Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Strafförlust mot Södertälje
2012-01-08 18:36:05
Malmö hade ledningen med 2-0 långt in i tredje perioden idag.
Men SSK gjorde både 2-1 och även 2-2. Med endast nio sekunder kvar.
Otroligt jobbigt att tappa en trea som hade varit väldigt viktig.
Sedan tog Södertälje straffarna.

---

Just den där straffläggningen är väl egentligen en av få saker som Malmö ska ha totalt underkänt för i denna matchen.
Vädigt mycket var bra idag.
Men att missa fyra av fyra, då vinner man inga straffläggningar.

---

Hannu Toivonen gav på nytt laget en riktigt vettig chans att vinna. Först en kanonmatch, sedan räddar han alla tre straffar i ordinarie straffrundan, men oförmågan att göra mål är talande för Malmö.
Ja, backspelet har väl inte varit sådär hundra på hela säsongen heller, men nu har man släppt två mål i två raka matcher. Då har Malmö Redhawks absolut en forwardsuppsättning som ska kunna vinna matcher.

---

Ivan Ciernik är här för att göra mål.
Han hade minst två solklara mållägen. Det ska vara mål på ett av de två.
I tredje tar han två riktigt onödiga utvisningar som enbart handlar om att han inte gör jobbet.
Det är sådant som man bara blir trött på.

---

Södertäljegänget har en fin moral.
Man viker sig aldrig.
Två poäng här nere är starkt. Bra målvakt, spelare som sliter mer för laget än jaget.
Måste kännas rätt bra för SSK-fansen.
Man är bara en poäng från att vara bland de sju nu. Det trodde åtminstone inte jag för säg två månader sedan. Det stavas moral och det stavas tålamod.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Matcher
Match
Växjö Lakers:
2012-01-08 18:38:01
JAAAAAAA
Niclas (RBK):
2012-01-08 18:39:18
Malmö gjorde ju en riktigt bra match. Var nästan säker på storförlust för Malmö idag!
Grisanisse:
2012-01-08 18:39:27
Gott!
heja malmö
Andersson # 66:
2012-01-08 18:39:38
JÄVLAR! också.

Så förbannat surt..
Jens:
2012-01-08 18:39:50
du får skriva mycket om förluster ser jag..denna blogg måste va den största looser blogg
SuperswedeSK:
2012-01-08 18:40:42
HAHAHAHAHAHAHA!!!!!! Fy fan va bra!!!! Om inte SSK Syd hade haft domarn på lönelistan också så hade SSK vunnit under ordinarie tid, en riktig domare hade inte letat efter utvisningar som Schilken gjorde.... FAN VA GÖTT!!!
Thorsken Von Göken:
2012-01-08 18:40:42
:)
:
2012-01-08 18:41:02
Nu sitter nog alla Malmö fans och är nöjda med deras lag...två bra matcher spelmässigt men ändå bara 1 pinne och tre gjorda mål.... hela Sverige skrattar!!!!
Jörgen:
2012-01-08 18:41:26
Bra match trots förlust.

URL: http://www.roligahistorier.com/
:
2012-01-08 18:42:46
En riktigt bra vetefan men vi kämpade ju på rätt bra iaf.

Ivan Ciernik är jag vansinnig på, mot Örebro drar han på sig en onödig så dem får PP. Idag glider han och tvingas dra på sig en ny, den som SSK kommer in i matchen på igen.

Ser inte ut som han bryr sig ens.

Nä det ser inte bra ut det här, vinner man inte hemmamatcherna ens, ja då når man knappast nånstans.

Däremot cred till Sjögren, Eriksson och Roger framförallt. Bra krigat. Barta var duktig med.
ssk:
2012-01-08 18:42:58
Så jävla lätt att spöa B-laget
Jussiforever:
2012-01-08 18:43:11
Surt är väl bara förnamnet.
Håkan:
2012-01-08 18:43:30
Nu blir det kröka ända hem till Moskén!
Andersson # 66:
2012-01-08 18:44:19
Och det var jag som skrev det ovan.

Helt väntat att de skadeglada kommentarerna öser in här nu, gott folk - MIF:are, gå inte på dem.
blom:
2012-01-08 18:45:45
Men nu får ju Nyman samla ihop sina grejor.
Växjö:
2012-01-08 18:46:12
Det händer grejer i Växjö Lakers. Riktiga klasspelare är klara, presentation kommer ske de närmsta dagarna.......
mike:
2012-01-08 18:47:15
9000 o tystar än i kyrkan, HALLÅ???????
Nicepjucs:
2012-01-08 18:47:28
Skiter fullständigt i skadeglada kommentarer, då har jag mer problem med att jag börjar känna psykiskt instabil pga denna jävla hockeysäsongen. F A N vad jag längtar till mars så man slipper plågas och kan njuta av våren istället.
Missionary Man:
2012-01-08 18:48:34
Först såg motståndarna att "kejsaren" (läs: Malmö Redhawks) inte har några kläder, sedan publiken, sedan laget. När skall ledningen inse att laget är ett fuskbygge. Först och främst nya backar, tack :)
Tysken:
2012-01-08 18:49:01
Lätt match!!! Hvergang!!!
Stefan Nyman:
2012-01-08 18:49:46
Ha tålamod gubbar, det vänder snart.
Jag ska va kvar. Jag ger inte upp.
andreas:
2012-01-08 18:49:47
HAHA Heja malmö elitserien närsta!!
Mif:are i Gbg:
2012-01-08 18:50:21
Andersson # 66; Tänker inte besvara de hjärndöda kommentarerna från s.k. motståndarfans som inte har något annat för sig än att vara inne på Johans blogg och visa att intelligenskvoten i vissa delar av landet helt klart går att höja.

Däremot tycker jag (och där vet jag fler med mig som har reagerat på samma sätt) att Johan ev. borde börja slänga ut ett antal av dessa då bloggen mer och mer tagits över av folk som bara vill prata skit om MIF och på detta sätt gör den mindre attraktiv för oss riktiga Mif:are. Själv läser jag tyvärr den inte alls lika ofta som innan.

När det gäller matchen kan man ju säga att det var ett litet steg i rätt riktning men vi kan ju inte fortsätta att göra motståndarmålvakterna bra i varenda jävla match.
Daniel:
2012-01-08 18:50:30
Vad är det ledningen inte förstår? Sparka Ciernik, Lassen, JLGP, Dragan med flera som är så jävla dåliga. Låt Pathrik, eriksson, ohlsson, Mattsson spela ÄNNU mer. Hur kan Simon Karlsson inte få ett byte? När vi har seriens sämsta backar? Skandal.
+ till heed, eriksson, ohlsson, mattsson.
Dagens Malmö:
2012-01-08 18:50:41
Tungt malmö Tungt.Finns dock klubbar som har det värre.Tex LHC
Gösse:
2012-01-08 18:50:47
Om det var tre steg framåt i örebro matchen var det nio tillbaka nu. Dom är så fruktansvärt dåliga framförallt i egen zon att det är karastrofalt. Säger pinsamt. Dom kan sluta nu det är över för redhawks del. Lägg ner skiten.
Sådan djävla tur att man inte åkte och såg matchen på plats. Dom är inte ens värda att titta på även om man får se dom gratis.
Nu hoppas jag att alla sponsorer ser vilket djälva skit lag dom öslar pengar på. För jag kan inte tro att där är någon som vill sponsa redhawks nu. Kan inte vara många som vill boka en plats till nästa säsong. Nu ger jag upp redhawks, Dom kan fara och flyga.
Nu har redhawks gjort mig arg tillräckligt och besviken.
Daniel:
2012-01-08 18:51:12
Och toivonen var riktigt bra för andra matchen irad!
MarreCJ:
2012-01-08 18:51:57
Borås hemma i nästa. Vinner ni inte det så kan ni ge upp.
Micke:
2012-01-08 18:52:30
Hahaha, Malmö torskade som väntat. Roligast av allt är att man pratar om ES. DET är komik. Först måste ni trolla till en riktig klubb, sen måste ni skaffa en kontinuitet och en trovärdig användning av era pengar. Sen..om hundra år kan ni knacka på dörren.
VonVettet:
2012-01-08 18:54:09
Otroligt publikfriande uppträdande av Malmö. Det här laget visar med all tydlighet att det inte kan hantera matcher av cupkaraktär. Därför har man heller inget att göra i play-off. Rutinerade spelare har flera gånger under säsongen vikt ner sig i ledning. Detta vet såklart övriga lag. Nu får vi väl konstatera att fiaskot är fullbordat. Återigen utmärker vi oss och får statuera exempel i de mindre smickrande kapitlen i hockeyhistorien.

Frågan kvarstår: kommer årets upplaga bli det sämsta Malmö sedan klubben etablerade sig på elitnivå?
Andersson # 66:
2012-01-08 18:54:23
Mif:are i Gbg //

Håller med dig. Att det inte sker något ordentligt gissar väl jag på att det har och göra med att Johan tappar folk till bloggen isåfall.

Litet vägskäl att stå inför där. Som du säger, nivån är ju klart olustig överlag. Man vill kunna diskutera med en god ton, men det är rätt svårt.

Hudacek var bra, inget snack om det, sen tar Ciernik en utvisning som visar sig vara jävligt avgörande. Det plus att jag långa stunder inte tycker vi ser ut som ett hemmalag borde göra.

Suck!

Kjellpelle:
2012-01-08 18:56:59
HAHAHAHA!!!!
Niclas (RBK):
2012-01-08 18:57:04
Jag tyckte faktiskt Lazo såg ganska bra ut idag, bara en reflektion.
Erik:
2012-01-08 18:57:16
Malmö har inte kunnandet och spelet trots allsvenskan största spelarbudget någonsin på 37 miljoner. Bara konstera att det största fiaskolaget i hockeyallsvenskans historia i förhållande till budget redan är ett faktum. Fortsätt gärna med Nyman så får vi andra skratta åt skämtlaget Malmö till säsongen är slut.
Manne:
2012-01-08 18:57:28
Surt sa räven

Men d känns iaf som d går mot rätt håll. Börjar likna mer o mer dom d såg ut när Uffe styrde o ställde i Luleå.

Toivonen fortsatt bra var värd en nolla idag.
Men snacket att d går bättre utan Klasen kan vi väl dumpa nu.
Mif tappa allt sist när han klev av o nu tycker jag han saknades i pp även om d kom mål där.
Als:
2012-01-08 18:58:37
Försök till opartiskhet.
Satt och såg en match igår (hade inget annat för mig), och fick se en fantastisk hockeymatch. Fullt av spelare som ville något. Full fart. Bra hockey . Puh
Idag, raka motsatsen. Lugnt, sävligt, tråkigt. Fullt av spelare, (i båda lagen) som hade sirap under skridskorna, ingen vilja. Pågar, julfirandet är över!
Man ser skillnaden på topp och mitten.
Jens Svensson:
2012-01-08 18:59:00
Alltså vad är det för lag jag håller på? Hade jag kommit in som neutral åskådare så jag nog dragit slutsatsen att det är ett Looser-gäng!!

Hur ska man vända detta? Med hårt jobb? Inte enbart tror jag. Jag tror att man måste få bort de värsta looser'sen också. Från mina erfarenheter från lagsporter så har man väl fått in loosermentalitet i laget så måste även det förändras. Förändringarna behöver inte vara så stora. Det kan räcka med att någon enstaka spelar blir ivägskickad.

Så Nyman, vem/vilka åker och när? Jag vill gärna klubben i alla gör ett försök att ta det där sista lilla halmstrået som finns kvar av denna säsongen......

/ En förtvivlad supporter för looser laget
Andersson # 66:
2012-01-08 19:00:19
Dagens Malmö //

Hur kan LHC ha det tyngre än oss?
De ligger i elitserien och kommer reda upp det, det är jag helt övertygad om. De har för mycket klass i grund och botten för att de ska skita sig helt.

MIF däremot har byggt och byggt, slängt ut massvis med pengar och misslyckas fatalt åter en gång.

Det är förjävla sorgligt, spelarna ser ju inte ens glada ut när pucken går in. Det är mest "jaja" uttryck. Ifall det är av pressen, eller ifall de bara tycker skiten suger och de är ointresserade, ja de kan man fråga sig. Men det håller inte i vilket fall.

Jag vill se oerhört mycket mer av Lukas, Roger och Jeppe. De 3 var i mina ögon mycket bra varje gång de var inne idag.

Slovakerna kunde man ärligt talat skickat, ihop med ett par andra.
Orvar Stambert:
2012-01-08 19:02:40
Heed borde väl egentligen spela forward. Inför säsongen såg han fram emot att komma till Malmö och utveckla sin defensiv...
fd:
2012-01-08 19:02:54
Går det bra?

Ärligt talat, varför skaffar ni inte en annan favoritsport?
Gå på handboll så får ni ett bättre liv!
Per Thomsen:
2012-01-08 19:03:47
Lite oflyt idag annars hade det blivit 3 pinnar. Bara att ta nya tag och krossa Borås nästa! Synd att det är så många omogna fans som skriver och hånar... högre nivå eller låt bli att skriva! ;)
ÖHK:
2012-01-08 19:03:54
Yeeees. Älskar när Malmö förlorar. Perfekt söndagsläsning om alla negativa kommentarer. Hahahaha.
Andersson # 66:
2012-01-08 19:04:01
Niclas //

Lazo kämpar, därför tvekar jag kanske lite runt det jag skrev ovan.

Man undrar ju ifall han inte kunnat få ut mer, och att det är en spelare och ha kvar? Han är frejdig, men på tok för lite producerat för den lönen.

Ciernik är jag oerhört trött på. Lazo kanske ändå.
Putte:
2012-01-08 19:05:08
Andersson #66

Klart ni får gliringar,inte undra på det som ni var "VÄRLDSMÄSTARE" innan säsongen med era alla nyförvärv.

Som man bäddar får man ligga :-)

Mår riktigt bra idag oxå!
Marcus:
2012-01-08 19:05:51
Gött att vinna mot malmö på deras hemmaplab. Att vara skadeglad är dock aldrig. Bra kämpat SSK!!!! Nu går vi om malmö snart
sockan:
2012-01-08 19:06:03
Björklöven och Vita hästen scoutar Malmö för fullt. Och är nöjd med att Malmö är ett av kvalserielagen. Chansen känns bättre för dom än på många år att ta sig upp!
BP:
2012-01-08 19:07:33
Ett önsketesultat för alla lag före Malmö i tabellen.
Stelopererad:
2012-01-08 19:07:57
Mattsson, Kollar och Gren är TOTALT slut som hockeyspelare på den här nivån.
Det var många år sedan man kunde stå stilla och spela hockey.
Det håller inte att bara ta två skär per match.
Fy fan.
Pelle:
2012-01-08 19:08:04
Härlig vinst och starkt och hämta upp till 2-2,efter legat under med 2-0 med 5-6 minuter kvar av matchen. Nu kommer vi - SSK ÖVERALLT ALLTID!!!
Genius:
2012-01-08 19:09:09
Sitter och kollar på TV4 nyheterna där dom berättar om en pappa som lämnat sin 10 årige son i ute kylan efter att dom förlorat en innebandy match och sen kört hem till Stockholm och sagt att han fick gå hem själv. VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ MÄNNISKOR? Såna personer förtjänar inte att kunna få barn. Tvångssterilisering? Ja man börjar ju undra om inte det är befogat på vissa...
Andersson # 66:
2012-01-08 19:09:41
Putte //

Jag är helt med på det, hade absolut inte förväntat mig något annat.
Men jag kan tycka att ska man göra det, då kan man iaf göra det med lite finess och kanske med en viss glimt i ögat så det tillför något istället för inlägg som.

"HAHAHAHAHA, JÄVLA LOOSERS, vi pissar på er" ungefär, är du med mig?

Känns rätt mycket roligare och skriva isåfall, nu är det ju pubertal skit.

Världsmästare var vi ju dock inte, vi var många som tyckte lagbygget såg mycket bra ut däremot, med en grund som kände varandra sen tidigare. Det är väl inget konstigt med det?

Att de förhoppningarna sen visade sig vara byggda på raserade sandslott, det är ju nu helt uppenbart. Grundlurad kan man väl säga.

Stefan Nyman är arkitekten bakom det hela, han bör avgå omedelbart.
Chewie:
2012-01-08 19:11:18
Taavola säger i Viasat att något positivt har börjat byggts upp i gruppen de senaste två veckorna. Facit: Tre torsk på fyra matcher och dessförinnan stryk mot Leksand.

Han kan snacka om prestation han. När är tålamodet slut därnere? För ni suger fan stenhårt.
Andersson # 66:
2012-01-08 19:11:20
Grundlurad kanske var fel ord, galet naiv är väl mer rätt.
Emil:
2012-01-08 19:11:32
Bp

Även för lagen under Malmö!!

Fan vad bra man mår...Jiiiihaa
Redhawk från bohuslän:
2012-01-08 19:13:17
Bäst på isen idag tycker jag att Barta är, skulle varit lagkapten så som han spelar. Men återigen är det backarna som inte håller man bara slänger iväg puckar åt alla håll eller så tappar man pucken bakom mål hela tiden, där är Malmös problem blir inget bra anfall utan bra backar. Lazo gör återigen en bra kämpar insats och hade ett riktigt bra läge men arbetsinsatsen och hemjobbet kan man inte klaga på. Spelare som jag inte tycker håller för denna serie eller som visar för dålig inställning är: Lassen, Ciernik, Forrest, Weihager. Roligt att Toivonen gjorde åter en bra insats och gav verkligen Malmö chansen att vinna idag, inte mycket att göra på de två målen plus straffen synd bara att laget inte tog den chansen.
Tobbe (SSK):
2012-01-08 19:13:19
Utan all hjälp från domarn idag så hade SSK taget 3 poäng, SSK var överlägsna i spel 5 mot 5 som mest och styrde lite som dom ville.

Det Malmö har är ett riktigt bra PP och som jag sedan tidigare sagt en bra målvakt i Toivonen, fattar inte att ni tidigare spelat på Sjögren.

Hur som, ni får tacka domarn för 1 poäng idag, det var ni inte värda!
Tomas:
2012-01-08 19:13:24
Tack för att du håller bloggen öppen för alla (nu råkar jag vara ssk:are). En fråga varför har ni värvat spelare,tränare, sportchef från en klubb som inte har haft någon positiv trend eller vinnarkultur?
Satsa på Era juniorer, jag tror på Malmö, men tyvärr tror jag inte att det kommer att räcka till kvalserien.

Kom igen MIF ni behövs i ES.
hasse:
2012-01-08 19:13:49
ja vad säger man om eländet,3500 tomma platser med fritt inträde är också jävligt pinsamt.hur ska man någonsin fylla arenan så att percys kiosker kan sälja mer.lägg ner skiten nu.nyman må brinna i helvetet,alsvenskan största fiasko sen den bildades,alla fattar utom hugo o malmö.
Per Thomsen:
2012-01-08 19:15:24
Det behövs 1 eller 2 backar för att få ordning på defensiven. Får Malmö det så får Örebro och Bofors se upp. Övriga lag är inte värt att kommentera då jag endast ser Örebro och Bosse som "klara" för kvalserien. Att Malmö (slowstarters) lär sluta där är självklart... sista platsen slåss Rögle, Vik och Leksand om. Södertälje då tänker en del... Lär slåss om 7:e platsen med Oskarshamn och Mora men kvalserien... nej, tror inte det! :)
Andersson # 66:
2012-01-08 19:17:44
Tobbe //

Domaren? "Jovisst"
Han tog ju bland annat en obegriplig utvisning på Lukas när han fäktades lite med Strudwick, den senare kom undan.

Vilka tycker du vi fick med oss, som inte var utvisningar? Alright en i mittzon såg kanske billig ut, resten var klara tycker jag.

Tycker inte domaren gjorde en dålig insats alls faktiskt.
Putte:
2012-01-08 19:20:51
Andersson#66

Förstår hur du menar.

Tycker bara att (många)Mif supportrar var väldigt nerslående på andra lag och deras nyförvärv.Man ska nog vara väldigt ödmjuk innan serien ens har börjat och inte utnämna sitt eget lag som "Världsmästare"för faller man så faller man jävligt hårt,och det gör ju alla Mif supportrar just nu.
Markus_H84:
2012-01-08 19:21:34
Grattis Johan till 3's Tävling ;)
Hoppas du blir nöjd med vinsten ^^
danielssk:
2012-01-08 19:22:10
Johan>> skulle vilja få fram listan du la upp innan på hur många poäng de olika spelarna i truppen skulle producera, skulle inte klasen göra mellan 60-80 poäng? kommer inte ihåg hur många pinnar respektive spelare skulle göra men, det kan omöjligt va samma som du krävde, iofs är ju inte säsongen slut men ändå ^^

hälsningar glad ssk:are
Joshen:
2012-01-08 19:23:28
Rätta mig om jag har fel men är det inte extremt tunnsått med vinnarskalle? Hur många i Mif har varit med och vunnit något? Har man inte samlat ihop en bunt (förvisso talangfulla) losers? Stommen i laget är från Södertälje som kommit sist i ES hur många år som helst?
Har inte (och orkar inte) kolla statistiken, men har en känsla av att man köpt en massa förlorre och när man ser dem spela förstår man ju varför...
CTG:
2012-01-08 19:24:52
+ Malmö gör en bra match
- Med 9.000 i hallen borde det fan låta mer.
- Malmö backar saknar totalt förmågan att stänga en match.
Daniel:
2012-01-08 19:27:02
Tar sig mif till kvalserien så grejar dom skiten.
Linus Klasen:
2012-01-08 19:27:46
Inför säsongen så var jag tveksam till Malmös satsning. När sedan snorspolingen Linus Klaen presenteras med en lön utan dess like, då vart jag helt övertygad om att fiaskot är OCH kommer att bli ett faktum.

Jan Stenbeck vände sig nog i graven ett antal gånger med tanke på hur girige Hugo Stenbeck spenderar pappas pengar.

Hela Malmös förening är så infekterad, inkompetent och girig att det kan liksom bara barka åt ett håll och det är neråt.
rydmark:
2012-01-08 19:28:20
Riktigt blytung förlust, men otroligt viktigt med i alla fall en poäng för att behålla plats 7. Än har man allt i sina egna händer. Men om det varit viktigt med 3-poängar länge nu så är det direkt akut i matcherna framöver. Det finns inget annat än tre poäng per match de närmaste 5 matcherna till att börja med.

Riktigt trist för laget att bara få med sig 1 poäng efter två bra spelade matcher (i jämförelse med hur säsongen i övrigt sett ut). Nu finns linjer i spelet och det sjabblas mindre, även om det fortfarande är uppenbart att framförallt försvaret är felbyggt. Det hade behövts en riktigt spelsäker backklippa. Bästa back idag måste jag säga att Heed var, jag har varit mycket kritisk till honom under säsongen men idag tycker jag att han är bästa back över hela planen. Ett glädjeämne. Sen är det kul att se Toivonen i mål, bara att hoppas att man fortsätter matcha honom.

Förutom Cierniks riktigt dåliga utvisningar tycker jag att en av de enda riktiga tabbarna i Malmö den här matchen var att coacha Forrest i slutminuten. Trots bristen på defensivt skickliga backar så fanns det andra att ha in i den viktiga slutminuten, t.ex. Heed (hade aldrig trott att jag velat se honom på isen under viktiga avslutningsminuter). Forrest hade redan varit lite för vek i närkamperna vid SSKs reducering och ändå satte man in honom i matchens viktigaste moment.

Ciernik är jag mycket tveksam till överhuvudtaget, vill han verkligen vinna matcher för Malmö? Med hans två väldigt onödiga utvisningar idag skulle jag vara mycket tveksam till att matcha honom under kommande matcher. Han bidrog snarare en hel del till dagens förlust.

Med tanke på att jag redan räknat bort playoff den här säsongen så är jag ändå rätt glad att se att laget tagit sig i kragen och nu spelat två bra matcher i rad. Man hade nog varit förtjänt av åtminstone tre poäng efter dessa två matcher. Men det här är väl lite typiskt ett lag i motflyt. Bara att hoppas på bättre poängskörd så man får se lite spännande playoff framåt vårkanten i alla fall.... Malmö har ju som sagt allt i sina egna händer och borde kunna spela mer avslappnat nu då plats 1-3 redan är körda.

Sen hoppas jag att man redan nu ser över spelare man vill bygga laget runt kommande år och redan nu letar riktigt bra nyförvärv till nästa säsong. Det går inte att byta ut halva laget en gång till utan man borde rikta in sig på att byta ut max. 5-7 spelare som mest. Framförallt i försvaret men även framåt. Sen borde man väl försöka förlänga med Barta och knyta till sig Hadelöv till nästa säsong?

JJ:
2012-01-08 19:29:31
Thomesen>>Självklart att MIF går till kvalserien? Ingenting verkar var självklart i årets upplaga av Malmö. Faktum är att det inte är självklart att de går till Play Off ännu.

Andersson #66>>SSKs första utvisning är helt fel då MIFaren håller i hans klubba. Den tredje är tveksam, kanske någon till. Å andra sidan håller jag med om att Erikssons utvisning också jäkligt skum så jag tycker det jämnade ut sig lite.
Erik:
2012-01-08 19:31:10
Nu tycker jag att det är dags att ställa hela laget i bara matchstället utanför arenan och låta dom gå hem själva.... Moahahaha!!!
Jojje:
2012-01-08 19:33:00
Sorgligt. Det behövs bättre backar för att reda ut det här. 37 miljoner i budget och en backbesättning som får kämpa för att leverera allsvensk hockey. Banne mig inte klokt. Man har satsat för mycket av budgeten framåt utan att få valuta för pengarna. Deppa inte ihop helt nu, vill ju att det skall bli ett kkassidkt derby i slutet av januari....
Wille:
2012-01-08 19:38:15
Nyman: "Jag kontaktar min gamle geniagent och nu ska vi tillsammans bygga det starkaste laget allsvenskan skådat." Ur garderoben kröp halva SSK och fem-sex importer och Nyman/Sjögren gjorde vågen och highfivade hela dagarna långa. Försäsongen innebar att Nyman/Skögren slog klackarna i taket och festade på Malmös gator ända fram till seriestart. Därefter tog sagan slut och publiken ledsnade på primadonnorna. Nyman ansåg sig dock behöva ett lyckligt slut och sparkade sin kronprins. Spillrorna skulle till varje pris resa sig, men ack vad "Gud fader allena" bedrog sig. Snart är dock det otäcka monstret borta och förbi och barnen kan förhoppningsvis inom kort sova lugnt.
Jussiforever:
2012-01-08 19:40:52
Vilken mardröm. Tänk att vi ligger där vi ligger i tabellen. Kämpar om 7:e platsen.
Vi malmöfans trodde nog att botten var nådd förra säsongen. Nu har vi ett nytt lag som är hästlängder bättre. På pappret.
Det lite märkliga i det hela är att försäsongen gick riktigt bra. Både resultat och spel såg väldigt trevligt ut. Fanns liksom ingen risk att ytterliggare ett fiasko skulle ligga framför oss.

Nu var jag iof försiktig i mitt tippande inför säsongen. Tänkte att Malmö hade ett nytt lag som trots allt kunde ha en lång startsträcka. En 4:e plats efter Örebro, Leksand och rögle trodde jag var fullt möjlig.

Men detta vi har sett denna säsong... Ja, jag står handfallen och kan inte förstå hur så många kan underprestera.

Kanske klarar vi en 7:e plats i slutändan. Med ett nödrop. Då ska vi vara överlyckliga, sett till aktuella läget.
Men sen i den där serien som följer.. Vi är så körda på förhand som det bara är möjligt. Malmö är sämst när det gäller. Visar sig år efter år efter år.

Något positivt? Ja PP har varit riktigt bra i år. Främst triangeln Heed, Klasen Mattsson/Umicevic. Robban Carlsson och Kollar har viktiga roller där också.
Heed vill jag ska vara kvar. Riktigt bra i PP och defensiven kan bara bli bättre.
Mattsson och Umicevic har väl båda utgående kontrakt. Frågan är om någon ska vara kvar. Mattsson tillför med handen på hjärtat ingenting i 5-5. Umicevic är väl humörspelaren personifierad.

Som ni märker är det dags att tänka mot nästa säsong. Allt annat är bara deprimerande.

Är bara så in i helvete trött på att hockeysäsongen tar slut redan i november. Resterande är bara lidande... År efter år...
Fredrik O:
2012-01-08 19:44:03
Jag har varit oerhört kritisk under säsongen, men är det bara jag som tycker att det trots allt ser bättre ut de senaste två matcherna? Idag tycker jag att Malmö gör allt för att vinna. Då känner jag respekt för gänget på ett vis jag inte gjort innan. Backarna är för svaga för att äns drömma om att bli Topp2 i kvalserien. Där behöver vi in med tre nya tills nästa år. Matchen idag är inte dåligt genomförd, men vi missar tyvärr för många chanser. Vi kan bli en joker i en "förkvalsserie". Det var inte det man förväntade sig inför säsongen, men nu måste vi ta det, gilla läget och tro på mirakel.
Pappa Pilut:
2012-01-08 19:49:12
Det är väldigt mycket prat om att backarna suger och att det är det stora problemet.
Är det hela sanningen? Visst ser det risigt ut, men hur ser det ut framåt om man tittar utanför powerplay?
Vid en snabb titt i swehockeys statistik fick jag det till att Malmö i spel 5 mot 5 uppvisar ca 55-70 i målskillnad.
Tror det bara är megajumbon Borås som gjort färre mål framåt i 5 mot 5. Allt detta kan knappast vara backarnas fel.
Nä, med detta facit luktar det illa om speliden överhuvudtaget, och det är fortsatt samma tendens idag - inga mål i 5 mot 5.
Fredrik O:
2012-01-08 19:52:02
Jag tycker backarna är ett stort problem även offensivt. Det missas uppspel på tok för ofta, som istället resulterar i tryck emot oss. Men kanske man kan säga att spelidèn är felaktig när en grupp av spelare i laget inte har förmåga att genomföra den.
Rödhöken:
2012-01-08 19:53:11
Manne:
2012-01-08 19:59:50
Känns kanske helt vrickat o skriver d här efter dagens match. Men nånstans känns d som att d kan sluta bra där framåt april.

Har hållt på Mif sen början av 90 talet dvs över 20 år o kommer fortsätta stötta d i f kommande 20 oavsett vilken division d spelar i.

Andersson # 66:
2012-01-08 20:02:55
Putte //

Jag är såklart helt med dig på det. Ödmjukhet är alltid den bästa vägen och vandra.

Men vi var många och är många som inte slängt skit/slänger skit heller.

Så länge det finns en nivå, och där inläggen faktiskt fyller en funktion och är välformulerade så köper jag fullt ut att folk ger oss gliringar. Man är ju inte dum, ingen har gillat MIF för köpandet tidigare, då är det ju inte många som gör det denna gången heller.
Tysken:
2012-01-08 20:08:29
Fredrik O: Håller med dig! Tycker mig se en klar förbättring sedan Sylvegårg kom in, helt annan inställning!
Andersson # 66:
2012-01-08 20:08:56
JJ //

Kan hålla med där, men den där hålla i motståndarens klubba utvisningen ser man allt som oftast. Det må vara fel men den får man någonstans vänja sig vid, den inträffar i näst intill alla matcher känns det som. Spelarna är inte dumma på isen.

Yes överlag tycker jag det kändes rättvist.

Annars ang MIF:s problem, backarna är ett stort problem, men även att vi inte håller oss till spelplanen - ifall det finns någon? Klyddandet i mittzonen jämnt och ständigt gör mig gråhårig. Man klantar med pucken på EXAKT fel ställen på planen.

Och det tillfaller hela laget. Det har sett bättre ut de två sista matcherna men klyddet var tillbaka idag trots allt i viss skala.

Man blir lite lätt uppgiven och se laget vika sig i de här grundläggande sakerna - noggrannhet och spela efter vad man kommit överens om.

Når vi PO så är det isåfall i sista timma känns det som, men jag tvivlar på det faktiskt.
Paula:
2012-01-08 20:11:53
rydmark riktigt bra skrivet :)
Toivonen väldigt bra i målet åter igen!!!!
Han ville du ju skicka all världens väg Johan....hoppas du ångrar det uttalandet nu. Han har ju aldrig riktigt fått chansen förut men han är en väldigt bra målvakt.
För övrigt riktigt surt att loosa idag...tycker att de spelat bra i de två senaste matcherna men har tyvärr inte marginalerna på sin sida. Men va fan vi ger inte upp!!

Chris:
2012-01-08 20:12:38
Om Lazo skall sitta i kylskåpet, var skall då Ciernik sitta???
Ola:
2012-01-08 20:13:27
En massa divor som enbart spelar för pengar!!!
Sänk lönen på alla dessa divor!!!

Bra timlön har många i MIF iaf..

Spela med hjärtat i stället och inte för dessa pengar!!!!
Örnan:
2012-01-08 20:13:30
Manne:
Samma här har varit kärlek enda sedan farsan köpte en Mif tröja till mig i julklapp, Tror det var ca 21 år sen och kärleken kommer aldrig gå över.. Vi är Malmö i med och motgång..
Andersson # 66:
2012-01-08 20:15:40
Tycker absolut också det sett bättre ut efter Sylvegårds intåg, nu ser vi ju iaf en del krig på isen, det verkar finnas vilja nu och, visst det är kanske inte mycket utifrån de krav som finns på laget men det är iaf en uppryckning och inställning är något som är A och O.

Fredrik O //

Spelplanen? Det är ju inga svåra saker spelarna misslyckas med, de kan slå en lätt passning på 1,5 meter diagonalt helt åt helvete och ge bort ett läge bara sådär. Det är slarv och okoncentrerat vill jag påstå.

Den störste skurken i detta är Forrest, i god konkurrens med Lassen, det är så medioker ofta så man undrar ifall de har huvudet med sig överhuvudtaget? För att inte tala om hur lätt det är att störa ut Lassen i egen zon, räcker med att en pressar så tappar han helt fokus.
Spike:
2012-01-08 20:32:52
Vem ska Nyman köpa nu?

Kim Hirschovits?
Manne:
2012-01-08 20:34:09
Håller med att d e mycket gnäll på backarna. Med våran besättning framåt så ska man kunna släppa in 2 men ändå vinna hyfsat klart.
Har aldrig vart så mycket för d här med att sparka o höra sig av med spelare men e sjukt besviken på spelare som Ciernik,Lassen,Forrest men även på Westerholmarna som skulle vara så bra iår o Mattson har väl inte tillfört speciellt mycket heller senaste tiden.

Sen ska man ju inte hålla på gnälla på en kille som Luc knappast värvad för o göra massa poäng.

Men visst behövs d bytas här o där inför nästa säsong.
Massan:
2012-01-08 20:37:05
// Niclas RBK

Man blir ju nästan lite rörd när man läser dina positiva och opartiska inlägg idag. Verkar som att Gambia resan gjorde susen.....

För övrigt så känns det ganska bittert att Malmö bara lyckas skramla ihop 1 poäng på dessa två matcher när man faktiskt spelar bra (mot hur det sett ut innan då).....
Erik:
2012-01-08 20:37:33
Som jag sagt länge.. Malmö bränner playoff!!! Sen drar Stenbeck.. Måste varit det sämsta han investerat i.. Och hela jävla Sverige njuter!!!!!!!!!
:
2012-01-08 20:39:36
Chris: Frysboxen, kanske?
Macki:
2012-01-08 20:41:38
Man bjuder upp till dans men man är så otroligt likt SSK så det är som två bär. Spelar egentligen exakt likadan ishockey. Malmö gör en bra match men det gör faktiskt SSK med det kunde slutat hur som hällst. Men Malmö skiter ner sig när det ska avgöras. Att förlora mot SSK på hockeyns dag inför 8900 åskådare, är så pinsamt det kan bli. Sedan skiter jag egentligen i hur man spelat.

Osså J18 Vart fick de spela. Jo i träningshallen. Ja bra gjort, låt vår framtid stå i skymundan. Precis som vanligt.
joa:
2012-01-08 20:42:58
Kasta ut alla stockholmare (ink Stenbäck) i och runt laget,och satsa på skåningar istället. så ska ni se att det blir bra.
TheBoris:
2012-01-08 20:43:17
Köp in MINST 2 nya backar.
Det är såååååå bedrövligt att se "importerna" och det värsta av allt, de får oerhört mycket speltid.
JD, JD, JD Forrest....
Vad säger man om en sådan "importspelare"?
Även om jag är diplomatisk nu :) så tycker jag att han är Allsvenskans sämsta back (i stark kamp med JLGP).
Att han får så mycket speltid i Malmö säger en hel del om backbesättning.
Han blev värvad som en offensiv kraft, men fanskapet skjuter ju aldrig i PP och hans första pass är under all kritik.
Det värsta av allt, han får spela mycket i BP och det gör mig riktigt bekymrad. Han klarar inte av att vara fysisk, tyvärr!
Nu går vi över på nästa ESS,
JLGP, JLGP, JLGP...
Import Nr.2 i Malmö :(
Det är en spelare som visar mycket Hjärta men tyvärr så är han på tok för dålig. Tappar markering allt som oftast i egen zon, han kan inte slå en pass och hans tacklingar är, de få gånger han hinner med, ganska bra MEN han hinner fan ta mig inte med...ha,ha

Herr Sportchef NYMAN:
IMPORTSPELARE eller ICKE EUROPEER, SKALL VARA TONGIVANDE OCH VARA SPETSKOMPTENS annars skickar man dom åt H*E.
Detta är en oskriven regel som alla lag i Sverige följer även så i lingonserier som Div.1 och Div.2 och i alla övriga sporter.
Ta smällen och ge dom pengar i förskott så dom förvinner från denna förening.
Varför inte låta Carnestad och en annan Junior spela???
Är dom för billiga?
Höj deras löner i så fall :)

Niclas (RBK):
2012-01-08 20:44:23
Massan: Jag är alltid positiv och opartisk ;) (lägg även till sympatisk).

// Niclas - Direkt från Gambia
Hummern:
2012-01-08 20:48:24
3 förluster på fyra matcher. En lagledning som pratar i positiva termer efter tappad 2-0-ledning på hemmaplan mot största konkurrenten just nu, och supportrar som hyllar insatsen. Det perfekta måttet på hur illa det är i Malmö. Herregud, var tog kravbilden och målsättningarna vägen?
millan:
2012-01-08 20:52:43
jag säger det en gång till kollar,green,lassen,ciernik,weihager,ni håller inte måttet.ETT under att Nyman får sitta kvar på sin post,det har ju gått jävligt bra sedan dom sparkade strömberg.
Jag tränar ett innebandylag (p8) till och med jag kan se att det är backarna som är det stora problemmet,dom kan ju knappt slå en pass på bladet.

NEJ kära Malmö ta nya krafter gör av med sportchefen+fyra-fem spelare,ha kvar sylvegård+en ny tränare,så tar vi nya tag nästa år

Älska Malmö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Massan:
2012-01-08 21:01:02
// Niclas RBK

Misstänker att du har ståplats biljett hem......
Kamelen:
2012-01-08 21:08:24
Det jag förundras över mest efter dnna match är väl egentligen att så mycket folk kan låta så lite.
Hade jag vart Malmö fan skulle jag ta mig en riktig funderare på vad det är jag sysslar med. Tragiskt!!!
Mattias:
2012-01-08 21:14:53
Man måste ju säga att Malmö visar lite moral och desperation nu sedan ett par matcher tillbaka.

Men fan trot att det kommer räcka i slutänden, även om man tightar till det bakåt så är man ju fullständigt ofarliga i 5 mot 5. Faktiskt mer ofarliga än SSK, det säger ju en del.
Att Klasen var borta kan varit positivt för laget och jag tror (det visar sig ju också i och med att båda målen kom i 5 mot 4) inte att pp spelet blev sämre heller.
Kaj Björkhagen:
2012-01-08 21:19:22
Naturligtvis är man nöjd med en tvåa i Malmö. Som dessutom är lite på gång. Ja, jämfört med tidigare alltså. Att vända matchen är starkt och moralhöjande.

Sen till de som ständigt hånar Malmö för att man har överlägsen spelarbudget och inte får till det är lite mossigt nu va?
Att ha mycket pengar att spendera kan aldrig vara negativt, men köper man i stort sett ett helt nytt lag som så totalt saknar klubbkänsla är det svårt att få ihop det.
Ingo:
2012-01-08 21:30:33
nästan 9000 på läktaren och tystare än i Lindab Arena som inte ens tar fem och snittar runt3000 iår.

Vi längtar till den 30e när i Rbk som vanligt tar över eran hall åtminstone på läktaren. Vad som händer på isen tippar jag inte , men Mif är i mina ögon favoriter, det måste dom vara med detta miljonlaget, sedan får tränare och Mif supprotrar säga vad dom vill.

Har man lagt ner så mycket pengar får man finna sig i aytt vara favorit i varje match och att var det laget som ALLA andra vill slå. Det finns ett talesätt som heter 'Som man bäddar får man ligga'. Det minsta man kan säga om årets Mif är att dom har bäddat vädligt väl, sedan verkar det som om dom ligger förbaskat dåligt.

:
2012-01-08 21:31:10
nästan 9000 på läktaren och tystare än i Lindab Arena som inte ens tar fem och snittar runt3000 iår.

Vi längtar till den 30e när i Rbk som vanligt tar över eran hall åtminstone på läktaren. Vad som händer på isen tippar jag inte , men Mif är i mina ögon favoriter, det måste dom vara med detta miljonlaget, sedan får tränare och Mif supprotrar säga vad dom vill.

Har man lagt ner så mycket pengar får man finna sig i aytt vara favorit i varje match och att var det laget som ALLA andra vill slå. Det finns ett talesätt som heter 'Som man bäddar får man ligga'. Det minsta man kan säga om årets Mif är att dom har bäddat vädligt väl, sedan verkar det som om dom ligger förbaskat dåligt.

Ingo:
2012-01-08 21:34:43
Håller med dig Kaj Björkhagen angående Mifs satsande och klubbkänsla. Mitt och många andras är jag säker på, även Mifares, är att man spelar mer för pengarna än för klubben. Då blir det lätt så att man inte gör sitt bästa. Tror Mif skulle satsat på fler juniorer istället. Det känns som Mif vill ha snabba resultat lägger in en massa miljoner,som kanske rinner ut i sanden iställer för att satsa långsiktigt med en blandning av rutin och juniorer
Ingo:
2012-01-08 21:34:45
Håller med dig Kaj Björkhagen angående Mifs satsande och klubbkänsla. Mitt och många andras är jag säker på, även Mifares, är att man spelar mer för pengarna än för klubben. Då blir det lätt så att man inte gör sitt bästa. Tror Mif skulle satsat på fler juniorer istället. Det känns som Mif vill ha snabba resultat lägger in en massa miljoner,som kanske rinner ut i sanden iställer för att satsa långsiktigt med en blandning av rutin och juniorer
Rödhöken:
2012-01-08 21:38:51
Datorstrul gjorde att texten inte kom med...

Återigen förlorar Malmö e match pga av att backarna inte orkar stå emot runt eget mål eller rensa ordentligt när de ha chansen. Malmö var det bättre laget men SSK hade Hudacek som definitivt räddade sitt lag och får bättre hjälp av sina backar än vad Toivonnen fick.

Tycker oxå det är kul att se att Toivonnen gör en bra match igen.

Tycker ändå att spelet i de senaste tre matcherna ser betydligt bättre ut än tidigare. Och är fortfarande hoppfull om playoff, väl där kan allt hända, men det är bara att inse att Malmös backar inte håller måttet. Det är dags att bänka JD och möjligen JLGP, två backar som inte klarar av att slå riktiga passningar och som blir alldeles för lättstressade i egen zon. Är övertygad att både Carnestad och Simon Karlsson skulle göra ett bättre jobb än dessa två...
Niclas (RBK):
2012-01-08 21:45:05
Massan: Biljett? Hem?

Ingo: Det finns även ett ordspråk - "Om man bäddar får man ligga". Och så är det ju, Rögle har bäddat till tusan. Senaste 16 matcherna har det ju varit nybäddat. Grymt viktiga poäng inspelade ju.

Tabellen kommer sluta:
1. Örebro
2. Bofors
3. Rögle
4. Leksand
5. Västerås
6. Malmö
7. Mora
Fredrik Nilsson:
2012-01-08 21:46:08
När det är så jämna matcher som idag och som i fredags så ser spelarna inte möjligheten att vinna, utan risken att förlora.

Kanske inte hade varit fel med lite mental träning?
Yougi:
2012-01-08 21:47:05
Yougi:
2012-01-08 21:48:24
Massan
Skicka hela Mif till Gambia istället för stackars Niclas
Kanske de hade fått fart på rören sen...
Peter:
2012-01-08 21:49:01
>>>>Rödhöken vilken match såg du? SYD bättre än riktiga SSK? Ni gjorde 2 mål i PP resten är väl i riktighetens namn södertäljes match? Vakna upp nu och inse att SYD inte är bättre än så här.
Niclas (RBK):
2012-01-08 21:58:32
Peter: Jag tycker att båda lagen var ganska tama. Malmö blixtrar till stundtals och spelar riktigt bra. Problem är att man kanske gör det i 5 minuter per match. Sen är man ganska bra i PP. Annars tycker jag att backspelet är svagt emellanåt (Lassen håller ex. inte måttet, JD Forrest tycker jag är ganska ok trots allt - han får ju ganska mkt kritik annars). Passningsspelet är även direkt dåligt anser jag.

Beträffande Södertälje tycker jag att man spelade hyfsat mest hela tiden, inget spektakulärt egentligen. Det man skulle behöva förbättra är dels effektiviteten (varför träffar ingen mål när de skjuter?) samt sluta dumpa puck utan att jaga (vilket hände väldigt ofta under matchen tycker jag).
Experten:
2012-01-08 22:02:10
Er bäste back spelar center och heter Jesper Mattsson
Niclas (RBK):
2012-01-08 22:08:08
Såhär skulle jag sammanfatta läget kring ett par av lagen jag har sett spela ganska många matcher detta året:

Örebro - spelar nära sin högstanivå. Lagets styrka är att man sällan dalar och går ner sig.

Bofors - lite samma koncept som Örebro. Ett bra hockeylag som spelar nära sin högstanivå. Dock något ojämnare, dalar ibland.

Leksand - spelar alltför sällan på sin högstanivå, går kanske på 70-75% av sin kapacitet. Frågan är om laget kommer igång - det känns som att raketen inte har lyft än.

Västerås - Överpresterade första halvan av serien och personligen tror jag att laget kommer gå ner sig ordentligt de kommande 10 omgångarna.

Rögle - samma som i Leksand - har dock kommit igång bättre nu och ligger kanske på 65-70% av sin toppnivå. Laget kan så mycket bättre.

Malmö - Spelar kanske på 50-60% av nivån de borde, och kan, prestera på. Frågan är om det går att få rätt på detta laget eller om det redan är kört? Jag tror att det blir svårt.

Mora - Alldeles för ojämna men hade lätt varit med i toppen om laget hade spelat på 70-80% i alla matcher. Problemet är att man är på tok för ojämna.

Nästa säsong tror jag på två nya lag i ES. Ett av lagen som har trillat ur är Timrå.
lappen:
2012-01-08 22:21:39
Hej på er !!!
Jo jag är SSK:are vissa av er klagar på backarna vissa på era forwards och många säger att ni ska göra fler mål när ni bara släpper in två ???
Och då frågar jag er VEM ska göra dom när ni inte har en utpräglad målskytt ???????? Robban C , Kollar , Mattson , Klasen visst killen kan göra mål men vem ska då passa till dom ???? Inse ni har samma problem som SSK , visst ibland kan ni göra 4 5 mäl men oftast blir det 2 eller 3 och har du då ett lag som spelar tajt snålt o har den där målskytten som tex Örebro har, då blir det tyvärr förlust !!!!
Sen att hela mediadrevet vlle att ni skulle vara bättre än ni verkligen var skyll er själva !!! Kolla på eran laguppställning kontra ES lagens om ni trodde ni skulle kunna gå upp detta år så är det sorgligt !!!
Bara Örebro kan utmana om en ES plats och det på Timrås bekostnad !!!!
Det Mif behöver för att gå upp är 2 backar o 2 forwards av toppklass anförda av Linus Klasen !!!!!!

Och SSK behöver bara utvecklas i lungn o ro hoppas ingen tar dom bästa spelarna för då blir dom farliga nästa år !!!!!!!!!!!
SuperswedeSK:
2012-01-08 22:30:09
@Niclas (RBK)
Du har väldigt höga tankar om ditt RBK Niclas.... Tror inte alls på din tabell den innehöll väldigt mycket önsketänkande tycker jag...
Så här kommer serien sluta (välkommen till Södertälje på fredag ;) )
:1. Örebro
2. Bofors
3. Västerås
4. Leksand
5. SSK
6. Rögle
7. Mora
Niclas (RBK):
2012-01-08 22:34:43
SuperswedeSK: Det har hänt en del i Rögle sen lagen möttes sist. Det har det väl förvisso gjort i Tälje också men jag är inte jätteimpad över de matcher jag har sett laget spela. Faktiskt. Men fredag, intressant och viktig match :)
Yougi:
2012-01-08 23:00:56
Ett SSK som nätt och jämt slår soporna kommer Rögle krossa!
SuperswedeSK:
2012-01-09 00:05:53
@Niclas (RBK)
Du har väldigt höga tankar om ditt RBK Niclas.... Tror inte alls på din tabell den innehöll väldigt mycket önsketänkande tycker jag...
Så här kommer serien sluta (välkommen till Södertälje på fredag ;) )
:1. Örebro
2. Bofors
3. Västerås
4. Leksand
5. SSK
6. Rögle
7. Mora
Bulle:
2012-01-09 00:14:40
Med tanke på den stackars pojken som blev lämnad i kylan av sin fd pappa

Det kunde vara en ide för malmö

Alla får gå hem efter förluster i Arenan
Förlorar man på bortaplan, så får man gå hem från nästa träning

Lite mer synd om de som bor utanför malmö, men låt bli att förlora då
Christopher:
2012-01-09 00:34:35
Vi hade nog vunnit mera på att värva en målskytt än att värva en back. Avsaknaden av en målskytt är så jävla uppenbart, vi har nästan inte en enda spelare som skjuter på sina lägen eller letar fria ytor för att få till ett direktskott.

Man hade kunnat lösa många problem med att flytta ner Mattsson som back då han inte tillför särskilt mycket som 4de center. Kommer dessutom Ribbenstrand tillbaka snart så klarar sig backlinjen. Met Mattsson och Ribben som backar så hade man kunnat bänka Forrest och Weihager/Lassen.

Peter:
2012-01-09 00:40:20
>>>>Niclas( RBK) är du säker på att du är Rögle anhängare? Du verkar ju ha lite av Malmö supporterns kapacitet när du skriver dina inlägg. Håller med SuperswedeSK du har alldeles för höga tankar om RBK.
Youngblood:
2012-01-09 01:39:43
Jobbig match att förlora... Tycker många kämpar idag men det är väldigt tydligt att det saknas självförtroende. Har man det kommer även flyt som ssk hade idag när man kvitterar men fjuttiga nio sekunder kvar. Sånt man aldrig tycker händer ens egna lag.

Väldigt mycket hat mot oss Malmösupportrar, lite högre nivå hade inte skadat. Man undrar lite vad det är för psykfall som slänger ur sig all skit. Men att vara "hatade" är lite av det roliga med att vara just Malmösupporter.

Men återigen... Fan vilken jobbig säsong... Igen... Men det kommer vända någon gång :) Vi är ju Malmö för fan! Med kaxighet mot eliten inom en avlägsen framtid.
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan