har gjort 14 poäng på 10 matcher är inte någon flopp, oavsett vilken roll man är värvad för. Förvisso har Klasen bara gjort 3 mål på 10 matcher men å andra sidan kan hans 11 målgivande passningar inneburit 11 mål som Malmö kanske inte hade gjort annars (detta vet vi ju givetvis inte). Se det så.

//
Det känns som Klasen har blivit lite av en hack-kyckling i Malmö. Påminner lite om häxjakten som föregick mot Glimmenvall för en tid sedan (allt var Glimmenvalls fel, hela tiden, oavsett omständigheter). Kritiken mot Curry har ju även lugnat sig lite i Rögle-leden. Det är bra med tanke på att han varit Rögles kanske bästa spelare hittills denna säsongen.

Jussiforever (VIP):
2011-10-17 20:18:12
Bubblare:
Lazo
Lucas Eriksson
Robin Alvarez

Kollar tillför inte mycket i 5 mot 5. Men i PP har han en viktig roll framför målvakten.
Tysken:
2011-10-17 20:20:06
Helt rätt! Klasen har overkliga förväntningar på sig pga hans lön, sedan retar sig nog vissa folk extra pga hans lite kaxiga kroppsspråk och hans puckkärlek.. Men, det kan ju inte komma som en överraskning att han gillar att ha puck..
Tri-x:
2011-10-17 20:28:07
Men är det så många Malmöfans som sågar Klasen, Eller är det andra fans som försöker få det till att han inte levererar.
Jag tror på det senare.
Jag är nöjd med allt utom backspelet i egen zon.
Tony:
2011-10-17 20:30:44
Skönt å se att det inte är några leksingar på tal ens :P

Ska man tyda det som att Salo "lyckats"?? ;)
Tysken:
2011-10-17 20:32:43
Var du i Ljungby..? :O

Ärligt talat hade jag nog dragit iväg ett slagskott mot bortastå om jag hade varit Klasen..

Det är nästan en flopp det också, vårt "tålamod" med laget..
Leski:
2011-10-17 20:34:53
Lundbohm
Barta
Bengtsberg (har han ens spelat)?
GurkOlle:
2011-10-17 20:37:42
Kan bara hålla med angående Mikael Zettergren. Han tycks ha hamnat i samma fälla, eller tomrum, som vår flyktade Kalle Olsson(Linköping)I bägge fallen spelare med otroligt fin skridskoåkning men som är beroende av att få puckar i rätt läge på isen. Nu får Mikael Zettergren mer eller mindre använda all tid på isen till att jaga, jaga, jaga, och jaga för att störa motståndarbackars uppspel.

Ingen kan dock klaga på hans arbetsinsats men just nu tillför han inget i det offensiva spelet. Det enda offensiva jag kan komma på är ett stolpskott i matchen mot Bofors efter en fin genombrytning från kanten.

Mikael Zettergren har gått från att vara poängspruta till att agera brunkare i tredje eller fjärdeformationen...


URL: http://gurkolle.blogspot.com
Niclas (RBK):
2011-10-17 20:43:16
Tysken: Precis :) På något sätt har ju Klasen rätt till att ha ett kaxigt kroppsspråk. Han är grym på ishockey, han är lagets stjärna och han har kommit till Malmö för att vara lagkapten och visa pondus. Visa pondus och vara en bra ledargestalt, hårfin skillnad från att vara dryg och överlägsen. Hittills tycker jag att Klasen sköter sig bra. Dock är jag lite förvånad över att många Malmösupportrar är så pass hårda i sin kritik. Folk tycks glömma bort att hockeyallsvenskan är en riktigt bra hockeyliga. Jag tror ärligen att 4-5 elitserielag har bytt plats med flera allsvenska lag om 4-5 år.
Tysken:
2011-10-17 20:46:26
Det kan väl ses från två håll.. Visst är han bra och kan med all rätt vara lite kaxig och självsäker, det har han ju alltid varit! Jag kan å andra sidan förstå att folk retar sig lite på att han blänger på klacken när du suckar efter en dribbling mot fyra motståndare, för han är långt ifrån uppe i 100% än och då kanske man även bör hålla igen med resten också..
Niclas (RBK):
2011-10-17 20:47:43
Hehe. Som sagt, hårfin gräns :)
anders:
2011-10-17 20:51:22
Nja, visst kan man tycka att zettergrens poängproduktion varit en besvikelse, men spelmässigt har han gjort ett gediget jobb varje match. Tror ingen i vik är besviken på honom. Största floppen är en GROV överdrift och visar mer att skribenten inte sett honom spela märkvärdigt mycket utan tittar i skytteligan.

Lite mer fakta hade nog behövts.
:
2011-10-17 20:55:55
Till Merla: Finns så många bra målvakter i serien att ingen är i särklass den bästa oavsett form.
Håller med om Hobson som varit totalt osynlig i mitt Borås. Även Lasse Lassen som värvades som poängkung men som också han varit väldigt blek och mest hållt till i 4:e kedjan.
Peter:
2011-10-17 20:57:29
Ja du Johan du måste tydligen ha ett stort ogillande mot SSK. Men som jag har sagt förr din blogg blir sämre och sämre...Pajas
Andreas:
2011-10-17 21:03:52
Malmös backar, som återigen är bedrövliga. När ska vi lära oss att bygga ett lag med ett starkt försvar. Det kvittar hur starka vi är framåt om vi inte har ett tillräckligt bra försvar.

Peter: Vad är det för personpåhopp? Vad hände med saklig kritik?
CTG:
2011-10-17 21:20:07
När det gäller importerna så kan man gå åt dom lite hårdare, dom ska ha större krav på sig om dom är värvade som spets. Och med det sagt så kan man nääästan plocka ut 1 sådan i varje lag som har "floppat".

Det är en lång serie, kan vi inte vänta tills omgång 20 innan man sänker någon?

Vill ge dagens ros till Tysken, som återigen visar en god och vänskaplig dialog med en fiende. ;-)
bletch:
2011-10-17 21:23:32
Peter: Stort ogillande av SSK tror jag knappast Johan har, däremot trodde nog Johan och flera mer på SSK. Har ju knappast rosat serien än och därmed kan man nog kalla vissa spelare där för floppar som underpresterat. Se det mer som en komplimang.
Jimmy:
2011-10-17 21:24:01
Peter// Pajas kan du vara själv, passar det inte så stick och kom inte tillbaks.

Jag förstår inte, hur man skulle vilja gå in och besöka den blogg som enligt dig bara blir sämre & sämre.

Whitti Whitti !!!

Tysken:
2011-10-17 21:25:16
Haha, sålänge båda är sansade är det inga problem! Det är en annan sak om man startar med "Klasen är den största floppen, ynka 3 mål på 10 matcher. Kostnad: 3 miljoner" MINST en gång om dagen..

T. LArsson Vs Panelin-Borg V 2.0 imorgon? =)
Niclas (RBK):
2011-10-17 21:38:57
Tysken: Er gamle tränare Robban står inte i Tingsryds bås, därav blir det inte någon fight mellan Larsson och Panelin-Borg (om jag inte minns fel gick det väl ett rykte om att Robban lejde Larsson :)...). Det finns en viss risk att jag får äta upp detta inlägget imorgon :)
Micke:
2011-10-17 21:39:05
Håller med om Hobson i Borås. Tyvärr finns det fler som aspirerar på att vara med på flopplistan i Borås som tex Lasse Lassen och Stefan Espeland. men det är väl bara att hoppas att dom vaknar till liv!
Niclas (RBK):
2011-10-17 21:43:42
Micke: Ska jag vara ärligen ser jag inte Hobson som någon flopp av den enkla anledningen att jag (förvisso som utomstående supporter) inte har några förväntningar på killen. Det känns som att Hobsons roll i ett lag är att spela 0-0, hålla sig ifrån utvisningsbåset samt göra några fåtal värdefulla mål för sitt lag (nu antar jag att han inte värvades till Borås för att ha denna roll).
Johan:
2011-10-17 21:45:10
Förstår inte hur Alvarez kan komma på tal?
Är han ny i sitt lag?
Wallén säger ni då. Ja, han är ändå ny. Han var bara på lån och hann med en sejour i Jokerit.

Peter: Jag måste ogilla Malmö starkt också, eftersom Ciernik är nummer 2 på listan och Toivonen som bubblare.
Fast du kanske uppskattat Jeglic, Sabolic och Hudaceks insatser? Är du nöjd med de insatserna från dom, så är jag också nöjd. Inte mig emot.

Anders: Ja, i Zettergrens fall går jag på NOLL mål. Helt och hållet. Han hade ingen ambition att sänka det han är bra på. Att göra mål, när vi pratade i somras.
Om han inte sprutar in mål under 40 omgångar nu så kommer han att göra ett sämre resultat än i fjol. Och i förfjol.

Leski: Var inne på Bengtsberg litegrann, men nja, mina förväntningar var nog inte så höga, trots allt.

URL: http://mrmadhawk.se
Patrik (den riktige):
2011-10-17 22:21:36
Johan, du får inte mata trollen med såna här trådar ju :)

Är dock lite smått chockad att det dröjde ända till fjärde inlägget innan första Klasenhataren dök upp, verkar ju ha gått inflation i att klaga på killen trots att han är en av få i Malmö som faktiskt åstadkommit något än så länge.
Leski:
2011-10-17 22:35:39
Förstår tanken runt Bengtsberg men han var ändå uppsnackad inför säsongen, där BÅDA Leksands målvakter var sämst (enligt många).

Samma lär väll gälla Almtunas båda juniorer... De har ingen som helst rutin ifrån AS spel men ändå blev de rankade som femma på nån lista.
Merla:
2011-10-17 23:10:25
Johan: Du har helt rätt! Läste enbart rubriken "De fem största flopparna" och sedan vandrade ögat direkt ner mot spelarna och motiveringen.. därav missade jag att du nämnde att det var nyförvärv det gällde och då räknas såklart inte Alvarez in.

Då har jag helt plötsligt inga större invändningar på listan även om jag tycker Stefan Lassen varit BEDRÖVLIG inledningsvis.

Den som nämnde Barta kan f.ö. inte ha sett en enda match med Malmö (eller läst någon artikel överhuvudtaget). Har sett 7 av Malmös matcher och jag tycker faktiskt att Barta varit en av de bättre på isen i varje match. Han är en av få där det verkligen syns att han är FÖR bra för serien.
PonnY:
2011-10-17 23:32:30
Måste säga Klasen är en flopp, bäst betald genomtiderna i Sverige. Aa han har iaf inte imponerat på mig än så länge !
PonnY:
2011-10-18 00:12:48
Gnägg!

Tröttsamt inlägg av dig!
Gå o lägg dig.
Raffe:
2011-10-18 00:44:03
Går från bubblare in på listan trumvirvel

- Gnälliga hemmafans som letar fel överallt.

Konfliktonanister.

Problementusiaster.

Åhhhh, sol ja. Men imorgon regnar det (på gnällig Örebrodialekt)

Klasen är ju för fan en av de klart bättre. Men han har inte fått ihop sitt spel med laget ännu. Så hans kapteninsats är ännu tveksam, men som spelare är han redan ok, och blir bättre för varje match.

PonnY. Krubbitare?
hampus:
2011-10-18 06:19:44
hannu toivonen ? vaaa
Mattias:
2011-10-18 07:25:04
Peter, jag är tok-sskare men vad tycker du själv om våra stjärnvärvningar? Jeglic 3 mål och inga ass på 11 matcher?
Sabolic 4 poäng på 11 matcher!

Hudacek, strax över 89% och ger bort matcher?

Det är ju rätt skönt iof att våra spelare underpresterar, det kan ju bli mycket bättre än så här.

Men visst är Klasen en flopp också. Man måste bedömas efter förväntningarna och ingen så meriterad ELLER välbetald spelare har någonsin satt sin skridsko i en allsvensk match. Då måste man förväntas krossa poängrekordet Arlbrandt har. Kanske gör han det till slut, men det ser inte ut så nu iaf.
Objektiv:
2011-10-18 08:31:16
Tycker att sådana här listor är mest dynga. Varför skall man hänga ut enskilda spelare. Där väldigt subjektiva och väldigt dåligt underbyggda bedömningar ligger till grund. Vad jag tycker är en katastrof, är att vi som har haft det så jobbigt under flera säsongen inte kan finna glädje i vår laguppställning och tabellplacering. Jag själv gav nästa upp efter 16 år. Jag var så trött på att gå i från arenan besviken och förbannad. Vad MIF behöver är ett rakare, snabbare och enklare spel. Då kommer alla till sin rätta.
Andersson # 66:
2011-10-18 12:38:01
Jussi //

Och häxjakten på Lucas fortsätter, tröttsamt..

Vill du lägga fram varför du tycker han är en stor flopp? Och ja, här räknar vi in vilka förväntningar spelare har på sig osv.

Eriksson är inte i närheten av floppstatus för mig, Alvarez och Ciernik är betydligt nämre, de har högre krav på sig och uträttar inte ett skit på isen.

Lucas är ingen "storvärvning" eller som ska leda laget rent logiskt, därför ska man inte heller saxa han med knäna. Låt killen komma in i det ordentligt.
Fredda:
2011-10-18 16:55:28
Kan du inte lista största överraskningarna/topparna? Vore grymt! :)

Vet inte om någon redan kommit med detta önskemål eller om du redan tänkt göra en sådan lista men ber i så fall om ursäkt :)
SSK laka:
2011-10-18 22:25:31
Håller med angående rankingen, tråkigt att så många SSKáre befinner sig där, men det är bara att se sanningen i vitöga och erkänna att förväntningarna på dessa spelare var höga, till Hudaceks försvar så har vårt försvarspel inte varit av speciellt hög rang, men vi har ett ungt lag och de lär sig varje match, så se upp imorgon. Johan du har en väldigt bra blogg med sunda synpunkter inte allt för partisk....
Stefan!:
2011-10-19 13:02:53
Raffe// Vad har du själv för dialekt? Den fina skånkan?? ja den är ju helt underbar!
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan