Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Malmö stred - men förlorade ändå
2012-01-06 18:14:19
Malmö stred verkligen mot Örebro.
Spelade mycket säkrare och bjöd inte på för mycket, men Örebro vände i sista perioden och vann med 2-1.
Otroligt jobbig förlust.
Örebro var förvisso bra, men Malmö stred verkligen och krigade. Det räckte inte. Örebro har spets.

---

Hannu Toivonen gjorde en riktig kanonmatch igen.
Det måste vara extremt bittert framförallt för honom. Han gav laget chansen att vinna.
Två mål i baken ska man klara av. Förra gången var det 0-3 efter tio minuter. Viss skillnad!

---

Gillade vad jag såg även av Lukas Ericsson och Roger Ohlsson.
Framförallt den förstnämnda dammsög sargerna exemplariskt. Och de kompleterade varandra bra, med Mattsson spelskicklighet.

---

Plus även till Dragan, Robert Carlsson och även Pathrik Westerholm. Bra hot framåt. Ofta i matchen.

---

Synd att det ändå alltid är någon av Malmös backar som inte är helt prickfri.
Tycker någonstans att Luc gör sin sämsta match på länge. Killen har verkligen inga bra passningar och dålig kontroll på pucken.
Sådant straffar sig med kort ägande av pucken och mycket jobb i onödan.

---

Vi ska inte glömma att Örebro är ett bra lag.
Ett riktigt bra lag. Nu saknade man förvisso Löwdahl, men framförallt den kedjan med jänkarna och Ville Nieminen. Det var de som avgjorde där i tredje. Nieminen gjorde naturligtvis mål mot gamla laget och Aulin såg ut att inte komma med i målprotokollet när han slog till med ett krigarmålet.

---

Stor snackis efter matchen lär bli Christoffer Norgrens tackling mot Linus Klasens huvud.
Kom ihåg att detta var andra gången. Nere i Malmö så sänkte han Robert Carlsson med en ful tackling också. Och han har nu kommit undan två gånger.
Gissar på lite efterspel.
Jag har inte sett situationen igen.
Vilka är det som har rätt när repriserna visas?

---

Till sist, Lazo var i frysboxen. Igen.
Han spelar inte en sekund när det finns tolv andra friska. Inte en enda sekund.
Kommer han hålla ut det där hela januari och därmed sitta helt iskallt av hela säsongen? Lär väl visa sig.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Matcher
Match
Dennis:
2012-01-06 18:16:42
Solklar armbågstackling på Klasen, men ingen åtgärd? hur kan domarna vara så usla i dagens hockey?!?! fyfan säger jag bara
Adamski:
2012-01-06 18:17:51
Surt som fan med torsk men tycker faktiskt man ser en helt annan kämpaglöd sen Sylvegård anlänt till båset. Fortsätter man jobba på det här sättet kommer poängen komma, tycker mig faktiskt se en ljusning för första gången på bra länge även om den här säsongen givetvis känns körd.

Backsidan är dock inte tillräckligt bra och Lassen, Grand-Pierre, Weihager och Forrest får gärna lämna förr än senare.

För övrigt, finns det ett enda ishockeylag kvar på denna jord som inte spelar Chelsea Dagger vid nätrassel? Verkar inte så. Och på vad sätt tyckte Jens Gustafson att Malmös mål var ett slumpmål??

Kämpa Malmö - det är allt vi begär.
:
2012-01-06 18:19:18
Som jag ser det är det Robert Carlsson som ger bort målet till Aulin... Man kan inte stanna upp och titta på domaren för att se om det blir utvisning och ge motståndaren 1 sekund att röra sig på...

Dragan borde vara en av de som lämnar nu, han är så slö i defensiven att det gör ont i mig.... och han får inte ut så mycket framåt heller! Ta ansvar eller lämna!
Johnossidude:
2012-01-06 18:19:50
Enligt fallander själv: Jaaa helt rättvist! Och han tycker att det inte är något fult mot klasen.. VAKNAAAAAA Ser domaren det så är det fan matchstraff, helt klockrent. Aja vårt malmö föll med flaggan i topp! Bra laginsats! Örebro har flyt i pp och vi har oflyt, som vanligt! Forca malmö!
Nicepjucks:
2012-01-06 18:20:06
Bra kämpat idag! Tyvärr bidrar en jävla pissdomare till förlusten.
Andersson # 66:
2012-01-06 18:21:03
Dennis //

Den skall och kommer anmälas, kan inte tänka mig något annat.

Adamski //

"Kämpa Malmö - det är allt vi begär"

Klockrent, det är därför man blir så oerhört frustrerad och förbannad på att det sett så uselt ut.

Nu gör ju laget faktiskt en riktigt jävla bra match i 2 perioder idag, såg ut som ett nytt lag, borta var slarvet och hela den biten.

Hade dem spelat såhär över större delar av den här säsongen så hade vi haft chansen på topp 3 fortfarande, det vill jag påstå.

Säsongen är bortslängd.
Redhawk från bohuslän:
2012-01-06 18:21:26
Redhawks problem återigen är att backarna inte är tillräckligt bra för allsvensk nivå, de sprider ju puckar som värsta gödselspridarna.
Jag tycker att jobbet var bra idag men som sagt anfallet fick inte många passningar från backar och då blir det inte farligt heller. Anfallarna måste ju hela tiden hämta puck istället för att få puckarna i fart som det skall se ut. Synd också att Klasen åker på en hjärnskakning efter en solklar checking to the head av Örebro spelaren, där hoppas jag förbundet går in retroaktivt och bestraffar spelaren även om det inte hjälper Malmö så visar det att tackling mot huvudet är otillåtet i svensk hockey.
ETG (Rögle Rules):
2012-01-06 18:21:37
Tyckte Malmö gör det väldigt bra ikväll! Bra kämpande och tight spel.Örebro är dock väldigt bra....tyckte Malmö förtjänade en pinne ikväll.

/ETG(Rögle Rules)
Marty:
2012-01-06 18:22:44
Oavsett resultat en jäkligt bra match.
Återigen håller inte domarna måttet. Tänker främst på situationen med Klasen samtidigt som domaren avslutar matchen när det är ett par sekunder kvar. Inte okej någonstans. Men det fans dock gott om andra tveksamma situationer. Örebroare dyker ju mer än ryssarna. Otroligt.
byar:
2012-01-06 18:22:45
PISSMIFF!!!

ALLA HATAR ER OCH DET VET NI!!
A:
2012-01-06 18:23:35
Är det någon som vet varför Henrik Björklund var med i omklädningsrummet efter matchen? (När viasat var inne efter) Han skulle ju offras?
Andersson # 66:
2012-01-06 18:24:09
Fahlander är dum i huvet ifall han påstår att tacklingen mot Klasens huvud är fair.

Armbåge som sänker killen. Avstängning tack!
Cliffe:
2012-01-06 18:24:19
Cirkusen fortsätter! Leder med 0-1 i 3:e perioden så drar man på sig 2 utvisningar och hamnar i ett 5-3 läge..så fruktansvärt korkat!
Dennis:
2012-01-06 18:26:48
Andersson # 66: Ja det får vi hoppas, men det förändrar inte denna matchen, för om det hade blivit PP där så hade Malmö vunnit, utan tvekan, sen tappar vi såklart vår kapten och det e tungt, men anmäl både domaren och örebro-spelaren .. det är fel av domaren att INTE göra något åt det, någon domare borde sett tacklingen och blåst för utvisning
Micke:
2012-01-06 18:27:30
Robert Carlsson slutar att spela och tittar på domaren, som om han ska göra jobbet åt honom...
Dani:
2012-01-06 18:27:38
Det var riktigt slarvigt spel stundtals... 2-1 målet ska inte hända. Robban tappar fokus när han klagar på dommaren mitt i en närkamp och vänder sig om och slår ut med händerna. Dåligt. Flera gånger rena örebroare i slottet... Dåligt. Många felpass i uppspelen... Dåligt.

Kämpaglöden... Bra.
Men INGET talar för att laget tar den glöden med sig till nästa match...
Klasens skada... Domarskandal...

Min känsla... Uppgivenhet...
David:
2012-01-06 18:28:16
Var det bara jag som tyckte att Jihde fick en spottloska på kavajen i samband med intervjun av Warg? Någon kom och sprutade vatten, det lät som om någon spottade och vips hade Jihde något som såg ut som en spottloska på kavajen.

Eller är det jag som inbillar mig?

Titta på hans högra sida, ser ut som han har en blöt fläck.
Andersson # 66:
2012-01-06 18:31:43
Dennis //

Alltid svårt och sia om hur utfallet hade blivit, PP:et såg inte sådär otroligt bra ut överlag idag men nog fan hade 5 min i Powerplay kunnat utmynna i något helt klart.

Åter igen, varför har inte laget krigat såhär för varandra tidigare? Har Sylvegårds inträde betytt så mycket?
kent70:
2012-01-06 18:32:33
Mycket starkt av malmö att bara förlora med ett mål mot ett lag som är så oerhört mycket bättre än malmö när dom är laddade.
SuperswedeSK:
2012-01-06 18:33:53
På söndag är SSK förbi Malmö i tabellen! ;)
Klazze:
2012-01-06 18:34:59
JLGP måste vara den sämsta spelaren i Malmö på många många år. Vad var hans passningsprocent idag?
Rysken:
2012-01-06 18:35:32
Ni blir arga när Örebro är "enögda", men för er är det fritt fram att vara det? :) Rolig dubbelmoral.
Var tog sunken vägen föresten? Har han tagit livet av sig? Skulle inte ni vara så överlägsna och alla vi andra var ju bara avundsjuka åskådare vid MIFs väg mot eliten? :) Sveriges mest älskade lag, MIF.
Mycket snack, lite verkstad, Malmö.
Mikael:
2012-01-06 18:42:16
Två reflektioner.

1. Malmö har faktiskt börjat tacklas!

2. Aulin är en riktigt bra spelare, hur i helskotta kunde Leksand släppa honom?
Fredrik Nilsson:
2012-01-06 18:42:28
Äntligen ett Malmö med lite jävlaranamma! En sådan här förlust köper jag, dom kämpar hela matchen igenom men räcker inte riktigt ända fram, och det mot tabellettan som har forsat fram hela säsongen. Finns det hedersamma förluster så är detta en sådan.

Fortsätt så Malmö så är jag, såklart inte nöjd, men defintivt gladare!

@david: Något sprutar vatten på Varg, som Jihde intervjuvar, så det stänkte lite på honom också
Duffman:
2012-01-06 18:43:42
Publik nivån i Örebro är inte som den bör vara, det stör jag mig också på. men att hela tiden klaga på det? känns lite sisådär. Malmö har mer folk på sina matcher men vinner dom icke. ska vi börja haka upp oss på det också? väx upp.
Tycker tifot idag var rätt så roligt (snott från SSK, men ändå).
Det är 2 lag som inte spelar på topp idag men bjuder på en rolig hockey match ändå. Malmö förtjänade nog 1 pinne idag men det är tjusningen med hockey, vad som helst kan hända.
Tacklingen på Klasen av Norgren(?!) är ful och borde ses på av förbundet. (fick han hjärnskakning?).
"Örebroare dyker ju mer än ryssarna".. vilken match såg du? ramlar man så ramlar man, fysikens lagar spelar in där, sen är det en annan sak om det är utvisning eller inte. Ne där får du allt ta en bärs och tänka över vad du sagt
poppen:
2012-01-06 18:44:24
Malmö spelar som ett lag för en gångs skull. Blir svårt för anrika att ta poäng på söndag.
Helminen:
2012-01-06 18:44:33
Skit bra kämpat av Malmö!!, skamlig domare borde stängas av själv!!!! men Peter Andersson och han är väl goda vänner spelar oddset och så tillsammans. solkar armbågstackling skulle vara 5 plus game, och en helt annan match med solklar Malmö vinst men så är hockey, sen säger domar hel...e att att tog ett snack med linjedomarna han ser ju det klart och tydligt! eller tappa han sina linser??
Malmö äger:
2012-01-06 18:44:42
Analys: Örebros bäste spelare var huvuddomare Andersson. Måste ha legat en hel del extra i hans lönekuvert denna afton. Fy fan va han gav gnällspikarna segern.
Putte:
2012-01-06 18:46:36
Stackars Klasen,så får man inte göra mot honom!:-)
#22:
2012-01-06 18:50:34
Weihager, Lassen och JD måste ju snart ha gjort sitt i laget! Det är ju tydligt att dom aldrig kommer komma upp i rätt standard som dom ska ha för att spela i ett lag med så kallat rop 3 placering. De är helt enkelt för dåliga för allsvenskan. Nä något måste hända på backsidan för att återfå lite ny trygghet.
Niclas (RBK):
2012-01-06 18:50:46
Nu ska jag inte vara negativ. Förra gången Malmö spelade bra mot Örebro (och vann ganska turligt) blev det 8 poäng på de nästkommande 13 matcherna. Men visst, Malmö spelade överlag bra idag. Norgrens tackling, inte jättesnygg och jag hoppas att det inte var medvetet gjort.
Håkan:
2012-01-06 18:51:23
Gud vad jag INTE unnar Skalle-Per en seger mot laget han skickade ner i Allsvenskan genom sin jakt och slakt på Bergström och Bäckström, önskar dig all idrottslig motgång! I know, inte särskilt intellektuellt men så skönt att få skriva det...
Pappa Pilut:
2012-01-06 18:52:27
Mångmiljonbygget orkade med en hedersam förlust idag, fan va starkt!
Niclas (RBK):
2012-01-06 18:54:03
Sjukt, kollade tabellen precis. Malmö kan ju vara på 9e plats efter nästa omgång. Vem kunde tro detta innan säsongen?
Redhawk från bohuslän:
2012-01-06 18:54:44
Att förlora mot Örebro denna säsong är ingen undergång för just nu är Örebro seriens starkaste lag.
Jag tycker inte man behöver kommentera Fahlander behövs inte tycker han är bara ett stort skämt efter alla korkade kommentarer och grejen med Bofors, där har vi ingen hockeyprofil precis.
Sedan en uppmaning till Johan angående sådana som :byar kommenterar, sådana kommentarer tycker jag vi borde bli förskonade ifrån, kommer inte med något vettigt utan bara massa skitsnack sådana som han/hon borde bli bannade. Är man frustrerad så kan man väl komma med något mer motivering än det han skrev.
Jussiforever:
2012-01-06 18:58:15
Klasen får klockren armbågstackling i ansiktet och de randiga ser inget.
Såg ut att ta på hakan så det är inte konstigt att Klasen rasade som ett korthus.
Där skulle det vara 5+20!!!
Örnan:
2012-01-06 18:58:35
Putte

Är du dum ihuvudet? man får inte göra så mot någon spelare. Kul och se klasen idag innan han blev sänkt.
svennis:
2012-01-06 18:59:04
Det var länge sedan våra spelare kan ställa sig framför spegeln och erkänna att idag gjorde vi vad vi kunde men det räckte inte enda fram. Sådana här förluster kan jag köpa. Vi förlorade mot ett lite bättre lag men med lite tur hade vi kunnat få någon pinne med oss hem. Tyckte faktiskt att domarna skötte sig bre förutom missen med armbågstacklingen mot Klasen. Carlsson får nog ta på sig lite vid andra målet, även om jag tyckte det var ett gränsfall till utvisning men man får ändå inte sluta att spela förrän domarna har blåst.
stefan:
2012-01-06 19:02:08
Dumma stygga Fahlander! Stackars plånboksmif! Örebro gör återigen en ganska svag match mot MSK! Svårt att tända till mot sämre lag! Kom igen MSK, kanske med lite flyt kan bli nia i den här serien!
Njuter:
2012-01-06 19:04:35
Malmö må spela bra.. men hela Sverige njuter när Malmö förlorar!!!

Tom:
2012-01-06 19:06:06
Haha! Trodde verkligen någon att Fahlander någonsin skulle erkänna att en tackling var ful då den är utdelad av en ÖHK spelare? Skapligt högt odds på det.
rydmark:
2012-01-06 19:06:50
Trots förlust så fanns det äntligen en hel del ljuspunkter i Malmö. Mer lagspel och tuffare och rakare spel. Tyvärr räckte det inte mot ett Örebro med gott självförtroende, och att tappa Klasen inför sista var inte optimalt.

Men fortsätter Malmö uppträda på det här sättet och fortsätter Toivonen spela på det här viset i målet (otroligt inspirerande att se honom i kassen idag) så kommer Malmö i alla fall att nå playoff den här säsongen, något jag så gott som räknade bort någon vecka före jul.....

Trots mycket på pluskontot idag får jag ändå säga att det är för mycket slarv vid avslutsmöjligheter. Man slarvar bort en del chanser och missar målet för mycket vid hyfsade lägen, sen är uppspelen emellanåt inte bra alls.

Men några segrar på rad nu kan nog hjälpa upp självförtroendet och nivån i spelet. Och nu krävs sannerligen en hel rad 3-poängare, och det är en situation som laget själv försatt sig i under hösten, dags att reparera en del av skadan nu i alla fall........
Niclas (RBK):
2012-01-06 19:08:47
rydmark: Se mitt inlägg ovan :)

Från en sak till en annan. Er andretränare verkar ju faktiskt vara en sympatisk kille. Till skillnad från någon tränare ni har de senaste 3-4 säsongerna.
Rysken:
2012-01-06 19:11:20
Tom: Precis som när MiF spelare gör bentacklingar och annat vackert, då är det inget. =) Roligt att du kastar sten i glashus.. :D
Pappa Pilut:
2012-01-06 19:16:32
Man kan ju tycka att en knapp förlust borta mot Örebro inte är så farligt, MEN....Har man slarvat bort massvis av poäng mot sämre motstånd tidigare i serien så behöver man även dessa poäng.
Nu är läget det att man halkar utanför playoff vid förlust i nästa match.
rydmark:
2012-01-06 19:19:13
Nicklas(RBK) : menar du ditt inlägg om att Malmö kan hamna på niondeplats efter den här omgången så förstår jag inte riktigt hur du kopplar det till mitt inlägg? Säsongen är inte slut efter den här omgången vad jag vet. Hade Malmö ikväll uppträtt som tidigare under säsongen så hade jag fortsatt tro på missad playoff, men med det spel man börjat visa upp i de två senaste matcherna så tror jag på playoff-plats när säsongen är slutspelad.

Sen om jag får rätt eller inte återstår att se, men äntligen får jag i alla fall se mitt älskade Malmö kämpa en hel match, och då mår jag lite bättre efter två säsongers misär - trots en förlust. Sen kan alla som bara vill skriva skit om Malmö så fort de får chansen tycka som de vill....
ÖrebroKex:
2012-01-06 19:19:54
Örebro har mer matchvinnare jämfört med Malmö,därför vinner man idag.Kan hålla med om att Norgren delar ut en armbågstackling men Robert C delar ju ut en solklar boarding på nämnde Norgren,även den missade domaren!
Youngblood:
2012-01-06 19:23:35
En sån här förlust kan man ta.

Återigen ett pinsamt tifo där man lägger energi på att håna de andra istället för att hylla sina egna. Dock lite smickrande att vi får folk att lägga ner timmar av arbete för vår skull. Dock märkligt.

Solklart matchstraff på armbågen mot Klasen men som vanligt tre blinda möss, denna gången drabbade oss.
fd:
2012-01-06 19:23:39
Efter nästa omgång återfinns glidarna under playoff plats!!!

Hoppas ni tar er dit. Annars får ni gått om tid att hjälpa Percy städa ur korvkioskerna.....
Niclas (RBK):
2012-01-06 19:25:30
rydmark: Sorry, var nog lite otydlig. Jag tänker mer på mitt inlägg där jag beskriver hur det gick efter förra Örebro-matchen (efter denna matchen tog Malmö 8 av 39 poäng på 13 matcher). Jag vill minnas att Malmö spelade bra dem match. Jag trodde personligen att Malmö var på gång i samband med vinsten mot Örebro (för 14-15 matcher sen).

Hur som helst, jag tror att det är känsligt läge för Malmö. Mycket avgörs inom 5-6 omgångar, kanske redan i nästa omgång. Förlust mot SSK och en 8e plats är nog det värsta som kan hända er klubb. Imorgon är det också intressant. Förlust för Rögle mot Västerås, då får RBK nog satsa på plats 4-7. Detta året blir spännande precis som de övriga åren i allsvenskan :)
Niclas (RBK):
2012-01-06 19:27:11
* spelade bra den matchen.
Tomas:
2012-01-06 19:34:08
Tyvärr, vår backesättning håller knappt allsvensk klass. Jämfört med tidigare puckspridningar var det dock ett fall framåt, dock från en mycket låg nivå. JLGP slog faktiskt någon passning i rätt riktning men drar fortsatt på sig utvisningar på grund av sin tröghet. Finns dock hård konkurrens om titeln sämste back med Lassen och JD Forrest. Gör om gör rätt till nästa säsong och hoppas att backscoutingen börjar fungera, annars är det kört.

Osten:
2012-01-06 19:42:15
Kommer aldrig att funka med dessa backar. Weihager är så j- val dålig.
Helminen:
2012-01-06 19:44:25
David: jag tyckte också det såg ut som det
b-arn:
2012-01-06 19:45:56
Miffon...fy fan vad ni klagar och gnäller.

Var det inte ni som innan säsongen hyllade nymans alla värvningar och "vilka ska stoppa oss??"

Klasen är en av sveriges mest överskattade spelare......

SLUTA GRINA!!!!
Aulin:
2012-01-06 19:47:03
Fallander skrev på sin Twitter att tacklingen var ful så vad är problemet? Ta en förlust som män, Örebro var bättre, punkt slut.
Ingo:
2012-01-06 19:47:47
Borde varit fem minuter för Örbro på Klasens Tackling när man ser reprisen, blod plus armbågstackling.
stefan:
2012-01-06 19:48:22
Nu har Fahlander sagt att tacklingen inte var fin! Nöjda nu? Olycklig armbåge av en spelare som aldrig brukar spela fult! Hoppas Klasen repar sig snabbt!
Laban13:
2012-01-06 19:49:17
Klasen får skylla sig själv som åker med ansiktet i k*k höjd.
millan:
2012-01-06 19:51:21
det är bara att inse Malmös backar håller inte måttet,framför allt weihager,luc,lassen.Tyckte att Alvarez,ciernik,green,kollar var väldigt anonyma idag,sluta att ständigt klaga på Dragan han gör oftast bättre matcher än båda green och kollar gör (helt oförstående att dessa båda herrarna klarar sig utan att få kritik.

kul att toivonen gjorde en kanonmatch (han höll ju Malmö kvar i matchen).
GuD:
2012-01-06 19:53:32
med tanke på klasens tidigare hjärnskakningar så kan han bli borta länge om ni har otur.

jag tycker förstås att det inte är bra att spelare råkar ut för den här typen av skada men om han blir borta ett par matcher nu så kanske ni kommer att se att han inte kan leda laget på isen.

kanske ni kommer till insikt och får fart på laget när virrpannan inte är lagkapten.
Ingo:
2012-01-06 19:56:53
Angående domarisatser i AS i år är det gennerellt dåligt.
Min personliga åsikt är att eftersom ES har 2 domarsystem blir det mest skräp över till AS.

Nu var det i och för sig så att huvuddomaren inte såg Klasen när han blev tacklad, men det stod en linjedomare 2 meter från situationen så han borde sett det vid domaröverläggningen som följde.
Hur som helöst drabbas alla lagen i AS iår och det är synd.

Vissa macther man sett undrar man om dom har pipan med sig
LG:
2012-01-06 20:00:21
I juni 2011 stod följande att läsa på bloggen:

"Malmö
Får man in en bra målvakt, som jag tror blir Hannu Toivonen, så ser jag Malmö som given favorit i serien. Men inte just nu. Under juni har man smällt upp Heed, Barta och Lazo. Naturligtvis ruggiga vapen."

Jo jag tackar jag....

Rödhöken:
2012-01-06 20:11:22
Tycker Malmö gör en riktigt bra bortamatch idag, man krigar och kämpar genom hela matchen och visar upp en attityd som man i mina ögon får gå tillbaka till feb 09 för att hitta. Sedan anser jag att man faktiskt förlorar på två domarmisstag.

Först, tacklingen på Klasen är en solklar armbåge med blodvite, det ska vara 5 min+matchstraff och det är ofattbart hur linjedomaren kan missa den som står mindre än två meter ifrån situationen.

Sedan, några moment före ett av Örebro-målen blir Jesper Mattsson solklart trippad utan åtgärd från domaren

Utan dessa i mina ögon solklara domarmisstag så hade Malmö klarat av att vinna denna match, det är min känsla.

Men, all heder för lagets insats idag, en av de bättre bortainsatserna denna säsong sett till spelet, kan de hålla i detta reseten av säsongen så kommer man absolut att klara en PO-plats, sedan kan allt hända.
Niclas (RBK):
2012-01-06 20:14:45
Jag tycker det är lite väl mycket domargnäll idag. Sånt är livet, Malmö var kanske värda någon pinne idag men å andra sidan har Malmö haft ohyggligt flyt i många matcher tidigare i serien och plockat många poäng som man faktiskt inte har förtjänat.
Ferdinand:
2012-01-06 20:19:23
Stackars miffare...förstår inte att alla är så elaka mot er..
Ni är ju bäst eller hur..
Ni leder ju serien o vinner över alla andra!
Ni har ju det som alla andra lag saknar,,kämparglöd,vilja,lagmoral,trygghet.
Nilsson:
2012-01-06 20:19:32
10 matchers avstängning på j.bäbisen efter den grymt fula armbågen! Klasen borta på obestämd tid!!!!!!!!!!!!!!!!
Örnan:
2012-01-06 20:23:35
Kollar man på tacklingar som varit i elitserien så borde nordgren få runt 5 matcher.
RÖDSKÄGG , Örebro:
2012-01-06 20:35:37
Jag har inte sett att det är en armbågstackling annu eftersom jag inte sett repriserna ännu. Nordgren är en spelare som spelar tufft och hårt men brukar ej spela fult så har han satt en armbåge i huvet på Klasen så tar han nog sitt straff som han bör ta de , med fattning , de blir säkert böter o avstängning några matcher till följd om dom nu dömer det som en tackling mot huvet.

Jag hoppas på samma gång Linus klasen kryar på sig o är spelklar snart igen för sitt Malmö.

Idag för övrigt tycker jag Malmö gör en riktigt bra match , så här bra har jag inte sett Malmö på hela hösten medans jag tycker Örebrospelarna såg sega ut redan från första nedsläpp , kan ju bero på att dom har tre träningar per dag nu i ett par veckor framåt , eller också kan det bero på att man har kollat på junior-VM så jäkla mycket där allting går i 120 hela tiden. Tempot i matchen Örebro-Malmö tyckte jag var uruselt .
Jocke:
2012-01-06 20:37:52
Till alla er som säger att örebroare är gnälliga, läs alla kommentarer när Malmö förlorat ;-) tycker inte ni ska nämna nåt om gnällbältet längre.

En sak till, Linus Klasen är den mest överskattade jävla fjolla som snörat på sig ett par skridskor :-)
Bielke von Sydow:
2012-01-06 20:44:57
Ett riktigt bra spel idag från Malmö.
Tight, rakt på, framåt.

Malmö förtjänar minst ett poäng idag. ännu hellre två. varför inte tre.

En fröjd att se Malmö spela, så ledsamt att gå därifrån med inga poäng alls.

Behåll denna anda tills på söndag, så syns vi på hockeyns dag.

Klasen önskar jag snabb bättring.


URL: http://parbloggar.blogspot.com
Jimmy:
2012-01-06 20:45:06
Det är en ful armbågs tackling som kan ställa till med tuffa efterspel. Detta borde självklart vara en 2+2. Avstängning är en annan.

Precis : hade det varit i ES, hade det blivit 3-5 matchers avstängning men icke i AS.

För dåligt dömt där enligt mig, i övrigt var domaren prickfri.
Laban13:
2012-01-06 20:45:55
Helt klart borde Klasen bli avstängd för att åka som en dubbelvikt metmask!
Clapton:
2012-01-06 20:47:46
Jag är verkligen emot fula tacklingar och försvarar absolut inte Norgrens armbåge på Klasen, men den här incidenten är ju ingenting mot det Alvarez gjorde mot Knelsen i början på serien. Norgren går in axel mot axel och armbågen åker upp. Fult, javisst, utvisning, javisst. Men varken dommare eller Viasats kommentatorer såg förseelsen innan den kördes på repris efter repris. Varför kan undra. Jo det var mer en armbåge som råkade komma upp än ett medvetet påhopp. Men man är ansvarig för sin klubba och sina armbågar, så en utvisning var på sin plats.
Vad tyckte ni föresten om R Carlssons boarding på nämnde Norgren? Var den ok eller? I min värld hade den kunnat sluta betydligt allvarligare än Norgrens armbåge
Tumla:
2012-01-06 20:50:49
Spotta ur gröten ur käften, och inse att ni fick pisk av ett bättre lag, Dansk jäv..r
Fröken:
2012-01-06 21:00:39
Kul match. Synd att Malmö inte kunde knipa med sig ett poäng hem men som vanligt så är Örebro starka och vinner sina matcher trots att dom inte spelar på topp. Lite synd att armbågstacklingen missades men det går bara att spekulera i om det gjort någon egentligen skillnad om Malmö fått med sig 5 minuters Power Play.

Kul att Hannu fick visa upp sig som den bra målvakt han är. Tycker också överlag att backarna ställer till det för sig i många situationer och ändå så spelade dom bättre idag än vad dom gjort några matcher tidigare så kanske det blir en förbättring även där :)
L.Eriksson var nog matchens bäste i Malmö idag :) Men många plus överlag för grabbarna. Vi tar nya tag, gärna med 3 poäng hemma på söndag!

Peter:
2012-01-06 21:18:21
Jag har sagt ungefär 1000gånger nu...Malmö supportrar måste vara av ett ovanligt korkat släkte, hur fan kan ni skriva att malmö var bra???? Visst lite bättre än vanligt men den mannen som räddade er från en större förlust heter HANNU i förnamn, i övrigt såg det väl ut som vanligt totalt värdelösa backar, en pizza-kung som inte vet hur man jobbar hem mm. Och angående primadonnan så har hon väl haft hjärnskakning hela säsongen med tanke på prestationen? och har man inte balansen som behövs och åker som en gammal pensionär med ryggskott får man skylla sig själv.
pollenkungen:
2012-01-06 21:19:04
Sluta att gnälla på domaren det luktar dålig förlorare!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sunken:
2012-01-06 21:25:08
Håller med malmö äger.
Helt fantastisk domarinsats. Fahlander stoppade nog in ett antal tusingar extra på hans konto. Han va absolut örebros nyckel till segern.

Det jag däremot reagerade mot var att jag efter överfallet på klasen, så förväntade jag mig att ex JLGP skulle misshandla nån....ja vem som i korpgänget ÖSK. Men det uteblev. Ett rejält slagge hade varit på sin plats. Nä....korruption på bästa sändningstid. Den 5-3 som HD gav amatörerna från landsbygden var sjukt billigt. Om han nu skulle dömma hem matchen till ÖSK, så kunde ha väl iaf kunnat försökt dölja det bättre.
Nästa gång vi möter dem, så hoppas jag någon tar sig an uppgiften att gå efter huvudet på han som våldtog klasen
Erik:
2012-01-06 21:35:43
Klart det är domarens fel när Malmö får däng.. Klasen har ju varit allsvenskans bästa spelare och Malmö borde gå upp direkt till elitserien utan att passera gå!! Pajas förening
RÖDSKÄGG , Örebro:
2012-01-06 21:40:12
Sunken:

Du borde uppsöka en Psykolog/Psykiatiker på direkten med dom åsikterna du har , då står det inte rätt till däruppe.
Örnan:
2012-01-06 21:46:55
RÖDSKÄGG , Örebro:

Måste hålla med sunken där delar man ut en ful armbågstackling på andra lagets stjärna (ja han ska vara det iaf) då ska man ha stryk.
kkolla vad som hände med moore i colorado när han bentackla mrakus nnäslund tex.

nu menar jag inte han nordgren skulle ha fått nacken bruten (tycker det var riktigt fegt av bertuzzi). Sjukt system Nordgren får ingenting för en riktigt feg och ful armbågstackling men hade tex JGLP stått upp för klasen och slagit ner nordgren hade han fårr matchstraff och säker 4-5 matcher avstägning sjukt var namnet.
RÖDSKÄGG , Örebro:
2012-01-06 22:07:12
Jag tror säkert Nordgren kommer få ett straff här i efterhand med avstängning o antagligen även böter och de tycker jag han ska ha också om han har armbågstacklat klasen , självklart. men att uppvigla spelarna i Malmö att särskilt gå ut o ta hand om Nordgren som man sunken gör i sitt inlägg ser jag som lika illa som Fahlanders dumma inlägg på tvitter om Rådbjer.

Jag beklagar verkligen som Örebro hockey supporter att Klasen vart skadad idag och hoppas verkligen han kommer tillbaka fort till hockeyn igen för jag vill verkligen inte se en jäkla hockeyspelare bli skadad varken i egna laget eller i motståndarlaget. Jag har sett alldelles för många skador på hockeyspelare genom åren på både egna o på motståndarspelare som jag inte alls har viljat se överhuvudtaget och därför vill jag inte veta av några skador på varken motståndare eller våra egna spelare efter vandettor på olika spelare från våra spelare eller andra spelare , då kan våldet mellan våra lag eskalera ytterliggare och därmed även med flera skador som följd på spelare i våra lag och de vill nog varken ni eller jag eller ledarna i dom olika klubbarna att de ska gå så långt.

Är det nu en hård armbågstackling som Nordgren har gjort på klasen så låt deciplinämden ta hand om saken o ge honom ett straff och är det riktigt så bör straffet ligga på mellan 5-10 matcher + böter.
Nicklas:
2012-01-06 22:09:24
Kan konstatera att det är fakta att det finns inga i serien som gnäller så mycket på domaren efter sina förluster som Malmö. Jag tycker det är gnäll på domaren från er efter nästan varje förlust. Något som man inte ser från andra lag.

Beror det på att alla domare är emot er eller beror det på er. Jag har svårt att tro att det beror på domaren varje gång. Inse att i nästan alla matcher så kommer det finnas situationer där domsluten går emot det egna laget. Så är det för alla lag och i en låg serie så jämnar det ut sig.
Erik:
2012-01-06 22:27:37
Rödskägg: du är nog en skaplig Malmö supporter..
Maurice de Bracy:
2012-01-06 22:28:13
Rödskägg

Han heter Norgren, inte Nordgren. =)
Yougi:
2012-01-06 22:31:48
:
2012-01-06 22:36:06
Ingen vidare underhållning denna matchen, slarvigt och hafsigt spel från båda håll. Inget av dessa lag spelar i Elitserien nästa säsong. Örebro kommer tappa mot slutet och slutar 3:a i AS. Väl i kvalserien slutar de 6:a är mitt tips.
Rögle upp och Timrå ur.
Primadonna Fans:
2012-01-06 22:41:04
Lite får man väl tåla, fast en liten lipsill har han ju alltid varit den lilla DIVAN.....
SuperswedeSK:
2012-01-06 23:44:15
Så då blir det ingen Klasen som ska "snurra upp sitt gamla gäng" (som sist i Malmö arena) på söndag då....
På söndag ca 18.15 är SSK förbi Malmö i tabellen....
:)
anders:
2012-01-07 00:01:48
Hörru tomten// Örebro kommer tappa?? Ja du har skrivet det förut men allsvenskans i särklass skickligaste lag glider hem det här! Man tränar stenhårt mellan matcherna för att vara på topp i kvalserien så en sak har du rätt i! Man spelar inte sin bästa hockey på långa vägar! Den kommer i kvalserien! Häng ¨med då grabben!
Kråkan:
2012-01-07 00:22:16
PA försvarar Norgren efteråt, "han är ingen ful spelare".

JPG skulle tagit hand om honom!
Patric:
2012-01-07 01:17:54
Kråkan: Du menar som när han muckade med Kåberg och försvann snabbt till andra sidan målburen när det verkade som om Kåberg ville gå en runda?

Dagens fegis: Jean Pierre Skogsbär!
Johan D:
2012-01-07 01:33:00
Tycker det är dags att Chelsea dagger lämnar Malmö arena och What a feeling återinförs, blir liksom ingen känsla när varenda arena kör samma. Nä bort med skiten.
king:
2012-01-07 02:18:48
det va som alltid ett jävla gnäll på å era backar.
vem har köt dom? ja inte har publiken gjort de utan den totalt värdelösa nyman!
att han är kvar är ett större mirakel än att malmö skänker bort 35 - 40 miljoner i lön i år till spelarna. lovar han tjänar minst två på denna flopp. skam å mif. de sa ja redan innan säsongen började men nu tror ja fan hela sverige skrattar. hela sverige skrattar.

större flopp å större skap har aldrig skådats i detta land. hoppas detta gäng spelar gratis för rästen av säsongen för att rädda nån form av heder..
pinsamt pinsamt
Trickee:
2012-01-07 02:26:19
Rödskägg din pajas, han heter Norgren och inte Nordgren. Du är jävligt bra på att leka expert i Örebros gästböcker, men lär dig namnen först!
Christopher:
2012-01-07 03:21:49
Det värsta med tacklingen på Klasen (borsett från att den är riktigt ful) är att det är 4de hjärnskakningen på 2 säsonger varav han inte kunde spela på flera månader efter den sista han fick.

Nu är jag inte på långa vägar någon läkare men min spontana känsla av det är att han nog blir borta ett tag. Det är ju inte direkt okänt att det bara blir värre för varje hjärnskakning man får och att man tåler mindre och mindre efteråt...

KP(RBK):
2012-01-07 05:06:59
KP(RBK):
2012-01-07 05:19:07
sunken...välkommen tillbaka.....jag håller hårt i min lantmännenkeps (som du sa) därför att det blåser hårt när Malmö Redhawks stormar förbi alla i sin gräddfil fram till ES...och vi är alla avundsjuka.....Malmö äger....

Mats:
2012-01-07 06:38:34
Har jag helt fel för mig eller är det inte så att om en spelare inte får något straff av domaren i matchen så kan han inte heller få straff av diciplinnämnden?

Kämpa på Malmö!!
Bearmorgenthaler:
2012-01-07 06:49:35
Jaha,så har Primus Masen åkt på en tackling,då ska naturligtvis Norgren stängas av för det,självklart, för Prinus får man minsann inte röra.Han är ju så ''delikat''den lille Primus.

Vad säger ni i Murder City om hämndaktionen mot den store hjälten Norgren då,den tycker väl ni där borta på Killing Fields var OK,men han överlevde ju så då är ni väl inte helt nöjda där borta i mördarhålan.

Sunken:
2012-01-07 08:56:17
Tycker vi ska starta en insamling med stålar. Deklarera för spelarna att det som ger Norgren minst....hjärnskakning erhåller potten. Det ska alltså vara minst samma skada som han delade ut. Öga för öga.....

Sen fick jag höra att en nysvensk örebrosupporter misshandlade en av våra innan matchen uppe i örebro. Renderade i ambulans o.s.v
Uppenbarligen ett beteende som genomsyrar landsbygden.
Nä, hoppas innerligt att någon blir " märkt " I nästa möte.
Ni tror väl inte att någon i NHL/KHL kommer undan represalier om de har våldtagit det andra lagets stjärna?
Elvan:
2012-01-07 09:05:03
DET SYNS KLART O TYDLIGT ATT NORGRENS TACKLING MOT LINUS ÄR MEDVETET SEN FÅR PETER ANDERSSON SÄGA VAD HAN VILL.
Rödhöken:
2012-01-07 09:26:13
Ni som tycker tacklingen på Klasen inte är så allvarlig, kolla in reprisbilderna en gång till. Armbågen är uppe i ansiktshöjd långt innan han tacklar. På reprisbilderna ser det ut som en medveten handling där armbågen är uppe och ute lite väl många tiondelar innan tacklingen träffar Klasen.

Om detta var Klasens fjärde hjärnskakning så är hans hockeykarriär definitivt på inne på sin final. Titta på Jesper Damgaard, hans femte hjärnskakning var karriärstoppande. Och återhämtningstiden blir längre och längre för varje hjärnskakning du drar på dig. De som ägnar sig åt att bortförklara eller se förmildrande omständigheter i Norgrens tackling önskar jag inget annat än en riktigt rejäl hjärnskakning, ja rent av en 5-6 stycken på raken för ni verkar ändå inte ha särskilt mycket att tänka med.
Neutral syn på saken:
2012-01-07 10:48:06
Utdrag från Jonas Gustavsson (Aftonbladet) reflektioner om matchen:

"Situationen är svår att bedöma.

Visst satsar Norgren 100% in i den närkampen när Klasen är någon meter från sargen, men Klasen bromsar in för att backa ur situationen och det är det som gör att han till slut får armbågen i huvudet.
Jag har sagt det innan och jag säger det igen: ett av de största skadeproblemen är inte tacklingarna i sig, det är spelarnas oförmåga att ta en tackling. Spelare som kryper ihop, inte backar in mot sargen för att ta en smäll eller - som Klasen - backar undan, blir ofta skadade vid tacklingar.
Att ta en tackling rätt må göra jävligt ont, men är man beredd och verkligen tar tacklingen så renderar det sällan i skador eller hjärnskakningar.
Kontentan: jag tycker situationen var riktigt svårbedömd, men hade Klasen tagit tacklingen istället för att bromsa in hade den troligen inte tagit så illa."

Rolle:
2012-01-07 11:02:00
Örebro vann trots formsvacka och förlust senast hemma mot Troja. Såg inte tacklingen på Klasén, men kanske bra att någon annan får chansen när ledningen inte vågar bänka sina primadonnor. Mycket gnäll på backarna men vad i h-e tillför Kollar och Green, omständiga/sega och bedrövliga. Orkar inte längre/gett upp om Nyman som likt kejsarens nya kläder alltjämt har förtroende hos styrelsen. Malmö ligger 29 poäng efter Örebro med ett gäng som på förhand skulle köra över alla lag i serien. Att Nyman får vara kvar kan bara hända i Malmö.
Realist:
2012-01-07 11:28:18
År Petrasek fri ifrån sitt kontrakt i Ryssland så måste Stenbeck titta i börsen. Vi kommer än en gång falla på våra backar om inget görs !!!!!
Figge:
2012-01-07 11:31:44
Johan skriver att Örebro vann på grund av spetsen i laget. Detta är korrekt i dagsläget med tanke på malmös fiaskospel, men borde givevis vara det omvända. Malmö borde vimla av sk spetspelare med sina feta löner och spelare som normalt sett borde prestera. Nuförtiden får man vara glad över vinst hemma mot Borås och försöka glädjas åt insatsen. Hur blev det så här och vad blir konekvenserna? Ingenting har förändrats sedan tränarbytet, samma spelare får lira och Nyman sitter lika säkert som Amen i kyrkan. Faktum är att de bästa matcherna skett under Strumpan, framförallt Örebro hemma då hela laget visade vilja och överlägset bästa spel under säsongen. Malmö får spela av säsongen och åter börja från scratch nästa säsong. Trist.
Andersson # 66:
2012-01-07 11:43:13
Örebrokex //

Boarding? Lär dig reglerna, det det är allt annat än en boarding.

"Överraskande" att ni skulle ta den tacklingen som direkt motangrepp, oavsett ifall den var ful (vilket den inte var) eller ej.

Bara för en spelare blir halvgroggy så är det inte fult, titta på bilderna.

Titta sen också på tacklingen mot Klasen, man snackar om att tacklingar mot huvudet skall bort, ifall du tittar med ej budnda ögon, tycker du inte det är en tackling mot huvudet då? Jag ser en klockren armbåge som sänker han fullständigt.

Den skiten är inte okej och det spelar ingen roll vem som gör det, ifjol hade Sandström en ful tackling mot en Mora:it i Malmö Arena som iaf undertecknad tog upp då, så det här med att det inte är nyanserat är bullshit.

Farliga tacklingar skall bort.

Bearmorgenthaler //

Varsågod, visa mig vart tacklingen mot Norgren är ful?

Så jävla löjligt. Klasen ska få skit för han får en armbågtackling, blodvite och hjärnskakning, samtidigt skall den härliga svenska "men ni gjorde ju så" bullshiten upp.

Anser man att tacklingen mot Norgren var ful så kan man fan inte hockey.
Andersson # 66:
2012-01-07 11:48:15
Clapton //

Hur fan kan du ta upp tacklingen mot Knelsen, var det några höga armar eller armbågar där?

Jag kan hålla med om man ska ha respekt för sin motståndare oavsett, men den andre måste också vara med i matchen så att säga, VILKET Knelsen själv sa med, han borde varit mer uppmärksam.

Det räcker där va?

Tro fan att den här diskussionen aldrig kommer framåt när folk bevisligen har problem med att se vad som är en fair tackling eller ej, vad som är en olyckshändelse eller ej, men framförallt att den ideliga pajkastningen ska komma.
Clapton:
2012-01-07 13:14:03
Andersson # 66:
Att Knelsen liksom Klasen ochså har ett ansvar att vara beredda är en sak, men det Alvarez gör är ju på en annan nivå en Norgrens armbåge. Men man måste ha TVÅ ögon för att se det.
Hela hockeysverige rasade mot Alvarez utom alla enögda Malmösupportrar som skrev på den här bloggen och tyckte den va OK.
Jan Holgersson:
2012-01-07 13:55:21
På reprisen ser det ut som en klar armbågstackling på Klasen.

På reprisen alltså.

Ingen såg tacklingen när den skedde, så det är väl inte konstigt att inte domarna heller såg den när den skedde.
Tysken:
2012-01-07 15:03:21
Clapton: Vad dillar du om? Skulle Alvarez tackling på Knelsen vara värre än en armbåge i huvudet som resulterar i en fjärde hjärnskakning, utslagna tänder mm? Jag säger bara en sak, det blev ingen utvisning och inget efterspel från förbundet/disciplinnämnden vilket knappast lär vara fallet i Norgrens fall!

"Ich habe fertig!" - Giovanni Trapattoni
Sture:
2012-01-07 15:26:53
Sunken

Bespara oss dina åsikter om att man ska gå in och avsiktligt skada spelare, hela du är fan ta mig smaklös!

Tycker du Johan att sånt här är okey så ska jag leta mig nån annanstans.
Clapton:
2012-01-07 18:23:31
Tysken!
Ja vad dillar jag om? Jo att Alvarez halvt slog ihjäl Knelsen och Klasen gjorde highfive åt det tilltaget. Här på bloggen tyckte dom flesta Malmösupportrar att det var helt ok.
Nu när Klasen åker på en armbåge då jäklar ska det beivras med både avstängning och böter. Blir det så är det inget jag tänker protestera emot, men jag tycker att Malmö-supportrarn är jävligt enögda. Det är helt ok att göra som Alvarez men gör inte så mot någon Malmöspelare.
DUBBELMORALEN är poängen.
Creeep..:
2012-01-07 18:47:25
Klasen-hockeyvärldens genom tiderna mest överskattade spelare är dessbättre borta imorgon, vilket jag allvarligt talat ser som en stor chans till 3pinnar mot s-tälje.
Tifot säger en jävla massa, så många miljoner och ändå så mediokert gäng man fixat hit, helt fantastiskt egentligen.
dragge:
2012-01-07 18:52:36
Norgren är en ful, fet jävla fitta som borde bli bannlyst från svenska hockeyarenor, en feg padda..se nedanstående klipp hur modigt han drar på robban då linjemännen står emellan, så urbota dum så man baxnar- avhys och stäng av.

http://www.youtube.com/watch?v=jBXTFFLdqy8

Hoppas förövrigt på suddenvist endera håll imorrn, ni har profiler i ert lag som jag älskar, däribland robban..
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan