Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter Till förstasidan
André Burakovsky nära Frölunda
2012-11-13 13:11:00
André Burakovsky kan snart vara en förlorad spelare för Malmö Redhawks.
Locktoner hörs. Rejäla sådana. Från elitserien och Frölunda.
- Jag säger ingenting om André. Det blir bäst så, säger Robert Burakovsky, pappa till André.

Robban vill givetvis inte säga det faktum att André Burakovsky är i stort sett klar för Frölunda till nästa säsong.
Frölundas kommande tränare, Roger Rönnberg, är stormförtjust i André och man för redan en dialog med Andre Burakovskys agenter Patrik Aronsson och Patrik Carnebäck.
Detta enligt säkra källor från flera olika håll till MrMadhawk.se.

Situationen är svår.
Roger Rönnberg har inte presenterats som ny tränare för Frölunda och kommer därför inte ge någon kommentar. Men han har redan börjat se över vad han vill ha i sitt lag inför kommande säsong.
På önskelistan ingår förutom André Burakovsky även Moras back Mikael Vikstrand och SSK-backen Emil Djuse, som gör en kanonsäsong. I Djuses kontrakt med SSK finns det en elitserie-out mellan säsongen 12/13 och 13/14.
Frölunda har kommit långt och har i stort sett muntliga uppgörelser med både André och Vikstrand klara. När det gäller Emil Djuse finns där andra klubbar med i bilden, enligt uppgifter till MrMadhawk.se.

Vi är i ett väldigt tidigt skede av silly seasion 2013/2014, men det händer saker ute i klubbarna redan nu. Och en av de mest aktiva är Roger Rönnberg. Som vill förändra saker i Frölunda tillsammans med sin assistent, Robert Ohlsson.
Det ska inte bara vara färdiga spelare. Utan det ska in yngre spelare med talang, som kan blomma ut med stort förtroende, där man inte ska vara rädd för att misslyckas. Där man ska få lov att göra ett misstag som ung spelare utan att man blir petad direkt.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Bloggen avslöjar
Match
Daniel:
2012-11-13 13:18:45
Nu har Patrik något att bita i.

URL: http://www.insaneatm.com
sterner:
2012-11-13 13:19:57
Då behöver vi ju inte lägga mer krut på Andre. Ner i j20 med honom och upp med en som vill spela för Malmö .
Tysken:
2012-11-13 13:21:46
Sterner: Helt rätt! Bättre att ta upp Kellman då..
Julan:
2012-11-13 13:23:06
Synd att förlora burra till fusklunda men men tyvärr är de så i sportens värld.!
Oliver:
2012-11-13 13:23:13
Tråkigt för er, börjar redan nu lida över att Djuse försvinner nästa säsong om det fortsätter.
Berra B:
2012-11-13 13:26:03
Även om jag inte är Malmö supporter så kan jag inte förstå vad han ska göra i Frölunda. Han kommer ju knappast få lira PP där nästa säsong. Då måste det vara mycket bättre att stanna i Malmö!
K:
2012-11-13 13:26:07
Är det inte lite dåligt omdömme av Rönnberg? Jag hade som klubbledare blivit vansinnig om jag skickade iväg unga grabbar till ett juniorlandslag där en landslagscoach med ena benet hos en konkurrent försöker värva dom. Nu håller jag inte på varken Malmö, Mora eller Frölunda. Men jag kan tycka att Rönnberg går över gränsen om han inte kan hålla isär sina uppdrag.
Ruda:
2012-11-13 13:33:45

Kanske bra för Burra då det inte riktigt verkar lossna i MIF,s
A-lag?
Tysken:
2012-11-13 13:38:44
Han spelar fortfarande alldeles för egoistiskt, det passar inte i Malmös kollektiva tänk och lär inte funka i ES heller.. Han behöver nog slipa bort det innan han tar ett sånt steg, men det är hans val och det får man respektera!
RS:
2012-11-13 13:41:09
Tror pojken att han ska få spela mer i Frölunda....? Inte särskilt intelligent. Är väl bättre att kämpa på i Allsvenskan och Malmö och se till att få ordentligt med speltid här. Är ju mer utvecklande. När han väl kommit dit, så kan han ju ta steget upp till elitserien.
Mattias (Teus):
2012-11-13 13:43:34
sterner: Man kan också se det som att det är sånt som händer för HA-lag och att man får göra det bästa av situationen. En spelare som behandlas på ett rättvist sätt är troligtvis mer villig att återvända i framtiden.

Men aldrig kul när sånt kommer ut under säsongen.

Ruda: Han är bara 17. Ge honom tid.
Subjektiv:
2012-11-13 13:44:04
Håller med K till 100%.
Burra är bara 17 år, så varför inte låta hhonom spela i J18.
Illojalt både av Burra men framförallt av Rönnberg.
FrölundaTobbe:
2012-11-13 13:53:55
Rönnberg gör väl inget fel ? Han vill ha Burakovsky i Frölunda när han tar över som tränare :) . Jag ser inget fel i det . Han vill inte spela i Malmö helt enkelt .
Anonym:
2012-11-13 13:59:15
Då ska vi uppfylla hans önskan! Pantern nästa!
Fjanterier:
2012-11-13 13:59:22
Om det stämmer kan de skicka honom åt fanders med en gång. Inte mer än j20 spel för den grabben i sådana fall. Om han väger för lätt i allsvenskan nu, vad gör han inte i elitserien då. Hoppas detta är ett skämt annars är grabben korkad deluxe
Objektiv 2:
2012-11-13 14:04:11
Frölunda Tobbe: Det är ingen som förväntar sig att du skall göra men tanke på ditt nick.
Vänd på kuttingen och se det ur vårt , Moras och SSK synvinkel.
Då kanske????
FrölundaTobbe:
2012-11-13 14:08:25
Vad är felet egentligen ? Rönnberg skall träna Frölunda nästa säsong . Frölunda har förmodligen sagt till honom att han får skriva muntliga avtal med spelarna han vill ha i laget .
Kålle:
2012-11-13 14:11:57
Skriva muntliga avtal?
Så kan bara en äkta göteborgare uttrycka sig...
FrölundaTobbe:
2012-11-13 14:13:53
Vad har du emot göteborgare ? Vi gör inget fel :) Ni i Malmö gjorde åt mycke pengar förra säsongen haha . Pinsamt .
S:
2012-11-13 14:14:15
Haha, gå till Frölunda André och vänta i 5 år innan du får chansen att spela Elitseriehockey. Titta bara på Collberg. Vad spelade han för minuter tidigare under säsongen? 2-3 Per match?
Lars:
2012-11-13 14:14:59
Det är pappa som styr och ställer
Nick :
2012-11-13 14:15:42
Håller med Sterner och Tysken , frys ut André ...ner i J20 med honom nu... NU !!
FrölundaTobbe:
2012-11-13 14:17:16
Hur bra var Collberg i Frölunda då ? Han var ju osynlig . Han måste ju visa att han kan prestera och göra poäng .
Tysken:
2012-11-13 14:17:19
Nick: OM det är sant och klart ja.. Då har vi ingen användning av honom och då är det bättre att Storm och Hetta får istiden och får visa att dom vill vara kvar!
Ja Jävlar:
2012-11-13 14:19:04
Tyvärr Mif..

Ni kommer även att tappa R.Andersson till nästa år.
Som bekant så har man inte varit rädda om sina egna Juniorer.Och troligen inte i fortsättningen heller.
Nick:
2012-11-13 14:19:41
// Tysken

Vi skulle stått i båset...vilket radarpar vi skulle va ..hahah
Tysken:
2012-11-13 14:19:42
FrölundaTobbe: Hur tror du då att Burra kommer att klara sig med sina pucktapp vartannat anfall?

Nej, nu är det dags att SKRIVA några muntliga avtal känner jag ;-)
Kråkan:
2012-11-13 14:19:57
Frölunda ska inte gnälla på MIF vad gäller att slösa pengar. Den klubben går snart i konkurs. vad gäller Lill-Burra, så måste vi acceptera att vi inte längre tillhör toppen av näringskedjan i hockeylandet......
Anonym:
2012-11-13 14:20:59
Nej, nu tror jag att jag ska gå och skriva mig ett muntligt avtal, i sann göteborgsanda.
FrölundaTobbe:
2012-11-13 14:21:12
Kråkan : Jo Malmö var ju nära att gå i konkurs , så du kanske borde hålla tyst . Frölunda kommer inte gå i konkurs . Och vi spelar i Elitserien . Vilken serie spelar ni i ? Allsvenskan haha
Kråkan:
2012-11-13 14:21:49
Vi HAR inte behandlat våra junisar speciellt väl tidigare. Men Lill-Burra och Nr 75 kan inte gnälla...
Tysken:
2012-11-13 14:22:53
Nick: Ja men du får ta hand om presskonferenserna medans jag tar en grogg i Percy's!
Andersson # 66:
2012-11-13 14:25:22
Ja jävlar //

Vi har väl precis börjat lära oss? Rasmus har tagit för sig rejält, varför skulle han vilja pga för lite speltid?

Det är en annan sak ifall man vill lämna för en större klubb, högre upp.

Beklagligt ifall Burra vill lämna tycker jag, det hade väl gynnat han mer och spela kvar i MIF ett tag till kan jag tycka.

Att frysa ut han tycker jag är riktiga dumheter, behöver vi dålig publicitet i detta läge? Inte direkt va?

Skulle han göra klart med Frölunda, ja då är det en annan sak ifall man väljer och satsa på andra, men frysa ut är helt fel väg och gå.

Hur mycket kommer André få spela i Frölunda?

Det är lustigt att Göteborgarna har en tränare som coachar laget nu, samtidigt har man en annan som redan värvar spelare till nästa års.

MIF har varit kaos men Indians sköter fan inte sina kort klockrent heller, det kan man inte påstå.
Ja Jävlar:
2012-11-13 14:25:52
Nick o Tysken.

Låter trevligt,vem ska vara Taavola och vem ska vara Strömberg :)
Gösse:
2012-11-13 14:26:11
Håller med att om Burra är klar för frölunda ska han inte spela då ska man satsa på en som vill spela i redhawks.
Sen kommer han nog få problem att platsa i ES för han är ju ingen topp spelare i redhawks än vist han är lovande
Andersson # 66:
2012-11-13 14:30:01
Sen skall jag lägga till, klart man förstår ifall killen vill uppåt i karriären. Men ta det lite lugnt hade ju inte heller skadat han.

Ett år till i MIF åtminstone, som Sly sa. Det hade nog gjort han mest gott.

Sen ifall han vill vidare och klubben fortsättningsvis - högst troligast ligger kvar i HA, ja då är det inte mycket och göra. De Hockeyallsvenska lagen är mer eller mindre farmarklubbar ifall man inte tar sig upp.

Där ligger Leksand också i farozonen, går man inte upp så riskerar man och tappa sina spännande spelare.
FrölundaTobbe:
2012-11-13 14:30:05
Andersson # 66:
Kent Johansson har ju redan fått veta att han inte skall få vara kvar efter den här säsongen . Så då är det väl bra att Rönnberg börjar bygga hur han vill att hans lag skall se ut . Annars kan ju spelarna gå till andra klubbar .
Thomas:
2012-11-13 14:31:55
Ner med burra i juniorlagen.
Han kan värma upp målisen!
Nick:
2012-11-13 14:32:18

//Tysken

Inga problem :) Jag kör Tavvola varianten ... Bara att se lite butter ut och kaska ur mig dom "vanliga" meningarna som brukar komma ut Tavvolas mun :)
Skål Tysken, jag hinner nog upp till Percy´s efteråt ska du se. :)
DIF:
2012-11-13 14:35:25
Haha ska nog skriva ett muntligt avtal nu
Andersson # 66:
2012-11-13 14:36:13
FrölundaTobbe //

Jo det vet jag och det räknade jag in i ekvationen också. Rätt märkligt att man går ut med att tränaren inte kommer sitta kvar precis innan säsongen börjar, och sen presenterar man ett nytt namn, mer eller mindre.

Hela grejen går säkert till efter boken, det betvivlar jag inte men jag tycker som sagt din/er klubb har en del märkliga saker för er också.

Men det är ju min åsikt.

Vill André ta steget så är det ju hans fria val, så är det.
Ja Jävlar:
2012-11-13 14:37:56
Andersson#66

Du har rätt i det du skriver,MEN vem hade trott att "Burra" redan nu skulle se sig om,samma kommer att gälla Andersson.Klart att dom inte ska vara besvikna för dessa minuter dom får spela,men det finns så mycket "folk" som lockar bort lovande juniorer från Mif.

Andersson har tagit för sig rejält helt rätt,men han fick ju chansen mot Örebro och han tog den,men han har ju inte spelat så många matcher ännu.En längre dipp på Andersson,sen är han bänkad.

Och hade ekonomin varait bra i Mif,då tror jag inte att varken "Burra" eller Andersson fått spela så mycket.




FrölundaTobbe:
2012-11-13 14:38:07
Tror det kommer bli bra med Rönnberg . Men tänker han bryta kontrakt med vissa spelare i klubben ? Om han vill ha in unga spelare och att dom skall få spela mycket . Så måste ju några bort . Malmö Redhawks har också haft mycke märkliga saker för sig .
Ada:
2012-11-13 14:44:17
FrölundaTobbe:
Kan man bryta ett muntligt skrivet kontrakt?
Jag menar, det är ju som att ha både hängslen och livrem.
Så det tror jag inte går...
Andersson # 66:
2012-11-13 14:44:29
Ja jävlar //

Helt oväntat är det väl trots allt inte? Som jag minns det så fanns det intresse för Burra och Rasmus efter förra säsongen med, men då lyckades Sly övertala och skriva på nytt.

Vilket ju inte gjort dem något negativt direkt?

Nej men han blir bättre och bättre, finns ingen anledning och plocka bort han från laget. Framförallt inte när det dippar, det är då man skall ge de yngre spelarna rejält med klappar på axeln. Det är inte konstigt ifall man är ojämn när man är så pass ung.

Så nej, jag tror inte alls han är bänkad ifall han gör en dipp.

Det sista håller jag inte alls med om heller, Sylvegård basar och bygger. Oavsett ifall ekonomin sett bättre ut så betvivlar jag inte att Patrik stått för samma tänk. Han är ju i princip den enda personen som insett vilken väg klubben måste ta, för att någon gång bli framgångsrikt igen.

Lämnar Rasmus framöver så är det knappast pga för lite speltid eller så, det kan jag inte tänka mig.
Apan:
2012-11-13 14:46:56
Burra är topp fem rankad prospect i världen. Enligt tsn. Så klart att elitserielag vill ha honom o rönnberg om någon lär ge unga lirare speltid. Synd att Malmö inte kan hålla lirare kvar men lösningen är att ta sig upp i elitserien eller ge Tex Andersson mkt istid ;)
JanneH:
2012-11-13 14:47:44
Om Rönnberg är så förtjust i Lill-Burra så kan vi väl räkna in honom som klar för JVM då?
Andersson # 66:
2012-11-13 14:47:55
FrölundaTobbe //

Visst har MIF haft mycket märkliga saker för sig, det sa jag ju tidigare. MIF har varit kaos och går väl i bräschen för helt surrealistiska saker inom hockeysverige.

Men ni har defintivt inte varit klockrena på senare år. Misslyckade storsatsningar och dålig ekonomi.

Har för övrigt ingen större insikt i era spelarkontrakt så hur Rönnberg gör för att kratta upp för sina adepter, det vet jag inte.

Blir intressant och se hur Rönnberg lyckas hos er, han har inget strålande facit som Elitserietränare.
FrölundaTobbe:
2012-11-13 14:53:04
Vi har iaf vunnit 2 SM Guld på 2000 talet . Det har inte Malmö Redhawks . Får vi inte Henke i målet den här säsongen så går vi förmodligen till final iaf . Så det vore skönt .
FrölundaTobbe:
2012-11-13 14:53:29
" In Henke skulle det stå "
Andersson # 66:
2012-11-13 14:55:57
FrölundaTobbe //

Givetvis har ni det. Jag sa ju på senare år.
Det är bara och titta på var vi ligger och har legat, och vad ni uträttat så ser man skillnaden.

Jag ville bara belysa att Indians har en del märkliga saker för sig i mitt tycke. Sen var det inte mer med det.

Jag tror dock inte ni kommer spela SM final i år. Det finns ett par lag som är bättre trots Duchene, Stålberg.

FrölundaTobbe:
2012-11-13 14:57:07
Som sagt sa jag det blir final om vi får in världens bästa målvakt :) . Han vill ju spela i Frölunda . Så vi får se hur det blir .
Fredrik Nilsson:
2012-11-13 15:06:20
Vi ligger i skrivande stund på en 8:e plats i allsvenskan och har de senaste åren skapat mer rubriker för agerande utanför isen än för prestaionerna (uteblivna sådana förvisso) på isen. Som någon sa, Malmö Redhawks ligger rätt så långt ner på listan över "attraktiva klubbar ", så är det bara.

Visst hade det gjort Burra gott att ta ett år till i AS, killen är ju bara 17 år, men när de större klubbarna i ES börjar med sina locktoner så kan det vara svårt för en junior att stå emot dessa, och svårt för MR att matcha budet.

Men om Burra nu lämnar så vill jag att klubben agerar så att han i framtiden inte är främmande för att återvända, genom att frysa ut honom skulle nog klubben uppnå raka motsatsen.

Samtidigt vill vi ju att bilden av MR ska ändras, att vi tar bättre hand om våra juniorer, så återigen, att frysa ut Burra leder till raka motsatsen.

Wiken:
2012-11-13 15:06:20
Tycker Burakovsky är oerhört överskattad, har jag alltid tyckt. Gillar Sylvegårds tänk, om regionala killar med hjärta för klubben. Men det måste även finnas kvalitet. Som jag ser det besitter varken Burakovsky kvalitet och inte heller hjärta om nu ryktena stämmer.
Andersson # 66:
2012-11-13 15:20:04
Fredrik Nilsson //

Precis det jag också är inne på.

Frysa ut hade varit enormt kontraproduktivt mot den nya bild som Sylvegård försöker ge klubben, och som förhoppningsvis kommer vara den bild som finns framöver under lång tid.

Jag håller med dig i det andra också. Tänker man rationellt så är det ju så det ligger till, det är ingen nyhet och man kan knappast vara bitter på André för det.

Kan tänka mig att han har blivit rätt sugen på att testa högre upp när han ser spelare som Lindholm i Brynäs och Viktor nånting i Skellefteå - för att ta två exempel, får uträttat i elitserien.

Sen får man väl se ifall han är mogen för det när han väl är där, men nog spelar Rönnberg som sådan in i hela biten rätt rejält.

Känns som han hade kunnat stanna kvar i MIF annars.

Wiken //

Är man med och i allra högsta grad har en chans och vara med i JVM landslaget och har elitklubbar efter sig, då finns det ju potential och kvalitet skulle jag vilja säga.

Sen vet man aldrig hur långt det bär men han är ju duktig iaf, annars hade han inte dratt till sig sån uppmärksamhet.
Ruzicka:
2012-11-13 15:24:19
frölunda Tobbe --- Säga att Malmö slarvat bort stora summor pengar är väl som att kasta pil i gummibåt när man håller på frölunda ?
Wiken:
2012-11-13 15:56:32
Andersson #66 //

Det är klart att han har potential och besitter olika kvaliteter. Men jag tycker ändå det varit en oerhörd hype både förra säsongen men även denna, om att han får för lite speltid osv. Visst, förra året fick han ingen ordentlig chans. Men tycker definitivt han haft hyfsat med speltid detta året, utan att egentligen visa något speciellt. Därav tycker jag han är överskattad.

Jämför man honom med Rasmus Andersson är det stor skillnad enligt mig, nu ska man dock tillägga att det är en aning lättare att spela back än forward, då man som forward har en press på sig att producera.
TvePe:
2012-11-13 16:12:35
Oavsett allt annat så är det ju sjukt att Rönnberg läcker detta.

Fult att vara på spelare så tidigt på säsongen och fult att utnyttja sin roll som förbundskapten till det. Lär ju inte precis gynna Lill-Burras möjligheter att få speltid i MIF, och därmed inte heller hans karriär.
Andersson # 66:
2012-11-13 16:48:40
Wike //

Visst är han lite uppsnackad på så sätt också, men det är väl föga överraskande egentligen med det efternamnet? Burra Sr förpliktigar ju onekligen i MIF kretsar.

Lägg på som sagt att han hade elitklubbar efter sig redan efter fjolåret så blir det ju lite extra.

Jag tycker han har börjat ta för sig mer och mer, det har ju om inget annat visat sig i att det rullat in nån poäng här på slutet och i Juniorkronorna så har han ju också visat framfötterna.

Man skall inte glömma att han är 17 år.

I mina ögon en mycket spännande spelare, som jag väldigt gärna hade velat ha kvar i MIF. Men det är ju platsen i näringskedjan som sagt.
Objektiv 2:
2012-11-13 17:03:22
Varför skall ha så brott med att skriva muntliga avtal med Frölunda. Just nu är han i bästa fall en tredje lina spelare i MIF. Han kommer aldrig platsa i ett Elitserielag med slutspels ambitioner. Han är för vek och valpig. Snubblar tappar puckar över hela banan. Killen hade definitivt mått bäst av att stanna ett eller två år till. Som Moderklubb har man mer tolerans med hans tillkorta kommande . Han kommer att få lira J 20 hockey i Frölunda.
Jag är övertygad att Rasmus med Pappa Peter fattar detta, så han blir nog kvar.
Sedan är det så i arbetslivet att har man bestämt sig för att lämna. Brukar de flesta kräva att man går på dagen. Så varför skulle man inte omplacera Burra och låta en kille som Hetta få fullt förtroende. Han vill vara kvar och bygga något. Hans mål gynnar faktiskt MIF, det gör inte Burras.
Dan:
2012-11-13 17:38:15
Åter igen har Malmös supportrar presenterat sig! Frysa ute, flytta ner och snacka skit om sina egna! Inte konstigt att alla flyr Malmö!
Röktbacon:
2012-11-13 17:38:44
Då återstår bara att börja förhandla med Burra om ett nytt (schyst) kontrakt nu. Vill han inte skriva på, så tänker han sannolikt lämna för frölunda, och då tycker jag vi satsar den istiden på någon annan.

Vi skall inte vara taskiga mot Burra men ärlighet mot Redhawks har vi rätt att kräva av Burra.
Fakta en som vet sedan tidigare:
2012-11-13 17:48:01
Så länge Tavola står i båset så kommer ingen ungdom släppas fram.
Han kör på gamla meriter.
Bror Duktig:
2012-11-13 17:51:59
Sista idioten är inte född! Vilken spelare i mif skulle tacka nej till att spela i ES och utvecklas? Detta är verkligheten för alla lag i AS. Om han får lira i Frölundas j20-lag så gör det inte så mycket för de åker cirklar runt mifs.
Objektiv 2:
2012-11-13 18:06:13
Han är för fan INTE tillräckligt bra. Han kommer att nöta BÄNK. Vad är det för utveckling.?

Dan, ditt nya nick är Dan noll koll. Vad yrar du om? Har du någon insikt överhuvudtaget??
Han är idag en LOVANDE junior och gör ett knappt godkänt jobb i allsvenskan. Hur tror Ni att det kommer att gå i Elitserien. Förhoppningsvis bra, men jag tror inte det.

Sedan DAN: Varför skall vi vara lojala mot en kille som i 17 års ålder sticker från sin moderklubb. Han har fått mer uppmärksamhet och istid än vad han förtjänar. Han har fått löfte om att klubben skall satsa på honom nästa villkorslöst.
Sedan är ett av Sylvegårds krav på spelare som skall hit, är att de verkligen vill spela i MIF.
Det vill inte Burra helt uppenbarligen.
Håller med Sylvegård, satsa på någon som vill spela i klubben. Ex, Hetta eller Kellerman.
Lojalitet skall inte vara enkelriktad
Chris:
2012-11-13 18:12:40
Hur många talanger har genom åren dragit till andra klubbar? Malmö är inte särskilt framstående på att behålla sina juniorer!

Jag har full förståelse för att Burakovsky tar chansen, om han nu gör det? Nu är det upp till Sylvegård att leva upp till sina utfästelser! Burakovsky måste ju satsa uppåt hela tiden. Han kan inte lita på att Malmö tar sig till ES inom överskådlig tid. Malmö är ett alldeles för osäkert kort!

URL: http://www.gp.se/sport/1.1128112-frolunda-letar-nya-spelare
ge-be:
2012-11-13 18:12:44
Historien upprepas. Pappa Robert i ES laget Leksand som junis sedan flyttade han till AIK. När sen Mif blev ES lag kom han tillbaks. Sådan far sådan son
Jimmy:
2012-11-13 18:22:10
FrölundaTobbe//

Du lille påg, Frölunda ligger nog mer pyrt till än Malmö, LÄS PÅ ORDENTLIGT INNAN DU YTTRAR DIG. PAJAS !!!
Objektiv 2:
2012-11-13 18:33:19
DAN.
Vad det gäller att MIF inte satsar på sina juniorer, så har du fel igen!!!
Weihager, Hersley,Alvarez, Jadeland, Valdix, H. Gustavsson, Berglund, Dyk och Öhman.
Vill du att jag skall fortsätta eller räcker dessa.
Alla dessa killar har fått rejält med chanser. Undantaget är Gustavsson och Berglund, men det var deras eget beslut, då de ville plugga och spela hockey i USA. De fick kontrakt men avböjde själv.
Så det är inte sant att man inte tar hand om sina ungdomar. Vår ungdomeverksamhet äger tom 33% av hockeybolaget.
Så lägg ner det snacket,det är historia..
Dan:
2012-11-13 19:12:15
Till objektiv 2:
Vad underbart att alla dessa juniorer som du räknar upp nu spelar i Malmö! Toppen! Jag ser fram emot att se dem alla i nästa match! Du är ju helt ute och cyklar!
KalleP:
2012-11-13 19:13:14
Är det bara jag som tycker man ska återinföra övergångssummor inom hockeyn så att man tjänar på att utveckla spelare?

Huddinge sålde Micke Nylander till AIK en gång i tiden om jag inte minns fel för ca 5 millar och kunde köpa en hel allsvensk förstakedja för dom pengarna. Ett bevis att det tjänar att utveckla egna spelare.
FrölundaTobbe:
2012-11-13 20:05:01
Jimmy: Undra vem som är pajas egentligen . Senast jag kollade så spelade ni i allsvenskan . Och ni leder inte ens serien . Frölunda kommer inte att gå i konkurs . Så var tyst din pajas !
Slangen:
2012-11-13 20:43:11
Frysa ut är ju aldrig en lösning på något. Samtidigt tycker jag att det inte kan vara mycket lönt att ha sin bästa talangutveckligsplats utgiven till.. en Frölundaspelare?
Objektiv 2:
2012-11-13 21:04:42
Dan:
Du skrev att vi inte kunde ta hand om våra juniorer, att de inte fick chansen. Därför angav jag bara några namn De spelar inte i laget idag, försök häng med
MIFs Juniorer du kan se i dagens lag är följande. Mathias Persson, Johan Björk, Robin Alvarez, Roger Ohlsson, Emil Carnestad, Rasmus Andersson, Nicklas Jadeland och Jens Olsson. "BARA" 8 stycken, ja f-n vad vi suger.
Objektiv 2:
2012-11-13 21:07:23
Ja just det. 9 med Burra.
BigDan:
2012-11-13 22:40:08
Hoppas iaf att dessa spelare väntar med att signa eller komma överens om dealar tills säsongen är slut.

För SSK, Mora och Malmö har alla chansen att gå upp och då få fortsätta utvecklas i det laget borde vara mer sporrande kan man tycka. Så man inte som Rögle står där med spelare i kvalet som kanske får spela mot sin nya arbetsgivare, ingen bra situation alls.
GusTheDragon:
2012-11-14 00:46:51
Jag är förvisso både Mif-supporter och en stor anhängare av malmös nya satsning men att skryta med att vi är duktiga på att ta hand om talanger kan vi knappast påstå.

Även om vi kan skryta med en himla massa hemvävda spelare i dagens trupp och samtidigt rabbla ett antal namn på duktiga eller mindre duktiga hockeylirare som slussats ut ur malmös juniorlag under åren kan vi väl ändå inte anse oss som duktiga på att ta hand om juniorer.

Många av de spelare som nämnts är definitvt medelmåttor, och väldigt få av dem har egentligen fått några större chanser i Malmö, nog för att de känt på a-lagshockey men för att få en ärlig chans i malmö, så har det krävts enorm talang som inte går att bortse från, likt Calle Söderberg.

Malmö har helt enkelt misslyckats enormt med sina juniorer, se bara bröderna westerholm som snarare blev sämre än bättre under sin tid i a-laget, kanske beroende på alldeles för lite förtroende? För mig påminner deras utveckling mycket om Burras, men samtidigt är det kanske lite tidigt att säga så.

Jag hoppas och tycker mig se en förbättring i malmös organisation men tycker det är hyckleri att påstå att vi skött oss tidigare.

Angående valet av frölunda så måste man ju verkligen ifrågasätta detta, frölunda måste vara den klubb i ES som påminner mest om malmö, enorma investeringar som förstör för talangerna, och som tyvärr floppar allt för ofta. Frölundas utveckling de senaste åren har definitivt varit oroväckande och jag förstår inte hur man som frölundasupporter inte inser detta, men samtidigt, kan man varken stava eller sätta punkt på rätt ställe kanske man inte är den vassaste kniven i lådan.

Om det är någon jag inte vill förlora så är det Rasmus, men andre, han är inte vad malmö behöver just nu. Vi behöver laglojala spelare, vi behöver ledare och kvalitet, vi behöver en lagmaskin och en helt ny kultur i laget. Jag tror vi är på rätt väg, sitt lugnt i båten bara!
Axel:
2012-11-14 07:53:19
Gode tid vad tröttsamt, pappa hit och pappa dit...tror ni inte dessa killar är vansinnigt trötta på att höra att det är deras pappa eller hans meriter som styr?
Dessa killar är oerhört begåvade och klassas som några av världens bästa i sina årgångar.
Andre besitter en gudagåva men tillåts inte spela ut den.
Glöm för gud skull inte att dom bara är 16 och 17 år och ni sitter och jämför dom med killar som är 30+, och som lyfter löner som är flera 100% över.
Glöm heller inte bort att Malmö har ratat flera juniorer som man inte ansett platsat som sedan har tagit klivet upp i Elitserien i stället. Kolla Calle Andersson och Max Görtz.
Bägge ansågs inte vara kapabla att spela allvensk hockey, var spelar dom nu??
Färjestads A-lag och juniorkronorna....
Vad beror det på?

Objektiv 2:
2012-11-14 08:51:31
Gus the Dragon:
Jag har aldrig påståt att MIF är Super duktiga på att ta hand om sina Juniorer. Men det har blivit mycket bättre. Därför blir jag riktigt trött när jag läser om och om igen hur dåliga vi är i det avseendet. Håller inte med om det längre.
Sedan vad det gäller Westerholmarna, så får de lite skylla sig själva. Gå ut i media och gnälla över för lite speltid. Det är som att be om att bli petad. Patrik fick dessutom massor av speltid. Men fortsatte sura för att han inte fick lira med brosan.
Jag efterlyser mer tålamod och ödmjukhet hos juniorerna. Bäst för dom och för klubbarna som lagt en massa tid och pengar på dom.
Här är en fråga till alla som säger satsa på eget, håller delvis med, men hur lönt är det??????
frölundaaaa:
2012-11-14 10:35:45
asså detta börjar bli pinsamt när båda fans från malmö samt frölunda håller på o jiddrar och säger att båda lagen är skämt osv.

Båda klubbarna är historiskt starka men just nu så har det fuckat upp.

Ingen av lagen kommer gå i konkurs så ni behöver inte bry er om det.


Ang. Burakovsky frågan så tycker jag själv att det kanske är lite tidigt, men vafan. Om Rönnberg nu är tränare tror jag att han går i genom alla han vill ha från JVM laget fort som fan, sen har ju frölunda detta "campus" son är sveriges bästa träningsanläggning, tack vare det så får frölunda spelare att välja dem, nu kan de inte ge högst lön längre.

Sedan så är göteborg som stad stor och det finns mycket att göra etc. Så klart att juniorer vill lämna till elitserien och till stora lag där.

MVH
FrölundaTobbe:
2012-11-14 10:48:22
Håller med dig frölundaaaa :) . Skönt vi håller på samma lag också .
Objektiv 2:
2012-11-14 12:48:07
Och precis när ni tror att ni har en ES spelare i Burra, så drar han över Atlanten.
L.:
2012-11-14 15:18:58
Ända sedan mitten på 70 talet har MIF flyttat upp juniorer att träna o spela med A-laget, det har till 99% handlat om killar som haft sin pappa som tränare eller lagledare eller något annat i klubben. Detta var en av anledningarna att man inte kunde få ihop ett slagkraftigt lag under 80 talet utan att värva ihop spelare!
Burra är en talang o kommer säkert att gå långt så småningom, men att säga att han verkligen tillför något riktigt bra i dagens Malmö är en stark överdrift, allt har sin tid. Hans Pappa var klasser bättre när han var i den åldern, så enkelt är det.
Pesse:
2012-11-14 16:45:13
Ytterst oetiskt av Rönnberg. Han borde avgå som förbundskapten NU om det stämmer att han sitter och värvar spelare till Frölunda. Vi kan inte ha en förbundskapten som sitter på två stolar samtidigt. Förtroendes från klubbarnas sida för landslagsledningen måste ju vara NOLL.
Frölundaiten:
2012-11-14 18:36:41
Kan vi inte sno Elias Lindholm också :D:D:D:D:D
Nic VF:
2012-11-14 19:34:45
Själva grejen att dessa juniorer vill komma till frölunda stavas rönnberg och inte kenta!

Collberg och roselli olsen kommer få mer speltid med rönnberg då han vet vad juniorer kan åstadkomma. kenta satsar bara på spelare som kahnberg och tolsa som inte gör ett piss. detta visar bara vilken inkompetent tränare han är.

tror rönnberg fått direktiv att han måste satsa ungt för få ner lönekostnader och om det är någon som vet vilka juniorer som är bra är det ju honom. Och om han kan erbjuda dom mycket speltid i ett elitserielag så förstår jag dessa juniorer då de redan har ett bra samarbeta och förtroende för honom.

Så ni malmöspelare, va inte arga på burakovski eller vikstrand m.m utan lägg det arga på frölunda för de tar en spelare från en konkurent. nu är ja frölundasupporter och tycker detta är skitroligt att satsa på juniorer och få en tränare som är villig att satsa på dom.

Med detta förstår jag även att ni mora och malmösupportrar blir arga men det är en del av spelet och hoppas snart malmö kommer upp till ES så vi kan mötas och ni kan ta juniorer från ett annat lag.
Arvid:
2012-11-14 21:08:20
Kom till HV burra :) Här få du spela, i Fusklunda kommer du bli utlånad som stackars Collberg.
XX:
2012-11-15 13:20:17
Burra é klar för VF, han var i GBG senast förra veckan, i Campus.
Nic VF:
2012-11-15 14:35:41
Arvid //

mögen Kommentar. varför fusklunda? förklara gärna?

sen är det kenta som inte ger collberg chansen. med rönnberg kommer han få gott med speltid.
Jonny:
2012-11-16 04:37:27
Det är ju bara till och acceptera att Frölunda kan erbjuda stora utveklingsmöjligheter med tanke på Campus och driver sin verksamhet i särklass närmast NHL av dom svenska klubbarna, givetvis är det en plats yngre spelare vill komma till.
Tore:
2012-11-20 22:45:09
Varför är så många så kritiska över att burra ska sticka till Frölunda om det nu är så? Unna honom framgången istället. Såg även att det var några som hade kommenterat att han inte passade in i Malmö osv. Men varför blir ni ändå frustrerade över att han ska lämna erat kära Malmö som snart kommer spela i div 1? Hockeyn och all sporter fungerar så att man går till klubben som ger en större förutsättningar att bli någonting. Klart burra väljer att gå till Frölunda om han får ett erbjudande. ES före HA alla dagar i veckan om man får chansen. Ganska mycket logik i det hela.
kim:
2012-11-24 18:19:21
Haha... stjärnvärvningar med noll anknytning till Göteborg, värvningar med anknytning till Göteborg men med noll stjärnklass, NHL-lockoutade i strid med hockeyligans uppgörelse och så nu lovande juniorer från den blivande coachens landslag...ja säg den lagbygge-strategi som inte Frölunda har testat för att nå framgång utan att nå framgång. Fast försöka duger visst det också.

Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Huvudpartners

Exal AB

Resurs Bank

Nordic Bet
Resepartners

Quality hotell

Öresund hund & katt

Multilotto.com
Ämnen
Sök i bloggen