Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter V.I.P Till förstasidan
Usel förstaperiod sänkte Malmö
2012-01-28 18:13:09
Malmö kan ha svarat för en av säsongens sämsta insatser i den första perioden idag.
Det sänkte laget.
16-0 i skott och 3-0 i mål.
Det orkade Malmö aldrig resa sig ifrån.
5-2 slutade matchen.

---

Ska man verkligen ge sig på någon djupare analys av det här? Ja, man är väl så illa tvungen.
Vi kan kort och gott säga att förstaperioden definitivt sänkte Malmö. Det behöver man inte vara någon forskare för att konstatera.
Delar av andra och tredje var sedan bra. Men då gick å andra sidan ett vasst Västerås ner sig. Så det blir i stort sett alltid så.
Insatsen är naturligtvis ändå underkänd.

---

Debut för Magnus Häggström.
Den gick bra. Jag kan faktiskt tom säga att jag tyckte den gick riktigt bra. Individuellt alltså.
Han smällde på, han skapade lägen för andra och det hade tom kunnat bli utdelning i poängprotokollet. Det blir en garanterad tillgång om han spelar på denna nivån.

---

Kan inte riktigt fatta att det blir så här i förstaperioden.
Västerås får ett mål underkänt. Det är sådant som normalt sett ska ge momentum i en match.
Inte idag.
Det tände bara Västerås, verkar det som. Inte ens en timeout efter 5.48 hjälpte.

---

Det tog 22.30 av matchen, alltså TVÅ MINUTER OCH TRETTIO sekunder in i andraperioden innan Malmö avlossade sitt första skott på mål.
Hur kan det ens gå till så här?
Tomas Kling, som driver den helt underbara sajten, domarna.se (BESÖK DEN!), tog blixtsnabbt fram statistik när ett lag i elitserien eller allsvenskan senast mäktade med noll skott framåt i en period.
Det var i slutet av säsongen 08/09, när Mariestad inte lyckades skjuta iväg ett enda skott på Mora.
Så vi hälsar därmed välkomna in i den klubben och det fina sällskapet som den allsvenska jumbon den säsongen.

---

Linus Klasen var inte med.
Sjuk fick jag höra.
Hur är det möjligt att en sjuk spelare får stå på bänken och vara med bland övriga laget? Man är ju alltid noga med att stänga omklädningsrum pga smittorisker och annat, och så står en skadad lagkapten i båset!?
Det får jag inte ihop. Men jag behöver inte ha rätt.

---

Tim Heed skulle förbättra sin defensiv under Stefan Nyman.
Har varit okej sista tiden, men oj vad han går bort sig idag. Tycker nästan lite synd om killen. En så pass offensivt bra spelare, som är så, ursäkta, usel i det defensiva spelet.
Hoppas han kan få ordning på det där.

---

12-0 i poäng till Västerås i år.
Boogieteam? Ja, milt uttryckt.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Matcher
Match
Loggaren:
2012-01-28 18:16:24
Avgå alla?
max:
2012-01-28 18:17:21
trötta mig snart går troja om oss med
:
2012-01-28 18:18:54
Så jävla skönt...HAHAHA. Var primadonnan bakis efter senaste löneutbetalningen? JÄVLA SOPOR...HAHA
ake:
2012-01-28 18:19:13
Lägg ner Mif och stoppa upp Rödhöken.
David r:
2012-01-28 18:19:52
Nä det va fan pinsamt att se, fattar inte hur jävla svårt det kan vara att slå en passning rätt. Tror fan jag hade gjort de bättre med lite träning. Jaja nästa match så...
RBK:
2012-01-28 18:20:06
GÖTT
angel rose:
2012-01-28 18:21:25
ja och inte lättare blir det när Rögle hälsar på i Malmö arena
på måndag:)
:
2012-01-28 18:21:43
Hejdå nollor!
Tri-x:
2012-01-28 18:22:35
Redhawksspelarna ger hockeyhorerna ett ansikte.
Så djävla trött på skiten nu
Per Thomsen:
2012-01-28 18:24:20
Efter regn kommer sol... Rögle lär få sota för den här förlusten!!
Jussiforever:
2012-01-28 18:25:13
Green har C!

Klasen såld?
Rrrickard:
2012-01-28 18:25:48
Har lagt min sista peng i Malmö Redhawks förening nu.
Tänkte gå in som brons sponsor ev mer nästa år men väljer och lägga dom pengarna på annat.
Uselt spel. Spelarna pissar på oss fans.
Snacka om att Malmö redhawks har stora likheter med it bubblan för några år sedan. Stort värde utåt men när man synar det är det mest tomt överallt.
Spelarna har lyckats, dom vill inte spela, dom vill inte ha publik, dom vill inget.
Tycker föreningen borde titta igenom allt från topp till botten. Sparka alla som är där endast för pengarna. Fan dom kan ju börja jobba på viasats kundavdelning.
Då hade nog fan dom blivit utan jobb jävligt snabbt.

Marty:
2012-01-28 18:26:07
Dragan, Heed och Grand-Pierre dra åt helvete era jävla soper! Fy fan säger jag bara. Hur många gånger ska man försöka dribbla sig genom ett helt försvar innan man fattar att det inte går. IDIOT Dragan du är inte i närheten av Klasen du kan inte dribbla grabben.
Malmö Redhawks:
2012-01-28 18:26:18
Rögle kommer krossa Malmö på måndag. VARFÖR TACKLAS INTE MALMÖ? VARFÖR AVGÅR INTE STEFAN NYMAN???
Jag är malmö fan men orkar inte mer. Jag bojkottar efter måndagens match, ett derby måste man gå på...
Anders:
2012-01-28 18:29:45
Jag såg inte Tim Heed i tredje? blev han bänkad eller jag är ute och cyklar?
Peter:
2012-01-28 18:30:15
Ja du Johan vad ska du säga nu då??? Att det var första perioden som sänkte er? För sen ägde ni matchen eller??? HeHe. Byt klubb tillhörlighet det är ett bra råd, Pantern behöver nog en Webbis...HAHA
Daniel:
2012-01-28 18:30:26
Än en gång är man inte med från start, lär dom sig aldrig? jävla hundar.
SuperswedeSK:
2012-01-28 18:31:10
Fan, har mått så dåligt sen SSKs bottenapp igår..... Men nu mår jag bättre...... :)
Azze:
2012-01-28 18:31:10
Fyfan nu mår man bra, heja rövhökarna!
:
2012-01-28 18:31:11
Peter; Precis vad som hände, eller är du lite efter i flötet?
Micke:
2012-01-28 18:32:06
Vill man inte kämpa från första nersläpp till slusignalen i sista perioden, så förtjänar man inte heller att vinna... Oavsett vad man har i lön...
Tri-x:
2012-01-28 18:32:09
Hur fan har dom tänkt sälja denna skiten nästa år?
Det är fan ingen som kommer att köpa några årskort och inte fan är det några företag som vill förknippas med detta laget.

Finns det någon i föreningen som tänker överhuvudtaget!!
:
2012-01-28 18:32:33
häggström vilken krigare! hoppas Malmö tar sig kragen och skriver långtidskontrakt med honom.... DRAGAN UMICEVIC HAR VI RÅD ATT GE BORT GRATIS.... HAN HAR INTE TILLFÖRT NÅGONTING NÅGONSTANS HAN HAR VARIT ENDA SEN STRUMPAN VAR HANS TRÄNARE I SSK......
Micke:
2012-01-28 18:33:01
Varför avgår inte Nyman skriver ni?
Varför sparkar ingen Nyman undrar jag?

Vad är vitsen med Hugo undrar jag?
Vad har blivit bättre jämfört med förra säsongen?
Jag lider med er fans.


URL: http://omleksandsif.blogspot.com/
Hagbard:
2012-01-28 18:35:02
Peter din skit:

Nu blir jag förbannad!

Du kan säga vad du vill om laget Redhawks, spy hur mycket galla du vill! Men Johan tycker jag du ska ge fan i att klanka ner på.
Gillar du inte hans blogg så far åt H-E!!
Daniel:
2012-01-28 18:36:47
Så jävla skönt att flertalet spelare bara har kontrakt säsongen ut.
Peter:
2012-01-28 18:37:12
Till dig som inte har nåt namn....alla lag kan slappna av efter att ha 3-0 mot det absoluta sämsta laget i sverige med bara överbetalda divor och en primadonna som inte vågar spela...JÄVLA PAJAS FÖRENING
MIF:are i Gbg:
2012-01-28 18:37:37
Snyggt skrivit Hagbard
Fröken:
2012-01-28 18:38:03
Trist att Malmö kom ut i första som dom gjorde. Eller rättare sagt kom dom ut på isen alls? Spelar efterhand upp sig i matchen, kanske mer då eftersom Västerås redan var lite bekväma med sin ledning och tillät Malmö att föra en o annan puck. Blev dock aldrig spännande. Hoppas grabbarna gör en bättre match på måndag mot RBK.

Go Redhawks Go!
MILLAN:
2012-01-28 18:38:36
ÄNNU EN GÅNG GREEN,KOLLAR,CIERNIK,JLGP,JD-FOREST.SKICKA DOM LÅNGT ÅT HELVETE.IN MED NÅGRA JUNIORER,SÄSONGEN ÄR JU ÄNDÅ KÖRD.

TYCKER NYFÖRVÄRVEN GÖR EN OK MATCH.

NÄR FAN SKA NYMAN AVGÅ
kent:
2012-01-28 18:38:54
håller med dig fullkomligt Hagbard!
Besviken:
2012-01-28 18:39:41
Det är bara att konstatera att laget inte är bättre än så här. Stefan Nyman har fördärvat möjligheten som Malmö hade inför denna säsong. Stefan N skrattar hela vägen till banken och hans agentpolare är säkert också nöjd.
Peter:
2012-01-28 18:40:19
Vad häftig du är Hagbard...Jävla nolla
Erik:
2012-01-28 18:41:14
Jag ber er ALLA + du Johan att bojkotta måndagens derby, Jag och mina arbetskollegor avbokade just våran bokning.
Anders:
2012-01-28 18:41:20
Är olidligt att vara med om den här skiten. Men det värsta är att ledarna och spelarna verkar likgiltiga och tycker att de oftast gör bra insatser, att det är små marginaler, mycket nerver osv. Faan, ser de inte vilken skit de sitter i, är det bara vi fans som ser det???

Känns lite som "Kejsarens nya kläder" här, och ledarna/spelarna är Kejsaren som inte ser skiten vi andra ser.
Palle:
2012-01-28 18:41:57
Det finns en person som mår JÄVLIGT bra,och det är Strömberg!

Tänk så mycket skit han fick,Kollar och Fröken Klasen svärta ner honom i massmedia,det är Strömbergs fel.

Vilka jävla ynkryggar dessa två är,kan dom inte ta sitt ansvar o spela hockey...fega skitar:

Som sagt...Strömberg mår skit bra just nu,tror även att han njuter och skrattar när han går till banken.

GRATTIS Strömberg..du lever men inte Mif.
Micke:
2012-01-28 18:42:29
Vem vill komma till Malmö efter sådan här säsong? Ingen av nyförvärven i år kan väl sitta i någon bra förhandlingssits inför nästa säsong eller framöver? Det är ju uppenbarligen något fundamentalt fel med hela företaget Redhawks...
Hockey-Rocky:
2012-01-28 18:43:08
Det var en ganska väntad hemmaseger och resultat. Jag tippade rätt och skrev att matchen på måndag har Malmö chansen att vinna.

Sedan att man sågar laget direkt efter förlust mot Västerås i Rocklunda är lite konstigt.
Alla bortalag har svårt att ta poäng där. Så vänta istället med besvikna reaktioner och åsikter till efter matchen mot Rögle.

"Vinna eller försvinna" är temat på matchen mellan Malmö-Rögle.
Då kan vi alla diskutera våra uppfattningar om detta lag.
Hälsningar, Hockey-Rocky
Irene:
2012-01-28 18:47:28
Ingen inom hockey kan ta C på tröjan om inte kapten lämnat, så Green har det nu annars hade han haft sitt A kvar. Det betyder att Linus lämnat.......
RBK:
2012-01-28 18:48:05
Usel första , men sen pressade ju Mif tillbaka Västerås eller hur .......
Micke:
2012-01-28 18:48:39
Fattar inte spelarna och ledarna i Redhawks att de ska sälja en produkt? De ska sälja sponsorpaket och biljetter. Annars kommer det inte in några pengar som kan betala deras löner...
Patriklif:
2012-01-28 18:49:43
Hockey Rocky

Du skriver att alla bortalag har svårt att ta poäng i Rocklunda??

Så är icke fallet,om du hört vad Challe sa så har dom jävligt svårt just hemma,MEN bättre borta.

Gör om gör rätt Hockey Rocky!
Pacman:
2012-01-28 18:51:22
Först ut, lite otippat kanske, men en stor gest av sympati till alla personer som brinner för hockeyn i Malmö. Ni är värda något sååå mycket bättre. Faktiskt.

Att sedan Taavola kan få vara kvar, Nyman stämplar fortfarande in varje dag och ingen har ännu stämt bilskojaren Sjögren som lurat på Redhaws flera skrotbilar än vad någon kan tro är möjligt känns väldigt märkligt.

Att se en spelare som Dragan Umicevic åka runt och se så totalt ointresserad och frustrerad ut är faktiskt ett nöje för en som inte håller på Malmö. Visst ska duktiga spelare tjäna en bra peng eftersom det är konkurrens om deras tjänster. Men som det sett ut nu så mönstrar Malmö spelare som man utan problem kunnat hitta bättre motsvarigheter till med bra scouting i div1, och som ändå i många fall lyfter elitseriemässiga löner.

Vad annat än en ren lavett i ansiktet på alla runt föreningen kan det uppfattas som?

Sen kanske det är surt att dra upp det igen... men att firma Nyman/Sjögren som plockat stora delar av ett havererat SSK och på något vis lyckas sälja in till de ansvariga att killar tidigare i flera år åkt runt med en duktig looserstämpel i pannan nu med hjälp av högre lön skulle förvandlas till de vinnare som ska föra Malmö tillbaka till hockeyns finrum måste nog ses som en av se mest underliga hockeygåtorna på mycket länge.

Själv gillar jag inte Redhawks mer än SSK så för mig spelar det ingen roll i vilken tröja dessa killarna fortsätter att förlora. Förutom att det givetvis är påpassligt när det sker mot VIK som ofta har förbluffande svårt att ta poäng i måstematcherna.

Så ja, avgå alla (nästan) börjar nog tyvärr se ut som ett relativt troligt scenario framåt vårkanten.
Per Thomsen:
2012-01-28 18:53:09
Bara att glömma den här matchen och ta nya tag mot Rögle. Västerås borta är ju en klart tuffare match än Rögle hemma... tror helt klart på 3 pinnar!!

Direktplats till kvalserien känns avlägsen men play-off och sedan kvalserie känns mer rimligt!!
Chrille:
2012-01-28 18:54:29
Lilla Peter fjant.Hagbard bevisar bara att han har någoting innanför pannbenet vilket du fullständigt saknar.
MIF:
2012-01-28 18:56:16
SSK:are göre sig icke besvär på denna sida, tack!
0liven (lif):
2012-01-28 18:56:36
Lite småtrist att det går såhär när man för en gångs skull hoppas på mif.
Cliffe:
2012-01-28 18:57:30
Förvånad? Nej! Samma jävla skit, förbannade pack!
Lakke:
2012-01-28 18:58:21
No comments...
trooper:
2012-01-28 18:58:26
köp en ny?
Micke:
2012-01-28 18:59:02
Per Thomsen: Seriöst... Känns det verkligen rimligt med play-off och kvalserie..? Jag hoppad verkligen du får rätt. Men det som presterats hittills får mig tyvärr att tvivla... Vill man inte vinna varje närkamp, vinner man förmodligen inte heller matchen...
PeTeR:
2012-01-28 19:04:33
Kaptenen behöver inte ha lämnat bara för att en av de assisterande bär C. Är kaptenen t.ex skadad en längre tid kan det bli så...
poppen:
2012-01-28 19:05:02
Jag tror ingen av spelarna pissar på er förening. Det är inte svårare än som så att spelarna inte är bättre än medioker allsvensk klass.

Att värva Kollar, Dragan, Heed, Jean Pierre, Josefsson t ex, hur tänker man då. Alla dessa är ju utfyllnadsmassa.

Tror ni att Stenbäck känner för föreningen? Nyman?

Per Thomsen:
2012-01-28 19:05:20
@ Micke

Play - off känns helt klart rimligt... kvalserien... tufft. Men resonerar som så här... ingen tror på Malmö och då bör dom kunna prestera betydligt bättre. Känns också helt rätt att ha fått in en riktig energispelare i Häggström. En sådan kille kan helt klart bidra till att laget lyfter sig!!
Thomas:
2012-01-28 19:06:17
Malmö har fullständigt skämt ut sig under säsongen, inte minst när puckot Nyman sitter kvar vilket har vait helt j-a obegripligt senaste tre månaderna. Nu får det ta mig h-e vara nog, bojkotta alla j-a hemmamatcher, idioterna i ledningen skall ta mig f-n deporteras till en öde ö. Menar allvar, måttet är rågat och ledningen som totalt saknar sjukdomsinsikt avgå.
ENKELT!:
2012-01-28 19:07:18
PINSAMMA MALMÖ!! SÅ JÄVLA ENKELT!
Micke:
2012-01-28 19:07:55
Ni som såg matchen mellan Leksand och Mora: Även om det var ett derby, Så har Redhawks hittills inte kommit upp i den intensiteten i någon match, inte ens mot Rögle med 11500 på läktaren där man har ett kanonläge att sälja in produkten Redhawks till sponsorer och årskortsköpare...
jörgen sven:
2012-01-28 19:08:19
Rensa bort allt folk som har något sportsligt att säga till om i malmö, för dom kan inte ett skit om hockey
:
2012-01-28 19:09:25
Thomsen// Håller man på Malmö kommer inget solsken, bara regn och kvalserien kan du fetglömma! Ett litet mirakel med play Off med detta skitlaget!

Hockeybockeyrockeypotta// Klart som fan man är besviken och har rätt att såga laget
Tri-x:
2012-01-28 19:10:05
Jag föreslår att alla tar med sig en extra ( tom ) plånbok till matchen på måndag.....
:
2012-01-28 19:10:08
Hockey Rocky Du tycker det är konstigt att man sågar Malmö efter förlusten mot västerås då är jag ganska säker på att du inte såg matchen.Visst får man förlora utan att bli sågad men inte på detta sätt som Malmö gör det på.Första perioden är under all kritik sen spelar ju bara Västerås av matchen.
Martin:
2012-01-28 19:12:59
Per Thomsen - VIK har haft stora problem på hemma is i år om jag ska vara ärlig, så rögle på uppgång kan bli riktigt tufft...
nej jag undrar hur man tänker i Malmö, som Vik supporter lider jag med er. Linus Budget för ett åt är samma budget som hela VIKs trupp kort o gott, runt 7 millar om jag inte misstar mig?

Det här har gått så långt att jag är RÄDD för att ni kommande säsong endast kommer få tag i spelare som ni kommer få betala för, jag menar, vem tusan går till en så pass sågad arbetsgivare utan kompensation? När det finns föreningar som jobbar med en stabil grund trots små medel.

Ge gärna lite reflektioner på hur ni ser på nästa säsong, enligt mig ska det ske under i malmö för att man ska ta sig vidare nu, men man vet ju aldrig, kanske vänder på en femöring förkvalet!
Clapton:
2012-01-28 19:15:36
Ja vad säger man efter Malmös första period? Anställ en psykolog som kan ta itu med traumat som Malmös spelare lever i. Något mer vilset än Malmös spelare i period 1 har jag nog inte sett på en hockeyplan. Jag lider verkligen med spelarna trots att jag inte håller på Malmö. Jag hade hoppats på att Malmö skulle ta några poäng idag, men icke sa Nicke.
Chrille:
2012-01-28 19:15:59
Hockey Rocky Du tycker det är konstigt att man sågar Malmö efter förlusten mot västerås då är jag ganska säker på att du inte såg matchen.Visst får man förlora utan att bli sågad men inte på detta sätt som Malmö gör det på.Första perioden är under all kritik sen spelar ju bara Västerås av matchen.
Who??:
2012-01-28 19:17:07
Malmö va utspelade hela matchen av Vik. Fan va tråkigt det måste vara Malmösupporter. Dom spelar så usel hockey så att det knappt kan beskrivas.
Förgätmigej:
2012-01-28 19:17:20
Det är väl när det blåser som hårdast som fansens stöd behövs som mest?
peter:
2012-01-28 19:18:27
Alltså snälla kan inte grand-pierre försvinna från malmös lag så fort så möjligt!! Jävla onödiga utvisningar hela tiden sabbar nästan jämt för laget.Sen är där absolut flera andra som också kan dra!!!
Helminen:
2012-01-28 19:23:14
Tyvärr har vi seriens ojämnaste målvakter många kritiserar toivonen så fort han gör en dålig insats, men sjögren är lika ojämn, Häggström vilken krigare fortsätter han i denna stil så ska kontraktet förlängas direkt. Förläng med Barta så fort som möjligt, jag förstår att han vill avakta men det är en kille vi ska bygga laget runt hoppas hoppas han vill fortsätta, Jag kommer stödja laget i alla lägen!!! Vi har ett helt nytt lag det tar tid alla värvningar lyckas inte Nyman har mitt stöd fortfarande jag har tålamod, jag vet för några säsonger sedan alla skrek att man skulle sparka Peter Andersson det har ju gått rätt så dåligt för honom i Örebro ju.... Leder serien har byggt laget tillsammans med ett sportråd tagit någon säsong men nu är man i topp, felet Malmö gör är att man inte får någon tid på sig, kolla allsvenkan ni underskattar serien fruktansvärt mycket nu är där lag som Malmö,Rögle,ssk,Mora,leksand,Västerås, som varit i Es, sen har vi Örebro som satsat, As är bra punkt slut. Nä byt ut spelare som inte presterat typ då Forrest,Cirenik,Lazo,JlGP,Weihager
Manne:
2012-01-28 19:27:52
Så sjukt trött !!!
En än gång e d inte med i 1a o släpper d väl i 1a målet så kommer 2 snabba till så har d ju varit hela säsongen.

Sen rycker Mif upp sig någorlunda resterande perioder men då e d alltid försent.

Nä nu e nog loppet kört tror även jag:(
Anders R:
2012-01-28 19:28:04
Nä Malmö kommer jag ALDRIG hålla på. Men din blogg kommer jag följa lika troget som jag följer mitt kära Rögle.

Hur gick det för Högga idag?
supermario:
2012-01-28 19:29:12
Klasen kan ha sträckt sig då han som vanligt spenderade värmningen med att bara åka och vicka på arslet.

Sen fattar jag fan inte hur malmö kan ha så jävla dåliga backar heller...sjögren borde föresten träna på femte hålet. Det mesta var nära att gå in där.

Nej om malmö tar sig till ks så kommer det bli katasteofalt med era backar.

Nu börjar jakten på allvar. Bofors ska nernernerner
Micke:
2012-01-28 19:29:54
Sportchef 37 miljoner spelarbudget. Slänger pengarna på mediokert skit och svensk hockeyhistorias största fiasko alla kategorier är ett faktum. Stenbeck/ledningen dock mycket imponerade av att sportchefën så fort kan bränna hela budgeten på skräp. Fortsatt förtroende ges ovillkorligt och Nyman sportchef för evigt med guldkantat kontrakr signerat av Stenbeck/ledningen. Så ser med all sannolikhet Malmös framtid ut och snart besök i divisin 3 i en lada nära dig.
kungtummen:
2012-01-28 19:30:14
Klasen=DIF???
Thomas:
2012-01-28 19:30:59
Det positiva med Malmös totala superfiasko är att det finns en större chans för flera lag att sluta på topp 3 i tabellen. För Malmö skulle ju bara ligga topp två i serien utan ansträngning var det sagt.

URL: http://crazyintattoos.blogg.se/
Peter:
2012-01-28 19:36:26
Det kanske var halt vid bankomaten när primadonnan skulle hämta ut pengar så han o dragan kunde käka pizza efter matchen....
Gustav:
2012-01-28 19:45:18
Helminen

Vaddå ge föreningen tid att bygga lag?? Har du missat att Malmö köpt ihop ett lag för otroliga 37 miljoner kronor och resultat störst fiasko i hockeyhistorien? Sluta snacka skit, föreningen har tagit bort all trovärdighet för långsiktigt arbete genom att köpa in mediokra legoknektar från halva södertälje+ utländska importer. Detta är INTE att bygga lag och förstår inte överhuvudtaget att man försöker snacka bort detta och få det till att Malmö bygger på sikt. Kvalificerat skitsnack. Ledningens uttalade målsättning innan säsongstart var givetvis direktplats till kvalserien och eliteserien. Är supporter men mitt förtroende samt flera andras är kört i botten sedan länge. Inte en match till förrän sportchefen/ledningen avgått.
Freternia:
2012-01-28 19:45:45
Noterar att domaren var från Södertälje :)
ODI:
2012-01-28 19:47:24
@Rrrichard
Limhamn Limeburners team04
tackar inte nej till din hjälp prata med mats eller jimmy
det gäller alla som kan tänka sig att stödja laget
Gustav:
2012-01-28 19:51:07
Spontana reaktioner efter att ha sett VIK-Malmö:

1: Fiaskot är fullbordat. Rensa bordet, skicka Nyman snarast möjligt!

2: Låt den nye sportchefen skicka de värsta syndarna, i mina ögon JLGP, Heed & Dragan snarast möjligt och påbörja förberedelserna inför nästa säsong redan nu.

3: Anställ en mental coach/psykolog som kan hjälpa laget med sina hjärnspöken. Känns dock nästan för sent då säsongen redan glidit oss ur händerna..i år igen. Fatta att vi numera är ungefär lika bra som Troja för andra året i rad!!

George:
2012-01-28 19:51:38
Är det bara jag som tycker att Barta är helt oduglig? Snubben har ingen hockey i sig. Kan inte leverera en passning. Sparka fanskapet.
Tri-x:
2012-01-28 19:55:56
George: ja det är bara du.
Sven:
2012-01-28 19:56:33
Gustav. Jämför inte Dragan med Sean Pierre och fröken Heed tack. Klasskillnad! Dragan har varit lagets främste forward de senaste matcherna precis som Johan påpekat. Bottennapp idag precis som övriga laget. Med undantag för Den nye anfallaren. Men han blir nog förstörd snart även han. Här kan ingen lyckas.
Irene:
2012-01-28 20:02:05
Vet inte varför min kommentar var så stickande, men enligt Sven åke Svensson som är nära vän med mig så finns bara ett C på en tröja och ska ngn ta över så har kapten lämnat antingen för en långtidssjukskrivning eller för ett annat lag. Så jag kan sätta hela Sverige på att Linus har lämnat. Och idag va han febrig....
CTG:
2012-01-28 20:02:41
Orkar inte läsa igenom alla inlägg, men till dom som undrar över Linus Klasens "C" på bröstet. Eftersom han inte var med så får en Assisterande "A" fylla hans plats. Det är därför man har assisterande lagkaptener. Med andra ord, dom har sprätt bort ett A och satt dit ett C. Det betyder inte att han har blivit sparkad eller såld.

Sen kan faktiskt en lagkapten ändras mitt under en säsong. Om inte spelarna är nöjda. Det är ingen big deal. Så ta av er foliehatterna igen och inse att Malmö var värdelösa idag.

Och ställ in er på en smärtfylld Måndag. Risken finns att Rögle kör över Malmö efter noter.

Ska vi säga 0-5 på Måndag? suck it
Gustav:
2012-01-28 20:04:00
Sven>> Möjligt att jag är lite hård mot Dragan, visst, han är betydligt bättre än JLGP och Heed. Dessa två bara måste bort (särskilt JLGP!)..men idag hade Dragan inte många rätt iaf, tyckte han utmärkte sig i negativ bemärkelse! Tycker överlag att han är alldeles för omständig och är ingen spelare jag vill se i Malmö nästa säsong.
Micke:
2012-01-28 20:07:43
Jag har två årskort som skickas tillbaka till kansliet på måndag. Oavsett hur det går resten av säsongen, kommer de inte att förmyas nästa år. Vi har ändå inte varit på Arenan sedan i Oktober. T o m min sambo som inte ens är intresserad av hockey, undrar varför Redhawks spelare är så långsamma och ointresserade... Ja, vad svarar man på det. De har kanske för lite i lön...

Att visa sådan brist på arbetsmoral fötjänar inte mina pengar i alla fall... Synd att man inte kan reklamera produkten bara... Naturligtvis skiter Redhawks i att vi två returnerar och inte förlänger årskorten nästa år. Men skulle några tusen göra likadant, skulle det nog bli annat ljud i skällan. Det handlar om pengar, inget annat...
LG:
2012-01-28 20:11:04
Bra jobbat!

Nu ökade möjligheterna att vi får fler kulturarrangenang i arenan nästa vinter....
Tri-x:
2012-01-28 20:12:33
Micke det blir inte bara dina två årskort dom förlorar nästa år jag har också två kort som inte skall förnyas nästa år.
Och av det man läser och hör av folk så är det många som nu inte orkar se mer av dessa ointresserade sk proffs.
Irene:
2012-01-28 20:20:11
CTG: Lär dig lite mer om hockey, ingen kan ta c om det inte handlar om en längre tid.
Tor:
2012-01-28 20:24:49
Skott på mål är statistik som ljuger. Ett målchans behöver inte nödvändigt vis vara ett skott på mål. Exempelvis Kollars väldigt öppna läge i mitten av första perioden.
TheBoris:
2012-01-28 20:27:16
Oj,oj,oj...JLGP måste dela säng med någon i MIFs styrelse.
Han är SJUNDE back men får spela forward...ha,ha....och så lämnar man Lazo hemma. Detta kan bara hända i Malmö....Jag spyr galla över dessa inkompetenta tränare/ledare.
Snack om att "mobba"/frysa ut spelare...
Vad har Lazo gjort för fel? Har han fått chansen att spela 10-15 matcher och visa sitt stora hockey-hjärta?
Nej, istället låter man en j-a avdankad & petad back spela som forward....som inte fick kontrakt i någon annan klubb!!!

Jag kan inte förstå att det finns så dåliga ledare och ännu sämre styrelsemedlemmar...ha,ha....må ni brinna i h-e.

Känns detta igen inom SOCIALDEMOKRATIN?
Alla är helt paralyserade och skeppet sjunker djupare, djupare, djupare....
Hela Sverige vet var problemet finns MEN inte SOSSARNA (OCH MIF)

Hbg:
2012-01-28 20:36:27
Linus klar för Dif
Clapton:
2012-01-28 20:44:59
Irene//
Eftersom dom inte kan SPELA hockey så kanske dom inte heller är så insatta i reglerna runt C:et. Men ett är säkert: Ett vanligtvis uddlöst Mif var änn mer uddlöst utan Klasen. Han behövs faktiskt.
Helminen:
2012-01-28 21:23:20
Gustav hur tycker du det gått med alla sparkade tränare sportchefer i Malmö dom senaste åren?? När har vi byggt långsiktikt?? Ja vi har en budget på 37 miljoner det är sjukt mycket och visst det är dåligt att ligga 9a absolut, du sågar Dragan visst Dragan kan vara upp o ner, men vi tar en som Alvarez jag hade högre förväntningar på honom har också varit upp och ner jag är förövrigt stort fan av Alvarez. Men som Johan skrev ge Meyer chansen hellre ser jag honom än en oinspirerad Ciernik, för övrigt vill jag se Lill burra inför nästa säsong, vad är det som är skit snack?... Berätta då för mig när Malmö byggde långsiktigt? Oavsett om man haft en budget på 10 miljoner eller 37 miljoner har vi aldrig byggt långsiktigt annars kan du berätta för mig när vi gjorde det? För övrigt håller jag med dig om att alla nyförvärv inte lyckats, och att dom är överbetalda, men spelar Nyman? Det är bara att gå tillbaka i tiden vi har värvat etablerade tränare men alla har fått gå varför?? för i Malmö kräver man reslutat direkt man ser inte långsiktigt sen spelar det ingen roll om Jussi eller vem som tränat/ varit sportchef i Malmö jag hade stått bakom dom i alla väder. Slutar Malmö med att sparka år efter år och bygger en bra stomme och låter tränare sportchefer jobba säga tre säsonger så tror jag Malmö är tillbaka i elitserien men att sparka efter varje säsong är att börja om från ruta ett hela tiden då blir det nya tränare nya spelare ny sportchef och sen gäller det prestera direkt annars kräver vissa av oss fans att man ska sparka sportchef eller tränare igen så är det att börja om igen, visst du kan kalla mig vad du vill det spelar mig ingen roll, men du borde inse att så har det sett ut i vår förening dom senaste 10 åren......oavsett budget.
catami:
2012-01-28 21:34:19
C - Lagkapten

Jag är ganska säker på att klubbarna gör som de vill när de utser lagkaptenen. Jag har sökt men kan inte finna några bestämmelser runt detta. Vill man, kan man byta lagkapten flera gånger innevarande säsong som jag förstår det.
I Malmö kanske det är så att Klasen frånsagt sig kaptensbindeln, svårare än så behöver det inte vara.
I Leksand är det Prestberg som är kapten, trots att han inte spelat många matcher den här säsongen.
kaka:
2012-01-28 21:37:00
observera att mariestad släppte till 10 skott medans malmö släppte till 16.
:
2012-01-28 21:38:35
Ahlgvist TPS-Timrå
Ingo:
2012-01-28 21:41:40
Om inte ordinarie kapeten i detta fal Klasen spelar , så måste givetvis någon annan ta över kaptenskapet i de matcherna inte ordinarie kaptenen spelar svårare är det inte

CTG:
2012-01-28 21:42:37
Irene: Ochvad säger att Klasen inte kommer vara borta en längre tid? Regelboken säger att en lagkapten ska bära ett versalt C eller K tydligt på framsidan av dräkten. Det kan vara som så att Malmö vet att han kommer vara borta några matcher och gjort ändringen på dräkten enligt regelboken för att det inte ska uppstå några frågetecken?

Personligen tror jag att han har blivit borttagen rollen, för han är ingen ledare.

Hockey kan jag, nu är du utbildad. Gå och ställ dig i köket igen.
Mikael:
2012-01-28 21:45:34
Intressant det där med C:et på Green samtidigt som Klasen "vilar" tre dygn innan transferfönstret stängs.
Självklart är Green tänkt som kapten resten av säsongen annars hade han aldrig fått bokstaven på bröstet.
Däremot kan det som sagt bero på att Klasen helt enkelt inte vill vara kapten längre men med tanke på omständigheterna smyger sig en tanke in om en transfer de närmaste dagarna.
Såga mupparna längs knävecken samnt skänk skåne till Danmark:
2012-01-28 22:01:14
Tja Mif Muppar nytt inlägg från tälje.MR Madhawk tack för senast rörmokaren is back.Nymans telnr:070-3823700
Andersson # 66:
2012-01-28 22:02:19
Per Thomsen //

Vänligast, kan du berätta för mig vad det är som gör att MIF i din värld tar en PO plats? Nu vill jag höra en realistisk tankegång här.

För med ögona öppna så ser vi ett lag som inte vinner borta, inte mer än 2 matcher i rad och överlag skiter i att spela som ett lag skall göra. Ger man allt för att vinna matcher? Kan du ärligt påstå att man gör detta?

MIF förlorar inte för man har oflyt, det är inte bara och blicka mot nästa och "skita" i denna. När du säger detta så blir jag ganska orolig, du ser alltså inte den röda tråd som funnits i år? Den som gjort att vi antagligen är Sveriges största fiasko någonsin, sett till lagda pengar och satsning.

Och varför skulle det komma ett ryck eller en vändning nu när det inte gjort det tidigare? Spelarna brinner inte tillräckligt för det här för att de ska gå vägen, så enkelt är det.

MIF är otroligt sorgligt. Mitt Malmö hjärta fortsätter knivhuggas.
AT:
2012-01-28 22:11:29
@Rrrickard

Säger bara Lund Giants, framtidens förening i sydvästra Skåne! Lägg dina sponsringspengar där och du får massor av exponering.
Henrik:
2012-01-28 22:15:14
Men hallå ni som säger att Klasen blivit fråntagen kaptens bindeln kan fara och flyga! Hur många ggr i tex fotbollens värld byter man inte kapten! När man tex byter ut lagkaptenen för en annan fotbollsspelare??! OMG Jävla muppar!
Dem som är ASSISTERANDE LAGKAPTEN, tar över kaptensbindeln NÄR den ordinarie kaptenen INTE kan spelare DÄRFÖR heter det ASSISTERANDE KAPTEPEN! DAHHHHHHH

MUPPAR
Elle - Lund:
2012-01-28 22:15:51
En förlust mot Rögle borde innebära slutet för många spelare inklusive Tavola och Nyman!
Niklas:
2012-01-28 22:16:19
& efter några matcher med tillfälligt liiiite positivare kommentarer så skall alla återigen avgå ikväll ser det ut som. Cirkusen fortsätter =).
Sherwood:
2012-01-28 22:39:29
Malmö har allsvenskans i särklass sämsta backuppsättning. Förmodligen skulle man kunna byta ut samtliga och sätta in junioruppsättningen och den skulle presterat bättre! Det är bara att räkna antalet fel och missar som som backarna begår. Utan ett tight försvar vinner man inga matcher! Hur j-a svårt ska det vara att fatta? Varför byter man inte ut spelare som håller för låg niva?
Fröken:
2012-01-28 22:54:03
Det första som borde rensas ut från Redhawks är alla så kallade supporters. En större hög med gnällspikar finns ju knappt. Säger inte att Malmö är bra och de presterar inte hockey efter de (extremt) uppskruvade förväntingarna som vissa givit laget. Tycker inte att det är rätt och riktigt att de får en sån enorma budget att leka med men under de förutsättningarna som råder så får man leva med vad vi har.

Jag önskar verkligen att de flesta kan knipa käft och visa lite tålamod och med tålamod (kolla gärna upp ordet i en ordbok) så menar jag mer än 1 säsong! Det tar tid att bygga nått bra och troligtvis så lär en del av spelarna försvinna till nästa säsong men skäm inte ut er (alla så kallade supportrar) genom dåligt uppförande för då vill väl ingen spela för oss? Säsongen har inte blivit vad vi önskade men den lär inte sluta bra om alla så kallade supportrar ska bua ut, kasta glåp-ord eller uppträda som surkål. STANNA HEMMA o BYT LAG ATT HEJA PÅ, så att vi slipper er. Kvar blir kanske bara ett fåttal personer men vi sviker inte även om laget (ibland) sviker oss!
malmöit sedan 1988:
2012-01-28 22:58:58
>>>>> FRöken du verkar ju helt jävla dum i hela huvudet, JÄVLA IDIOT
:
2012-01-28 23:13:53
Henrik kl 22:15
Du har fel där assisterande får inte C på bröstet när den ordinarie kaptenen är borta om han inte är långtidsskadad, utan dom spelar fortfarande med ett A på bröstet..
Andersson # 66:
2012-01-28 23:14:40
Se där ja, där hade vi en till som inte riktigt fattat det här med att MIF är en katastrof och vilka krav det blir på en klubb som pyntar in 35 millar i årsbudget.

Ärligt talat Fröken, vad exakt vill du ha tålamod med? Nämn gärna något, tycker du det finns något som är värt och ha tålamod med?

Gissar att motståndarna dock håller med dig, MIF får väl gärna ha tålamod i att vara usla framöver för då plockar man fortsatt enkla treor mot ett lag som inte vet vad vinna går ut på och hur man maximalt får ett lag att nå det mål man vill.

Istället för att slänga onyanserad skit mot folk så kanske du skall ta och titta dig själv i spegeln och läsa vad du själv skriver, jämför det med hur det ser ut så kanske du får en hum om hur ute och cyklar du är? Hoppas kan man ju iaf.

Tack och godnatt.
Trött Jävel:
2012-01-28 23:17:31
Äntligen hemma efter sett matchen på plats.
Det var inte bara första prioden som sänkte MIF,VIK klädde av oss totalt.Dom flinade efter varje avblåsning hela matchen...
Vi var inte ens nära.
Spelar väl förfan ingen roll vem som är kapten i det här laget.
Spelarna skulle haft med sig cyklop och snorkel - DOM FICK FAN ÅKA I PISSRÄNNAN HELA MATCHEN.
/Aldrig mer bortamatch
HockeyExperten från BandyKlubben:
2012-01-28 23:24:39
Det är - någonting som inte stämt hitills/någonting som behöver ändras på

Hur ramlade Hugo på Nyman? Visste Stenbäck att Stefan kände till "Strumpan"? Hur kunde Stenbäck acceptera någon som kallas "Strumpan"? Kände syster Uggla till att brodern i A.
var en sjuhelvetes d - l på 1) ishockey 2) Whisky ? Har Percy köpt för små ölglas till Kinneviks snapsar?

Tja för den som inte tröttnat redan en ny chans till Söndagsfylleri här hos Johan
Tri-x:
2012-01-28 23:31:08
Fröken är ett troll från Ängelholm som trivs med vad han ser.

Folk här inne måste inse att minst hälften av dom som skriver här INTE håller på Mif.

Så fort rbk har vunnit en match och Mif förlorar så poppar här upp 3-5 troll från dynghålet från norr.
Misse:
2012-01-28 23:36:27
Lilla FRÖKEN Klasen orkade inte spela...
Leif Strömberg:
2012-01-28 23:45:01
Hej tänkte bara kika in o säga att jag mår som en Prins! Aldrig mått bättre i hela mitt liv.
På Plats i Rocklunda:
2012-01-28 23:46:42
Några tankar om Mif i kväll,släppte in 5 mål ett bortdömt efter 13,00min ska det vara 3-0 inget händer ingen timeout i första perioden/inget byte av målvakt efter den starten i första
Sen att Mif står helt stilla och pinchar när Vik anfaller,det ser ut som att man inte orkar(sega ben och dålig ork )tyder på dålig försäsongsträning,och passningarna sitter inte på bladet och man spelar runt i stället för att spela snabba pass framåt,saknar förstapasset från backarna som är viktigt för att få ett eget spel
Hock......:
2012-01-29 00:00:36
Tri-x förr i tiden fanns det naturisbanor - Du förstår inte vad Du läst.

Sov Gott
:
2012-01-29 00:09:31
Tri-x förr i tiden fanns det naturisbanor - Du förstår inte vad Du läst.

Sov Gott
Fröken:
2012-01-29 00:47:43
:D

Tur att ni gillar mina inlägg här. Ja, jag förstår att ni tycker att det låter konstigt att säga att man ska ha tålamod. Men frågan är, hur mycket kommer det att hjälpa laget om vi sparka bort alla som de många gnällspikar här vill, plus allt hån mot individer som skrivs här, vad hjälper det vårt lag? Antar förstås att de flesta som klankar och hånar inte är malmö supporters kanske.

Jag personligen tyckte det var fel när Strömberg sparkades som tränare, återigen visar organisationen Redhawks att de inte har kontroll på händelserna och de låter fel personer vara kvar och fel personer får ta skit. MEN! Även om jag som supporter inte håller med i allt som händer på och utanför isen så ser jag fortfarande ingen anledning till att håna och leka surkål.

Kan vara att ni som tycker att tålamod är fel och att det är ni som älskar när Malmö köper nya spelare och som hela tiden ställer skyhöga krav på laget att prestera direkt och med en gång, helst ta SM-guld imorgon. Jag vet att det fanns en del fans som innan säsongen började var stora i truten och trodde att Redhawks skulle kunna åka på en skridsko igenom Allsvenskan. Sånt funkar inte, inte ens med en 100-miljoners budget hade det funkat.

Sen finns det vissa här som är lite mer realister och som inser att ett lagbygge tar mer än en säsong. Dock finns det många individer i Redhawks som inte presterat vad man önskat och begärt och såklart skulle de ansvarig i Redhawks organisation göra något åt detta och det är tråkigt att det inte funkar, men det som stör mig är återigen alla supporters som bevisar sig vara något helt annat än supporters som om och om igen genom sina inlägg här hånar spelare och andra Redhawks supportrar. Tråkigt och beklagligt.
ända in i kaklet:
2012-01-29 00:56:00
kom igen nästa år...ni har alla förutsättningar att bli ett elitserielag.. satsa igen på babyhawks och ha tålamod. för eller senare är det er tur. vi syns i eliten..ÖHK
-:
2012-01-29 02:20:30
Tycker så grymt synd om fansen och framförallt dig Johan! Helt galet vad dåliga malmö är;O
niklas jönsson:
2012-01-29 02:53:41
Mif är ett minne blått, jag tycker att i fortsättningen struntar vi att stötta dom, istället fokuserar vi stenhårt på MFF som har ett sjukt spännande lag på gång.
Olli SK:
2012-01-29 04:15:45
Linus Klasen klar för Elitserien. Kom ihåg var ni hörde det först!
Örnan:
2012-01-29 05:23:10
Var på plats och kolla idag, sällan har jag sett ett lag så utspelat som mitt kära malmö var i 1a perren.
Tri-x:
2012-01-29 08:22:20
Ööööhhh du " Hock...." du förstod inte att jag svarade inte dig.
Sov gott själva och försök nu rensa skallen när du vaknar.
Janne b:
2012-01-29 10:34:11
Detta va inte roligt att se
Heavy Metal:
2012-01-29 10:48:35
Ni gnäller om att alla kommer in här och hånar er...
Inte konstigt när ni va så jävla kaxiga innan att ni var ju garanterat en plats i kvalserien...
Det kan ni inte skylla på ert sk "lag" eller vad det är...
Det va ni sk supportrar som var kaxiga inte "laget"..
Förresten behöver ingen håna er det sköter ju er ledning så bra själv.

NU KROSSAR VI ER PÅ MÅNDAG..

FORZA RÖGLE I MED OCH MOTGÅNG..

Tippar 1-5
Trollet från dynghålet från norr:
2012-01-29 11:04:59
Ses i morgon :) Och vinner Troja mot Almtuna idag är ni tia!!
Helminen:
2012-01-29 11:13:21
Andersson#66 det spelar ingen roll vilken spelarbudget Malmö har man alltid press på sig.. du kan gärna tala om för mig sist vi hade tålamod i denna förening? samma sak är det år ut år in sparka och sparka och åter sparka tränare/sportchefer/spelare. Sen kan jag hålla med dig om att spelarbudgeten är hög. Man hade kunnat bygga betydligt billigare och säkert haft sammma position i tabellen, Men det hade ändå skrivits negativt om Malmö sparka sparka sparka. gå tillbaka till förra året eller är det glömt? vad skrev alla här inne på bloggen?? sparka Sallbring R.Olsson och allt skit man kalla dem. Vi kan till och med gå tillbaka dom senaste 10 säsongerna det finns inget tålamod. Det är kanske dags och tänka långsiktigt i denna förening utan och sparka hela tiden.
1:
2012-01-29 11:22:25
Malmö.. Sveriges största pajas förening!
# 2 Eldebrink:
2012-01-29 11:28:00
Robban för fan - skit i den där pajas-klubben och kom hem nu.
Pågafan:
2012-01-29 12:11:20
Hela Sverige skrattar (så in i helvete)!
DIF:
2012-01-29 22:09:28
Går en massa rykten på twitter om att Klasen ska vara nära Djurgården. Någon som är insatt i detta?
Bonzon:
2012-01-29 22:24:08
tröga backar..tröga backar...
Boogie woogie:
2012-01-30 13:54:30
Bogey team heter det. Så du vet till nästa gång Malmö möter ett sådant gäng.
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Resepartners
Stellans
Hockeyutrustning tryggt, billigt & bra - Hockeypro.se
Ämnen
Sök i bloggen
Dreamteam Allsvenskan