Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Hugo på väg bort också
2012-01-31 09:50:14
Nu ser det ut att bli total rensning i Malmö.
Enligt uppgifter i dagens KVP så vill Hugo Stenbeck nu dra sig ur.

Han har kopplat in två toppadvokater som ska "Ta fram ett beslutsunderlag åt honom så att kan kan besluta om ytterligare investeringar", säger advokaten Anders Holmgren som är en av de två som kopplats in.

Artikeln lär synas på hemsidan under dagen, annars rekomenderar jag er att köpa tidningen.

***

Allt sådant här känns ruskigt tråkigt att behöva skriva om. Jag vill skriva om sportsliga saker. Inte om en ägare som har för avsikt att dra sig ur efter ett år, när han har avtal på tre.
Men försvinner Hugo så tror jag att vi även kan säga adjö till VD:n, Anders Olson. Han är nämligen handplockad av Hugo Stenbeck och det skulle förvåna oerhört om han vill leda skeppet även om Stenbeck inte är involverad i verksamheten.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Vid sidan av rinken
Match
Jacob2k:
2012-01-31 09:54:26
När man inte trodde att det kunde bli värre i Malmö så blev det de.
:
2012-01-31 09:55:43
ÄLSKA MALMÖ OAVSETT! hoppas på fler juniorsatsningar?
Niclas (RBK):
2012-01-31 09:56:04
O, herregud. Nu blir det liv i låddan.
Niclashv:
2012-01-31 09:56:37
Syns i es om 3 år malmö :)
sune:
2012-01-31 09:56:44
Tur man gick på matchen igår....lär nog dröja innan man får se malmö spela allsvensk hockey igen....
Konkursen kommer nog snart..
Börja om i div 2...
JH:
2012-01-31 09:56:45
Då har vi nu lite mer än 14 timmar på oss att bli av med alla dyra kontrakt annars är det konkurs som gäller och div 1.
ssk:
2012-01-31 09:57:56
Ingen högoddsare, men ändå så nice att allt faller på plats.
Fabel:
2012-01-31 09:58:37
Jag lider verkligen med er supportrar i Malmö. Såpoperor ska vara på teve, inte utspela sig i verkligheten. På nåt sätt verkar (än så länge) LIF tagit sig ur farsen som utspelat sig i Dalarna under 2000-talet, men det är väl bäst att ta i trä... Fast man blir ju härdad som supporter...
Alex:
2012-01-31 09:59:11
Ena dagen e man nöjd för man vinner derbyt & spelet såg relativt bra ut ena dagen spelar vi i Div1 hejhej!
Niclas (RBK):
2012-01-31 09:59:11
JH: Aja, det var i alla fall schysst att han förvarnar innan transferfönstret stänger :s eller något. På lång sikt är detta nog det bästa som kan hända Malmö.
SUNE:
2012-01-31 09:59:14
Nu gäller det...
Nu måste Malmö skicka alla med höga löner,blir nästan alla..
Gör Malmö inte detta går klubben under...
Div 2 nästa annars...
Ni har 14 timmar på er att RÄDDA VÅR KLUBB....
AGERA NUUUUUUUU
PonnY:
2012-01-31 09:59:16
Vilka vill sponsra Malmö nu ? Dem har ju inte nåt specielt bra rykte om sig ...
B-sson:
2012-01-31 09:59:40
Fy fan vad trött jag är på detta nu...
Marty:
2012-01-31 10:00:04
Ja herregud hur ska detta sluta då. Aja det är väll lika bra.
Linus:
2012-01-31 10:01:26
föralltid oavsett!
Mathias:
2012-01-31 10:01:29
När fan ska cirkusen sluta!? Ska det vara så jävla svårt att få lite lugn o ro kring laget? Jag trodde botten var nådd med dokusåpan alt. när Peter Andersson köpte, lånade, sålde spelare som om det var något jävla dataspel. Men det har bara fortsatt, år efter år. Jag vet att det är spelarna på isen som ska prestera, men kom inte o säg att sådant här påverkar. Blir så jävla trött o förbannad!
Peter:
2012-01-31 10:01:31
Har han blivit portad från alla pubar o restauranger i skåne redan?
mange:
2012-01-31 10:01:47
Det är helt klart bäst om Hugo försvinner och Malmö går i konkurs. Då kan de äntligen börja om från noll, sen spelar det ingen roll om det tar mellan 5-10 år innan vi når ovanför ytan igen.
ssk:
2012-01-31 10:01:55
Var är Tysken ?
Fidde:
2012-01-31 10:02:55
Var inte kontraktet på 3år? Måste ju kollat så det är vatten tätt vid sån här utgång. Vill ha mer info Johan! Fan otroligt att sånt här skall hända.
:
2012-01-31 10:03:53
Bra Hugo, satsa på något som ger glädje tillbaka, det får du inte i Malmö!
Kuf:
2012-01-31 10:03:58
Fasen vad man lider med er som är hockeyintresserade i Malmö.

Nånstans så är väl detta början till något bra förhoppningsvis.
Janne H:
2012-01-31 10:04:37
Som Timråit så känns ju våran cirkus som en droppe i havet jämfört med vad som händer nere i Malmö. Vi är ju i a f klara för KS ;-)
Niles:
2012-01-31 10:04:39
Har slipsnisse fått nog eller är arvet redan slut? Hahaha
Fidde:
2012-01-31 10:05:35
Kan ju vara någo utspel av kvp för att sälja tidningar oxå.
:
2012-01-31 10:06:38
Sune: Vem ska agera? Finns ju ingen styrelse;-)
Hockeysverige:
2012-01-31 10:07:23
"Vad var det vi sa"?
Fredrik Nilsson:
2012-01-31 10:08:18
Är jävligt kluven till hur jag ställer mig till det. Jag vet att detta kan innebära konkurs och degradering i seriesystemet, vilket såklart suger något enormt. Samtidigt är detta förmodligen det enda sättet för Malmö att göra om och att göra rätt. Som det är nu kommer vi aldrig på rätt köl igen, klubben kommer att fortsätta att präglas att kortsiktiga lösningar, vilket vi för länge sedan sett inte håller. Många fans skriker efter kontinuitet och lokal förankring i laget, detta kan vara det enda sättet att se det komma till verklighet.

Med "Babyhawks" eran så såg vi vilket sug det finns efter hockey i Malmöregionen. Skulle Hugo försvinna och laget degraderas så tror inte jag att det innebär att alla pengarna kommer att försvinna. Jag tror att många lokala sponsorer, som idag inte vill sponsra p.g.a cirkusen som omger Malmö, kan komma att sponsra i framtiden, om den nya styrelsen kan visa på positiva förändringar i hur klubben i framtiden ska drivas.

Som Niclas(Rbk) säger, detta kan vara den bästa lösningen i det långa loppet.
CTG:
2012-01-31 10:08:59
JAG HOPPAS DETTA HÄNDER OCH NI GÅR I KONKURS!
För först då kan man bygga om detta missköta skatbo till hockeyklubb.
Istället för dopad verksamhet så kan dom riktiga eldsjälarna runt klubben få bygga det rätt från grunden.

Jag skulle gärna vilja se Johan och ev Robin Billberg (stavning?) från RS96 vara med. Dessa två herrar har precis lika stort hjärta för Malmö som någon av oss i norr har för Rögle. Finns inget snack om saken att Johan&Robin är 110% äkta supportrar.

Bort med svulsten Hugo, rensa ut allt skit ni har. Lägg ner denna patetiska klubb och starta om som Malmö IF, gärna med gamla loggan och börja bygg en storklubb ifrån grunden. Jag kan tveklöst säga att ni kommer få enormt mycket mer respekt ifrån hockeysverige om ni går er egna väg mot eliten.
Alexander:
2012-01-31 10:09:01
Jag är faktiskt försiktigt positiv. Jag har inga problem med att gå till isstadion och se Malmö IF spela division 1-hockey (eller blir det 3:an vid konkurs?), så länge man gör en långsiktig satsning.

Andra alternativet - om Stenbeck stannar - är att behålla Nyman, tränare och bara skicka 3-5 spelare (också en mer långsiktig lösning). Det sista jag vill se är en toksatsning till nästa säsong.

URL: http://akarlsson.blogspot.com
Fiddejussi:
2012-01-31 10:09:17
Om så är fallet skall Hugo kastas i giljotin! Eller betala ut allt det han lovat och sedan lämna. Han ska fan inte få förstöra klubben när de hade fått rätt på den förra året. Så onödigt och idiotiskt och frustrerande!
Älska Malmö, vi ger aldrig upp! Vi finns alltid här!
B-sson:
2012-01-31 10:09:36
Har inte läst KvP men om det är så att han drar sig ur så är det förjävla löjligt. Visst det är tufft här och många viljor och allmänt turbulent men att bara ge upp när det blir lite jobbigt är för vekt bara.
JH:
2012-01-31 10:11:54
Jag må vara korkad men "Ta fram ett beslutsunderlag åt honom så att han kan besluta om ytterligare investeringar" låter i mina öron som han tänker köpa arenan också inte att han ska dra sig ur!
DISCO i MALMÖ:
2012-01-31 10:13:38
CIRKUS DISCO I MALMÖÖÖÖÖÖÖ
ubbe:
2012-01-31 10:15:24
eftersom jag redan fr. början inte gillade satsningen så ser jag inte det som negativt... och dessutom har herr stenbäck ett gällande avtal alltså kan han såvitt jag förstår inte bara dra, han måste först nå en förlikning med mif.

börja om i div. 1... under namnet MALMÖ IF, inget annat.

se till att få RÄTT värdegrunder inte en massa luftslott.

jag ser inte detta som negativt... i långa loppet är det räddningen i min värld. kanske, kanske kan det bli lugn och ro i klubben. det finns folk med förankring i klubben efter sina år som spelare... sylvegård, sandström m.fl. det är dags att knyta upp dessa herrar nu.

jag kommer fortsätta att gå på matcherna... passion och kärlek till mitt lag oavsett division.

Alexander:
2012-01-31 10:17:23
Kent J på sydsvenskan brukar ju framhålla att avtalet är vattentätt, men att Hugo skulle kunna dra ut på en rättsprocess så länge att Redhawks skulle gå omkull i vilket fall.

Drömscenariot är kanske att Hugo betalar hälften av det avtalet är värt mot att han får lämna, och att sedan kompetenta individer förvaltar pengarna. Som någon redan nämnt verkar dock inte Redhawks organisation dra till sig kompetens, så i slutändan kanske en reboot i lägre division är enda medicinen.

URL: http://akarlsson.blogspot.com
kent70:
2012-01-31 10:18:41
Som jag skrev innan! Detta har bara varit operation förstöra malmö. Om dom nu inte får väck alla kontrakt är det konkurs inom snar framtid. Dock är frågan hur det ser ut på kontrakt fronten. Var ju på 3 år vad jag förstår !?
mif:
2012-01-31 10:18:55
Tror Hugo ändå är lite rädd om sitt mindre bra rykte. Drar han sig ur detta, vem vill då ha med honom att göra i framtiden??

Johan/
Kan inte du dra en lista på kontraktsläget inför nästa säsong?
Henrik:
2012-01-31 10:19:03
alltså, han måste väll ha jävla kurrage och följa sitt projekt, ett hårt jävla första år..men de var ju långsiktighet .....va fan....
Pågafan:
2012-01-31 10:19:05
Hur fungerar en klubb utan styrelse, vem tar besluten, vem gör vad???
Nu kan det inte bli värre, ELLER???
Pelle:
2012-01-31 10:20:47
Johan - är detta verkligen sant, hoppas mer på en riktig tidningsanka -- det har hänt förut!

Kan du inte scanna artikeln för oss som inte har tillgång till papperstidningen!

Om det är sant så kanske det trots allt är bäst på sikt, bara en uppgörelse ger en mjuklandning ekonomiskt först ...

Egna pengar (från riktiga fans och sponsorer) smakar bäst, inte kul att känna sig som en h..a i någon playboys händer!
:
2012-01-31 10:25:04
hahahha underbart detta! fy fan idag är ni inte tuffa era miffon.. hahahaha.
:
2012-01-31 10:29:08
Pelle precis som tälje egna pengar fansens lirare insamling det är hockey,hjärta och på riktigt.
En insatt person!:
2012-01-31 10:30:41
Hej, kan ju lugna alla med att säga att Hugo har planer på att satsa mer, däribland att köpa arena bolaget och även de resterande 49 % av malmö hockey ab.

så lugna er nu, ps har ni ej sett att det är ej Karlsson som skrivit artikeln?, tänk på det
Snubben 77:
2012-01-31 10:33:23
Ojojojojoj... Tung dag för oss hockey-älskare i Malmö :(
jocke på ladugårdsmarken:
2012-01-31 10:37:16
En insatt person: har du rätt i detta så är det nog bra.. men en del av mig vill slippa hugo. att heta malmö if igen hade smakat mumma
MIF:are i Gbg:
2012-01-31 10:40:31
Vi kanske ska lugna oss med att måla fan på väggen respektive vara allt för skadeglada (fans från andra lag) tills vi vet vad som gäller.

Det är ju trots allt som så att det finns ett kontrakt och att om Hugo gör detta så kommer ingen idrottsklubb (eller någon annan för den delen heller) vilja ta i honom med tång i framtiden.
Dessutom så tror jag att om han skulle försvinna så öppnar det för mindre sponsorer som då hoppas att man får se att lite annorlunda MIF.

MIF reder sig alltid oavsett om vi fortsätter där vi är idag, får dramatiskt minska vår verksamhet eller som vissa tror/hoppas går i konkurs och får börja om. Jag tror inte att spelarna kommer att pressa klubben i konkurs för det betyder bara att dom med största sannolikhet förlora sina fodringar.

Möjligtvis kan detta vara ett litet trick för att eventuellt få någon eller några spelare att flytta på sig innan transferfönstret stänger.

Älska MIF oavsett !
Gurkolle:
2012-01-31 10:40:48
Tja, vad ska man säga. Herr Stenbäcks agerande avviker inte mycket från andra som har gott om pengar och vill sola sig i den mediala glansen. Lagidrotter, runt om i den stora världen, visar samma sak. Det är alltid lätt för "fattiga föreningar" att förblindas av löften om rikedomar, och framgångar, då de själva står med tom börs. Alla är lika lätta "offer" för det imponerande kapital som viftas framför deras näsor. Doften av pengar kan förvrida den mest balanserade föreningsledarens sinnen. Lockelsen blir ofta allt för stor. Med öppna armar tar man emot mammons gåvor och blundar i ögonblicket för eventuella framtida konsekvenser.

Tyvärr har det visat sig, gång på gång, att dessa gåvogivare, sällan har intresse av långsiktighet. Istället vill de allra flesta riskkapitalister, oavsett vad de säger, ha omedelbar respons, berömmelse och självbekräftelse. De är inte ett dugg bättre än småpojkarna som sitter i sandlådan och skrävlar om det största sandslottet.

Tråkigt att konsekvenserna av deras kortsiktiga, och egocentriska, agerande får så många att må så dåligt...


URL: http://www.gurkolle.blogspot.com/
Fredrik Nilsson:
2012-01-31 10:41:30
Det är aldrig tråkigt att följa Malmö i alla fall.... ;-)
GuD:
2012-01-31 10:44:25
Robban kom hem till det riktiga SSK!

dom andra kan följa malmö ner i div2... :)

URL: http://www.sodertaljesk.se
En insatt person!:
2012-01-31 10:45:23
Lugna er nu, Förresten så e det ju inte Hugos fel att vi heter Malmö REDHAWKS, Utan Hugos investeringar hade malmö ej spelat i allsvenskan i år, tänk på det... Så kasta fan inte skit på Hugo bara, är inte han som spelar ute på isen. Så är det bara..
Rögleit:
2012-01-31 10:48:26
@ en insatt person! : Nej, men det är han som indirekt sätter de spelarna som är på isen på sina kontrakt. Inte är du väl så enögd att tro att lille Hugo skulle acceptera en långsiktig satsning liknande babyhawks?

En insatt person!:
2012-01-31 10:54:39
Rögleit:

Vem är det som tagit hit spelarna från början? Nyman,
Men malmö har bra spelare , så är det EGENTLIGEN,
Men man har inget kollektiv, tyvärr. tyvärr.
storkas:
2012-01-31 10:56:12
För det första, de kontrakt som är skriva med hans cash kommer han att få betala av, typ klasen osv. Att han skulle lämna Redhawks att betala av de löner som har satta med hans pengar finns inte i bilden. Allting handlar inte om pengar för stenbeck.

För det Redhawks jag vill se, är detta en bra grej. Hur sjukt det än låter.

Ser hellre underbetalda spelare på väg upp i sin karriär som ger allt och kanske inte lyckas gå hela vägen, än det som vi nu kan bevittna.
Pappa Pilut:
2012-01-31 10:58:11
En hel del provocerande inlägg har man skrivit, men nu börjar man tycka allvarligt synd om malmö-hockeyn.
Kanske finns det ändå något positivt i allt elände:
1.När denna säsong drog igång verkade 95% av malmöfansen positiva till den nya cirkusen. Idag är läget helt annorlunda och jag tror de flesta skulle tänka sig för innan man lät föreningen bli miljardärs-lekstuga igen. Förutsättningarna för att alla ska ha tålamod i en mer långsiktig satsning är helt enkelt större.
2. Ska Hugo backa nu lär det troligen (beroende på hur kontraktet ser ut) bli tal om någon ekonomisk lösning, där mif slipper betala alla kontrakt fullt ut. Kan bli jobbigt nog ändå, men kan man få en vettig deal med en otålig Hugo är det nog bättre än att stå helt avklädda efter tre år. Vem vill överhuvudtaget fortsätta med Hugo om det är så att han uttalar att han tröttnat redan nu.
J20:
2012-01-31 10:58:23
Dags att börjar öppna teleboken och kalla hem lite gamla föredettingar i form av Fredrik Hansson, Viktor Sundström, Kim Johansson, Viktor Tisell mfl som inte lär kosta en förmögenhet men kommer att kunna hålla kvar laget i AS till nästa säsong.

Ta ett skit år till i AS skapa en grund och bygg utifrån denna. vi kan nog hitta guldkorn i regionen och ivåra angränsandelän(låter som om jag är ute på Blocket och letar.

Percy kan nog ta ett år med billig hyra i arenan. Näringslivet kommer att hjälpa till om de tror på produkten vilket de knappast gör nu. Vi har inte kommit i närheten av Leksands alla återtåg så jag tror vi i alla fall har ett år till med sponsorer.

HUGO ta ditt pick och pack och stick men lämna kvar lite åt oss så att vi kan återbygga laget utan dyra,föredetta hockeyspelare.

Tack för mig
Rolf:
2012-01-31 10:58:49
Angående Klasen!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mS5lhcYk5MU
:
2012-01-31 10:59:23
Mif är ingen hockey förening det är en cirkus där direktören heter Hugo och kan inte säga att jag lider med kaxiga supportrar som levt i illusionen att man på detta vis bygger hockey lag som når framgång.80 talet är sedan länge förbi släpp sargen o kom in i matchen. Var inte mer än 3 år sedan cirkusen stod på ruinens brant och blev tvungna att släppa sina bästa nummer för att överleva, men inte fan lärde man sig något av det utan återfallet kom omgående.
Alex:
2012-01-31 11:00:34
Hugo är slipad. Kanske är detta ett sätt att få 100% kontroll över klubben. Hela styrelsen borta, omförhandling av Arenahyran, rädsla för att Hugos pengar försvinner... nu "går han med på" att stanna mot 100% av klubben(och kanske en procent av Arenana också) och vips har han en egen hockeyklubb precis som kompisarna i NHL...

Fortsatt underhållning i Malmö. :-)
Erik:
2012-01-31 11:00:44
Det sjuka är att stämmer detta så hade jag rätt tidigt!!
J:H:
2012-01-31 11:01:32
Underlag för framtida investeringar!

Var i dessa orden hittar ni dra sig ur?

Och känns konstigt att inte Aftonbladet eller XP hakat på storyn?!

massa skitsnack igen.... och Johan är inte sen att hänga på - tyvärr...
rögleit:
2012-01-31 11:03:07
@ en insatt person!:
Dra den där logiken ett steg till:
Nyman har tagit ner spelarna.
Vem har tagit ner Nyman?

polettklirr?
Anette:
2012-01-31 11:05:58
@En insatt person: Kan du förklara vad du menar med "Utan Hugos investeringar hade malmö ej spelat i allsvenskan i år, tänk på det..."

Eh, jo - det hade man gjort. "Vi" kom åtta i tabellen förra året och hade möjlighet att spela med egna juniorer och billigare spelare än många av de som kom in. Svårt att avgöra om vi hade legat högre eller lägre i år - men spelet i Allsvenskan klarade vi av utan Hugos pengar ;)

Exakt hur insatt är du egentligen???....
B-sson:
2012-01-31 11:07:46
Vad gulligt att så mycket bortasupport engagerar sig i oss och att vi ska satsa på våra egna talanger. Det gör vi. I ungefär samma utsträckning som de flesta elitlag i Sverige, eller mer. Så vad är problemet? Yes, vi bytte många i laget i år – vilket visade sig vara dumt. Men kom inte här å yra om något hemvävt då ni själva inte har det.
Tri-x:
2012-01-31 11:10:01
Lugn och fin nu
Hugo kommer inte att lämna klubben.
Har ni redan glömt vad han sa " får vi motgångar så tar jag ett steg tillbaka och analyserar läget för att sedan satsa ännu hårdare".
Kan också upplysa om att igår satt jag sidan om två scouter som flitigt antecknade i programet på laguppställningen.
Vilka namn dom ringade in behåller jag för mig själva ;)
Sitt ner i båten malmöiter. Dom som räknar ut oss nu blir snart besvikna.
L:
2012-01-31 11:12:07
Det konstiga är att denna artikel kommer nu, när laget börjar bjuda på hockeyunderhållning på isen, när säsongen inte ännu är färdigspelad. Vi har nyss mött Orebro, vi har mött vår boogie VIK och haft marginaler mot oss (Mora tex, och till viss del Rögle) och vi är bara tre poäng från förkval, fem till femteplatsen.. För första gången på säsongen ser det nästan lite hoppfullt ut - och NU drar Hugo i huruvida han kan lämna..??

Hade jag varit Hugo hade jag väntat ut säsongens slut - och sedan fattat beslutet, hade inte ni?

Nej - här ligger en hund begraven någonstans.. Klasen till DIF kanske?
Nick:
2012-01-31 11:17:12
Hugo är på väg bort från baren kanske...

Självklart kommer han aldrig vika sig från MIF..det är nu man ska gasa när vi är på G i tabellen

Malmoe:
2012-01-31 11:17:48
Ja, detta var väl bara vad man kunde vänta sig
med en ägare som inte ens visade sig när projektet
skulle sjösättas. Helt ofattbart. Detta var både jag o många
andra starkt kritisk till, men många sopade det under mattan.
Hoppas alla andra klubbar tar varning av den mannen i fortsättningen. Otroligt fegt bara att avslöja detta nu
när vi inte ens har chans att rädda klubben från konkurs.
Hoppas jag har fel... :-(((
Puckhållaren:
2012-01-31 11:19:03
Hugo köper arenan av Percy !!!
RBK:
2012-01-31 11:21:18
Det som händer är väl att Hugo slår sönder Percys livsverk.
Han säger väl ungefär så här:
Jag köper arenan för (ett skambud)Om du inte accepterar avslutar jag samarbetet,klubben går i kk och då har du ingen hyresgäst och då går även Arenabolaget i kk.
Tragiskt.
ubbe:
2012-01-31 11:22:18
Pappa Pilut: jag kan lova att vi är långt många fler än 5% som inte gillade satsningen och som var tveksamma till den...
men vi byter inte favoritlag för det... vi lider, men vi byter inte.

Henke:
2012-01-31 11:23:31
Kanske dags för MIF att vakna upp NU? Jag vet att det sagts hur många gånger som helst tidigare men NU kanske det vore på sin plats. Kan vi säga att de NU testat allt för en snabb återkomst till svensk hockeys finrum, elitserien utan att egentligen vara nära någon gång. Det är som någon annan skrev tydligen väldigt svårt att på kort sikt bygga en framgångsrik organisation och till den hör ett lag. Malmö har lyckats bygga ett på pappret bra hockeyallsvenskt lag som de år efter år får att underprestera något så otroligt. Vart ligger då felet eftersom det inte är samma spelare i laget år från år? I och med att all form av hockeykultur verkar att saknas i Malmö och de personer som plockas in verkar ha noll koll på hur en hockeyorganisation ska fungera kanske det vore på sin plats att börja om på ett lägre plan och därifrån börja bygga sig uppåt igen. Dock tror jag det kan bli svårt eftersom man i Malmö verkar ha lite svårt att hålla sig till hastighetsbegränsningarna så fort det dyker upp ekonomiska förutsättningar. Istället börjar man sprida pengar runt sig och har på så vis redan sedan i början av 2000-talet haft en loserstämpel på sig med tanke på hur många miljoner som gått ur klubbens kassa till spelare som inte presterat i närheten av vad de plockat ut i löner. Frågan är om inte Malmö Redhawks ligger topp 5 i Sverige som det lag som betalat ut mest i lön till sina spelare se senaste 10 åren trots att de inte knappt spelat i den högsta serien under den tiden?

Till sist Johan Svensson, jag beundrar dig verkligen hur du orkar och har orkat stå ut med det här laget i alla dessa år. När insåg du problemet?
Hamnen:
2012-01-31 11:23:43
Allt löser sig till slut, se bara, vi slog rbk igår. Vi e på väg uuuuuuuupppppp
Jimmy:
2012-01-31 11:24:18
Försvinner Hugo från Malmö Redhawks, så är det konkurs och spel i Div 1 som nystartad förening. Och det kan ske inte är fel. De behöver en omstart.

Nu tror jag dock att KVP har fel i artikeln.

Jag tror inte Hugo är den typen som bara sticker och lämnar ett sjunkande skepp. Det hade ju inte sett bra ut i hans meritlista i finansiella kretsar. En man som inte håller sitt avtal osv . ..

Nä jag tror att Hugo har hotat att dra sig ur, om han inte får köpa Malmö Arena av Percy. Den affären tror jag är inom en kort framtid gjord dessutom.

Jag tror att Hugo har reserverat sig när han signera dessa avtal med Malmö Redhawks, att han skulle få köpa Arenan osv. Utan Arena tror jag inte han hade satsat en krona.
Slick Rick:
2012-01-31 11:24:55
"... besluta om ytterligare investeringar".
Så skulle inte jag formulera mig om jag ville dra mig ur från något.
Jag tror att Hugo går in med mer stålar.
Erik:
2012-01-31 11:27:17
Varför ska han gå in med mer pengar i ett sjunkande skepp för? Fattar inte heller varför dom skulle tillåta han att köpa allt det du snackar om som är "insatt"
Kajkaga:
2012-01-31 11:28:22
Är det ingen som kan scanna in artikeln?
Jensa:
2012-01-31 11:28:52
Det finns många likheter med Leksand. Men att lägga karbonpapper på situationen och säga att den är likadan är långt ifrån sant. Man ska ha klart för sig att Leksand har stått på samma plats där Rödhökarna står idag. Få personer med för mycket pengar ges för mycket inflytande över sporten. När pengarna sedan sinar står vi supporters där med brallan nere. Vi kan inte lägga oss ner och dö. Vi älskar alla våra respektive lag. Likaså hatar vi när sånt här händer. Babyhawks 2.0? Ja vad finns det att förlora? Näringslivet sponsrar nog hellre lokala förmågor. Supportrarna ser hellre grabben från gården brevid än någon inhyrd lirare från stockholms förorter. Jag tror många leksingar är mer nöjda med årets lag än på många många år. Lokala, unga talanger som ibland får stryk. Självklart hjälpta av äldre spets. Men som kämpar sig svettiga varje dag.

Det finns som sagt en rejäl skillnad. Någon skrev tidigare att leksand gjort samma misstag om och om och om igen och att kan LIF så kan MIF få med alla på tåget igen. Vakna upp och inse att Malmö är en storstad som bl.a. har ett fotbollslag att lägga pengar på om man vill ha positiv marknadsföring. LIF frustrerar många, men i brist på annat så limmar vi ihop supporterhjärtat. Skramlar våra sparpenningar och går till arenan ändå. Det finns ingen konkurrens om pengarna. Där har vi skillnaden. Kämpa!
Jimmy:
2012-01-31 11:30:13
Linus Klasen klar för spel i Ryssland och KHL ???.

jag det tror jag på, när jag ser det på hemsidan eller Elitprospect.com

Sicken pajas på Videon alltså .. .

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mS5lhcYk5MU
Trötter:
2012-01-31 11:30:55
Det här kan mycket väl vara Stenbecks sätt att ta full kontroll över allt.
Att äga både laget och arenan kan skapa de förutsättningarna som han inte kunde få i Linköping.
Alternativet att han drar sig helt ur är nog inte det bästa för någon av parterna.
Jag tror att herrarna Stenbeck och Nilsson kommer att förhandla om arenan inom kort.
Om man backar bandet så har båda fällt kommentarer som tyder på att det kan bli verklighet.

Andy:
2012-01-31 11:31:16
Bra idé Kajkaga, det är ju fullt lagligt och en eventuell länk till inskanningen skapar ju inga som helst problem för Johan! Tjoho, skål!
(Avd. Ironi)
Toni Celan:
2012-01-31 11:32:45
@ Slick Rick

Jag håller med dig. Där ligger ett avtal som är signat så ytterliggare investeringar tolkar jag som UTÖVER avtalet eller en korrigering av den om han nu pyttsat in ett par mille mer första året. Kan knappast tänka mig att Hugo innan han signerade inte hade koll på vad som gällde om han skulle dra sig ur så beslutsunderlag för den sakens skull verkar mycket märkligt. Nej detta är ett spel för att få så bra position inför en förhandling med Percy.
Man kan vrida och vända detta på alla möjliga håll. Tror detta är dock för att sälja lösnummer. Varför är det t ex inte Alf som har så god insyn i Mif som skrivit om den sk "nyheten" Kvp?
Genius:
2012-01-31 11:35:13
Länk till löpsedeln:

http://i1259.photobucket.com/albums/ii547/Slemhelge/IMAG0129.jpg
Bigge:
2012-01-31 11:39:52
Det var det här vi pratade om i våras när alla malmöiter satt och skrattade och tog ut ES-platsen i förskott. Men även om jag inte tycker ett dugg synd om Misskötta Redhawks så tycker jag synd om alla er fans. Skulle vara fruktansvärt om samma sak hände min klubb.
Kalle:
2012-01-31 11:41:30
Kortsiktigt är det nog en stor smäll för Malmö om han drar, långsiktigt skulle jag nog säga att det är det bästa som kan hända Malmö, få bort han och bli tvingad scouta och planera varje inköp noga och inte bara slänga massa pengar på första bästa och att få börja ge juniorer en chans ta sig in i a-laget igen kommer nog ge utdelning också
ETG(Rögle Rules):
2012-01-31 11:42:59
Storm i ett vattenglas?
Hugo har väl inte ens "hintat" att han är på G igrån Redhawks?? Verkar på uttalandet som om han vill satsa ännu mer....frågan är dock vad som är värst...att Hugo drar eller att han satsar mer pengar....

OM (och jag säger om) Hugo drar betyder det att MIF har chansen att bygga en långsiktigt stabil klubb (Det betyder också att Hugo är en falsk och opålitlig jävel)

Det vore nog långsiktigt det bästa (som flera MIF- och moståndar supporters redan sagt) om Hugo försvann tror jag.

Intressant att se vad som händer
ETG(Rögle Rules)
jerry:
2012-01-31 11:48:15
Ja jag tror inte Hugo kommer dra sig ur..o som nån skrev tidigare hur kan man tolka artikeln så?..nä fan det e lugnt ingen fara..synd bara att det skrivs nu..när vi e pågång igen..vafan det e inte kört med kvalserien än ju:-)..nä han kommer inte dra sig ur nu!

Sen angående starta om i div 1...vet ni hur jävla svårt det är o ta sig upp från ettan?? dit vill man fan inte! det hjälper inte då med bara folk osv..man ska kunna locka spelare å så å..ungdomsverksamheten blir lidande osv....man kan inte bara glassa igenom div 1 med juniorer heller så enkelt är det ju..stor konkurens även där.

Nä nu ska vi inte måla fan på väggen, jag tror Hugo har en plan med detta så allt e lugnt, något annat borde vara oacceptabelt..jag menar då ska ju de som skrivit avtalet ha en jävla spark i röven annars ju..ett sånthär avtal skrivet man ett kontrakt på som e 100 vattentätt..o då hjälper inga rättsprocceses el nått ju..nä bara o lugna sig nu alla..det blir bra detta o som sagt det e väl fan inte avgjort än..kvalserien finns innom räckhåll ju..om vi låter grabbarna spela om det på isen..o stöttar dem nu..när uppgången kommer:-)

Inho:
2012-01-31 11:49:10
Fan vad gött om han också år nu så vi kan börja om och bli en hockeyklubb igen iställe för en cirkusklubb. Mif i mitt hkärta oavaett vad <3
Pappa Pilut:
2012-01-31 11:50:50
"Hur kan man tolka artikeln så?" För dom som inte läst är rubriken att Hugo lämnar redhwks följt av 6 helsidor.
Patrik-Leksing:
2012-01-31 11:51:59
haha tänk att allt man trodde om denna satsning blev exakt så...visste att alkolisten hugo skulle dra och att allt skulle floppa =)
SSK:
2012-01-31 11:54:54
Bye malmö bye bye malmö bye bye malmö byebye
Daniel:
2012-01-31 11:56:08
Lide gytt, hoppas han drar.. Malmö behöver nystart i div1.
Andersson # 66:
2012-01-31 11:56:49
Patrik-Leksing //

Säga vad man vill men ge fan i att ge sig in på folks personliga problem, det är inte fair game och kalla nån alkoholisten som ett nidnamn.

För övrigt så är det helt väntat. Är det här dödsstöten för MIF Redhawks? Ja nån får gärna berätta hur det här skall lösas annars?

Mitt MIF hjärta fortsätter gråta men jag tror ändå det kan komma något riktigt bra ur en nystart, för det räknar jag kallt med att det blir.
nr.1:
2012-01-31 11:58:13
@ Jimmy

Vet inte om du har svårt att läsa?

Klippet heter "Nyheterna har nått Ryssland" och på beskrivningen står det "Linus Klasen klar för DIF".

Så hur fick du det till att kärringen ska till KHL?
Andersson # 66:
2012-01-31 12:01:53
Se på MFF när de ramlade ur Allsvenskan och fick starta om i Superettan, visserligen en högre serie än den MIF lär få börja om i, under nytt tak så att säga, men ändå.

En nystart känns helt rätt, jag hade backat upp en ny organisation till 100% Ståplats på gamla isstadion, där hade vi samlat styrka ifall det blivit realitet.
Subjektiv:
2012-01-31 12:07:29
KVP artikel. HALLO. Trovärdighet 0. Advokaterna är tilsatta för att få ordning på en styrelse som ett bolag måste ha enligt lag. Sedan skall de gå igenom ekonomin med några ekonomer för att balansera ekonomin. Sedan skall dessa advokater lägga fram ett beslutsunderlag för framtida investeringar. Altså ingen ko på isen.
Läser Ni artikeln så är där inget som tyder på att Stenbeck skall dra sig ur. Han agerar bara på ett sätt han måste.
Sedan är jag ganska övertygad om att Stenbecks 70 miljoner, delvis också är en option för att få möjligheten att köpa arenan, när Percy är beredd att sälja. Så lugna och finna KVP är lika seriösa som Se&Hör.
Kalle:
2012-01-31 12:11:09
Vad är problemet?

Jag som älskar Malmö och följt dem sedan 70-talet kan bara se fördelar och två utgångar som är positiva:

1. Hugo köper in sig ännu mer, vilket jag tror att det hela handlar om, vilket gör att vi kan hålla oss till 3 års planen.

2. Det klart bästa alternativet. Hugo lämnar och vi kan börja om från början med en lokal satsning, skitsamma om det är Div 2, jag älskar mitt lag ändå

Så till alla som jublar runt om i Sverige, det blir bra vilket som ;-)

/ Kalle
sir_lancelot:
2012-01-31 12:15:34
Rejält kritisk till spelarnas insatser denna säsong har jag, och många andra, varit. De förtjänar dock inte att försöka ta sig till play-off under dessa förutsättningar. Hur det än har varit under säsongen har laget i.a.f mitt fulla stöd resten av serien.

Klubbens framtid är dock en fråga som egentligen bara kan ha ett svar: cirkusen måste få ett slut! Om det betyder en ideell omstart i division ett så får det väl bli så, men oavsett vilket MÅSTE klubben börja fokusera på hockey igen. Den härliga bilden på 04:orna på www.babyhawks.se säger väl egentligen allt som behöver sägas om framtiden. Det är kärleken till spelet som lägger grunden för klubben, något som glömdes bort någonstans mellan SM-guld och konkurshot.

Det finns både ledare, spelare och supportrar som tillsammans skulle kunna bygga något riktigt bra (och dessutom en arena i världsklass). Låt oss göra det nu! Hugo och Percy och vad de nu i övrigt kan heta får gärna vara med, men det är HOCKEYN som ska stå i centrum och inget annat.
Calle:
2012-01-31 12:17:01
Länk till kontraktsläget enligt EP
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=8

14 st som har utgående kontrakt varav 4 med option på ett år till
Eva:
2012-01-31 12:19:18
Så Hugos kontrakt på 3 år kan man bara bryta så eller hur är det Johan?
AT:
2012-01-31 12:23:47
Hugo blev ju inlurad i det här av Percy. Minns att Hugo främst vill tjäna pengar och inte kunde det i LHC eftersom cluben inte äger Cloetta Center. Då hamnar han i Malmö istället, som inte heller äger Arenan och tror att han kan tjäna pengar och som alla andra lycksökare tror han också att danskarna skall komma och titta på hockey. Nu står han med sitt korta skägg i brevlådan och har blivit offentligt förnedrad i media i o m att han blev utslängd från baren och nu vill han ta sitt pick och pack och lirka sig ur soppan. Hugo är Djurgårdare men de vill inte ha med honom att göra, det säger det mesta!
Ratchet:
2012-01-31 12:35:15
Spelar ingen roll om vi har ett lag i elitserien eller i div 1. Jag älskar mitt lag lika mycket ivarjefall. Jag är rödhök o kommer alltid att förbli det. Om Stenbeck väljer att INTE fullfölja sitt åtagande mot klubben kan han dra åt helvete. Thats it! Redhawks kommer att resa sig, oroa er inte.
:
2012-01-31 12:36:14
dax för mif att börja om,stenbeck försvinner redan tröttnat!!!
Funhagen:
2012-01-31 12:37:05
Har precis läst artiklarna. Det är 6 sidor i kvp-sportdel. I den första artikeln hävdar en insatt källa att Hugo vill dra sig ur och stoppa alla investeringar. Advokaterna däremot uttrycker det som om Hugo behöver stöd för att ta beslut hur han ska satsa ytterligare - alltså den raka motsatsen till att dra sig ur.
Vidare skrivs att arenakontraktet är på ett år och att Percy överväger att höja hyran pga vikande publiksiffror. Hugo avfärdar detta som nonsens.
Tredje artikeln är Nyströms. Däri tjatar han om Sveriges mest utskrattade hockeyklubb.
Nästa artikel: 13 dyra kontrakt över nästa säsong: Sjögren, Toivonen, Carnestad, Josefsson, Lassen, Ribbenstrand, Carlsson, Green, Kollar, Olsson och 2 ggr Westerholm samt Klasen som har kontrakt till 2014.
Sist lite om derbyt: SOM MALMÖ VANN!!!
MIF:are i Gbg:
2012-01-31 12:45:12
Tack Funhagen !
Bra att få en sammanfattning för oss som inte kan läsa KVP.
Vi kanske ska vänta med alla omdömen etc till vi vet hur landet egentligen ligger.

Oavsett vad Hugo kan om hockey eller ej så kan han ju så här långt inte se detta som en bra investering och då är det klart att han tittar över vad som kan göras (med alla options öppna).

Vi behöver ju inte låta som Kent "vad var det jag sa, elände elände" Jönsson i Sydsvenskan

För det är ju så att oavsett vad som händer så finns det en framtid för MIF och där kommer att behövas både ishockeykunnande men även pengar i den.
stefan:
2012-01-31 12:49:51
Gör er av med Nyman så ska ni se att det blir harmoni i Malmö,de vart det i härliga tälje
Gustaf:
2012-01-31 12:52:09
Nu tror jag inte att det kommer att bli så, men ni som tycker att det vore klockrent med en nystart i ettan borde tänka om. Börja om från noll osv. Det är SKIT att spela i ettan. Ingen publik,små hålor, mer eller mindre omöjligt att locka till sig bra spelare, juniorerna flyr, ingen mediebevakning whatsoever, värdelös klass på hockeyn. Är man dock ett lag som satsar på att gå upp så är serien en enda lång trasportsträcka av säkra vinster då de flesta lag är amatörgäng som inte har en tanke på att gå upp, innan kvalspelet börjar och då kan det ta slut illa kvickt med en dålig dag/liten svacka. Sen har man ett nytt år av tristess att se fram emot. Sjuk skillnad på de allsvenska lagen och div1 lagen. Som sagt, nu tror jag inte att det kommer att händ MR, men den romantiserade bilden av ettan som många här verkar ha är så fel. Det är löjligt svårt att ta sig upp igen trots att man dominerar i div1. Take it from one who knows.../Björklövenfan.
Subjektiv:
2012-01-31 13:19:33
Stenbecks och Percys deal är att Hugo köper Malmö arena. Percy fixade inte in Stenbeck för sitt MIF hjärtats skull. Tänk efter! Percy vill sälja sin Arena inom dom närmaste åren, han är trots allt drygt 70 år. Hur många i Sverige har råd att köpa en Arena värd en så där 500 miljoner? Inte många, men Stenbeck är absolut en av dem. Äga ett hockeylag blir man inte rik på. Men att äga helheten, då blir det buisness. Båda ovan nämda herrar vet precis vad som skall hända. Det är bara en ruggigt oseriös " tidning" som vill sälja några ex extra.
123:
2012-01-31 13:30:11
YES!!! PAJAS KLUBB! SÅ JÄVLA UNDERBART!!!! INGET HJÄRTA NÅGONSTANS
Toni Celan:
2012-01-31 13:33:08
@ Subjektiv

Mitt i prick!!!
Apan:
2012-01-31 13:34:25
Tacka skitmedia och gnälliga fjantar om Hugo drar sig ur. Det är ju häxjakt på Malmö. Hoppas han stannar o ger skitmedia en pungspark.
sponsor:
2012-01-31 13:38:53
Det är klart man vill sponsra Malmö, finns väl inget annat lag som ger så mycket reklam genom att det skrivs, och skrivs, och skrivs om Malmö oavsett vilken tidning man öppnar. Kan det bli bättre för en sponsor???
Lusth 66:
2012-01-31 13:39:36
Håller med Gustaf Björklövaren, söderettan är en grymt jämn och svår serie.Den som tror att man kan komma dit med nåt junislag och dominera har helt fel. Karlskrona, Kallinge-Ronneby, Kristianstad och Olofström är riktigt bra. Dom är vana att spela derby varje omgång och har riktigt bra publikstöd. Så en 4-5 år i ettan ser jag inte som nåt kul alternativ.
Nicke:
2012-01-31 13:43:27
Ja alla är jätteavundsjuka på er och era pengar. Oj vad jag önskar vi var mer som er. Det sjuka är att ni verkligen trodde alla tyckte så inför säsongen, herregud.

Gör hockeysverige en tjänst och begär er själva i konkurs, börja om i danska ligan och döp klubben till Bagdad Bobcats.
Missionary Man:
2012-01-31 13:54:19
Hoppas inte att Hugo Stenbeck fegar ur utan att han - som tidigare sagts - drar sig tillbaka, analysera läget och satsar på nytt. Problemet med Malmö Redhawks är att föreningen från början tillsatte den inkompetente sportchefen Stefan Nyman och dåliga tränare. Detta har resulterat i felaktiga spelarvärvningar och ett lag helt utan balans och spelidé. Lösningen på problemet till att börja med är att avsätta sportchefen Stefan Nyman och därefter se över laget och organisationen. Således inget nytt under solen...
Eva:
2012-01-31 14:16:48
Det är ju så att alla som inte har malmö i hjärtat och älskar, stöttar dem i med och motgång, verkligen hatar dem. Och dem som hatar Malmö har alltid velat och väntat på Malmös undergång. Men jag kommer alltid älska Malmö i både med och motgång. Vad som än sker vi kärlek ger, vi kommer alltid älska er. Och alrig aldrig aldrig ger vi upp.
Pappa Pilut:
2012-01-31 14:36:19
"vi kommer alltid älska er". Vilka då?
Dom som spelar nu och kanske sticker imorgon? Styrelsemedlemmarna som ständigt avgår eller byts ut?
Eller är det tvättkorgen med tröjor man älskar oavsett vad som stoppas i dem?
Daniel:
2012-01-31 15:06:00
För helvete Johan, se o Hör klass på bloggen.
Suck:
2012-01-31 15:26:19
Mitt kära Mif....Precis som jag misstänkte lämnas nu klubben med resterna av vad Alkisen och tokfan från tälje (nyman som ni säkert förstår) dragit hit, bra där, blir jävligt saftiga räkningar att pröjsa för klubben framöver, pengar som kunde gått till så mycket annat til gagn för klubben och klubens framtid, suck säger jag bara, anade detta...
Andersson # 66:
2012-01-31 15:26:33
Apan //

Du har ju inte fattat någonting.
Hittade media på att Stenbeck var full och snackade massa dynga?
Skulle inte tro det va?

Man behöver inte se konspirationsteorier överallt, han gjorde bort sig och lämnade rätt snabbt i LHC med. Se mönstret.
Snetripp:
2012-01-31 15:27:17
Ja det är tvättkorgen dvs laget som spelar för ens märke. Ska man byta klubb o följa beroende på vilka som spelar en viss säsong ? Snacka om hjärta haha
Subjektiv:
2012-01-31 15:31:54
123: ALLTING är buisness. Antingen i stor eller liten skala. Antingen med liten eller stor plånbok. Så fungerar världen och det inkludrar hockeyn. Ingen hockeyspelare kan försörja sin familj på fans stöd och hjärta. Det är deras yrke och de vill som alla andra ha betalt. Hockeyklubbarna är deras arbetsgivare. Det blir deras uppgift att se till att där finns likvidamedel att betala ut löner.

R&B (VIP):
2012-01-31 15:51:16
Jag förstår inte konkurssnacket om nu Hugo hoppar av...

Snabb räkning:

Tittar man på de 11 spelare som har kontrakt så borde Malmö inte ha några som helst problem med lönerna. Räknat högt har vi ca 8 miljoner i Brutto kostnader för dessa 11 (Månadslön på 60 000, flera har säkert inte ens det, flera har kanske lite mer).

Det är ju alla dyra importer + vissa andra spelare som tar upp den allra största delen av vår lönebudget!!!

Idag skulle säkert Malmö klara av en lönebudget på minst 15 miljoner UTAN Hugos pengar. Klasen & toivonoen är inte inräknade i dessa...

Eller hur tänker man??
ÄR det att alla sponsorer hoppar av till nästa säsong utan Hugo??
Tvillingpungen (Leksand):
2012-01-31 16:15:38
Hur det än blir med konkursen, finns det ett grundmurat hockeyintresse i Malmö. En konkurs behöver inte innebära slutet för hockeyn i Malmö. Tvärtom skulle det kunna bli en välbehövlig nystart. Så länge det finns intresse finns det hopp och intresse finns det i Malmö.

Dessutom lär det knappast bli konkurs för att Stenbeck drar sig ur. Men kanske är det ändå så att en konkurs är vad Malmö behöver. Så att man får rensa ut och börja om.
Tysken:
2012-01-31 16:20:13
R&B: Jag kan nästintill garantera att alla spelare med kontrakt utom "junisarna" har mer än 60.000/mån! Möjligen med reservation för Ribbenstrand och kanske, kanske Sjögren men det tror jag inte!

Josefsson, Carlsson och Toivonen har nog runt 150-250.000/mån! Klasen behöver väl ingen närmare genomgång? 350.000/mån, MINST!
Peter:
2012-01-31 16:25:55
Med tanke på att "badbollen" hade dryga 110000 papp i SSK förra säsongen så lär han inte tjäna mindre i pajas föreningen.
Mattias:
2012-01-31 16:33:23
Du måste ju skoja, givetvis har tex Robban Carlsson mycket mer än 60000 kr. Toivonen mer än Robban och Linus K fick inte allt i ett kuvert innan han lämnade USA.
Elle - Lund:
2012-01-31 16:33:58
Hoppas för Malmö Redhawks del att ni har skrivit ett vattentätt avtal så det endast kostar PACKAT pengar...
matte:
2012-01-31 17:03:08
Starta om som Malmö IF.

HV71 (fd Blue Bulls, Färjestad (fd Wolves), Djurgården (fd Lions), Brynäs (fd Tigers) ja listan kan göras lång på föreningar som fattade sinnet med värdighet och respelt för det som ÄR ortens lag och inte vad som var hippt 1997, - det som Malmö räddhavks fastnat i.

Ge mig mitt Malmö IF (med sunda värderingar och satsningar) tillbaka.
Skrota det utskämda räddhavks-konceptet, men skäms att berätta man håller på Malmö räddhavks - det blir den vanliga som svar "njae jag bryr mig knappt om hockey men kollar på MFF ibland", trots jag hatar fotboll för det är så tråkigt (sett 1 match på den nya arenan).

Som supporter till hockeyn i Malmö mår man dåligt, jag tänker inte se fler matcher förens jag slipper se den utskämmt döda räddhöken på Malmös munderingar.

Se länk nedan. Så ska det se ut, där befinner sig min hockeysjäl för Malmö stad. Visst loggan och och matchstället kan om möjligt putsas i en litet "modernare" tappning.

/tack för ordet !

URL: http://eliteprospects.com/player.php?player=1279
Tri-x:
2012-01-31 17:11:20
Matte
Den tröjan är lika lite Mif som höken är.
Så ta nu reda på vilken som verkligen är Mifs riktiga tröja ;)
rydmark:
2012-01-31 17:29:13
Tror nog, som en hel del andra, att det snarare handlar om att Stenbeck kommer att köpa arenan av Percy. Han talade redan när han gick in i det här projektet om vikten av att äga laget OCH arenan, om jag inte minns fel.

Att han skulle dra sig ur efter ett år tror jag inte på överhuvudtaget, särskilt inte som det förmodligen är han som backat upp herr Nyman till 100% trots att han borde lämnat för länge sedan.

Så vi kan nog snarare räkna med en ännu större satsning framöver, men förhoppningsvis ser han till att låta mer lämpade personer styra skutan, för då kan det bli väldigt mycket trevligare....

Oavsett vad som händer så får väl alla vi MIF-fans (i vanlig ordning) hoppas på en trevligare säsong nästa år, och med mer kompetent folk som styr.
matte:
2012-01-31 17:32:21
By The Way:

Tro inte detta jänkarskräp (@sent 90-tal) och försök till att efter-apa NHL är till hjälp för att "globalisera" Räddhavks till någon stormakt som loggotyp och namn. Det har vi märkt det under lättar inte, det har snarare fått omvänd effekt.

Tänk på det, Adolf är bland annat ett namn man som förälder helst undviker att ge till sina barn, undrade någon varför??

Tillikaledes är "Malmö Redhawks" ett fördärvat namn/90-talskoncept - ett parodistämplat skrattbräde, en trycksvärta som inte går att tvätta bort.
Som ett exempel, vilka potentiella sponsorer bemödar sig ens med tanken att på allvar beblandas och bli missuppfattade tillsammans med detta vansinnesprojekt och loosercirkus !(?)!
Nej just det!

Gör om gör Rätt!
grön/vit:
2012-01-31 19:33:20
Jag skulle ha mycket mer respekt för ett Malmö IF som tar sig till allsvenskan på egna fötter än dagen pengakåta klubb som inte klarar sig utan enorma tillskott år in och år ut. Mitt i allt så verkar miffarna ha glömt att percy efterskänkte en enorm skuld med. Vd har det? Närmare 100 miljoner? Skulle ha varit degradering och KK för länge sen.
Tri-x:
2012-01-31 19:50:47
Vilken klubb tar inte emot en stor summa pengar om dom får dom?
Så varför tar den heliga bandyklubben emot sponsorpengar överhuvudtaget?
Det spelar väl ingen roll om man får dom av en privatperson eller från "kennys biltvätt".
jonas:
2012-01-31 20:12:38
Jimmy: För det första så kan linus inte gå till KHL för dom stängde sitt fönster för några veckor sen. Insatt person: Mig lurar du inte. Jag tror du är vem som helst precis som jag skriver. Jag tror inte att hugo är den Person som lämnar klubben med allt detta. För skulle han göra det så är han en stor IDIOT
Stefan Nyman och Leif Strömberg:
2012-01-31 20:16:02
Du tänker väl inte överge oss nu Hugo Snyft Snyft
jonas:
2012-01-31 20:17:34
Och tysken. Linus klasen har drygt 500000 i månaden
Macki:
2012-01-31 20:43:17
Om det nu är så att Stenbeck lämnar Redhawks, finns ingen annat än att försöka bli kvitt alla sina dyra kontrakt och göra ett Babyhawks episod 2. Tänk att det nästan är på pricken tre år sedan näst intill samma sak hände.

Skillnaden då var att vi hade en egen produkt som stjärna. Klasen kommer aldrig i hela sitt liv spela grattis eller för småpengar.

Rödhöken:
2012-01-31 21:26:17
Det här tror jag inte en sekund på av flera anledningar, först och främst så är det bara Kvp/Expressen som publicerat denna sk nyhet. Om det skulle finna substans i detta hade det sannolikt varit uppe på flera av de stora drakarnas webbsidor.

För det andra läser man vad som faktiskt står i artikeln så är det en anonym källa som hävdar detta, medan advokaterna som citeras gör det med sina namn och med ett citat som pekar i en helt annan riktning. Det är dessutom så att enligt aktiebolagslagen är det akuta läget som uppstått, det att klubben just nu inte har en styrelse.

För det tredje så är det inte allt för länge sedan som Percy Nilsson intervjuades och där öppnade för en försäljning av Arenan med hänvisning till sin ålder.

Detta får, tills motsatsen bevisas anses vara värsta sortens Hänt i veckan-journalistik, snacka om att koka soppa på ett ynka underhudsdunfjun...
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan